Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Inderdaad, weeral dat vals uitgangspunt van niet vaccineren tegenover het geminimaliseerde risico van AZ aanvaarden, terwijl dat helemaal niet aan de orde is, in geen enkel land, ook hier niet, de vaccinatie is nergens stilgelegd.spaarfreakje schreef: ↑10 april 2021, 16:24 Natuurlijk vaccineren... met PFIZER maar daar fietst hij bewust omheen.
Verder nog wel meer SISO of GIGO in dat artikel, bv:
Die +200 gevallen van trombose in combinatie met te weinig bloedplaatjes zijn vrijwel allemaal vastgesteld bij mensen jonger dan 55 a 60 jaar. Om het risico te berekenen moet je dus met het aantal vaccinaties bij min 60 jarigen rekenen en niet met het totaal aantal. Men is immers overal begonnen met de ouderen, die 34 miljoen zijn dus overwegend 60 plussers, zeker geen gemiddelde doorsnede van alle leeftijden. Kortom framing met foute data en uitgangspunten.Op dit moment zijn er over heel Europa en het VK zowat 200 gevallen van tromboses gekend, op een totaal van 34 miljoen gevaccineerde personen, ofwel 0,0006 procent. Daarvan zijn er 18 fatale gevallen gekend.
Nog eentje:
Het EMA heeft deze week bevestigd dat de link tussen het AZ vaccin en de uitzonderlijke tromboses bij mensen jonger dan 60 zonder onderliggende aandoening waarschijnlijk is. Voor deze pipo lijkt die bijzondere trombose een logische trigger bij vaccinatie maar ziet vervolgens geen directe verklaring voor een link met een bepaald vaccin.Een link tussen de vaccinatie en de aandoening is wel waarschijnlijk, bevestigt Vanassche nog de boodschap van het Europees Geneesmiddelenagentschap EMA deze week. De aandoening is al vaker beschreven na infecties, ontstekingen en auto-immuuntziektes. “De vaccinatie lijkt dan ook een logische trigger. Maar er is geen directe verklaring voor een link met een bepaald vaccin”, ook niet voor dat van AstraZeneca.
Conclusie: voor een professor van een bedenkelijk niveau, zal de mosterd wel bij het Paul Ehrlich-Instituut halen wat dit betreft

Inderdaad, voorlopig is er dus geen enkel geval van die bijzondere trombose in combinatie met te weinig bloedplaatjes bij het Pfizer vaccin vast gesteld.Charlesvdw schreef: ↑10 april 2021, 17:05 Ik heb in het Duits moeten zoeken om het te vinden.
Bij het Pfizervaccin zijn er 7 gevallen van veneuze sinustrombose beschreven:
"Sieben Fälle einer Sinusvenenthrombose wurden den Angaben zufolge nach Impfung mit dem Biontech-Impfstoff gemeldet, drei Frauen im Alter von 34 bis 81 Jahren und vier Männer im Alter von 81 bis 86 Jahren seien betroffen gewesen. In keinem Fall wurde eine Thrombozytopenie berichtet. Die Zahl der gemeldeten Fälle sei jedoch unter Berücksichtigung der verimpften Dosen im Vergleich zur gewöhnlich erwarteten Zahl dieser Thrombosen nicht erhöht."
Als ik de Duitse tekst goed begrijp zou dit aantal niet hoger zijn ivm niet-ingeënte mensen.
(Reactie op Vortex, Charles kroop er tussen)
Exact wat ik al tig keer eerder schreef: altijd maar zeveren over ´maar´ 230 gevallen op ´zoveel miljoen´.
En als je reageert dat de vergelijking niet klopt want dat 90% van die vaccins naar ouderen gaan, dan herhalen ze hun zever nog eens.
Er worden (bewust?) geen cijfers gepubliceerd van de verdeling per leeftijdscategorie qua vaccins.
Maar als je zwart op wit aantoont dat het WHO schrijft dat er geen (0) gevallen bekend zijn van overdracht via contactoppervlakten, dan nemen ze toch liever het zekere voor het onzekere en blijven ze ontsmetten.
Maar in de omgekeerde richting, aangetoonde correlatie tussen tromboses en vaccin, dan is´t "och ja, er krijgen zoveel mensen een trombose".
The logic of the illogic.
Exact wat ik al tig keer eerder schreef: altijd maar zeveren over ´maar´ 230 gevallen op ´zoveel miljoen´.
