Coronavaccinaties en de cijfers
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Moest ik kunnen tekenen zou dat ook zo afgebeeld zijn. Nu moet ik me tevreden stellen met wat ik gratis op het internets of things kan schooien en parasiteren.
Met jouw opmerking kunnen we nog een punt tegen vaccinatie toevoegen. Zo'n dikkertjes vaccineren heeft gewoon geen zin, die vreten zichzelf toch maar in de vernieling. Of het nu corona of een 'welvaartsziekte' is, zal het verschil toch niet maken zekers?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Een vriendin van me van 30 jaar heeft gisteren Moderna gekregen
Wat dan weer niet kan, want volgens onze leiders worden er momenteel enkel ouderen gevaccineerd.
Iemand liegt dus....
Welkom bij De Mol.
Ik vond het gedrag van die Wouter wel verdacht, bij elke proef verloor hij geld en levens, en het was altijd de ander zijn schuld. Maar dat is ook de strategie van die Frank.
Het is duidelijk dat enkele kandidaten zich proberen verdacht te maken.
Wat dan weer niet kan, want volgens onze leiders worden er momenteel enkel ouderen gevaccineerd.
Iemand liegt dus....
Welkom bij De Mol.
Ik vond het gedrag van die Wouter wel verdacht, bij elke proef verloor hij geld en levens, en het was altijd de ander zijn schuld. Maar dat is ook de strategie van die Frank.
Het is duidelijk dat enkele kandidaten zich proberen verdacht te maken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Wellicht heeft ze een diploma dat toegang tot de zorg kan verlenen. In de breedste zin: apothekers, psychologen, logopedisten, opvoedsters enz.
Ofwel werkt ze in een administratieve of onderhoudsdienst van een ziekenhuis of collectiviteit (in brede zin: niet alleen jeugd- en gehandicapten instellingen maar ook kloosters bvb).
Half maart waren er trouwens daardoor dubbel zoveel -65 dan +65 gevaccineerd.
Teveel tijd verloren voor men aan de thuiswonende 85+ begon...
Volgens mij zijn honderduizenden mensen gevaccineerd die bijzonder weinig kans hebben om ooit op intensieve terecht te komen...
Vandaar dat IC terug bomvol ligt.
Ofwel werkt ze in een administratieve of onderhoudsdienst van een ziekenhuis of collectiviteit (in brede zin: niet alleen jeugd- en gehandicapten instellingen maar ook kloosters bvb).
Half maart waren er trouwens daardoor dubbel zoveel -65 dan +65 gevaccineerd.
Teveel tijd verloren voor men aan de thuiswonende 85+ begon...
Volgens mij zijn honderduizenden mensen gevaccineerd die bijzonder weinig kans hebben om ooit op intensieve terecht te komen...
Vandaar dat IC terug bomvol ligt.
Ze heeft geen diploma eigenlijk 
Maar inderdaad, ze studeert wel verpleegkunde (maar niet dat ze stage doet ofzo)
IC ligt trouwens vooral vol omdat de IC kleiner is geworden, dat is ook een manier om je IC vol te krijgen en van je oren te kunnen maken
Je moet de creativiteit van ons zorgpersoneel niet onderschatten

Maar inderdaad, ze studeert wel verpleegkunde (maar niet dat ze stage doet ofzo)
IC ligt trouwens vooral vol omdat de IC kleiner is geworden, dat is ook een manier om je IC vol te krijgen en van je oren te kunnen maken

Je moet de creativiteit van ons zorgpersoneel niet onderschatten

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ja studenten in de zorg ook, zelfs die tussen 16 en 18. De laatsten dan wel met Pfizer.
Niet vergeten dat ze af en toe, zoals overal, ook gewoon eens mis zijn.
En of het hard gaat ( volgens de planning toch) ! Begin mei wil men de -70 jarigen een eerste keer prikken. Spijtig dat de start zo traag verliep, die achterstand halen we niet meer in. De zomer van 2021 komt zo idd in het gedrang voor de jong-volwassenen.
Dat is dan ook niet het doel van de vaccinatie.spaarfreakje schreef: ↑8 april 2021, 17:08 Volgens mij zijn honderduizenden mensen gevaccineerd die bijzonder weinig kans hebben om ooit op intensieve terecht te komen...
Het aantal bedden is niet het probleem.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Uh... dat was volgens mij wel één van de bedoelingen van de volgorde van vaccinatie.B7H4long schreef: ↑8 april 2021, 19:37Dat is dan ook niet het doel van de vaccinatie.spaarfreakje schreef: ↑8 april 2021, 17:08 Volgens mij zijn honderduizenden mensen gevaccineerd die bijzonder weinig kans hebben om ooit op intensieve terecht te komen...
Dat gezegd zijnde, vind ik het niet onterecht dat mensen met hoog risico beroep enige prioriteit krijgen.
Dat zei Aerolla ook helemaal niet volgens mij.
Wat wel speelt is dat men liever niet de IC capaciteit opnieuw moet uitbreiden (los van bedden versus personeel versus andere benodigdheden) en/of andere zorg moet uitstellen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik ken 3 72-jarigen uit Oost en West-Vl die de week van 18 april zullen gevaccineerd worden. Ik zou denken dat het nadien snel aan de categorie 65-70 zou zijn.
Waar vind je die planning ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik denk dat ze voorlopig zowel AZ als Pfizer als Moderna door elkaar zullen geven (net zoals nu). En dan binnen 4 weken herevalueren.jeff schreef: ↑8 april 2021, 07:53 Fvdb deze ochtend op radio1:
Tijdelijke stopzetting vaccinatie met AZ gedurende 4 weken voor +55-jarigen is geen probleem voor vaccinatiecampagne want "zitten nu in fase dat enkel ouderen worden gevaccineerd".
Dus ze zullen nu zonder hinder de voorraad AZ kunnen opgebruiken en de voorraad Pfizer+Moderna vaccins voorlopig niet meer gebruiken en nog wat langer laten liggen in de diepvriezer.
Toch wel cynisch om met die overweging deze beslissing te motiveren en er toe over te gaan.
Jouw conclusie dat ze Pfizer en Moderna gaan laten liggen, klopt zeker niet voor de 2 komende weken, want die zijn allemaal gepland.
Nadien zou je wel gelijk kunnen hebben, al kan je dat niet met zekerheid afleiden uit wat FVDB zegt.
Ik heb enkel de planning voor de maand april. Deze komt overeen met uw inschattingen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Iets anders.
Ik denk dat ze het iets te ingewikkeld maken met die risicopatienten tussen 45 en 65.
Ze zouden beter gewoon verder afwerken volgens leeftijd. Simpel en duidelijk.
KISS.
Ik denk dat ze het iets te ingewikkeld maken met die risicopatienten tussen 45 en 65.
Ze zouden beter gewoon verder afwerken volgens leeftijd. Simpel en duidelijk.
KISS.
Tsja, vooral omdat er 1,5 miljoen Belgen met risicoprofiel zijn. En ook die groep wordt weer volgens leeftijd gerangschikt.
En ook heel speciaal: ik sta ook op die lijst. Geen idee waarom...
Onder het motto: als iedereen voorrang heeft, dan heeft niemand voorrang.
En ook heel speciaal: ik sta ook op die lijst. Geen idee waarom...
Onder het motto: als iedereen voorrang heeft, dan heeft niemand voorrang.