Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het was 02u28 toen het aan mij was maar alles verliep toen vlekkeloos. Op 6min was ik klaar!
Veel beter systeem dan de plaatselijke wachtlijsten maar had natuurlijk klaar moeten zijn hebben tegen 15 maart TEN LAATSTE.
En dat is NIET afhankelijk van de vaccin-leveringen hé Beke.
Dju toch.
Altijd da 'beke' te laat, om zot van te worden.
Nu gaat dat systeem eerst nog een week proefdraaien in Deinze en Roeselare...
Om de linking met Docclr te kunnen checken.
Op dat vlak geef ik @fropskottel gelijk.
Vlaanderen pakt het bijzonder amateuristisch aan.
Wij verdienen beter!
Ik heb het al gezegd: Wallonie zal Vlaanderen een lesje in efficientie leren. Let op mijn woorden!
Veel beter systeem dan de plaatselijke wachtlijsten maar had natuurlijk klaar moeten zijn hebben tegen 15 maart TEN LAATSTE.
En dat is NIET afhankelijk van de vaccin-leveringen hé Beke.
Dju toch.
Altijd da 'beke' te laat, om zot van te worden.
Nu gaat dat systeem eerst nog een week proefdraaien in Deinze en Roeselare...
Om de linking met Docclr te kunnen checken.
Op dat vlak geef ik @fropskottel gelijk.
Vlaanderen pakt het bijzonder amateuristisch aan.
Wij verdienen beter!
Ik heb het al gezegd: Wallonie zal Vlaanderen een lesje in efficientie leren. Let op mijn woorden!
Heb uit nieuwsgierigheid ook eens getest (om 7u30 dus):
Moehahahahhahahahaha
Zit er achter die website een fysieke persoon die die gegevens in een papieren agenda moet overschrijven ofzo?
Kan je je al voorstellen dat je naar bol.com of coolblue surft en iets wil bestellen, en dat er dan deze melding opkomt?
Alle gekheid op een stokje:
Als de interesse zó groot is om op die lijst te komen, is het dan niet eenvoudiger dat ze gewoon mensen opbellen, die in de nabije toekomst via de gewone weg opgeroepen zouden worden, maar die nog net geen uitnodiging gekregen hebben?
EDIT 7:48: Nu staat er:
Eurm wacht effe.... lees ik dat goed? Een wachtrij om een online formulier in te vullen?Aantal wachtenden voor u: 23269
Verwachte tijd: meer dan een uur
Dat is over: meer dan een uur
Zodra u aan de beurt bent, heeft u 10 minuten om naar de website te gaan.
Moehahahahhahahahaha
Zit er achter die website een fysieke persoon die die gegevens in een papieren agenda moet overschrijven ofzo?
Kan je je al voorstellen dat je naar bol.com of coolblue surft en iets wil bestellen, en dat er dan deze melding opkomt?
Als de interesse zó groot is om op die lijst te komen, is het dan niet eenvoudiger dat ze gewoon mensen opbellen, die in de nabije toekomst via de gewone weg opgeroepen zouden worden, maar die nog net geen uitnodiging gekregen hebben?
EDIT 7:48: Nu staat er:
Wachtrij wordt gepauzeerd
-
- Verbannen Gebruiker
Goed idee.
Dat opbellen is wel bedoeld om binnen het half uur te kunnen verschijnen.
Maar dat kunnen we oplossen door een website te maken waar mensen hun beschikbaarheid kunnen doorgeven
Nu weer ernstig.
Wat grappig is. De overheid vreest dat de bevolking voor een deeltje zal afhaken voor het AZ vaccin omwille van de berichten daarrond. En dat er daarom vrije vaccins AZ zullen zijn.
En wat doet die bevolking? Vanaf middernacht massaal pogingen doen om zich in te schrijven voor die AZ vaccins
-
- Verbannen Gebruiker
Eentje om in te kaderenspaarfreakje schreef: ↑6 april 2021, 03:10 Vlaanderen pakt het bijzonder amateuristisch aan.
Wij verdienen beter!
-
- Verbannen Gebruiker
CNN:
Italy makes vaccines compulsory for health workers. But some are unconvinced
By Hada Messia, Livia Borghese and Laura Smith-Spark, CNN
Updated 8:35 AM EDT, Fri April 02, 2021
Rome(CNN)Italy's government has passed a decree making vaccination mandatory for all healthcare and pharmacy workers with the aim of protecting medical staff, patients and vulnerable people.
