Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Als je er je dagen mee vult dan is je bovenkamer helemaal choco.
Als je eens iets opzoekt omdat je ervan overtuigd bent dat de andere partij warm en koud tegelijk aan het blazen is, zie ik er geen graten in.
Bij A-dinges is het pure choco.
Als je eens iets opzoekt omdat je ervan overtuigd bent dat de andere partij warm en koud tegelijk aan het blazen is, zie ik er geen graten in.
Bij A-dinges is het pure choco.
In mijn geval dan liefst lactosevrije choco
Ik ben hier al met iedereen in de clinch gegaan en met iedereen (de spreekwoordelijke uitzondering niet te na gesproken ) gelijke meningen gedeeld, ik kan me best inbeelden dat ik over bepaalde zaken wit, grijs en zwart heb gesproken (al was het maar om eens te trollen en reacties uit te lokken) maar bewust op zoek gaan in de berichtenhistoriek om iemand te betrappen op tegenspraak doe ik niet ... het moet leuk blijven en zoiets vind ik niet leuk, een doorverwijzing naar een shrink zou hier op zijn plaats zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Bwa, ik persoonlijk vind dat zoiets op een discussieforum -en in de kroeg dan nog- wel kan. Hij heeft al ergere dingen op zijn kerfstok. Inquirer doodwensen, en nogal wat flagrante leugens om geen voorbeelden te geven
Maar door hem te quoten krijgt Fakkel nu weer zure oprispingen
Deze kon ik echt niet weerstaan
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Hela hela, voorzichtig. Toen je iets gelijkaardigs opperde in die andere draad werd die prompt afgesloten ...
'k Zal ekkik hier wel cijferdraden openen
(niet dat je geen gelijk hebt ...)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Macron & Merkel zaten ook gevangen in de Europese constructie, die hebben meer reden om te klagen dan België m.i.CarpeNoctem schreef: ↑2 april 2021, 20:47Wel, Israel heeft gereputeerdere politiekers dan M&M het nakijken.
Volg dan die best practice.
Zij zouden het op eigen kracht wellicht beter gedaan hebben vermoed ik
Je blijft wel erg vaag hoe België dat concreet zou moeten aanpakken.
Goede politiekers?
Ook een goede kaarter moet het doen met de kaarten die hij krijgt toebedeeld.
België heeft weinig troeven om in te zetten, helaas
Zoals de VS een Operation Warp Speed opzetten met financiering onderzoek, budget 10 miljard $, aangestuurd door het leger?
Niet echt binnen onze mogelijkheden vrees ik...
En zelfs als België in zo een iedereen-voor-zichzelf scenario op een of andere manier toch een betere deal uit de brand zou slepen als de Duitsers & Fransen,
dan zouden zij er weinig moeite mee hebben om ons te overtuigen "europese solidariteit" te tonen en vaccins te delen.
Zoals een bullebak op de speelplaats een zwakker jongetje er van overtuigt al zijn snoep te "delen"
Drukkingsmiddelen genoeg.
Zolang je niet veel verder zoekt dan vandaag kan ik er wel tegen.
En je hebt gelijk, ik wijs anderen ook op taalfouten dus mag ik er ook op gewezen worden ... ik ben wel geen afgestudeerd burgerlijk ingenieur die het meervoud van marge niet correct kan schrijven, ik ben maar een armzielig HOKT-ertje die stilaan het verschil tussen de g en de h op het klavier niet meer ziet ... nu ik er aan denk in de Westvlaanders is geeft en heeft hetzelfde
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, ik kan het je niet ten kwade duiden dat je hier al ons gediscussieer over Corona niet gevolgd heb maar één van de redenen van het EU-vaccindebacle is net dat Macron de rem aantrok om de eigen vaccinindustrie te bevoordelen.
Germany and Europe Could Fall Short on Vaccine Supplies
Zo snel het vaccin er was, zo traag zal het in uw bovenarm terecht komen
Ondertussen heeft het Pasteur-instituut de handdoek in de ring gegooid en ook met dat van Sanofi loopt het niet echt vlot.Even reconstrueren. Pfizer/BioNTech was met zijn vaccin al klaar op 18 november en stelde in een gedetailleerd verslag een effectiviteit van 95% voorop. Begin december keurden de gezondheidsinstanties van het VK het goed en werden er onmiddellijk 40 miljoen dosissen besteld. Dat is ongeveer gelijktijdig met Israël, waar de eerste levering op 9 december al arriveerde en nu al 13% gevaccineerd is via een groots uitgerold programma. Ook de VS zaten op dezelfde snelheid, en ook daar is de goedkeuring van een medicijn niet niks.
