Holdings
TIP
Re: Holdings
Vandaag Prosus bijgekocht
https://www.firstpacific.com/ir/presentations.php
Een zeer grote korting tov de nav en publicatie van degelijke cijfers tijdens een Corona jaar maken dat aandeel vandaag 15% stijgt
Een zeer grote korting tov de nav en publicatie van degelijke cijfers tijdens een Corona jaar maken dat aandeel vandaag 15% stijgt
Doet me denken aan Partners Group, met als verschil dat Partners Group (veel) mooiere beursprestaties laat zien.
Nog een aandeel dat ik dankzij dit forum ontdekt heb en waar ik zeer tevreden mee ben.
Prosus heeft iets meer dan 20 miljoen aandelen Delivery Hero bijgekocht. Uiteraard is Delivery Hero de ster van de dag op de DAX vandaag. Ook Tencent steekt een tandje bij.
Tencent Music gaat voor 1 miljard dollar eigen aandelen inkopen.
Prosus is bijgevolg de sterkste stijger in de AEX.
Belangrijk om ook te vermelden: Prosus zei het belang te hebben vergroot om verwatering te voorkomen, onder meer met het oog op de overname van het Koreaanse Woowa door Delivery Hero, die deels in aandelen zal worden betaald.laeka schreef: ↑1 april 2021, 09:59 Prosus heeft iets meer dan 20 miljoen aandelen Delivery Hero bijgekocht. Uiteraard is Delivery Hero de ster van de dag op de DAX vandaag. Ook Tencent steekt een tandje bij.
Woowaa: operates the largest online food delivery service in South Korea, Baedal Minjok, which generated approximately 100 million orders in Q3 2019.
Nieuwe mooie koersstijging Luxempart onder zeer hoog volume!
Gaan we de volgende dagen een nieuw ATH neerzetten of is het voorlopig voldoende gestegen.
Gaan we de volgende dagen een nieuw ATH neerzetten of is het voorlopig voldoende gestegen.
Laat maar doorklimmen ...we zijn beide believers van Luxempart
Kinnesinne AB Class A zomaar even 12% gestegen. Was ze al even aan het volgen en net aan het overwegen een eerste pakketje aan te schaffen. Net een mooie klim gemist
Gestart in februari 2021.
Brederode Alfen Exor Eurazeo Wendel CTPnv TSMC
* Kinnevik dus stomme autocorrect
Eind deze maand gaan ze ex-dividend aandelen Zalando, wellicht dat er dan enige arbitrage opportuniteit ontstaat. Bij IAC/InterActiveCorp van Barry Diller zie je dat ook vaak als ze een van de deelnemingen afspinnen, zoals vorig jaar met Match Group (o.a. Tinder). Binnenkort gaan zij Vimeo trouwens spinnen. Kinnevik en IAC doen me een beetje aan mekaar denken, ondanks de grote verschillen in strategie. Als de eigendom voltooid is en de toegevoegde waarde van de holding beperkt is, keren ze de aandelen uit aan hun aandeelhouders.
Ik veronderstel dat de aandelen Zalando, gezien de koers van Class B achterblijft, enkel naar Class A aandeelhouders gaan? Of klopt dat niet? Kon daarover niets terugvinden...
Weet wel dat je als Class A aandeelhouder stemrecht hebt en als Class B aandeelhouder niet.
Weet wel dat je als Class A aandeelhouder stemrecht hebt en als Class B aandeelhouder niet.
Nee hoor, beide share classes krijgen redemption shares, die je vervolgens kunt verkopen of omruilen voor Zalando aandelen. Persoonlijk verkoop ik ze om dit te herbeleggen in Kinnevik, ook om deze hele rompslomp te verkopen: https://www.youtube.com/watch?v=hTvNUHAjdqY. Zie ook de informatiebrochure op de website van Kinnevik.KristofJ schreef: ↑6 april 2021, 21:38 Ik veronderstel dat de aandelen Zalando, gezien de koers van Class B achterblijft, enkel naar Class A aandeelhouders gaan? Of klopt dat niet? Kon daarover niets terugvinden...
Ik kan overigens geen enkel nieuwsfeit vinden of verklaring, behalve een flink verschil in liquiditeit tussen A en B aandelen. Heb zelf de B, dus wellicht een arbitragemogelijkheid. Eens kijken hoe de koersen komende dagen ontwikkelen.
Had die omslachtige procedure ook al gezien op hun website. Zag daar ook wel wat tegenop... Ik wacht nog even af...
Bedankt voor je reactie.
Bedankt voor je reactie.