Toyota EurocarePlus bijstand
TIP
Weet welk ziekenfonds echt bij u past! Vergelijk gratis de verschillende ziekenfondsen.
Re: Toyota EurocarePlus bijstand
Met een Toyota val je quasi nooit in panne.
Als ik jou was en je vertrekt vanuit kosten / batenanalyse zou ik gewoon één pechverhelping nemen.
Je gaat dat er niet uit halen.
Als je één keer verzekerd bent in Europa voor je auto bij pech en ongevallen, kom je toe.
Als ik jou was en je vertrekt vanuit kosten / batenanalyse zou ik gewoon één pechverhelping nemen.
Je gaat dat er niet uit halen.
Als je één keer verzekerd bent in Europa voor je auto bij pech en ongevallen, kom je toe.
Nochtans op de website van Toyota Eurocare staat: "Pechverhelping door experts van Toyota."haelewyn schreef: ↑5 april 2021, 16:14 Allianz Global Assistance : je moet dat zien als een bijstandsorganisatie zoals er nog enkele zijn die alleen beroep doen op 'erkende pechverhelpers'.
Het enige verschil met VAB of Touring is dat die gasten niet vaak proberen om je auto terug op weg of in gang te helpen ...
Geen idee wat de prijs voor onderhoud is bij andere merken.
Maar voor mijn laatste onderhoud betaalde ik 106,21 € (BTW inbegrepen), wat ik niet teveel vind voor de service die ik daar krijg.
Ja, dat zegt mijn garagist ook altijd, maar hij zegt er wel bij "op voorwaarde dat je het onderhoud laat doen zoals voorgeschreven wordt door de fabrikant".
En ik moet zeggen: ik kocht in 2019 mijn 3de Corolla en in een totale periode van 28 jaar tijd, heb ik nog nooit een panne gehad (behalve een platte batterij in mijn garage, door mijn eigen stommiteit).
Maar: door het steeds drukker en agressiever wordende verkeer, wordt de kans op een ongeval ook groter. En dan heb je die pechverhelpers pas écht nodig.
Daarom wil ik niet alleen kijken naar de prijs, maar ook en vooral naar de kwaliteit.
Vraag eens aan je garagist of hij Toyota mecaniciens of garages kent die in de Eurocare meedraaien.Nefertari schreef: ↑7 april 2021, 15:35 Nochtans op de website van Toyota Eurocare staat: "Pechverhelping door experts van Toyota."
Geen idee wat de prijs voor onderhoud is bij andere merken.
Maar voor mijn laatste onderhoud betaalde ik 106,21 € (BTW inbegrepen), wat ik niet teveel vind voor de service die ik daar krijg.
De bijstandsfirma stuurt een takelwagen.. die brengt je auto naar de expert, je garage.
Of ze worden aangesteld door toyota wat hen ook 'expert van Toyota" maakt.
106 euro is ok. Het valt te bezien of ze echt iets gedaan hebben.
Een kameraad betaalt bij VW voor een long time oliewissel ( zonder oliewissel, alleen bijvullen) en een nazicht van een uur op de brug zetten rond de 250 euro.
Bij Toyota was ik jaarlijks 250 euro kwijt voor onderhoud aan een hybride voertuig.
Voor wat ze er maar aan doen vind ik dat teveel.
Dat is inderdaad iets om over na te denken.NS2SN schreef: ↑6 april 2021, 11:53 ...
Ik heb onlangs een slechte ervaring gehad met VAB en aan de telefoon kreeg ik toen gewoon het antwoord dat ze daar niets aan konden doen omdat KBC (de verzekeraar) bij zijn standpunt bleef. Ik vind het dus eerlijk gezegd wel belangrijk om te weten dat je "verzekerd" bent bij een partij die zelf zeer sterk gebonden is aan wat ze mogen van KBC...
Maar dat zou dan evengoed kunnen gebeuren met de Toyota Eurocare die naar eigen zeggen "de uitvoering van de hulpverlening toevertrouwen aan Allianz Global Assistance België."
Persoonlijk had ik een zeer goede ervaring met VAB bij de enige keer dat ik beroep moest doen op hen. Maar dat had niets te maken met autopechverhelping, maar wél met bijstand na een ongeval tijdens een buiten-Europese vakantie, en de medische kosten ter plaatse en achteraf in België.