Toyota EurocarePlus bijstand
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Toyota EurocarePlus bijstand
Wie een toyota koopt, heeft 5 jaar bijstand, dat noemt Eurocare.
Na die 5 jaar kan je blijkbaar EurocarePlus nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Prijs?
Of toch liever vab/touring/depannage.be pechbijstand?
Via google is er nauwelijks iets over te vinden...
http://nl.toyota.be/toyota-drivers/pechverhelping/" onclick="window.open(this.href);return false;
Na die 5 jaar kan je blijkbaar EurocarePlus nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Prijs?
Of toch liever vab/touring/depannage.be pechbijstand?
Via google is er nauwelijks iets over te vinden...
http://nl.toyota.be/toyota-drivers/pechverhelping/" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
ik zou het pech nummer 0800 12 022 eens bellen , eens zien waar je terechtkomt... ( Je kan altijd zeggen dat het vergissing is als ze opnemen )
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
normaal de goedkoopste is bij uwe ba verzekeraar. ( 50 € )J Lawieck schreef:Wie een toyota koopt, heeft 5 jaar bijstand, dat noemt Eurocare.
Na die 5 jaar kan je blijkbaar EurocarePlus nemen.
Heeft iemand hier ervaring mee?
Prijs?
Of toch liever vab/touring/depannage.be pechbijstand?
Via google is er nauwelijks iets over te vinden...
http://nl.toyota.be/toyota-drivers/pechverhelping/" onclick="window.open(this.href);return false;
dan wel geen tijdschrift vandaar prijsverschil met Vab - Touring.
Estate Guru believer.
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Toevallig hier terechtgekomen na wat googelen.
Zijn er sindsdien misschien spaargidsers die hier al iets meer over weten?
Ik ben namelijk momenteel op zoek naar ervaringen met of info over Toyota Eurocare.
Intussen vond ik al het volgende : "De uitvoering van de hulpverlening Toyota Eurocare wordt toevertrouwd aan Allianz Global Assistance België."
Zijn er sindsdien misschien spaargidsers die hier al iets meer over weten?
Ik ben namelijk momenteel op zoek naar ervaringen met of info over Toyota Eurocare.
Intussen vond ik al het volgende : "De uitvoering van de hulpverlening Toyota Eurocare wordt toevertrouwd aan Allianz Global Assistance België."
-
- Newbie
- Berichten: 31
- Lid geworden op: 09 feb 2011
- Contacteer:
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Ik heb 2 jaar betaald voor de Eurocare verlenging, kostprijs Euro 49 per jaar. Sinds 1 februari dit jaar is de prijs verhoogd naar Euro 89. Een email naar Toyota Belgie voor meer uitleg leverde het volgende antwoord op: "Wegens een forse prijsstijging bij Toyota Motor Europe van de betalende Eurocare renewal contracten zijn we verplicht om onze eindklantprijs te herzien. Vanaf 1 februari 2021 is de prijs voor een betalende Eurocare verlenging € 89". Ik heb voor een andere oplossing gezorgd (pechhulp via de autoverzekering), een prijsverhoging van 80% is iets teveel van het goede.
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
De website van Toyota Eurocare: https://nl.toyota.be/toyota-drivers/pec ... g/eurocare
De algemene voorwaarden van Toyota: https://nl.toyota.be/toyota-drivers/pec ... oorwaarden
Pechverhelping: Gratis jaarlijkse verlenging tot 10 jaar als je de wagen nieuw koopt bij Toyota en het jaarlijks onderhoud door hen laat uitvoeren. De eerste 5jaar is de ongeval bescherming ook inbegrepen.
Ongeval: 89€/jaar vanaf dat de wagen 5jaar oud is en je het jaarlijkse onderhoud bij Toyota laat gebeuren.
De algemene voorwaarden van Toyota: https://nl.toyota.be/toyota-drivers/pec ... oorwaarden
Pechverhelping: Gratis jaarlijkse verlenging tot 10 jaar als je de wagen nieuw koopt bij Toyota en het jaarlijks onderhoud door hen laat uitvoeren. De eerste 5jaar is de ongeval bescherming ook inbegrepen.
Ongeval: 89€/jaar vanaf dat de wagen 5jaar oud is en je het jaarlijkse onderhoud bij Toyota laat gebeuren.
Pechverhelping door experts van Toyota1
Eerste 10 jaar gratis
Hebt u net een nieuwe Toyota gekocht? Dan geniet u 10 jaar gratis van deze Eurocare wegbijstand.
