Holdings
TIP
Re: Holdings
Als je een search doet op Investor, dan kom je een aantal berichten tegen van Michael25 waarmee je deze informatie kunt terugvinden.
Ik heb de indruk dat vooral de korting op de gerapporteerde NAV flink is teruggelopen.
Re: Holdings
Zeer groot pakket Luxempart verkocht aan 60.50 euro en 61 euro. De winst is binnen.
Re: Holdings
Bij reported kom je nog net op een discount uit, adjusted NAV op 14%. Voor de historische NAV verwijs ik graag naar deze site: https://ibindex.se/ibi/#/company/INVE%20B. Tip: gebruik Google Translate. Qua aantrekkelijkheid, tja de portefeuille is nog steeds interessant maar ze zijn goedkoper geweest.DonDraper schreef: ↑8 april 2021, 15:36 Is Investor AB nog koopwaardig momenteel? De korting bedraagt nu ongeveer 10%. Iemand die de gemiddelde korting door de jaren heen weet terug te vinden van deze holding?
En wat met Exor? Korting van 30%, maar in het verleden is dit niet zo uitzonderlijk gebleken.
Beiden hebben er wel al een mooie rit opzitten, maar anderzijds wil dit niet zeggen dat je u moet laten afschrikken om ergens in te stappen.
Exor staat op 35,6%, staat nog heel wat te gebeuren. Als ze de investeringen in aantrekkelijke private luxebedrijven, durfkapitaal via Exor Seeds, de partnerships en de investeringen in familiebedrijven (zowel indirect via PartnerRe als rechtstreeks) doorzetten en steeds minder afhankelijk worden van de cyclische autosector zie ik het nog wel gebeuren dat ze binnen enkele jaren eenzelfde ontwikkeling doormaken als Brederode en Sofina, hetzij een herwaardering en structurele verlaging van de discount. Lees zeker even de recent gepubliceerde brief aan aandeelhouders van Elkann.
Re: Holdings
Het enige belang van Exor buiten de automobielsector met voldoende omvang om werkelijk impact te hebben op hun koersontwikkeling is PartnerRe en laat nu net dat laatste belang blijkbaar te koop staan.
In elk geval probeerden ze het een jaar geleden nog te verkopen.
Ik heb dus mijn twijfels of Exor snel minder afhankelijk gaat worden van die cyclische autosector.
In elk geval probeerden ze het een jaar geleden nog te verkopen.
Ik heb dus mijn twijfels of Exor snel minder afhankelijk gaat worden van die cyclische autosector.
Re: Holdings
Enig idee Dreamy hoeveel de automobiel (vroegere FCA) in de NAV van EXOR vertegenwoordigt?
Re: Holdings
EXOR, which we had added to earlier in the autumn, was the second-largest contributor to returns over the month, adding 114bps. Its NAV rose +18% which, together with a tighter discount, resulted in a share price total return of +31%. Particularly strong performances were generated by FCA (27% of NAV) and CNH Industrial (15%), whose share prices rose +24% and +38% respectively as they participated in the strong rally in cyclical stocks sparked by the vaccine news. CNH’s performance was further boosted by its quarterly results, posting sales and earnings figure strongly ahead of consensus estimates.
Despite the strong NAV growth, the shares continue to trade on an estimated 38% discount to NAV, which we believe reflects a legacy misconception that EXOR is a cyclical industrial holding company. This impression is contradicted by holdings in Ferrari and Partner Re (collectively, 64% of NAV), which certainly do not fit the classification of ‘cyclical industrials’. Furthermore, we see significant merit in owning high-quality cyclical companies (such as FCA and CNH) as the global economy begins its recovery from the shock of the pandemic. We believe that EXOR’s management agrees with our prognosis and are keen to correct this misperception. At the current valuation level, and with significant potential for further NAV growth, we continue to view EXOR as a highly attractive investment opportunity.
Despite the strong NAV growth, the shares continue to trade on an estimated 38% discount to NAV, which we believe reflects a legacy misconception that EXOR is a cyclical industrial holding company. This impression is contradicted by holdings in Ferrari and Partner Re (collectively, 64% of NAV), which certainly do not fit the classification of ‘cyclical industrials’. Furthermore, we see significant merit in owning high-quality cyclical companies (such as FCA and CNH) as the global economy begins its recovery from the shock of the pandemic. We believe that EXOR’s management agrees with our prognosis and are keen to correct this misperception. At the current valuation level, and with significant potential for further NAV growth, we continue to view EXOR as a highly attractive investment opportunity.
Re: Holdings
Dan heb je toch niet goed opgelet. Stellantis is nog maar 22% van de NAV. CNH Industrial is landbouwapparatuur, Ferrari kun je eerder met LVMH vergelijken dan met Volkswagen. PartnerRe stond nadrukkelijk niet te koop, ze kregen een bod dat het overwegen waard was. Toen Covea wilde heronderhandelen hebben ze er direct de stekker uitgetrokken.dreamy schreef: ↑8 april 2021, 21:08 Het enige belang van Exor buiten de automobielsector met voldoende omvang om werkelijk impact te hebben op hun koersontwikkeling is PartnerRe en laat nu net dat laatste belang blijkbaar te koop staan.
In elk geval probeerden ze het een jaar geleden nog te verkopen.
