Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Geen tijd en geld insteken, lange. Het paard goed verzorgen en een flinke beloning geven volstaat, imho. ![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Welcome to the slippery slope, geebee. Als dat maar goed afloopt.geebee schreef: ↑7 april 2021, 13:06 Eventjes vlug dat filmpje bekeken ... lijkt me inderdaad een redelijk marginaal geval te zijn maar had het een mooi, jong dingske geweest hoe zouden de reacties dan geweest zijn vraag ik me af ?
Dat ze daar niet moest zijn klopt ook, coronamaatregelen en zo maar vinden we het dan zo normaal dat iemand die een beetje rondhangt in een park omver wordt gelopen door een paard ? vinden we het normaal dat je in elkaar wordt geklopt als je zonder mondmasker rondhangt in een skatepark ? ... onze maatschappij is nogal gemakkelijk aan het afdrijven naar een controle-maatschappij ... het is allemaal niet zwart - wit, er is veel grijs in dit verhaal. Er zijn bv. ook andere verhalen, denk maar aan het protest in Myanmar ... vinden we het normaal dat betogers daar worden vermoord door de militairen omdat ze op straat betogen tegen het onrechtmatig afzetten van de democratisch verkozen regering ? Ja, maar ze moesten daar maar niet zijn ... ik weet het zo goed niet meer, het is allemaal niet duidelijk voor of tegen, zwart of wit, nul of één ...
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ja, dat is niet meer dan normaal. Die mensen overtreden de wet. Als ze niet doodgeschoten willen worden, moeten ze daar maar niet zijn. Voor de slechte verstaander: die zinnen met een sarcastische bril lezen.
Dat die wet op zich illegaal is, is maar bijzaak blijkbaar. Waar komen we dat de laatste tijd met de regelmaat van de klok nog tegen? Op onze eigenste bodem! Tot zover de democratische rechtstaat.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
En zoals te verwachten gaan ook wij nog enkel 55 plussers met AZ inspuiten, verstandige beslissingvortex schreef: ↑5 april 2021, 11:13 Hier in België is nog geen beslissing genomen (voorzien voor woensdag), ook hier zeggen wetenschappers dat AZ veilig is, we zullen zien of de politiek en de vaccinatie taskforce enkel rekening zal houden met wetenschap of dat ze ook naar de veel belangrijkere perceptie factor gaan kijken.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Ik wil mijn grondwettelijk recht op keuze van een vaccin gebruiken en bevredigd zien.
Ik wil mijn tweede AZ vaccinatie hebben in mei !
Ik wil kunnen kiezen welk vaccin ik krijg !![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Ik wil mijn tweede AZ vaccinatie hebben in mei !
Ik wil kunnen kiezen welk vaccin ik krijg !
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Is jammer genoeg niet voor mij. Ambtenaren worden in het land waar je gewerkt hebt belast op het pensioen, dit in tegenstelling tot mensen die in de privé gewerkt hebben. Die krijgen in Portugal hun bruto pensioen netto uitbetaald.
https://www.confianz.be/2019/08/08/pens ... -portugal/
Mijn Portugees is voorlopig redelijk belabberd maar gelukkig spreken ze er erg goed Engels, beter dan in Spanje.
Laatst gewijzigd door anonymous op 7 april 2021, 21:22, 1 keer totaal gewijzigd.
Ons Barbara vertelt in dat filmpje dat ze overal kneuzingen heeft. Ik ben geen dokter maar voor iemand die overal kneuzingen heeft is ze erg beweeglijk dus zoveel zeer zal het wel niet doen.
Die massamoordenaar (el presidente) denkt waarschijnlijk: arm volk eerst. Duidelijk dat het hem geen ene moer kan schelen dat er duizenden (meestal arme) doden vallen. Lijkt sterk op die van de fili-pijnen.anonymous schreef: ↑7 april 2021, 14:53 Ondertussen in Brazilië. Dankzij deze pippo gaan we wellicht ook in de problemen komen.
https://www.hln.be/buitenland/voor-het- ... ~a26375b9/
bankiers + politici + accountants + juristen = 20.000 miljard euro in belastingparadijzen
Als we eerlijk zijn zijn die cijfers nog altijd een stuk lager dan in België tijdens de donkere dagen. Ondanks onze betere gezondheidszorg- en structuren.anonymous schreef: ↑7 april 2021, 14:53 Ondertussen in Brazilië. Dankzij deze pippo gaan we wellicht ook in de problemen komen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Da's inderdaad de bottom line. De gewoonlijke regimegetrouwe HLN-zever is weeral gebakken lucht.Poldermol schreef: ↑7 april 2021, 23:06Als we eerlijk zijn zijn die cijfers nog altijd een stuk lager dan in België tijdens de donkere dagen. Ondanks onze betere gezondheidszorg- en structuren.anonymous schreef: ↑7 april 2021, 14:53 Ondertussen in Brazilië. Dankzij deze pippo gaan we wellicht ook in de problemen komen.
De naakte cijfers:
Wij hebben zopas de kaap van 2000 doden/miljoen inwoners gerond.
Brazilië bevindt zich op plaats 18 (1596 doden/mijoen) ...
België zou zich best heeeel bescheiden opstellen als het gaat om Covid-19.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
In de UK zijn ze veel dapperder.
Daar durven ze ingaan tegen de antivaxers.
Daar durven ze ingaan tegen de bevolking die zich laat opjutten omdat ze geen cijfers begrijpen.
Alhoewel. De UK bevolking is blijkbaar wat slimmer dan hier. Daar geen hysterie tegen AZ.
Het AZ vaccin wordt in de UK gegeven aan de 30+.
De 30- die het AZ vaccin niet willen, mogen een ander kiezen.