1 Wegbijstand Toyota Eurocare tot 10 jaar: wegbijstand 24u op 24u, in België, in G.H. -Luxemburg en in meer dan 30 Europese landen, gratis gedurende 1 jaar vanaf de datum van levering van het voertuig en kan gratis verlengd worden met telkens 1 jaar, totdat het voertuig de leeftijd van 10 jaar bereikt heeft, op voorwaarde dat het jaarlijks voorgeschreven onderhoud door de fabrikant wordt uitgevoerd bij het erkende Toyota netwerk in België of in G.H.-Luxemburg. Geldig voor voor alle voertuigen geleverd na 1-1-2019.
Uw wagen is 5 jaar of ouder? En u wilt in alle gemoedsrust genieten van de Eurocare Bijstand die u gewend was?
Dit is geen probleem! Vraag tijdens uw jaarlijkse dealerbezoek naar een Eurocare Renewal.
Voor slechts € 89,002 verlengt u deze Eurocare bijstand met 1 jaar en helpen wij u in geval van panne, maar ook in geval van ongeval en dit in België en 30 andere Europese landen.
Dus aarzel niet langer! Ga voor een Eurocare Renewal en rij zonder zorgen.
2 Deze verlenging is enkel mogelijk na de uitvoering van een onderhoud op uw Toyota bij een erkend Toyota servicepunt. Of is inbegrepen in een nazicht technische keuring voor de prijs van €119,-. Niet van toepassing op Toyota Dyna. Onze aanbiedingen zijn geldig onder voorwaarden.
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Allianz Global Assistance : je moet dat zien als een bijstandsorganisatie zoals er nog enkele zijn die alleen beroep doen op 'erkende pechverhelpers'.
Het enige verschil met VAB of Touring is dat die gasten niet vaak proberen om je auto terug op weg of in gang te helpen.
In de regel wordt je auto gesleept naar een garage en krijg je een andere auto om je weg mee verder te zetten.
Een lege batterij zullen ze normaal gezien proberen op te starten.
Platte band en geen volwaardig reservewiel bij : dat wordt al slepen meestal.
Andere pannes : daar breken ze niet eens hun hoofd over. Opladen en wegwezen. Het moet vooruit gaan.
Ze beschikken vaak niet over de kennis of het materiaal om iets op te lossen.
Ik heb zelf ondervonden dat het onderhoud bij Toyota een pak duurder is dan bij mijn huidig merk waardoor je de pechbijstand er eigenlijk dik zelf bij betaalt.
Het enige verschil met VAB of Touring is dat die gasten niet vaak proberen om je auto terug op weg of in gang te helpen.
In de regel wordt je auto gesleept naar een garage en krijg je een andere auto om je weg mee verder te zetten.
Een lege batterij zullen ze normaal gezien proberen op te starten.
Platte band en geen volwaardig reservewiel bij : dat wordt al slepen meestal.
Andere pannes : daar breken ze niet eens hun hoofd over. Opladen en wegwezen. Het moet vooruit gaan.
Ze beschikken vaak niet over de kennis of het materiaal om iets op te lossen.
Ik heb zelf ondervonden dat het onderhoud bij Toyota een pak duurder is dan bij mijn huidig merk waardoor je de pechbijstand er eigenlijk dik zelf bij betaalt.
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Van waar haal je dit? Voor zover ik weet, probeert Allianz net als de andere 2 om ook ter plaatse het voertuig in gang te krijgen. Het zou trouwens erg onlogisch zijn moesten ze dit niet proberen want het kost voor Allianz een pak meer om alle voertuigen te laten slepen dan ze ter plaatse aan de praat te proberen krijgen.haelewyn schreef: ↑5 april 2021, 16:14 Allianz Global Assistance : je moet dat zien als een bijstandsorganisatie zoals er nog enkele zijn die alleen beroep doen op 'erkende pechverhelpers'.
Het enige verschil met VAB of Touring is dat die gasten niet vaak proberen om je auto terug op weg of in gang te helpen.
In de regel wordt je auto gesleept naar een garage en krijg je een andere auto om je weg mee verder te zetten.
Waar je wel rekening mee moet houden is tot welk bedrag ze tussenkomen indien er verplicht beroep moet gedaan worden op FAST. Op sommige plaatsen (vaak snelwegen) moet je immers verplicht gebruik maken van FAST voor een sleping. Zo'n sleping kost al gauw 500 à 750 euro en niet elke pechverzekering betaalt dit volledig terug. Er zijn er een aantal die zich beperken tot wat ze zelf betalen aan hun eigen sleepdienst (vaak maar 250 à 300 euro) waardoor je voor de rest dan zelf moet instaan.
Ter info: VAB is geen verzekeraar, zij werken als agent van KBC.
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Allianz probeert zelf weinig.
Jij belt hen, zij bellen een depannagebedrijf in de omgeving van waar je staat.
Alles valt of staat met de onderaannemer die de bijstandsfirma ter plaatse stuurt.
Als er in Brussel een overhaaste nieuwe landgenoot langskomt is het voor elke bijstandsfirma bijna dezelfde.
