Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik zal mijn dochter alvast aanraden geen AstraZeneca te nemen. Ze is jong en ze neemt de pil. Het risico is verwaarloosbaar klein maar het is er toch. Alhoewel ik zelf ben ingeënt met AstraZeneca en met mij ons volledig korps en er buiten een paar collega's die een dag of twee ziek waren geen verdere problemen zijn opgedoken zou ik het toch ook een goed idee vinden om AZ niet meer te geven aan vrouwen in de groep 18-60. Hopelijk kan AZ het probleem detecteren en oplossen want indien niet dan denk ik dat dit vaccin verbrand zal zijn en dat wanneer we in de toekomst, net zoals bij het griepvaccin, gaan kunnen kiezen welk vaccin we nemen bijna geen kat nog AZ zal nemen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nog even terugkomen op die vergelijking.
Moet volgens mij zijn:
Bij Colruyt staat persoon Jupiler, Stella en Maes gratis uit te delen maar hij beslist autoritair dat klant A Jupiler krijgt of niks, klant B Stella of niks en klant C Maes of niks.
Ook al heeft klant A liever Stella en B liever Jupiler: wisselen is VERBODEN.
Zelfs als klant A er voor wil betalen: NEE, niks is niks.
Aan de kassa gekomen merkt iedereen dat er onderaan ticket staat: 2% taks op gratis proeven.
'Crimineel' en compleet contra-productief, ni?
Tenzij het buiten 45°C is en binnen de airco ni werkt en het nog 1u aanschuiven is aan de kassa.
Ja, dan drink ik zelfs de pis van die tirran (=Vlaanderen).
Voeg er nog aan toe dat bij Delhaize (Brussel) en Carrefour (Wallonie) in dezelfde buurt, wel vrije keuze mogelijk is.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 5 april 2021, 14:35, 2 keer totaal gewijzigd.
spaarfreakje schreef: ↑5 april 2021, 14:19 Tenzij het buiten 45°C is en binnen de airco ni werkt en het nog 1u aanschuiven is aan de kassa.
Ja, dan drink ik zelfs de pis van die tirran.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dat lijkt me wijze raad. Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast.
Het is nu nog pompen of verzuipen, en de meest gewiekste landen hebben de beste deals gesloten maar ooit komt hopelijk de dag dat we gaan kunnen kiezen welk vaccin we ingespoten krijgen.
Het lijkt me niet meer dan logisch dat er verschillen zijn tussen de verschillende vaccins. Niet enkel in werkzaamheid, maar ook in neveneffecten.
Die keuze hoeft daarom niet noodzakelijk door jezelf gemaakt te worden. Je arts zal wel weten welk vaccin er het best geschikt is bij zijn afzonderlijke patiënten.
Alhoewel, van het griepvaccin heb ik nog nooit kunnen kiezen? Maar da's betaald door mijn werkgever en beggars can't be choosers, I suppose
Seasonal influenza vaccine brands
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ik krijg het ook van mijn werkgever dus kies ik ook niet. Het is niet voor niets spaargids
1. Neen.. Niet crimineel. Contra productief ? Nee. ook niet.spaarfreakje schreef: ↑5 april 2021, 14:19
'Crimineel' en compleet contra-productief, ni?
Voeg er nog aan toe dat bij Delhaize (Brussel) en Carrefour (Wallonie) in dezelfde buurt, wel vrije keuze mogelijk is.
Elk vaccin dat vandaag niet gegeven wordt, daar is morgen wel iemand voor in de plaats.
Als we gedaan hebben met uitdelen aan de niet moeilijk doende Belgen is er nog tijd om voor de rest te zien wat hen nog kan verkocht worden voor mijn part.
2. Ah ... Is 't waar ? Mag je in Brussel en Wallonie je vaccin kiezen ? Je kan verhuizen ook he.
In de huidige omstandigheden, niet bewezen dat er een nadeel is etc., lijkt het me een groter risico om nog lang ongevaccineerd rond te lopen. Groter dan het risico van AZ dat niet bewezen is.CarpeNoctem schreef: ↑5 april 2021, 15:11Dat lijkt me wijze raad. Voorzichtigheid is de moeder van de porseleinkast.