Europa dacht er nog een hele maand over na, en liet de levering van 200 miljoen dosissen pas van start gaan op 27 december. Een onderzoek van het weekblad Der Spiegel leert dat de EU er 500 miljoen kon krijgen, maar dat de Fransen hun veto stelden en eisten dat een deel van de koek ook naar het Franse Sanofi zou gaan… waar ze pas tegen het eind van 2021 hopen klaar te zijn met het vaccin. Merci-bien.
Ik citeer mezelf:
En dat het mogelijk is bewijst Japan. Het land van de Rijzende Zon was ook heel laat uit de startblokken geschoten wat vaccineren betreft maar plant een inhaalbeweging.dat ze daar eens één van onze captains of industry naar de hoofdzetel van Pfizer & Moderna sturen met een dikke enveloppe. Eéntje die wel weet hoe te onderhandelen.
Japan getting more Pfizer COVID-19 vaccines to immunise elderly faster
Ze hebben een onderhandelaar langsgestuurd en ze krijgen binnenkort 18 miljoen (!) doses Pfizer. Geen gesukkel met bocht van AstraZeneca daar.
Wat een gelatenheid, zo komen we er nooit.
Hier heb je een punt, maar dat ligt wederom aan onze ontstellend zwakke politiciel perro schreef: ↑2 april 2021, 21:58 En zelfs als België in zo een iedereen-voor-zichzelf scenario op een of andere manier toch een betere deal uit de brand zou slepen als de Duitsers & Fransen,
dan zouden zij er weinig moeite mee hebben om ons te overtuigen "europese solidariteit" te tonen en vaccins te delen.
Zoals een bullebak op de speelplaats een zwakker jongetje er van overtuigt al zijn snoep te "delen"
Drukkingsmiddelen genoeg.
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 2 april 2021, 23:22, 1 keer totaal gewijzigd.
I remember that one (zou Ow hier intussen rondhangen onder een nieuwe nick ?) ... die nieuwe draad heeft (of is het geeft ) je toch dichter bij Haelewyn gebracht ... het kan jullie alleen maar nieuwe energie brengenCarpeNoctem schreef: ↑2 april 2021, 21:29Hela hela, voorzichtig. Toen je iets gelijkaardigs opperde in die andere draad werd die prompt afgesloten ...
'k Zal ekkik hier wel cijferdraden openen
(niet dat je geen gelijk hebt ...)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Owlus had nogal een -euh- aparte stijl. Die zouden we toch moeten herkennen
Bwa, het knettert hier wel eens tussen haelewyn en ik maar het is niet omdat we in zowat alles van mening verschillen dat ik hem niet apprecieer. Het is des mensen dat je reageert vanuit je eigen levenservaring en het is nu eenmaal zo dat er geen twee levens gelijk gelopen zijn.
Het vuur is al een tijdje uit he.
We kunnen er toch maar beter nog een tijdje geen naft op gieten.
We kunnen er toch maar beter nog een tijdje geen naft op gieten.
Mooie quote op een mooi tijdstip, Carpe. De nachtmens in u is nog steeds aanwezig. Top !CarpeNoctem schreef: ↑2 april 2021, 23:28 Het is des mensen dat je reageert vanuit je eigen levenservaring en het is nu eenmaal zo dat er geen twee levens gelijk gelopen zijn.
Wat ik er zelf van denk, is dat ik het alvast nog niet gezien had. Kreeg wel een PM die me erop duidde dat A* blijkbaar aan het grasduinen was geweest, maar dat was zelfs al een paar dagen terug. Ik ben niet zo nieuwsgierig, en A* is zo ver van het padje af, dat het me ook niet kon boeien.geebee schreef: ↑2 april 2021, 20:39 Ik weet niet wat anderen hier van denken maar berichten quoten van iemand terug tot in 2018 vind ik behoorlijk freaky en op het randje van stalking. Een berichtje van dezelfde dag : ja, de dag ervoor : ja, een week geleden : tja ... maanden geleden : nee ... jaren geleden : freaky stalking.
