Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik bedoelde dit. Maar ik was onduidelijk. Mijn excuses.anonymous schreef: ↑9 april 2021, 18:05https://m.standaard.be/cnt/dmf20210409_95672712amturingas schreef: ↑9 april 2021, 17:59
De berichtgeving van De Standaard is veel factueler.
Zo zie je meteen waarom ze HLN een sensatiekrant noemen, en De Standaard een kwaliteitskrant.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Euh? Minder dan 0,1% betekent toch minder dan 1 op 1000? En 1 op 1001 is minder dan 1 op 1000.
1 op 101 is ook minder dan 1%, net zoals 1 op 1.000.000 dat is, etc., etc.
Ik denk dat velen de ernst van een bloedklonter (trombose) en embolie nog niet goed begrijpen.EarthNvstr1 schreef: ↑9 april 2021, 19:52Bovendien is het wellicht <0,1% kans op klonters, niet op overlijden.
https://en.wikipedia.org/wiki/Thrombosis
https://nl.wikipedia.org/wiki/Trombose
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Sorry, Dean.
Mijn digestif verteerde vanavond wat slecht. Geen klontjes maar EtOH in de bovenkamer. Als resultaat in de nulletjes vergist.
Earth heeft ook gelijk, maar ik nam de binnenbocht. Trombose in de hersens loopt immers vrijwel altijd slecht af.
Mijn digestif verteerde vanavond wat slecht. Geen klontjes maar EtOH in de bovenkamer. Als resultaat in de nulletjes vergist.
Earth heeft ook gelijk, maar ik nam de binnenbocht. Trombose in de hersens loopt immers vrijwel altijd slecht af.
Onderschat trombose in de longen niet.
Ik denk dat dat dodelijker is dan die in de hersenen.
Uiteraard is trombose in de hersenen ook zeer ernstig.. Iets wat je niemand toewenst.
Ik denk dat dat dodelijker is dan die in de hersenen.
Uiteraard is trombose in de hersenen ook zeer ernstig.. Iets wat je niemand toewenst.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Voor trombose in de longen kunnen jullie eens googelen op longembolie (pulmonary embolism).
Voor trombose in de hersenen op TIA-CVA (stroke)
Voor de hele specifieke vrij zeldzame trombose in kader van AstraZeneca kunnen jullie googelen op veneuze sinustrombose of cerebrale veneuze trombose.
Kwestie van niet alle trombosen op één hoop te gooien
Voor trombose in de hersenen op TIA-CVA (stroke)
Voor de hele specifieke vrij zeldzame trombose in kader van AstraZeneca kunnen jullie googelen op veneuze sinustrombose of cerebrale veneuze trombose.
Kwestie van niet alle trombosen op één hoop te gooien

Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Misschien moeten we de (sinus) tromboses en de vermeende gevolgen van het vaccin ook niet op één hoop gooien.
Bij AZ gaat het om een combinatie van stolselvorming (trombose) én een tekort aan bloedplaatjes (trombocytopenie) waarbij de klachten ontstonden 7 tot 20 dagen na vaccinatie. Het gaat volgens eerste info om vrouwen tussen de 23 en 65 jaar.
Bij AZ gaat het om een combinatie van stolselvorming (trombose) én een tekort aan bloedplaatjes (trombocytopenie) waarbij de klachten ontstonden 7 tot 20 dagen na vaccinatie. Het gaat volgens eerste info om vrouwen tussen de 23 en 65 jaar.
Het Paul Ehrlich-instituut meldt dat ook bij drie vrouwen (34-81 jaar) en vier mannen (81-86 jaar) trombose in de hersenen is vastgesteld na vaccinatie met het middel van Pfizer/BioNTech. De combinatie met een verlaging van het aantal bloedplaatjes kwam niet voor.
30.000 tromboses in Nederland op 17 miljoen inwoners.
Dat is 2727 per miljoen per jaar.
We zitten over het miljoen gevaccineerden.
Tijdspanne van drie weken is 1\17 van een jaar..
Op drie weken kunnen we in België rond de 160 tromboses verwachten per miljoen inwoners.
Voor heel België rond de 1700-1800.
De laatste weken zijn er veel ouderlingen gevaccineerd. Die zijn gevoeliger aan tromboses dan jongeren.
Drie plus vier gevallen
? Heeft niets te betekenen.
Stemmingmakerij.
Waarschijnlijk is honderd procent van de getroffenen de laatste drie weken ook gebruiker van toiletpapier geweest. Misschien voor de veiligheid stoppen met je achterwerk af te vegen.
Dat is 2727 per miljoen per jaar.
We zitten over het miljoen gevaccineerden.
Tijdspanne van drie weken is 1\17 van een jaar..
Op drie weken kunnen we in België rond de 160 tromboses verwachten per miljoen inwoners.
Voor heel België rond de 1700-1800.
De laatste weken zijn er veel ouderlingen gevaccineerd. Die zijn gevoeliger aan tromboses dan jongeren.
Drie plus vier gevallen

