Corona-virus.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Re: Corona-virus.
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Dat lijkt me idd een correcte omschrijving.
![Afbeelding](https://memegenerator.net/img/instances/58726211/not-this-shit-again.jpg)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Bij nader inzien is Duits bier ook heel lekker. En die serveren echte pinten (nu ja... halve liters).Dixit schreef: ↑10 april 2021, 15:19 Over paljassen gesproken...
Die zijn zich ook weer in slagorde aan het opstellen om ons 1 mei door de neus te boren.
On the first of May I will be at a pub, cautiously but irreversibly putting a pint of beer to my lips.
Ik dacht zelf aan Breda of Terneuzen, maar ik hoor ook veel goeds over Sluis
Kent iemand een goede gelegenheid in Rijnland-Palts ?
Kijk, VDB, zó doe je dat !
Luik opent terrassen op 1 mei, ongeacht besluit Overlegcomité woensdag.
Voor de burgemeester van Luik is het openen van de terrassen dé oplossing om een einde te maken aan de vele lockdownfeestjes. 'De Luikse politie is moe. Ze hebben steeds meer moeite om in te grijpen', zei hij aan RTL Info.
Voor de burgemeester van Luik is het openen van de terrassen dé oplossing om een einde te maken aan de vele lockdownfeestjes. 'De Luikse politie is moe. Ze hebben steeds meer moeite om in te grijpen', zei hij aan RTL Info.
https://www.hln.be/binnenland/gouverneu ... ~ac549c82/Yaris schreef: ↑13 april 2021, 11:49 Luik opent terrassen op 1 mei, ongeacht besluit Overlegcomité woensdag.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ik erger me veel aan de media die altijd alarmistisch doen.
Neem nu Xavier Taveirne op het nieuws vanavond.
Premier Decroo had het over de versoepelingen, en Taveirne was hem continu aan het bestoken over de cijfers in de ziekenhuizen,op IZ; drong erop aan om zich vast te pinnen op een cijfer om versoepelingen toe te staan (versta: het was nog te vroeg volgens de heer Taveirne).
De media vinden altijd wel een dokter in één of ander ziekenhuis waar het druk is op IZ om die te laten zeggen dat de versoepelingen te vroeg zijn en dat ze "het niet meer aankunnen".
De realiteit is dat de derde golf aan het dalen is, en dat er ongeveer 950 covidpatienten op IZ liggen, waar dit tijdens de eerste en tweede golf resp. 1300 en 1450 was. We zitten een stuk lager en het is duidelijk dat we onder de 1000 gaan blijven.
Het totaal aantal opgenomen patiënten is zelfs nog niet de helft van tijdens de vorige 2 golven.
Denk ook aan de versnelde vaccinaties, het betere weer (zie ook vorig jaar).
Dus ja meneer Taveirne, nu is een goed moment om te versoepelen. En probeer alsjeblieft neutraal te zijn, niet alarmistisch.
Neem nu Xavier Taveirne op het nieuws vanavond.
Premier Decroo had het over de versoepelingen, en Taveirne was hem continu aan het bestoken over de cijfers in de ziekenhuizen,op IZ; drong erop aan om zich vast te pinnen op een cijfer om versoepelingen toe te staan (versta: het was nog te vroeg volgens de heer Taveirne).
De media vinden altijd wel een dokter in één of ander ziekenhuis waar het druk is op IZ om die te laten zeggen dat de versoepelingen te vroeg zijn en dat ze "het niet meer aankunnen".
De realiteit is dat de derde golf aan het dalen is, en dat er ongeveer 950 covidpatienten op IZ liggen, waar dit tijdens de eerste en tweede golf resp. 1300 en 1450 was. We zitten een stuk lager en het is duidelijk dat we onder de 1000 gaan blijven.
Het totaal aantal opgenomen patiënten is zelfs nog niet de helft van tijdens de vorige 2 golven.
Denk ook aan de versnelde vaccinaties, het betere weer (zie ook vorig jaar).
Dus ja meneer Taveirne, nu is een goed moment om te versoepelen. En probeer alsjeblieft neutraal te zijn, niet alarmistisch.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Feit is ook dat de versoepelingen nog niet definitief zijn. Wat ook logisch is,
Maar perspectief bieden mag toch wel, en dit dan ook koppelen aan voorwaarden.
De grootste versoepeling lijkt me toch 8 mei, de horeca en het binnen afspreken met twee personen.
Dat is nog een kleine maand, dit in combinatie met vaccinatie moet haalbaar zijn.
