Voorbeeld semi-passief superlui beleggingsplan voor kleine bedragen
TIP
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Voorbeeld semi-passief superlui beleggingsplan voor kleine bedragen
Inderdaad.vortex schreef: ↑21 februari 2021, 13:52 Klopt niet, tot nu toe kent de fiscus enkel het bestaan van een effecten rekening en het bedrag erop op een bepaalde datum, en niet in wat er geïnvesteerd is, laat staan welke transacties er gebeurd zijn. Als daar aanleiding toe is kan de fiscus meer informatie opvragen bij bank of brooker maar dat is zeker geen automatisme. Het is ook niet zo dat je zelf transacties moet aangeven, je moet enkel de verschuldigde bedragen overmaken indien die niet reeds afgehouden zijn.
Waar het dan ook over gaat, is wat als je je niet aan de regels houdt en de fiscus daar achter komt (in de toekomst).
Bedankt voor je insteek.Divi schreef: ↑21 februari 2021, 10:43 De fiscus werkt met knipperlichten in hun systeem.Het is dus zaak om niet op te vallen,maw een portefeuille van 40000 euro gaat minder opvallen dan ene van 400000 euro.Dus met een zo klein mogelijke portefeuille en kleine bedragen ga je nooit iets horen van de fiscus.Dus echt een hobby voor een beetje "drinkgeld".....
Zover ben ik bijlange nog niet.
Wat wel van tel is is spreiding en inderdaad, ik zal niet gaan opvallen.
Ik werk had, verdien mooi en zet een deel van mijn 'drinkgeld' actief aan het werk.
THE POWER OF COMPOUNDING
"Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it. He who doesn't, pays it."
-Albert Einstein-
"Compound interest is the eighth wonder of the world. He who understands it, earns it. He who doesn't, pays it."
-Albert Einstein-
De tradingbot waar ik momenteel in actief ben werkt enkel in op valuta (forex).
Transactie overzicht krijg ik (en niet de fiscus) per 24u in mijn mailbox waarbij er telkens kosten voor de broker zijn.
Ik zie letterlijk per trade hoeveel winst of verlies mij dat gaf.
Via de broker kan ik een report trekken van alle transacties, overzicht per dag en samenvatting van stortingen en afhalingen.
THE POWER OF COMPOUNDING
-Albert Einstein-
-Albert Einstein-
Ik weet dat het overkomt als vloeken hier, maar ik beleg 25euro per maand in twee Belfius fondsen. Oké, hogere kosten, maar ik hoef me niet druk te maken over deelbewijzen en dergelijke zoals bij Degiro en Medirect. Gewoon maandelijks aankopen voor 25euro en voila.
Mij MeDirect heb je 10 euro instapkosten voor sommige ETFs en bij Degiro moet je ETF vinden waar de deelbewijzen goedkoop genoeg zijn zodat je kán instappen anders niet eens aan beginnen.
Beleggen met kleine bedragen is een uitdaging bij de online brokers.
Verder beleg ik ook in Crypto. Kun je al vanaf 5 euro doen. Leuk om kleine extraatjes op te deponeren. Ik doe wel niet aan traden. Gewoon een divers aantal crypto aankopen, af en toe 5€ bijsteken en laten groeien. Zeer volatiel maar na x aantal maanden ondanks correcties al mooi gegroeid.
Mij MeDirect heb je 10 euro instapkosten voor sommige ETFs en bij Degiro moet je ETF vinden waar de deelbewijzen goedkoop genoeg zijn zodat je kán instappen anders niet eens aan beginnen.
Beleggen met kleine bedragen is een uitdaging bij de online brokers.
Verder beleg ik ook in Crypto. Kun je al vanaf 5 euro doen. Leuk om kleine extraatjes op te deponeren. Ik doe wel niet aan traden. Gewoon een divers aantal crypto aankopen, af en toe 5€ bijsteken en laten groeien. Zeer volatiel maar na x aantal maanden ondanks correcties al mooi gegroeid.
Gelukkig heeft Degiro wel een gratis kernselectie. Anders 7,5€ als je maar per maand 25 of 50 kunt beleggen is uzelf ook armer maken :p
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ben je niet mutual funds en ETFs door elkaar aan het halen ?
Alsook instapkosten versus transactiekosten door elkaar ?
En taxen hoe je geen rekening mee ?
Zowel voor de fondsen als de ETF's hanteren brokers transactiekosten die hoog liggen als je met kleine bedragen werkt. Maar ondertussen heb ik een aantal ETF's gevonden bij de gratis selectie van Degiro. Na lang zoeken en uitpluizen eindelijk een manier gevonden om kleine bedragen zorgeloos te beleggen en een goeie spreiding te hebben. Plus ze scoren allen gemiddeld tot bovengemiddeld op de Morningstar rating dus dat is ook een geruststelling dat goedkoop niet 'brol' betekent bij Degiro :pEarthNvstr1 schreef: ↑4 april 2021, 16:53 Ben je niet mutual funds en ETFs door elkaar aan het halen ?
Ondertussen heb ik een aantal ETF's gevonden die een perfecte aanvulling vormen op mijn twee Belfius aandelenfondsen.
Ze scoren redelijk bij Morningstar (drie sterren en drie tot vier wereldbollen op de sustainability score en quasi allen een bronzen medaille). Vind ik niet slecht voor ETF's die gratis zijn en tussen de 5 en 20€ aan deelbewijzen.
Kan nu eindelijk beginnen met kleinschalig beleggen. Ik = happy
Ze scoren redelijk bij Morningstar (drie sterren en drie tot vier wereldbollen op de sustainability score en quasi allen een bronzen medaille). Vind ik niet slecht voor ETF's die gratis zijn en tussen de 5 en 20€ aan deelbewijzen.
Kan nu eindelijk beginnen met kleinschalig beleggen. Ik = happy