Healthcare workers who refuse the vaccine will be reassigned where possible to roles where they are not in contact with patients. Where that is not an option they now face being suspended without pay.
Italy makes vaccines compulsory for health workers. But some are unconvinced
By Hada Messia, Livia Borghese and Laura Smith-Spark, CNN
Updated 8:35 AM EDT, Fri April 02, 2021
Rome(CNN)Italy's government has passed a decree making vaccination mandatory for all healthcare and pharmacy workers with the aim of protecting medical staff, patients and vulnerable people.
Healthcare workers who refuse the vaccine will be reassigned where possible to roles where they are not in contact with patients. Where that is not an option they now face being suspended without pay.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
geebee schreef: ↑5 april 2021, 16:50 Ik heb ook ooit eens op een anoniem forum na een discussie met iemand een persoonlijk berichtje gekregen waarin die persoon mij meldde dat hij maar al te goed wist wie ik was IRL met initialen van mijn naam en woonplaats ... ik kan je verzekeren dat ik de rillingen kreeg. Ik krijg van dergelijke berichten plaatsvervangende rillingen. Nogmaals, je mag fanatiek je mening verkondigen maar hou het beschaafd en ga niet over op stalkingpraktijken.
Als je op een verlaten weg tegen een boom pist, kan het nog steeds zijn dat niemand het gezien heeft. Hoewel je er tegenwoordig toch maar best vanuit gaat dat een of andere pervert heel de buurt afscant met een telescoop of erger.
Als je online wat doet, word je in de gaten gehouden. De oude Stasi van de DDR verbleekt er helemaal bij. Maar ook voor jan met de pet, vooral die met een IT-ettertjes jobke en zelfs hobbyisten, is dat een koud kunstje. 'Ze' weten je allemaal wonen, en wat je vandaag doet kan perfect binnen de tolerantie vallen maar het is allemaal gelogd om eventueel later tegen je te gebruiken. Maar zolang je niets te verbergen hebt, kan het allemaal geen kwaad. Toch?
Wat me ook opgevallen is, de arrogantie van sommige helpdesk medewerkers is een graadje erger geworden sinds ze van huis uit werken. Puur een vals gevoel van veiligheid, 'ze' weten je wonen hoor.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Let op Egbert, heb dmv je PC-camera gezien dat je vuil manieren aan het doen was. Zend me sofort 10.000 BITcointjes of ...
(get.: Bhattan Tichaf )
(get.: Bhattan Tichaf )
Volgens Covid vaccinatie nog 73k +85 jarigen die nog geen eerste dosis hebben gekregen.
nog 500k eenheden in de diepvries.
Ik vermoed dat deze week die 73k allemaal worden gevaccineerd?
nog 500k eenheden in de diepvries.
Ik vermoed dat deze week die 73k allemaal worden gevaccineerd?
Twee opmerkingen :anonymous schreef: ↑6 april 2021, 07:48 Eurm wacht effe.... lees ik dat goed? Een wachtrij om een online formulier in te vullen?
Moehahahahhahahahaha
- ooit al eens proberen je aan te melden (of je kinderen) voor een Kazoukamp of tickets proberen te bestellen voor één of ander hype-festival (Tomorrowland om het niet bij naam te noemen) ... dus zo verschietachtig is het toch niet dat er een lange wachttijd is ...
- als je mensen opbelt die op de lijst staan voor de "nabije" toekomst (de dag/week er op) dan schuif je het probleem telkens dag per dag op en mogen ze tot in het oneindige bellen want diegenen die je vandaag belt vallen de dag/week erop ook weg en moet hun plaats ingenomen worden door diegenen die de volgende dag/week zou komen, enzovoorts ...
De vaccinatie bij de 85+ ers gaat al een paar dagen maar traag meer vooruit. De 66+ begint daarintegen op snelheid te komen. Misschien zitten er bij die 85+ers weigeraars?
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Toch niet waar?geebee schreef: ↑6 april 2021, 10:50 - als je mensen opbelt die op de lijst staan voor de "nabije" toekomst (de dag/week er op) dan schuif je het probleem telkens dag per dag op en mogen ze tot in het oneindige bellen want diegenen die je vandaag belt vallen de dag/week erop ook weg en moet hun plaats ingenomen worden door diegenen die de volgende dag/week zou komen, enzovoorts ...
Je hebt 2 groepen:
A/ Diegene die reeds een oproepingsbrief gekregen hebben en dus binnen de +/- 3 weken gevaccineerd zullen worden
B/ Diegene die nog geen oproepingsbrief gekregen hebben.
