Coronavaccinaties en de cijfers
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
En ook nog niet peer-reviewed.
<correctie (rood gebruiken is handig
)>
Toch wat zwak om een onvoorwaardelijke go te geven voor vaccinatie bij 55+ volgens mij hoor.
<correctie (rood gebruiken is handig

Toch wat zwak om een onvoorwaardelijke go te geven voor vaccinatie bij 55+ volgens mij hoor.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 11 april 2021, 21:52, 2 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
peer-reviewed
Amerikaanse studie één maand later:spaarfreakje schreef: ↑11 april 2021, 18:021. Pre-print Vasileiou et al., 2021
Op 22 februari 2021 publiceerden Vasilieou et al. in het British Medical Journal (BMJ - preprint)
22 March 2021 07:00 GMT
79% vaccine efficacy at preventing symptomatic COVID-19
100% efficacy against severe or critical disease and hospitalisation
Comparable efficacy result across ethnicity and age,
with 80% efficacy in participants aged 65 years and over
Voor mij wel, AZ scoort hiermee zelfs nog iets beter dan Pfizer in het vermijden van een ziekenhuis opname. Over de effectiviteit is al lang geen twijfel of discussie meer, AZ is gewoon heel efficiënt, eigenlijk het beste vaccin om ouderen uit het ziekenhuis te houden

-
- Sr. Member
- Contacteer:
Vortex is in deze correct.spaarfreakje schreef: ↑11 april 2021, 18:02BRON: Advies Hoge Gezondheidsraad1. Pre-print Vasileiou et al., 2021
Op 22 februari 2021 publiceerden Vasilieou et al. in het British Medical Journal (BMJ - preprint) de eerste prospectieve cohortstudie betreffende het gebruik van vaccins tegen COVID19 (BNT162b2 mRNA – Pfizer/BioNTech en ChAdOx1 – Oxford-AstraZeneca) bij 5,4 miljoen
Schotten onder reële omstandigheden. Het doel van deze publicatie was de klinische
doeltreffendheid van de eerste dosis van deze vaccins op de vermindering van het aantal
ziekenhuisopnames in te schatten.
De resultaten tonen een drastische vermindering van de hospitalisaties (van dezelfde
grootteorde voor beide vaccins) (Pfizer: 85% na 28-34 dagen met een
betrouwbaarheidsinterval [BI] van 76 tot 91; AstraZeneca: 94% met BI van 73 tot 99). Na 34
dagen (35-41; 42+), is de vermindering van het aantal hospitalisaties met het Pfizer vaccin
kleiner, respectievelijk 68 % (BI: 53 tot 79) en 64% (BI: 49 tot 75).
Bij de 80-plussers (in deze studie voornamelijk gevaccineerd met het AstraZeneca vaccin)
wordt deze vermindering van het aantal ziekenhuisopnames eveneens bevestigd (81% - BI:
65 tot 90, 28-34 dagen na vaccinatie), wat zeer bemoedigend is voor een populatie waarvoor
zonder deze klinische gegevens een lagere reactogeniciteit kon worden verwacht in
vergelijking met jongere populaties omwille van de gevorderde leeftijd.
94% en 81% is voor mij niet dezelfde grootte-orde zeh.
Verder zie ik in jouw link dat AZ na 1 maand 94% bescherming tegen hospitalisatie geeft en Pfizer "slechts" 85%.
Zelfs bij 80-plussers, een moeilijke groep wegens minder goede immuniteit, was er 81% bescherming tegen ZH-opname; het percentage is gemengd, maar de meesten van deze ouderen kregen AZ.
Hier eens kijken naar de mooie cijfers in Schotland, sterk dalende curves van besmettingen, ZHopnames en overlijden; en dat is ongeveer 50-50 Astra-Zeneca - Pfizer:
https://public.tableau.com/profile/phs. ... 0/Overview
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Nee.... Het bevroren restant van....
Het zijn ook geen chemtrails. Tenzij jij gelooft van wel. Dan zijn er het voor jou wel.
Voor mij wel
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 april 2021, 20:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
-
- Hero Member
- Contacteer:
Idd en na 5 weken zakt de Pfizer zelfs weg naar 68% om na 6 weken op een erg laag plateau van 64% te belanden.Charlesvdw schreef: ↑11 april 2021, 19:50 ...
Verder zie ik in jouw link dat AZ na 1 maand 94% bescherming tegen hospitalisatie geeft en Pfizer "slechts" 85%.
Zelfs bij 80-plussers, een moeilijke groep wegens minder goede immuniteit, was er 81% bescherming tegen ZH-opname; het percentage is gemengd, maar de meesten van deze ouderen kregen AZ.
...
Vandaar dat de 2de Pfizer prik ten allerlaatste op dag 35 moet gezet worden, wat de UK niet doet.
Pfizer en AZ zijn totaal verschillend.
1ste prik Pfizer is milder, vandaar minder bijwerkingen en volgens mij geschikter voor ouderen.
Bovendien is nog niet ten velde geconstateerd hoe die 94% hospitalisatie-bescherming van AZ evolueert na 4 weken, laat staan na een 2de prik (3 maanden later).
In de media heeft men het voor alle vaccins over bijna 100%.
In Israel constateert men voor Pfizer 1 week na 2de prik slechts 87%.
Van AZ weten we dat binnen een paar maanden.
In sommige andere eurolanden mikt men op 2de prik met Pfizer na 1ste met AZ maar daar zijn geen studies of gegevens over.
Roekeloosheid ten top.
Me alle Chinezen maar ni met den deze

