Coronavaccinaties en de cijfers
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ah, als profylaxis tegen de klontertjes van je prik dan? EtOH verdunt het bloed heb ik me ooit wijs laten maken. Moet gebeuren, dus, na al dat geprik.
Ik heb me ook laten vertellen dat EtOH microben kapot maakt, in voldoende hoge concentraties brandt het alles wat slecht is uit de keel. Dat kan je naar het schijnt ook goed voelen.
Met EtOH kan je ook zeer koude winters overleven, zie de miljoenen Russen die daarbij zweren. En in Rusland is het koud, dus die Russen zullen het wel weten.
Zoals ieder product heeft ook EtOH zijn bijwerkingen. Je kan je in nulletjes vergissen.

Na voorzichtige afweging pas ik ook voor EtOH. Ik ben nooit ziek en zo koud is het in België niet. Als ik me niet laat prikken heb ik het ook niet als profylaxis nodig. De voordelen wegen nu eenmaal niet op tegen de nadelen voor mij. Voor iemand anders kan dat natuurlijk wel omgekeerd zijn.

Ben ik nu asociaal omdat ik liever niet naar EtOH feestjes ga en me liever niet laat prikken met iets dat in 7 haasten ontwikkeld en 'getest' is?
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Dat verwacht ik ook. als je de cijfers op https://covid-vaccinatie.be/nl bekijkt, dan hebben we nog steeds 600.000 vaccins klaar liggen (na drie dagen waarin er in totaal 200.000 werden gezet).vortex schreef: ↑11 april 2021, 07:36 Eer die eventueel derde spuit op de planning staat zal er een overaanbod aan vaccins zijn, vergeet niet dat fabrikanten nog steeds aan het opschalen zijn en er nog andere vaccins zullen bijkomen terwijl de vraag naar vaccins eenmaal het gros van de wereld gevaccineerd is zal afnemen. Overheden gaan dus kunnen kiezen, de kans dat er dan nog AZ gekocht wordt lijkt mij klein. Die mRNA vaccins zijn trouwens snel en gemakkelijk aan te passen aan de nieuwe varianten.
Het lijkt nu toch sneller te gaan dankzij de vele leveringen van vaccins ...
vortex schreef: ↑11 april 2021, 07:36
Zolang niet alle 55 plussers zijn gevaccineerd kan AZ volop gebruikt worden, het werkt goed in die populatie en er zijn voor zover bekend niet de bijwerkingen die jongeren treffen. Parallel kan er gestart worden met de andere vaccins in -55 jarigen te spuiten, er hoeft dus geen vertraging te zijn. Hangt er gewoon van af hoe het wordt aangepakt.
Maar gaan ze dit doen?
Volgens mij gaan ze gewoon alles nu blijven gebruiken voor de 65plussers. En ik zie ze daarna nog gewoon AZ goedkeuren voor gebruik bij de -55 jarigen.
Met wat tot nu toe geweten is, zou dat wel heel dom zijn. Vaccinatie bereidheid gaat serieus afkalven wanneer -55 jarigen toch het AZ opgedrongen wordt zeker als er hier enkele doden vallen en uitgebreid in de media komen. Voorlopig gaan ze bij hun prioriteiten plan blijven in afwachting van meer zekerheid omtrent AZ maar eenmaal landen als Duitsland beslissen om AZ definitief niet te gebruiken bij -55 zullen we wel volgen

Als ze dat doen op de bekende en te voorspellen manier zien ik het wel te lukken.
We geven zo snel mogelijk wat er in de kast ligt aan wie het wil.
Als we die ronde gehad hebben zien we wel en geven we wat we dan hebben aan wie het hebben wil.
Komt wel in orde op alle vlak.
Wie kieskeurig is moet langer wachten. Dat is alles.
Redelijk normaal ook.
We geven zo snel mogelijk wat er in de kast ligt aan wie het wil.
Als we die ronde gehad hebben zien we wel en geven we wat we dan hebben aan wie het hebben wil.
Komt wel in orde op alle vlak.
Wie kieskeurig is moet langer wachten. Dat is alles.
Redelijk normaal ook.
-
- Verbannen Gebruiker
En ons recht op vrijheid dan?