Tromboses ? Minder dan in een groep die niet gevaccineerd is ? Dus : waar maken we ons zorgen over ?
Eerlijk : voor die ene soort van trombose met afwijkend algemeen bloedbeeld zou ik een klein beetje schrik hebben. Voor een jonge vrouw (pil of geen pil) is het risico IETS groter dan voor een man van 80 ...
Als er nu eens zou aangetoond worden dat er echt wat mis is.
Niet de zever van in NL : andere trombose maar we stoppen er toch maar mee, en dergelijke populaire initiatieven, ...
Haelewyn, misschien heb je deze info vanmorgen gemist, if misschien negeer je ze bewust omdat ze andere signalen geeft.haelewyn schreef: ↑5 april 2021, 15:45
In de huidige omstandigheden, niet bewezen dat er een nadeel is etc., lijkt het me een groter risico om nog lang ongevaccineerd rond te lopen. Groter dan het risico van AZ dat niet bewezen is.
Tromboses ? Minder dan in een groep die niet gevaccineerd is ? Dus : waar maken we ons zorgen over ?
Eerlijk : voor die ene soort van trombose met afwijkend algemeen bloedbeeld zou ik een klein beetje schrik hebben. Voor een jonge vrouw (pil of geen pil) is het risico IETS groter dan voor een man van 80 ...
Als er nu eens zou aangetoond worden dat er echt wat mis is.
Niet de zever van in NL : andere trombose maar we stoppen er toch maar mee
https://www.pei.de/EN/service/faq/coron ... bcounter=3The number of these cases after vaccination with COVID-19 AstraZeneca is statistically significantly higher than the number of cerebral venous thromboses that normally occur in the unvaccinated population.(...)About one case would have been expected, and seven cases had been reported.
https://www.pei.de/EN/newsroom/hp-news/ ... eneca.html
Dat is niet die ´Hollandse zever´ en significant hoger cijfer dan te verwachten. En gedocumenteerd door een gerenommeerd Duits instituut.
Voor iemand die voorzichtigheid pleit op andere vlakken, vind ik dat een rare houding.
Ik ben geen jonge vrouw, dus niet van toepassing, maar ik zou mijn beurt tijdelijk afstaan. Wel in de hoop weldra opgeroepen te worden voor een ander merk vaccin.
Voor zover ik het zie komen je cijfers of bewering uit Duitsland.
Ik heb deze ochtend enkel de commentaren van deskundigen uit NL gelezen en die stelden dat er niets aan de hand was.
Toevallig hebben we allebei gelezen wat er best in ons kraam past.
De cijfers die ik her en der zien opduiken zijn dan weer minder significant dan in die ene lijn van jou beschreven staat.
Wetende dat ze in D zeggen dat er wat aan de hand is , mogelijk
Wetende dat ze in NL zeggen dat het allemaal zever is of het scheelt niet veel.
Wetende dat ze in BE , USA, UK , .... nog altijd zeggen dat alles in orde is,
Wetende dat het Europees geneesmiddelenagentschap dat nog altijd steunt,
vind ik tot het tegendeel bewezen is nog altijd dat je er (net als ik toevallig) gewoon uitraapt wat je liefst wil horen en dat verdedigt.
Ik heb deze ochtend enkel de commentaren van deskundigen uit NL gelezen en die stelden dat er niets aan de hand was.
Toevallig hebben we allebei gelezen wat er best in ons kraam past.
De cijfers die ik her en der zien opduiken zijn dan weer minder significant dan in die ene lijn van jou beschreven staat.
Wetende dat ze in D zeggen dat er wat aan de hand is , mogelijk
Wetende dat ze in NL zeggen dat het allemaal zever is of het scheelt niet veel.