Doe dat niet Alan Turing, echt doe dat niet. Daarvoor moet je ofwel uren bezig zijn met iemand zijn berichten op te zoeken, ofwel moet je ergens een lijst bijhouden van uitspraken van iemand ... in beide gevallen vind ik dat "not done" ... jij geeft er misschien niet om en al is het allemaal via een anonieme nickname maar ik krijg van zoiets toch rillingen, doe dat in het echte leven en je wordt voor de rechtbank gesleurd.
Zelfs al heeft iemand ooit iets gezegd dat misschien in tegenspraak is met wat hij/zij vandaag zegt ... wij zijn geen presidentskandidaten in Amerika waar hun verleden tot in het kleinste detail wordt uitgezocht.
(Overigens zit er ook geen tegenspraak in mijn uitspraken: een hoop mensen vind ik te lomp om te helpen donderen, dat was in 2018 zo en dat is nog altijd zo. En anderen vind ik kinderlijk naïef, zeker als het gaat om de "goeie bedoelingen" van al wat hier binnenkomt. Dat is zelfs "des mensens". Als wij naar pakweg Tunesië zouden verhuizen, zouden we ons braaf integreren. Tot er naast ons ook Vlamingen komen wonen. We zouden dan onderling NL praten, maar voor de rest redelijk integreren. Tenzij we met voldoende zijn, zodat het niet eens nodig lijkt ons te integreren. En eens we met nog meer zijn, zouden we wel eens willen zeggen hoe ze daar hun land moeten besturen. Gaat hier net hetzelfde zijn. En da's niet zo'n probleem als dat een "tolerante samenleving" zou zijn, maar je kan genoeg voorbeelden opzoeken die aantonen dat het niet zo is: Sharia-rechtbanken in Europa, hun houding (in Europa) tov andersgelovigen, vrouwen, holebi's etc. Als je dan gelooft dat we hier binnen een paar generaties allemaal in harmonie gaan samenleven,... Anders zijn noch lomp noch naïef maar gewoon opportunistisch: politici die het probleem wel zien, maar er gewoon munt uit proberen slaan en blij zijn met het extra kiesvee. Die zijn dan wel zo hypocriet om verregaande "tolerantie" te prediken, terwijl ze zelf de eersten zijn om op de barricaden te staan tegen alles wat katholiek is. ) Dit als voetnoot.
Ik ben op verlof (waar zal ik in het midden laten, alvast niet in Gidsland), beetje achterstand met lezen.
Dat ze voor mijn part berichten uit de oertijd gaat halen, ik laat er geen slaap voor.
Stalking? Ze zal mij graag zien, zeker? Jammer voor Inquirer dat hij z'n aanbidster kwijt is. Toen haalde ze ook al dat soort fratsen uit.
Van het padje af, en ready for the loony bin.
En volgens mij al actief met een andere nick, kwestie van wat 'overlap' te hebben en het niet te veel te laten opvallen.
Zou wel eens kunnen dat A* voor één of andere pol.partij werkt, op één of andere overgesubsidieerde dienst die heelder dagen niks anders te doen hebben dan hun Verlicht Despoot te ondersteunen op internet.
Goed, verder geen woorden meer aan vuil maken.
Beste Amturingas, om Billy Eilish te quoten:
Stop, what the hell are you talking about? Ha
Get my pretty name out of your mouth
We are not the same with or without
Don't talk 'bout me like how you might know how I feel
Top of the world, but your world isn't real
Your world's an ideal
I'm not your friend,
Or anything, damn.
You think that you're the man,
I think, therefore I am.
-
- Verbannen Gebruiker
Even resumeren:
- Fakkel vindt jou een dommekloot
- Fakkel vindt jou achterlijk
- Fakkel vindt dat hij recht heeft op betere gezondheidszorg dan jij omdat hij een master heeft
Jij vindt dat allemaal OK.
Maar je vindt het niet OK dat ik de quotes van Fakkel bovenhaal waarin hij dit zegt?
Als ik cynisch was, dan zou ik zeggen: Fakkel heeft groot gelijk. Wat een ongelooflijke bende oelewappers, die Vlamingen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Iedereen kan zelf reageren op wat Fakkel of iemand anders schrijft, indien die dat nodig/zinvol acht.amturingas schreef: ↑3 april 2021, 15:47 Jij vindt dat allemaal OK.
Maar je vindt het niet OK dat ik de quotes van Fakkel bovenhaal waarin hij dit zegt?
Het oplijsten van allerhande quotes uit het verleden zonder hun context, heeft n.m.i. weinig zin, zoals je kan merken.
Nogmaals:
Misschien zou je zo'n uitspraken achterwege kunnen laten.