En als je reageert dat de vergelijking niet klopt want dat 90% van die vaccins naar ouderen gaan, dan herhalen ze hun zever nog eens.
Er worden (bewust?) geen cijfers gepubliceerd van de verdeling per leeftijdscategorie qua vaccins.
Maar als je zwart op wit aantoont dat het WHO schrijft dat er geen (0) gevallen bekend zijn van overdracht via contactoppervlakten, dan nemen ze toch liever het zekere voor het onzekere en blijven ze ontsmetten.
Maar in de omgekeerde richting, aangetoonde correlatie tussen tromboses en vaccin, dan is´t "och ja, er krijgen zoveel mensen een trombose".
The logic of the illogic.
Ik ben het met je eens, Fakkel. Maar nu even concreet:
1. Je mag kiezen tussen Pfizer, AZ en J&J. Wat kies je ?
Inkopper. Pfizer. (Toch ?)
2. Je mag kiezen. Geen vaccinatie (of toch niet voor de lente van 2022). Of AZ.
Ik ga dan tandenknarsend voor AZ (man, veertiger). En dan ben ik toch enigszins "gerust gesteld" door het feit, dat deze specifieke trombose als bijwerking in de categorie "zeer zeldzaam" zit. Het staat in de bijsluiter van elk medicijn, maar nooit heeft dat lijstje mij doen beslissen om de voorgeschreven pil niet te nemen.
3. Ik (!) mag kiezen. Gegarandeerde Janssen-vaccinatie halverwege april (datum en tijdstip staan al vast) versus 'Er komt waarschijnlijk 'iets' van de staat binnen rollen in mei of juni'
Ik ga voor Janssen. Hoewel er daar ook eentje is gesneuveld.
4. (Een interessante) Volgende week komt de Staat ineens aan met een uitnodiging voor Pfizer
Dan ben ik mogelijk ribbedebie bij de Janssen-studie.
5. En nog een leuke. Je mag kiezen tussen Spoetnik V en AZ.
Naar mijn mening toch verrassend moeilijker dan ik oorspronkelijk zou verwachten. AZ heeft de boel consequent verkl?t op zowel het onderdeel studies als het onderdeel leveringen. Doen de Russen dat sowieso nog slechter ?
Ik vrees inderdaad dat veel mensen dilemma #2 voor hun kiezen kan krijgen.
En dan heb je natuurlijk nog die topper die eergisteren op het nieuws kwam. Mijnheer had eerst een Pfizer gekregen en als tweede shot een AZ. Daar kwam hij nu pas achter - het eerste pasje had een Pfizerlogo en het tweede pasje een AZ-logo !
En jawel... het vaccinatiecentrum bevestigde, dat ze inderdaad hadden geblunderd.
Enfin, hij was eigenlijk nog content. Hij is geen risicogroep, hij had tot op heden geen klonters én... hij was toch maar mooi compleet gevaccineerd !
Wellicht dient die als lichtend voorbeeld voor ons allen.
1. Je mag kiezen tussen Pfizer, AZ en J&J. Wat kies je ?
Inkopper. Pfizer. (Toch ?)
2. Je mag kiezen. Geen vaccinatie (of toch niet voor de lente van 2022). Of AZ.
Ik ga dan tandenknarsend voor AZ (man, veertiger). En dan ben ik toch enigszins "gerust gesteld" door het feit, dat deze specifieke trombose als bijwerking in de categorie "zeer zeldzaam" zit. Het staat in de bijsluiter van elk medicijn, maar nooit heeft dat lijstje mij doen beslissen om de voorgeschreven pil niet te nemen.
3. Ik (!) mag kiezen. Gegarandeerde Janssen-vaccinatie halverwege april (datum en tijdstip staan al vast) versus 'Er komt waarschijnlijk 'iets' van de staat binnen rollen in mei of juni'
Ik ga voor Janssen. Hoewel er daar ook eentje is gesneuveld.
4. (Een interessante) Volgende week komt de Staat ineens aan met een uitnodiging voor Pfizer
Dan ben ik mogelijk ribbedebie bij de Janssen-studie.
5. En nog een leuke. Je mag kiezen tussen Spoetnik V en AZ.
Naar mijn mening toch verrassend moeilijker dan ik oorspronkelijk zou verwachten. AZ heeft de boel consequent verkl?t op zowel het onderdeel studies als het onderdeel leveringen. Doen de Russen dat sowieso nog slechter ?