Wetende dat ze in BE , USA, UK , .... nog altijd zeggen dat alles in orde is,
Wetende dat het Europees geneesmiddelenagentschap dat nog altijd steunt,
vind ik tot het tegendeel bewezen is nog altijd dat je er (net als ik toevallig) gewoon uitraapt wat je liefst wil horen en dat verdedigt.
Eventjes twee dagen gaan uitwaaien aan de zee ... correctie, Brussel Hoofdstad : als het binnenland naar de zee trekt, dan trekt de zee (als je achterland tot 50 km. ver meetelt) naar het binnenland, kwestie van het evenwicht te bewaren .amturingas schreef: ↑3 april 2021, 15:47Even resumeren:
- Fakkel vindt jou een dommekloot
- Fakkel vindt jou achterlijk
- Fakkel vindt dat hij recht heeft op betere gezondheidszorg dan jij omdat hij een master heeft
Jij vindt dat allemaal OK.
Maar je vindt het niet OK dat ik de quotes van Fakkel bovenhaal waarin hij dit zegt?
Als ik cynisch was, dan zou ik zeggen: Fakkel heeft groot gelijk. Wat een ongelooflijke bende oelewappers, die Vlamingen.
Ja, Alan Turing zelfs die bange blanke man durft zijn deur wel eens uit ... en kijk, ik heb foto's van de Grote Markt van Brussel waar er buiten mijn familie niemand op te zien is (historische beelden) ... dit fait-divers'tje om mijn late reactie goed te praten ...
Kijk als Fakkel vind dat ik een dommekloot/achterlijk ben (hij heeft dat trouwens nog niet - of toch niet naar mijn weten op mij persoonlijk gehad (als hij vindt dat "de" Vlaming een dommekloot/achterlijk is dan kan ik trouwens niet anders dan hem bijtreden, ik vind dat namelijk ook, jij blijkbaar ook dus hebben we alle drie toch al iets gemeenschappelijk ) en hij bovendien recht heeft op betere gezondheidszorg dan mag hij dat vinden, ik kan evengoed bemerkingen hebben op de nickname Fakkel (wie er achter zit kan ik niet weten en hoef ik bovendien niet te weten) maar wat doet dat er allemaal toe ?
Mijn punt was, is en blijft dat je niet op zoek gaat naar wat een bepaalde nickname allemaal heeft neergepend in zijn spaargidsverleden ... als je dat al doet voor totaal onbekenden op een anoniem forum dan vraag ik me af hoe je wel niet gedraagt in het "echte" leven. Ik heb ook ooit eens op een anoniem forum na een discussie met iemand een persoonlijk berichtje gekregen waarin die persoon mij meldde dat hij maar al te goed wist wie ik was IRL met initialen van mijn naam en woonplaats ... ik kan je verzekeren dat ik de rillingen kreeg. Ik krijg van dergelijke berichten plaatsvervangende rillingen. Nogmaals, je mag fanatiek je mening verkondigen maar hou het beschaafd en ga niet over op stalkingpraktijken.
In Servië is het effect te zien wanneer de bevolking het niet meer vertrouwt
Ze staan daar al een stuk verder dan hier maar nog heel ver van groepsimmuniteit, voor wie het belang van vaccinatie bereidheid onderschat kan dit als verwittiging tellen.Servië daarentegen maakte gebruik van goede contacten met China en Rusland en regelde daar miljoenen doses vaccins. Maar Belgrado sloot ook deals met Pfizer en AstraZeneca. Daardoor behoort Servië tot de vaccinatiekoplopers: inmiddels heeft het land 2,3 miljoen prikken gezet, op een bevolking van 6,8 miljoen. In Europa halen alleen het Verenigd Koninkrijk en Malta hogere percentages.
Maar sinds halverwege deze maand stagneert het aantal vaccinaties, en blijft Servië met de prikken zitten.