Het "linkse janhagel" (dit is ironie ...) heeft meer dan 100 jaar gestreden voor de rechten en vrijheden van de gewone mens, en nu moet de gewone mens dit zomaar opgeven?
Baas in eigen lijf ! Iedereen kiest toch ook of hij aspirine dan wel paracetamol dan wel ibuprofen neemt? Of niets?
De gewone mens doet dit op basis van de grondige analyse van de bijwerkingen. En gaat daarna over tot een rationele keuze.
Aspirine heeft ook bezwaren. Omdat het medicijn bloedplaatjes minder ‘kleverig’ maakt, kan er gemakkelijker een inwendige bloeding ontstaan. Vooral maag en darmen zijn daar gevoelig voor. Wie het middel dus dagelijks slikt en een verhoogde kans op bloedingen heeft, krijgt maagbescherming. Bovendien kunnen de symptomen van een herseninfarct – bijvoorbeeld een afhangende mond, spraakproblemen, verlamde arm – óók het gevolg zijn van een hersenbloeding; je hebt bij ‘een beroerte’ pas zekerheid na een scan. Bij een hersenbloeding werkt aspirine averechts. Ale: “De kans op een hersenbloeding is veel kleiner dan de kans op een herseninfarct. Bovendien kan één aspirine weinig kwaad bij een hersenbloeding.”
Paracetamol: meer risico's dan gedacht
Het gebruik van paracetamol is risicovoller dan tot nog toe werd aangenomen. Langdurig gebruik van deze pijnstiller vergroot het risico op ernstige bijwerkingen, zoals bloedingen en sterfte.
Ibuprofen risico's:
1. Maagproblemen
Te veel ibuprofen kan uiteindelijk maag- en darmzweren veroorzaken. Dit leidt tot een hoop ongemakkelijke symptomen, zoals buikpijn. In zeldzamere gevallen kan het zelfs gevaarlijk interne bloedingen veroorzaken.
2. Hartcomplicaties
“With long-term use or overuse of ibuprofen, patients may be more at risk for increased or uncontrolled bleeding” legt Dr. Linder uit. Bovendien ervaar je een hoge bloeddruk, waarmee je je hart onnodig belast.
3. Nierfalen
In hele ernstige gevallen kan te veel ibuprofen zelfs voor nierfalen zorgen. Een veranderende bloedtoevoer naar de nier zorgt ervoor dat je lichaam je in de maling kan nemen. Dat betekent dat je mogelijk erg uitgedroogd bent en/of water inhoudt.
De gewone mens gaat naar de apotheker, vraagt iets tegen kwaaltje x en neemt wat ze hem aanbieden.amturingas schreef: ↑11 april 2021, 11:45 De gewone mens doet dit op basis van de grondige analyse van de bijwerkingen. En gaat daarna over tot een rationele keuze.
-
- Verbannen Gebruiker
Zonder te vragen naar de bijwerkingen? Zonder de krantenberichten te lezen over de bijwerkingen?

Laatst gewijzigd door amturingas op 11 april 2021, 12:14, 1 keer totaal gewijzigd.
Wanneer ik een geneesmiddel koop vraag ik nooit naar de bijwerkingen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Welk "recht op vrijheid" juist ?
Los daarvan ben je (voorlopig en hopelijk blijft dat zo) vrij om kieskeurig te zijn en als eventueel gevolg daarvan langer te wachten.
-
- Verbannen Gebruiker
Lijkt een beetje tussen de keuze die je hebt, wanneer je dringend een auto nodig hebt:EarthNvstr1 schreef: ↑11 april 2021, 12:16 Los daarvan ben je (voorlopig en hopelijk blijft dat zo) vrij om kieskeurig te zijn en als gevolg daarvan langer te wachten.
- nu een auto met krakkemikkige remmen, geen veiligheidsgordel, geen ABS, geen kreukelzones, geen ASR, ESP, TCS, ASC, ETC, ETS, ESC, DSC, VDC, DSTC, PSM, VSA, VSC EBA, EBD, EBV of BAS
- 3 maanden wachten
**edit** correctie: om de vergelijking sluitender te maken, moeten we toevoegen dat je bij voorbaat een type auto afwijst, waarvan er mogelijks 200 probleemgevallen waren op een productie van 30 miljoen
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Het zou onzinnig zijn om met onzin te reageren op dergelijke onzin, dus bij deze ... 

De F-35 straaljager vertoont nog 871 gebreken en toch heeft onze regering hem besteld.
En wat heeft dit met corona vaccinatie te maken als ik vragen mag?
O wacht, ik heb hem, je wil hiermee aantonen dat onze regering totaal onbekwaam en niet te vertrouwen is als het over de aankoop van straaljagers en vaccins gaat

Ik reageerde op de vergelijking met de aankoop van een auto van amturingas.