Ik vrees inderdaad dat veel mensen dilemma #2 voor hun kiezen kan krijgen.
En dan heb je natuurlijk nog die topper die eergisteren op het nieuws kwam. Mijnheer had eerst een Pfizer gekregen en als tweede shot een AZ. Daar kwam hij nu pas achter - het eerste pasje had een Pfizerlogo en het tweede pasje een AZ-logo !
En jawel... het vaccinatiecentrum bevestigde, dat ze inderdaad hadden geblunderd.
Enfin, hij was eigenlijk nog content. Hij is geen risicogroep, hij had tot op heden geen klonters én... hij was toch maar mooi compleet gevaccineerd !
Wellicht dient die als lichtend voorbeeld voor ons allen.
Laatst gewijzigd door Dixit op 10 april 2021, 20:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Tja, lijkt mij logisch dat nu iedereen de voorkeur aan Pfizer of Moderna geeft maar wat mij betreft komt er geen keuze mogelijkheid zolang er schaarste is. De keuze moet door de overheid gemaakt worden op basis van risico en voor wat nu bekend is zou het AZ vaccin best voorbehouden worden aan 55+ en iedereen die jonger iets anders.
Hoeft geen keuze te zijn, alle vaccins die geleverd worden kunnen gebruikt worden, spuit AZ bij 55+ in en beging de mensen jonger dan 55 met onderliggende aandoening in te spuiten met Pfizer, gewoon het prioriteiten lijstje wat aanpassen en klaar.Dixit schreef: ↑10 april 2021, 18:03 2. Je mag kiezen. Geen vaccinatie (of toch niet voor de lente van 2022). Of AZ.
Tja, als je aan een studie meedoet, is er altijd een zeker risico, dat sterfgeval zou geen invloed mogen hebben op je verdere beslissing, met zoiets dien je op voorhand rekening te houden, ik zou bij mijn engagement blijven.
Dat Spoetnik vaccin is ook een vector vaccin, misschien heeft het dezelfde bijwerkingDixit schreef: ↑10 april 2021, 18:03 5. En nog een leuke. Je mag kiezen tussen Spoetnik V en AZ.

Zou mij verwonderen dat eenmaal de bevestiging er is dat AZ een weliswaar klein risico op ernstige of fatale bijwerkingen heeft, er toch beslist wordt om er jonge mensen mee in te spuiten (terwijl er alternatieven zijn zonder dat risico). Ik ga er van uit dat de voorlopige beslissing definitief wordt.
En heb je zelf door dat je aan wishful thinking doet ?
Het zou best kunnen maar this is Belgium...
Ik ga zonder twijfel mijn tweede AZ shot halen.
Lekker goedkoop voor de gemeenschap, voor mij gratis en ik wil er een paar (2) van.
Johnson : mogelijk hetzelfde probleem maar van mij mag het ook.
De eerste heeft me een lekkere trip gegeven. Binnenkort nog een !
Het zou best kunnen maar this is Belgium...
Ik ga zonder twijfel mijn tweede AZ shot halen.
Lekker goedkoop voor de gemeenschap, voor mij gratis en ik wil er een paar (2) van.
Johnson : mogelijk hetzelfde probleem maar van mij mag het ook.
De eerste heeft me een lekkere trip gegeven. Binnenkort nog een !
Laatst gewijzigd door haelewyn op 10 april 2021, 19:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Mooi lijstje, maar ik zal het nog wat complexer maken. Je vergeet de grote groep die al op natuurlijke wijze immuun geworden is. Ik dacht eind november/begin december dat er een studie was waarin bij zo'n 20% van de bevolking antistoffen in het bloed werden vastgesteld werden. Die groep gaat er niet kleiner op geworden zijn. Er zullen er wel heel wat zijn - vooral in de jongere populatie- die het niet eens weten doordat ze er niet ziek van geweest zijn, maar er zijn er nog genoeg die er wel bevestiging van gekregen hebben.
Voor zover ik weet gaan zij een uitnodiging krijgen net als hun peers terwijl ze eigenlijk veel beter achteraan aan de rij zouden aanschuiven.
Wel, waarom zouden die op een uitnodiging voor een inspuiting met AZ ingaan? Vanuit virologisch standpunt is het zo goed als nutteloos, je gebruikt een vaccin waar iemand anders meer geholpen mee is en je loopt een (weliswaar kleine) kans op een trombose.
Het wordt natuurlijk een andere zaak als ze gaan beginnen met vaccinpaspoorten ( waar een immuniteitspaspoort me veel correcter lijkt). Questions, questions ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Interessante inderdaad, CN.