-
- Verbannen Gebruiker
Een voorbeeldje van hoe de antivaxers gebruik maken van de goedgelovigheid van de bevolking indien het gaat over fake news.
En de weerspannigheid van de bevolking als het gaat over wetenschap. De wetenschap die nooit zal zeggen dat iets 100% veilig is. Wat door hysterici wordt aangegrepen om te zeggen: "zie je wel dat het niet veilig is !!!"
PS: ik hoop dat Geebee niet beledigd is door mijn woordkeuze "hysterici". Maar alle andere terminologie heeft hij afgewezen. Hier dus een nieuw woord.
VRT:
Hoe een testprik voor minister Bart Somers wereldwijd fake nieuws werd
Al twee maanden circuleert op sociale media een misleidend fragment uit Het Journaal van VRT NWS. Daarin is te zien hoe Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open VLD) op 1 februari een nagespeelde coronaprik kreeg, zonder naald, tijdens een testdag in het vaccinatiecentrum van Bilzen. Antivaxers gebruiken die beelden alsof het gaat om een minister die zich "niet durft te laten vaccineren".
Rien Emmery
05:08
Op 1 februari organiseerde het vaccinatiecentrum in sporthal De Kimpel in Bilzen een testdag als voorbereiding van de opstart van de vaccinatiecampagne. Radio 2 Limburg interviewde die ochtend centrummanager Annemie Scheepers over het doel van de oefening: "We testen het volledige traject, vanaf de aankomst op de parking tot en met het vertrek op de parking, we hebben daarvoor vrijwilligers opgetrommeld die een rollenspel spelen en die bijvoorbeeld ook zullen doen alsof ze blind zijn, of flauwvallen. Zo kunnen we bekijken hoe we zo’n situaties best aanpakken.”
Minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open VLD) woonde de testdag bij. Het Journaal van VRT NWS filmde van dichtbij hoe Somers van een verpleegster een oefenprik kreeg. Ook dat onderdeel werd namelijk getest tijdens de zogenaamde "dry run" of oefendag in het vaccinatiecentrum. Maar vanzelfsprekend werd er begin februari nog geen echte naald of echt vaccin gebruikt.
En de weerspannigheid van de bevolking als het gaat over wetenschap. De wetenschap die nooit zal zeggen dat iets 100% veilig is. Wat door hysterici wordt aangegrepen om te zeggen: "zie je wel dat het niet veilig is !!!"
PS: ik hoop dat Geebee niet beledigd is door mijn woordkeuze "hysterici". Maar alle andere terminologie heeft hij afgewezen. Hier dus een nieuw woord.
VRT:
Hoe een testprik voor minister Bart Somers wereldwijd fake nieuws werd
Al twee maanden circuleert op sociale media een misleidend fragment uit Het Journaal van VRT NWS. Daarin is te zien hoe Vlaams minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open VLD) op 1 februari een nagespeelde coronaprik kreeg, zonder naald, tijdens een testdag in het vaccinatiecentrum van Bilzen. Antivaxers gebruiken die beelden alsof het gaat om een minister die zich "niet durft te laten vaccineren".
Rien Emmery
05:08
Op 1 februari organiseerde het vaccinatiecentrum in sporthal De Kimpel in Bilzen een testdag als voorbereiding van de opstart van de vaccinatiecampagne. Radio 2 Limburg interviewde die ochtend centrummanager Annemie Scheepers over het doel van de oefening: "We testen het volledige traject, vanaf de aankomst op de parking tot en met het vertrek op de parking, we hebben daarvoor vrijwilligers opgetrommeld die een rollenspel spelen en die bijvoorbeeld ook zullen doen alsof ze blind zijn, of flauwvallen. Zo kunnen we bekijken hoe we zo’n situaties best aanpakken.”
Minister van Binnenlands Bestuur Bart Somers (Open VLD) woonde de testdag bij. Het Journaal van VRT NWS filmde van dichtbij hoe Somers van een verpleegster een oefenprik kreeg. Ook dat onderdeel werd namelijk getest tijdens de zogenaamde "dry run" of oefendag in het vaccinatiecentrum. Maar vanzelfsprekend werd er begin februari nog geen echte naald of echt vaccin gebruikt.
-
- Verbannen Gebruiker
Met een bevolking die niet in staat is om cijfers te beoordelen (ivm het risico van AZ) is er een tweede reden om zich bescheiden op te stellen ivm Covid-19.CarpeNoctem schreef: ↑8 april 2021, 06:40 België zou zich best heeeel bescheiden opstellen als het gaat om Covid-19.
En ivm politici die de moed niet hebben om aan de bevolking uit te leggen wat het risico van AZ is.
Maar ja, die politici zijn gekozen door de bevolking. Ze weten dus welk vlees ze in de kuip hebben.
Klopt maar als ze zo verder doen halen ze ongetwijfeld de eerste plaats.Poldermol schreef: ↑7 april 2021, 23:06Als we eerlijk zijn zijn die cijfers nog altijd een stuk lager dan in België tijdens de donkere dagen. Ondanks onze betere gezondheidszorg- en structuren.anonymous schreef: ↑7 april 2021, 14:53 Ondertussen in Brazilië. Dankzij deze pippo gaan we wellicht ook in de problemen komen.
De gemiddelde leeftijd in Brazilië ligt ook veel lager dan hier. Meer dan 40 procent van de bevolking is jonger dan 24 jaar. Waarschijnlijk is daar dus een hele generatie aan het uitsterven.
Het gevaar is ook dat door het virusgeraas ginder er tientallen zo niet honderden nieuwe varianten kunnen ontstaan waar er vroeg of laat eentje tussen zit waar geen enkel vaccin tegen helpt