Als de ambtenaren er hun handen zouden van af houden en enkel onafhankelijke medici de zaak zouden laten uitvoeren, dan kregen we een ander verhaal hoor.
Mijn moeder (76) is gisteren gevaccineerd met Pfizer. Buiten een zere arm geen last.
Mijn tante (72) moet morgen maar die krijgt AstraZeneca..
Mijn tante (72) moet morgen maar die krijgt AstraZeneca..
Niet vergeten dat de tijd die je lichaam antistoffen bijhoudt / aanmaakt ook belangrijk is en dat dat voorlopig nog onbekend is.
Schatting op dit moment (?) : Ergens tussen 6 maanden en een jaar ?
Volgend jaar terug vaccinatiecentra open ?
Derde prik voor varianten ?
Op termijn een nieuwe golf ?
Laatst gewijzigd door haelewyn op 11 april 2021, 22:09, 1 keer totaal gewijzigd.
Ja klopt.Voor hetzelfde geld zijn ze na 6 maand verdwenen. Wat dan vraag ik mij af.
Vaccin herhalen..
Dat mag dan zeker een ander zijn.
Dat mag dan zeker een ander zijn.
Dan mogen ze hun vaccinatiecentra constant open houden.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Spaarfreakje, ouderen hebben sowieso minder last van bijwerkingen. Gewoon omdat hun immuunsysteem veel minder reageert.
Dus het vaccin is wat minder effectief, maar ze hebben ook veel minder bijwerkingen type spierpijn, koorts, hoofdpijn etc.
Dus het vaccin is wat minder effectief, maar ze hebben ook veel minder bijwerkingen type spierpijn, koorts, hoofdpijn etc.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er zijn veel mensen waar na een infectie de antilichamen minstens 6 maand aanwezig blijven. Denk dat ik de studie hier ooit wel gepost heb.haelewyn schreef: ↑11 april 2021, 22:08 Niet vergeten dat de tijd die je lichaam antistoffen bijhoudt / aanmaakt ook belangrijk is en dat dat voorlopig nog onbekend is.
Bij vaccinatie heb je dan een tweede dosis waardoor de antilichamen nog hoger pieken. Uiteraard weten we nog niet hoe lang de antilichamen blijven na vaccinatie, maar ik zou er toch niet te pessimistisch over zijn.
Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 11 april 2021, 22:31, 1 keer totaal gewijzigd.