Stemmingmakerij.
Waarschijnlijk is honderd procent van de getroffenen de laatste drie weken ook gebruiker van toiletpapier geweest. Misschien voor de veiligheid stoppen met je achterwerk af te vegen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Euh, je kent de term gigo ongetwijfeld?

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
-
- Verbannen Gebruiker
Gaat hier toch eerder om siso

""""De zeer zeldzame bijwerking van het AstraZeneca-vaccin, waarbij er een combinatie optreedt van bloedklonters met een verlaagd aantal bloedplaatjes, heeft op geen enkele manier iets te maken met de klassieke bloedklonters of trombose. Dat zei professor Thomas Vanassche, cardioloog aan het UZ Leuven en vice-voorzitter van de Belgische Vereniging voor Trombose en Hemostase, op de wekelijkse persbriefing van de taskforce Vaccinatie. “Wie trombose wil voorkomen, moet zich net wél laten vaccineren”, aldus Vanassche."""" (HLN)
Deze zal het wel weten zeker ? Of zitten er hier in de zaal die slimmer zijn ?
Deze zal het wel weten zeker ? Of zitten er hier in de zaal die slimmer zijn ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Natuurlijk vaccineren... met PFIZER maar daar fietst hij bewust omheen.
Eind dit jaar zal van de andere vaccins in Europa geen spraak meer zijn.
Voorlopig noodoplossing.
Eind dit jaar zal van de andere vaccins in Europa geen spraak meer zijn.
Voorlopig noodoplossing.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Gaat dat over een trombose in de hersenen (een klassiek CVA, wat heel veel voorkomt), of gaat dat over een veneuze sinustrombose (wat heel zeldzaam is) ?anonymous schreef: ↑10 april 2021, 10:05Het Paul Ehrlich-instituut meldt dat ook bij drie vrouwen (34-81 jaar) en vier mannen (81-86 jaar) trombose in de hersenen is vastgesteld na vaccinatie met het middel van Pfizer/BioNTech. De combinatie met een verlaging van het aantal bloedplaatjes kwam niet voor.
Want als het om een gewoon CVA gaat, heeft het niks te betekenen. Als het om een veneuze sinustrombose gaat, is het net dezelfde bijwerking als bij AZ. Is een groot verschil.
Wat zei ik ook alweer over niet alle trombose op één hoop gooien ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik heb in het Duits moeten zoeken om het te vinden.
Bij het Pfizervaccin zijn er 7 gevallen van veneuze sinustrombose beschreven:
"Sieben Fälle einer Sinusvenenthrombose wurden den Angaben zufolge nach Impfung mit dem Biontech-Impfstoff gemeldet, drei Frauen im Alter von 34 bis 81 Jahren und vier Männer im Alter von 81 bis 86 Jahren seien betroffen gewesen. In keinem Fall wurde eine Thrombozytopenie berichtet. Die Zahl der gemeldeten Fälle sei jedoch unter Berücksichtigung der verimpften Dosen im Vergleich zur gewöhnlich erwarteten Zahl dieser Thrombosen nicht erhöht."
Als ik de Duitse tekst goed begrijp zou dit aantal niet hoger zijn ivm niet-ingeënte mensen.
Bij het Pfizervaccin zijn er 7 gevallen van veneuze sinustrombose beschreven:
"Sieben Fälle einer Sinusvenenthrombose wurden den Angaben zufolge nach Impfung mit dem Biontech-Impfstoff gemeldet, drei Frauen im Alter von 34 bis 81 Jahren und vier Männer im Alter von 81 bis 86 Jahren seien betroffen gewesen. In keinem Fall wurde eine Thrombozytopenie berichtet. Die Zahl der gemeldeten Fälle sei jedoch unter Berücksichtigung der verimpften Dosen im Vergleich zur gewöhnlich erwarteten Zahl dieser Thrombosen nicht erhöht."
Als ik de Duitse tekst goed begrijp zou dit aantal niet hoger zijn ivm niet-ingeënte mensen.