Ik heb dus mijn twijfels of Exor snel minder afhankelijk gaat worden van die cyclische autosector.
Het recente belang in Christian Louboutin was meteen 2% van de intrinsieke waarde, dat is een indicatie dat ze er serieus mee bezig zijn. Maar goed, ik hoef niemand te overtuigen, zolang men het bedrijf links laat liggen pak ik ze graag op tegen 35% korting.
Re: Holdings
By the way, commentaar dateert van eind 2020
Re: Holdings
Diene TEXAF is sindsdien mooi aan het stijgen richting 40 euro's. Ook Atenor zet zijn opmars verder maar dit is geen holding daarom mijn aankoop niet vermeld.laeka schreef: ↑18 maart 2021, 17:15 De geldkraan weer maar eens opengedraaid afgelopen dagen.
Wat Prosus en Camellia bijgekocht. Ook een snuifje Texaf gekocht. En ook aandeelhouder geworden van Viel et Compagnie na de uitstekende resultaten van hun belangrijkste deelneming in Compagnie Financiere Tradition.
Vergeet daar ook niet te kijken naar Bourse direct. Een maal 3.5 ongeveer op 1 jaar tijd.
Re: Holdings
Wat zeer weinige weten is dat Blue Solutions van de Bollore groupe Daimler als klant hebben. En blijkbaar staan er nog nieuwe contracten aan te komen (althans als ik deepl goed lees)
https://www.electrive.net/2021/03/03/wi ... fbatterie/
https://www.electrive.net/2021/03/03/wi ... fbatterie/
Re: Holdings
CNH Industrial maakt tractoren, graafmachines, trucks (IVECO), bussen, dus dat is misschien inderdaad niet helemaal de automobielsector, maar wel degelijk (zeer) cyclisch.michael25 schreef: ↑8 april 2021, 22:01 Dan heb je toch niet goed opgelet. Stellantis is nog maar 22% van de NAV. CNH Industrial is landbouwapparatuur, Ferrari kun je eerder met LVMH vergelijken dan met Volkswagen. PartnerRe stond nadrukkelijk niet te koop, ze kregen een bod dat het overwegen waard was. Toen Covea wilde heronderhandelen hebben ze er direct de stekker uitgetrokken.
Ferrari is natuurlijk wél 100% de automobielsector, maar mogelijk minder cyclisch.
Die beursnotering van Ferrari was natuurlijk een schot in de roos, maar Exor blijft al met al wel zwaar gefocused op de automobielsector.
Re: Holdings
Ik heb ze ongeveer exact één jaar in portefeuille, ondertussen al iets meer dan 40% gestegen! Had ik maar allemaal Brederode-rendementen in mijn portefeuille
Re: Holdings
Iets minder dan een jaar, maar gelijkaardig rendement.
Ook over Sofina niet te klagen hier.
En het veelvuldig vervloekte GBL heb ik vorig jaar ergens aan 68,40 opgepikt.
Van mijn andere holdings ben ik ook tevreden over hun rendementen.
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Re: Holdings
Speciale edities van Ferrari hadden hun beste jaar tot dan toe in de kredietcrisis (2008). Dat soort hoog segment luxeartikelen vergelijken met de boodschappenautootjes waar als eerste op wordt bezuinigd in een crisis slaat als een tang op een varken. De mensen die zich een Ferrari permitteren laten zich niet drijven door de economische cyclus.dreamy schreef: ↑9 april 2021, 11:53CNH Industrial maakt tractoren, graafmachines, trucks (IVECO), bussen, dus dat is misschien inderdaad niet helemaal de automobielsector, maar wel degelijk (zeer) cyclisch.michael25 schreef: ↑8 april 2021, 22:01 Dan heb je toch niet goed opgelet. Stellantis is nog maar 22% van de NAV. CNH Industrial is landbouwapparatuur, Ferrari kun je eerder met LVMH vergelijken dan met Volkswagen. PartnerRe stond nadrukkelijk niet te koop, ze kregen een bod dat het overwegen waard was. Toen Covea wilde heronderhandelen hebben ze er direct de stekker uitgetrokken.
Ferrari is natuurlijk wél 100% de automobielsector, maar mogelijk minder cyclisch.
Die beursnotering van Ferrari was natuurlijk een schot in de roos, maar Exor blijft al met al wel zwaar gefocused op de automobielsector.
Met CNH en Stellantis heb je 37% van de NAV die cyclisch zijn. De vrachtwagens etc. staan in de etalage, dus daar komt nog een cash-out (Chinese partijen zijn concreet als we de pers mogen geloven), dus daarmee hou je straks zowat een derde van de NAV over. Toch al een heel stuk minder dan u eerder betoogde.
En als we dit mogen geloven, maakt Exor er dus wel degelijk werk van om het luxesegment verder uit te bouwen: https://www.thefashionlaw.com/giorgio-a ... the-buyer/
Nogmaals, je hoeft echt geen fan te zijn van Exor, maar ga geen fabeltjes verspreiden.
Re: Holdings
Misschien dat Ferrari voor jou een luxeartikel is, maar voor mij is het (ook) nog steeds een auto en dat is geen 'fabeltje'.
Ik ben er niet zo zeker van dat luxeartikelen per se ongevoelig zouden zijn voor de economische cyclus, maar de recente geschiedenis lijkt je op dat punt gelijk te geven.