Of je bij InterPartner Assistance, Ethias, Allianz, EUrop Assistance, Mondial Assistance zit : allemaal van dezelfde bouillon een soepje.
Verzekeringstechnisch : daar gaat het niet over. VAB is een agent van KBC... Man man man.
VAB is een bijstandsverlener op zich. Wat ze verder nog verkopen heeft in deze discussie geen enkel belang.
VAB en Touring werken nog met eigen wegenwachters. De ene al wat meer mee met zijn job dan de andere. De ene al wat dichter bij zijn pensioen dan de andere.
Alle anderen werken nagenoeg uitsluitend met een netwerk van zelfstandige depannagebedrijven. Die hun core business is opladen en wegwezen. Hun personeel zijn chauffeurs. Geen automechaniekers. Het is gewoon de realiteit dat die gasten ofwel de kennis niet hebben om een auto te repareren of dat ze er niet in geinteresseerd zijn of teveel haast hebben.
Open hun achterdeuren eens : er ligt niets in hun auto buiten een stel startkabels. Vaak niet eens een krik.
Jou een wiel helpen verwisselen als je een reservewiel bij hebt is nog mogelijk. Je auto aan een starthulp koppelen ook. Daarmee is alles gezegd !
Als je in Limburg in het hol van Pluto een panne hebt kan je geluk (?) hebben dat er een takeldienst komt die tegelijk ook een garagebedrijf heeft en de baas zelf of een familielid die nog iets van een auto kent. Daarna heb je nog het geluk nodig dat er geen wisselstuk benodigd is dat niet direct voorhanden is bij de lokale dealer.
Stel je voor : die man brengt je 20 km naar zijn garage, moet een hoop diagnosetijd investeren, demonteren, om een wisselstuk rijden en dat er nog in stoppen, afwachten of de panne opgelost is..
En dat allemaal voor één forfaitair bedragje (zeker niet altijd 300 euro) waarvoor hij ook je auto kan opladen en naar de garage brengen, nooit zever over niet goed gemaakt of iets extra kapot gedaan, geen aansprakelijkheidszever en het werk is daarmee ook gedaan.
Waar ik het haal ? Ik ken de sector een beetje (jij vermoedelijk niet) en uit ondervinding ook.. Gekoppeld aan een beetje eerstelijnsinformatie.
Waarom is dit voor iedereen goed nieuws ?
Jij wordt gedropt in zeven haasten bij een merkgarage. Die kan er verder zijn plan mee trekken en jijzelf betaalt de werkuren daarvoor en de kost van de wisselstukken als er geen garantie is.
De merkgarage verdient ook iets daaraan.
De bijstandsfirma betaalt een zo klein mogelijk bedrag, de onderaannemer steekt zo min mogelijk tijd in de hulpverlening en maximaliseert aldus zijn winst.
Jij hebt het geluk dat Beun de Haas niet aan je auto werkt maar een garage die ervaring heeft met jouw merk en wiens mekaniekers opgeleid zijn om aan jouw auto te werken en die goed beleverd wordt met wisselstukken.
Iedereen content.
Jij belt hen, zij bellen een depannagebedrijf in de omgeving van waar je staat.
Alles valt of staat met de onderaannemer die de bijstandsfirma ter plaatse stuurt.
Als er in Brussel een overhaaste nieuwe landgenoot langskomt is het voor elke bijstandsfirma bijna dezelfde.
Of je bij InterPartner Assistance, Ethias, Allianz, EUrop Assistance, Mondial Assistance zit : allemaal van dezelfde bouillon een soepje.
Verzekeringstechnisch : daar gaat het niet over. VAB is een agent van KBC... Man man man.
VAB is een bijstandsverlener op zich. Wat ze verder nog verkopen heeft in deze discussie geen enkel belang.
VAB en Touring werken nog met eigen wegenwachters. De ene al wat meer mee met zijn job dan de andere. De ene al wat dichter bij zijn pensioen dan de andere.
Alle anderen werken nagenoeg uitsluitend met een netwerk van zelfstandige depannagebedrijven. Die hun core business is opladen en wegwezen. Hun personeel zijn chauffeurs. Geen automechaniekers. Het is gewoon de realiteit dat die gasten ofwel de kennis niet hebben om een auto te repareren of dat ze er niet in geinteresseerd zijn of teveel haast hebben.
Open hun achterdeuren eens : er ligt niets in hun auto buiten een stel startkabels. Vaak niet eens een krik.
Jou een wiel helpen verwisselen als je een reservewiel bij hebt is nog mogelijk. Je auto aan een starthulp koppelen ook. Daarmee is alles gezegd !