Voorlopig misschien nog maar eenmaal de bereidwilligen opgebruikt zijn zal men daar staan met een (gezien de grote geplaatste bestellingen) overschot waar de melkberg van de jaren '80 een heuveltje zal lijken
Er komt een moment dat men zal smeken om te mogen prikken en ik vermoed dat het gebrek keuze van diegenen die twijfelen (ik wil wel maar niet het verplichte AZ) wel eens de aanleiding zou kunnen zijn om over te gaan naar "geef hen maar wat ze willen zolang ze maar een prik zetten".
Even de lijst verder aanvullen:
AstraZeneca...
- : beschermt slechts 60-80% (vs 95% bij Pfizer)
- : geeft een verhoogd risico op tromboses bij bepaalde groepen
- : geeft meer kans op bijwerkingen dan de andere vaccins.
- : beschermt minder tegen de Zuid-Afrikaanse variant (bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210405_94661358 )
(voor de andere zaken had ik hier al bronnen vermeld)
Enige pro:
+ : Is tot 6 keer goedkoper dan de alternatieven.
O ja...
+ : is bij momenten vlotter beschikbaar dan andere vaccins.
En dan die Frank Vandenbroucke die stellig beweerde in het Journaal "AstraZeneca is gewoon een héééél goed vaccin".
Tja. Misschien krijgt het van TestAankoop nog wel het label "beste koop". Dan wel "verhouding prijs/kwaliteit". Het zal inderdaad niet 6 keer minder efficiënt of 6 keer risicovoller zijn dan andere merken. Doe mij toch maar Pfizer. Benieuwd of ik na 8 april m'n naam op de lijst ga zien, gezien m'n voorgeschiedenis.
(O ja, mocht al wat gezegd en geschreven wordt over A.Z. echt bullshit zijn, zouden ze dan niet allang de Duitse autoriteiten aangeklaagd hebben voor smaad en eerroof?)
AstraZeneca...
- : beschermt slechts 60-80% (vs 95% bij Pfizer)
- : geeft een verhoogd risico op tromboses bij bepaalde groepen
- : geeft meer kans op bijwerkingen dan de andere vaccins.
- : beschermt minder tegen de Zuid-Afrikaanse variant (bron: https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210405_94661358 )
(voor de andere zaken had ik hier al bronnen vermeld)
Enige pro:
+ : Is tot 6 keer goedkoper dan de alternatieven.
O ja...
+ : is bij momenten vlotter beschikbaar dan andere vaccins.
En dan die Frank Vandenbroucke die stellig beweerde in het Journaal "AstraZeneca is gewoon een héééél goed vaccin".
Tja. Misschien krijgt het van TestAankoop nog wel het label "beste koop". Dan wel "verhouding prijs/kwaliteit". Het zal inderdaad niet 6 keer minder efficiënt of 6 keer risicovoller zijn dan andere merken. Doe mij toch maar Pfizer. Benieuwd of ik na 8 april m'n naam op de lijst ga zien, gezien m'n voorgeschiedenis.
(O ja, mocht al wat gezegd en geschreven wordt over A.Z. echt bullshit zijn, zouden ze dan niet allang de Duitse autoriteiten aangeklaagd hebben voor smaad en eerroof?)
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Die initialen lijken mij een makkie: JB
Uit eerdere posts dacht ik dat je uit Zuid-West-Vlaanderen kwam, en je bent zo jong niet meer. Ik gok op Johan Baeckelandt van Zwevegem.
Warm?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
AZ: verwondert me niets. Er staan zeer grote belangen op het spel. Ze deinzen voor geen omkoping terug. Voor die bedrijven is een mensenleven ook niet van tel.
Grappig: las onlangs Huckleberry Finn. Mark Twain schrijft op zeker ogenblik: de inwoners van die streek waren gezond omdat ze geen geneesmiddelen gebruikten.
Grappig: las onlangs Huckleberry Finn. Mark Twain schrijft op zeker ogenblik: de inwoners van die streek waren gezond omdat ze geen geneesmiddelen gebruikten.