Maar perspectief bieden mag toch wel, en dit dan ook koppelen aan voorwaarden.
De grootste versoepeling lijkt me toch 8 mei, de horeca en het binnen afspreken met twee personen.
Dat is nog een kleine maand, dit in combinatie met vaccinatie moet haalbaar zijn.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Dave Grohl en Mick Jagger musiceren de lockdown van zich af:
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
Bossed around by pricks? Zaten ze in België?We took it on the chin
The numbers were so grim
Bossed around by pricks
Stiffen upper lips
Pacing in the yard
You're trying to take the mick
You must think I'm really thick
Looking at the graphs with a magnifying glass
Cancel all the tours, football's fake applause
No more travel brochures
Virtual premieres, I've got nothing left to wear
Looking out from these prison walls
You got to rob Peter if you're paying Paul
But it's easy easy
Everything's gonna get really freaky
Alright on the night
Soon it'll be be a memory you're trying to remember to forget
That's a pretty mask
But never take a chance TikTok stupid dance
Took a samba class yeah I landed on my ass
Trying to write a tune you better hook me up to Zoom
See my poncey books teach myself to cook
Way too much TV, its lobotomizing me, yeah
Think I've put on weight
I'll have another drink then I'll clean the kitchen sink
We escaped from the prison walls
Open the windows and open the doors
But it's easy easy
Everything's gonna get really freaky
Alright on the night
It's gonna be a garden of earthly delights
Yeah it's easy sleazy
Everything's smooth and greasy
Yeah easy, believe me
It'll only be a memory you're trying to remember to forget
Shooting the vaccine
Bill Gates is in my bloodstream
It's mind control
The earth is flat and cold
It's never warming up
The Arctic's turned to slush
The second coming's late
And there's aliens in the deep state
Now we're out of these prison walls
You gotta pay Peter if you're robbing Paul
But it's easy easy
Everything's gonna be really freaky
Alright on the night
We're all headed back to paradise
Yeah easy. believe me
It'll be a memory you're trying to remember to forget
Easy cheesy
Everybody sing please please me
Yeah
It'll be a memory you're trying to remember to forget
![Wink ;)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/wink.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
CarpeNoctem schreef: ↑14 april 2021, 23:10Bossed around by pricks? Zaten ze in België?...
Bossed around by pricks
...
You must think I'm really thick
...
You got to rob Peter if you're paying Paul
...
Way too much TV, its lobotomizing me, yeah
...
You gotta pay Peter if you're robbing Paul
...![]()
![Afbeelding](https://grrrgraphics.com/wp-content/uploads/2019/08/government_wolf.jpg)
Reclame artikeltje van 2017 alweer, maar er staat wel wat bruikbaars in.Life is Uncertain, But Uncertainty is Freedom
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Toch denk ik dat je het iets te rooskleurig inziet.Charlesvdw schreef: ↑14 april 2021, 21:55 Ik erger me veel aan de media die altijd alarmistisch doen.
De realiteit is dat de derde golf aan het dalen is, en dat er ongeveer 950 covidpatienten op IZ liggen, waar dit tijdens de eerste en tweede golf resp. 1300 en 1450 was.
"een dokter in één of ander ziekenhuis"
Ga eens langs een willekeurig ziekenhuis en vraag eens wat de situatie daar is. En dan heb ik het niet over één of andere consultatie bij één of andere dokter.
De afdelingen die met COVID te maken hebben, daar verzuipen ze. Andere afdelingen zijn gesloten of sterk gereduceerd om plaats en personeel vrij te maken voor covid behandelingen.
Noodzakelijke operaties worden uitgesteld omdat ze geen capaciteit meer hebben.
Gisteren in UZ Gent geweest.anonymous schreef: ↑15 april 2021, 08:53Toch denk ik dat je het iets te rooskleurig inziet.Charlesvdw schreef: ↑14 april 2021, 21:55 Ik erger me veel aan de media die altijd alarmistisch doen.
De realiteit is dat de derde golf aan het dalen is, en dat er ongeveer 950 covidpatienten op IZ liggen, waar dit tijdens de eerste en tweede golf resp. 1300 en 1450 was.
Ga eens langs een willekeurig ziekenhuis en vraag eens wat de situatie daar is. En dan heb ik het niet over één of andere consultatie bij één of andere dokter.
De afdelingen die met COVID te maken hebben, daar verzuipen ze. Andere afdelingen zijn gesloten of sterk gereduceerd om plaats en personeel vrij te maken voor covid behandelingen.
Een paar studenten deden hun medische stage en Dixit bracht zijn proefkonijn mee.