Als je in Limburg in het hol van Pluto een panne hebt kan je geluk (?) hebben dat er een takeldienst komt die tegelijk ook een garagebedrijf heeft en de baas zelf of een familielid die nog iets van een auto kent. Daarna heb je nog het geluk nodig dat er geen wisselstuk benodigd is dat niet direct voorhanden is bij de lokale dealer.
Stel je voor : die man brengt je 20 km naar zijn garage, moet een hoop diagnosetijd investeren, demonteren, om een wisselstuk rijden en dat er nog in stoppen, afwachten of de panne opgelost is..
En dat allemaal voor één forfaitair bedragje (zeker niet altijd 300 euro) waarvoor hij ook je auto kan opladen en naar de garage brengen, nooit zever over niet goed gemaakt of iets extra kapot gedaan, geen aansprakelijkheidszever en het werk is daarmee ook gedaan.
Waar ik het haal ? Ik ken de sector een beetje (jij vermoedelijk niet) en uit ondervinding ook.. Gekoppeld aan een beetje eerstelijnsinformatie.
Waarom is dit voor iedereen goed nieuws ?
Jij wordt gedropt in zeven haasten bij een merkgarage. Die kan er verder zijn plan mee trekken en jijzelf betaalt de werkuren daarvoor en de kost van de wisselstukken als er geen garantie is.
De merkgarage verdient ook iets daaraan.
De bijstandsfirma betaalt een zo klein mogelijk bedrag, de onderaannemer steekt zo min mogelijk tijd in de hulpverlening en maximaliseert aldus zijn winst.
Jij hebt het geluk dat Beun de Haas niet aan je auto werkt maar een garage die ervaring heeft met jouw merk en wiens mekaniekers opgeleid zijn om aan jouw auto te werken en die goed beleverd wordt met wisselstukken.
Iedereen content.
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Moderne autos worden omzeggens altijd gesleept, omdat het voertuig vol electronica zit, en de pechdiensten niet over de nodige software beschikken van alle merken en types om het voertuig aan de praat te krijgen...
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Problemen die met een analyseapparaat kunnen worden vastgesteld kunnen niet met datzelfde apparaat worden opgelost.
Wisselstukken....
Wisselstukken....
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Ik heb geen ervaring met Allianz vandaar dat ik de vraag stelde, je hoefde daar niet zo gefrustreerd op te reageren, nergens voor nodig

Ik heb onlangs een slechte ervaring gehad met VAB en aan de telefoon kreeg ik toen gewoon het antwoord dat ze daar niets aan konden doen omdat KBC (de verzekeraar) bij zijn standpunt bleef. Ik vind het dus eerlijk gezegd wel belangrijk om te weten dat je "verzekerd" bent bij een partij die zelf zeer sterk gebonden is aan wat ze mogen van KBC...
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Ok. Point taken. Je hebt gelijk. Maak m(j)e niet dik. Dun is de mode.
Ik dacht dat je vooral hardnekkig de folder publiciteit wou verdedigen dat dergelijke bedrijven zeer hard proberen om je auto aan de praat te krijgen.
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
In de situatie van 'banker1234' is dit begrijpelijk. (Toch als het alleen over de prijs gaat).banker1234 schreef: ↑5 april 2021, 14:51 Ik heb 2 jaar betaald voor de Eurocare verlenging, kostprijs Euro 49 per jaar. Sinds 1 februari dit jaar is de prijs verhoogd naar Euro 89. ...
... Vanaf 1 februari 2021 is de prijs voor een betalende Eurocare verlenging € 89". Ik heb voor een andere oplossing gezorgd (pechhulp via de autoverzekering), een prijsverhoging van 80% is iets teveel van het goede.
Bij mij liggen de zaken anders: mijn Toyota Corolla dateert van 2019 en dus geniet ik momenteel van de gratis Eurocare.
Daarbovenop heb ik ook nog autopechbijstand bij VAB, inbegrepen in het Multipakket Reisbijstand.
Daar "op reis gaan" er tegenwoordig niet meer inzit, wil ik dit voorlopig stopzetten.
Maar ik vroeg mij af of ik dan in de plaats bij VAB een aparte pechbijstand zou afsluiten (128 €).
Of zou de Toyota Eurocare mij een evenwaardige zekerheid bieden?
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Dat is dus waar ik momenteel recht op heb en waarvan ik mij afvroeg of hier mede-spaargidsers al (goede of slechte) ervaringen mee hadden.Tycoon schreef: ↑5 april 2021, 15:43 De website van Toyota Eurocare: https://nl.toyota.be/toyota-drivers/pec ... g/eurocare
...
Pechverhelping: Gratis jaarlijkse verlenging tot 10 jaar als je de wagen nieuw koopt bij Toyota en het jaarlijks onderhoud door hen laat uitvoeren. De eerste 5jaar is de ongeval bescherming ook inbegrepen.
...