Als je vandaag een aantal dosissen over hebt, kan je toch mensen opbellen die in groep B zitten en waarvoor er verwacht wordt dat ze in de volgende batch zitten om de uitnodiging naar toe te sturen.
Diegene die daar op af komen, moet je natuurlijk daarna geen uitnodiging meer sturen.
En je moet ook geen mensen oproepen die tot groep A behoren.
De Europese medicijnwaakhond EMA, zegt dat er inderdaad een verband bestaat tussen het coronavaccin van AstraZeneca en de zeldzame combinatie van trombose en een laag aantal bloedplaatjes die bij een aantal mensen de afgelopen tijd klachten veroorzaakte en sommigen fataal werd.
In Nederland zijn vijf meldingen bekend. Bij drie van hen kwamen de bloedpropjes bij de longen terecht. Een vrouw is aan zo'n embolie overleden. Een andere vrouw kreeg ook een hersenbloeding. Die klachten ontstonden ongeveer een week na vaccinatie met het middel van AstraZeneca.
,,Wat deze reactie veroorzaakt, weten we nog niet'', zegt hij tegen Italiaanse media. EMA praat de komende dagen over het vaccin en komt mogelijk morgen met een oordeel. Tot nu toe zei de medicijnautoriteit dat een verband niet was aangetoond, maar ook nog niet kon worden uitgesloten.
Of het aan het vaccin van AstraZeneca ligt of aan het type vaccin is evenmin duidelijk. Cavaleri geeft toe dat de zeldzame combinatie van klachten 'onder jonge gevaccineerden vaker voorkomt dan we zouden verwachten'. De voordelen van het vaccin wegen volgens hem nog altijd op tegen de mogelijke risico's.
Klopt ... ik had iets te vlug gelezen en het laatste deel van je zin niet gelezen, apologies. De opmerking op zich is natuurlijk wel correct, het opbellen van een mensen die een paar dagen later sowieso moesten komen schuift het probleem enkel maar een paar dagen op.anonymous schreef: ↑6 april 2021, 12:41Toch niet waar?geebee schreef: ↑6 april 2021, 10:50 - als je mensen opbelt die op de lijst staan voor de "nabije" toekomst (de dag/week er op) dan schuif je het probleem telkens dag per dag op en mogen ze tot in het oneindige bellen want diegenen die je vandaag belt vallen de dag/week erop ook weg en moet hun plaats ingenomen worden door diegenen die de volgende dag/week zou komen, enzovoorts ...
Je hebt 2 groepen:
A/ Diegene die reeds een oproepingsbrief gekregen hebben en dus binnen de +/- 3 weken gevaccineerd zullen worden
B/ Diegene die nog geen oproepingsbrief gekregen hebben.
Als je vandaag een aantal dosissen over hebt, kan je toch mensen opbellen die in groep B zitten en waarvoor er verwacht wordt dat ze in de volgende batch zitten om de uitnodiging naar toe te sturen.
Diegene die daar op af komen, moet je natuurlijk daarna geen uitnodiging meer sturen.
En je moet ook geen mensen oproepen die tot groep A behoren.
Vanwaar komt deze quote?anonymous schreef: ↑6 april 2021, 13:14De Europese medicijnwaakhond EMA, zegt dat er inderdaad een verband bestaat tussen het coronavaccin van AstraZeneca en de zeldzame combinatie van trombose en een laag aantal bloedplaatjes die bij een aantal mensen de afgelopen tijd klachten veroorzaakte en sommigen fataal werd.
In Nederland zijn vijf meldingen bekend. Bij drie van hen kwamen de bloedpropjes bij de longen terecht. Een vrouw is aan zo'n embolie overleden. Een andere vrouw kreeg ook een hersenbloeding. Die klachten ontstonden ongeveer een week na vaccinatie met het middel van AstraZeneca.
,,Wat deze reactie veroorzaakt, weten we nog niet'', zegt hij tegen Italiaanse media. EMA praat de komende dagen over het vaccin en komt mogelijk morgen met een oordeel. Tot nu toe zei de medicijnautoriteit dat een verband niet was aangetoond, maar ook nog niet kon worden uitgesloten.
Of het aan het vaccin van AstraZeneca ligt of aan het type vaccin is evenmin duidelijk. Cavaleri geeft toe dat de zeldzame combinatie van klachten 'onder jonge gevaccineerden vaker voorkomt dan we zouden verwachten'. De voordelen van het vaccin wegen volgens hem nog altijd op tegen de mogelijke risico's.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.