Je zit zelf in die situatie. Toon je witte poot !
Ga je in op de uitnodiging ?
Als ik in jouw situatie zat, zou ik zo 2 shots Pfizer nemen.
Maar inderdaad: AZ is toch een interessant dilemma.
Je zit zelf in die situatie. Toon je witte poot !
Ga je in op de uitnodiging ?
Als ik in jouw situatie zat, zou ik zo 2 shots Pfizer nemen.
Maar inderdaad: AZ is toch een interessant dilemma.
Volgens deredactie levert Pfizer vanaf deze week 250k per week en vanaf midden mei 560k per week.
Hebben we dan AZ nog nodig vanaf mei?
Hebben we dan AZ nog nodig vanaf mei?
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Je hebt me door

Ik had al een tijdje terug voor mezelf uitgemaakt dat ik de uitnodiging links ging laten liggen als het AZ betrof. Ik wordt echter binnenkort 55 dus die kelk gaat sowieso aan mij voorbijgaan.
Dat ben ik ook van plan alhoewel ik hier eerder naar de Nederlandse aanpak neig. Eén inenting voor diegene die de ziekte doormaakten.
Voorkom medisch onnodig handelen
Alhoewel ik nog niet begrijp waarom ze ons niet achteraan in de rij zetten?
Ja, hé. Ik vrees dat die naam nog een hele tijd besmet gaat blijven...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Vergeet ook niet dat CureVac ver gevorder is met hun vaccin, dat is ook een mRNA vaccin zoals Pfizer en Moderna. Vermoedelijk zullen dize deze zomer ook kunnen leveren. Maar niets is zeker.
Zonder AstraZeneca zal het vermoedelijk ook wel lukken, maar dat zal toch een serieuze vertraging opleveren voor iedereen dan is gevaccineerd.
Probleem is dat er elke dag mensen sterven en zwaar ziek worden met soms vele jaren zware revalidatie als gevolg.
En het is ook niet denkbeeldig dat er later nog een derde spuit zal moeten worden toegediend.
Zonder AstraZeneca zal het vermoedelijk ook wel lukken, maar dat zal toch een serieuze vertraging opleveren voor iedereen dan is gevaccineerd.
Probleem is dat er elke dag mensen sterven en zwaar ziek worden met soms vele jaren zware revalidatie als gevolg.
En het is ook niet denkbeeldig dat er later nog een derde spuit zal moeten worden toegediend.
-
- Hero Member
- Contacteer:
In Brussel smeken ze dat de mensen zich zouden laten vaccineren.
Nu kunnen al 55-60 jarigen zonder comorbiteiten ook een afspraak maken.
Teveel weigeraars.
Ze zitten aan 65% vaccinatiegraad voor 65+
En of de jongere generaties dat gaan goedmaken, betwijfel ik ten zeerste.
Nu kunnen al 55-60 jarigen zonder comorbiteiten ook een afspraak maken.
Teveel weigeraars.
Ze zitten aan 65% vaccinatiegraad voor 65+
En of de jongere generaties dat gaan goedmaken, betwijfel ik ten zeerste.
Zolang niet alle 55 plussers zijn gevaccineerd kan AZ volop gebruikt worden, het werkt goed in die populatie en er zijn voor zover bekend niet de bijwerkingen die jongeren treffen. Parallel kan er gestart worden met de andere vaccins in -55 jarigen te spuiten, er hoeft dus geen vertraging te zijn. Hangt er gewoon van af hoe het wordt aangepakt.R1150GS schreef: ↑10 april 2021, 21:18 Vergeet ook niet dat CureVac ver gevorder is met hun vaccin, dat is ook een mRNA vaccin zoals Pfizer en Moderna. Vermoedelijk zullen dize deze zomer ook kunnen leveren. Maar niets is zeker.
Eer die eventueel derde spuit op de planning staat zal er een overaanbod aan vaccins zijn, vergeet niet dat fabrikanten nog steeds aan het opschalen zijn en er nog andere vaccins zullen bijkomen terwijl de vraag naar vaccins eenmaal het gros van de wereld gevaccineerd is zal afnemen. Overheden gaan dus kunnen kiezen, de kans dat er dan nog AZ gekocht wordt lijkt mij klein. Die mRNA vaccins zijn trouwens snel en gemakkelijk aan te passen aan de nieuwe varianten.