Lekker rustig daar. Alle tijd voor studentenexperimenten.
Ideaal ook in de parkeertoren. Normaal gezegd, mag je blij zijn, dat je daar een plaatsje vindt. En die zijn dan ook nog heel klein. Dixit's auto heeft daar al een paar streepjes leggen.
Zoals gezegd: lekker rustig.
Ik kon kiezen en de vakken naast de auto waren ook leeg. Gemakkelijk uitstappen.
Nu, als je een hekel hebt aan slippendragers, dan moet je dus niet naar de VTM kijken. Kijk dan de RTBF. Frank werd geïnterviewd, in Antwerpen (volgens mij vlak bij mij).
Die werd er goed doorheen getrokken.
De journaliste wenste, dat Frank uitlegde waarom de terrassen pas op 8 mei open gingen, terwijl het risico op besmetting in de open lucht nu al zeer klein was.
Dat kon Frank niet.
Dan wilde ze kijken of Frank empathie had voor de mensen van de horeca. En voor de studenten. En voor de cultuur. Die immers al tig keer naar de beloofde versoepelingen kunnen fluiten.
Frank zei van wel. Maar dat kwam niet goed over.
En het is niet alleen dat ze de vlamingen er eens goed doorheen trekken. Willy Demeyer mocht uitleggen of hij zal toestaan dat de terrassen op 1 mei open gaan. Neen, dat staat Willy niet toe. Maar Willy verklaarde wel niet de middelen te hebben om te handhaven. Daar wilde de interviewer ook wel het fijne van weten.
Bovendien voorspelde de interviewer, dat gans België daar op 1 mei zit. Willy: "Ah, oui, c'est toujours comme ça. Liège, c'est une ville internationale, vous savez ?"
(Inderdaad, de LImburgers maken ook al plannen om de grens over te steken).
En als er dan eens een viroloog eens komt zeggen - ook le JT is niet virologenvrij - dan zijn dat Yves Coppieters, Emmanuel André of Marius Gilbert. Verstandige mannen, quoi.
Zwijg me van die parkeertoren ... twee jaar geleden eens mijn hoop gelegd op UZ Gent om één van mijn talrijke gezondheidsproblemen te diagnosticeren ... ruim op tijd vertrokken vanuit de Westvlaanders niet wetende hoe de parkeersituatie aldaar was ... ik heb letterlijk die toren een paar keer op en neer gedaan met een hele sliert andere auto's voor en achter mij om mijn auto uiteindelijk ergens fout te parkeren in die toren (mijn officieel afspraakmoment was intussen verlopen, de daadwerkelijke afspraak is wel nog kunnen doorgaan). Ik heb langer rondgereden in die toren dan de tijd die ik nodig had om in Gent te geraken.
Je bent waarschijnlijk niet op de Covid afdeling gaan kijken. Een collega van mij zijn echtgenote werkt op de Covid afdeling in UZ Gent. Ik heb hem gisteren nog gesproken daarover. De afdeling ligt vol. Veel mensen onder de 50 ook die zelfs beademd worden.Dixit schreef: ↑15 april 2021, 09:09Gisteren in UZ Gent geweest.anonymous schreef: ↑15 april 2021, 08:53
Toch denk ik dat je het iets te rooskleurig inziet.
Een paar studenten deden hun medische stage en Dixit bracht zijn proefkonijn mee.
Lekker rustig daar. Alle tijd voor studentenexperimenten.
Ideaal ook in de parkeertoren. Normaal gezegd, mag je blij zijn, dat je daar een plaatsje vindt. En die zijn dan ook nog heel klein. Dixit's auto heeft daar al een paar streepjes leggen.
Zoals gezegd: lekker rustig.
Het lijkt me logisch dat het rustig is op de parking. Er mag amper bezoek binnen, ook voor consultaties als ze al doorgaan moet je alleen gaan. Veel mensen durven niet meer naar het ziekenhuis gaan en stellen zorg uit, dikwijls tot het al te ver gevorderd is.
Hart- en kankeroperaties worden uitgesteld.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Ik vrees dat met onze huidige snowflake-generatie het dweilen met de kraan open wordt. Die kunnen onzekerheid niet meer aan, en kijken naar de overheid om hen tegen alles en nog wat te beschermen. Of zelfs naar prive-verzekeringen. Als ik hoor voor wat sommigen zich verzekeren?DeanThe2nd schreef: ↑15 april 2021, 08:24
Reclame artikeltje van 2017 alweer, maar er staat wel wat bruikbaars in.Life is Uncertain, But Uncertainty is Freedom