De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
TIP
Re: De toepassing van de Bogleheads Investement Principles in Belgie
Ik zou me nooit baseren op informatie van 3de partijen om beleggingsbeslissingen te nemen.
Kan de Prospectus nog niet vinden. In de factsheet (zie link hierboven) van Vanguard zelf staat:
De Non-ESG niet-beursgenoteerd fonds FTSE Global All Cap Index Fund - Accumulation bevat 6819 van de 8935 aandelen van de FTSE Global All Cap.
ref: https://www.vanguardinvestor.co.uk/inve ... folio-data
Kan de Prospectus nog niet vinden. In de factsheet (zie link hierboven) van Vanguard zelf staat:
Het aantal aandelen in dit fonds is "not yet available"The Fund attempts to: 1. Track the performance of the Index by investing in a representative sample of Index constituent securities
De Non-ESG niet-beursgenoteerd fonds FTSE Global All Cap Index Fund - Accumulation bevat 6819 van de 8935 aandelen van de FTSE Global All Cap.
ref: https://www.vanguardinvestor.co.uk/inve ... folio-data
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Full replication zou ook straf zijn voor een all markets all caps ETF.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
SUSW en IE00BYX2JD69 vind ik inderdaad wel, maar dus enkel op de beurs van Londen. Dat is kostengewijs niet zo voordelig.EarthNvstr1 schreef: ↑12 april 2021, 12:16Zoek eens op SUSW of op IE00BYX2JD69
Edit:
Of misschien is je profiel niet geschikt ? (geen idee of Bolero daar rekening mee houdt in wat ze je voorschotelen)
Alvast bedankt voor het antwoord.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
2B7K is op Extra, ik zou denken dat dat kan met Bolero. Vraag eens aan Bolero ? (en laat het ons weten, ben benieuwd)
Ik heb vorig jaar dezelfde vraag gesteld en kreeg als antwoord dat deze ETF op Bolero enkel via Londen kan verhandeld worden.
Vermoedelijk is de reden hier te vinden (Londen is volumemarkt op Bolero): https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... sbeleid-in
Op de vraag of bij keuze voor "best execution" achter de schermen toch via Xetra verhandeld wordt als de kosten daar lager zijn kreeg ik geen antwoord. En ze bleven erbij dat hun TOB van 1.32% correct is alhoewel de ETF niet geregistreerd is in België (maar wel in de EER) en de TOB dus 0.12% zou moeten zijn (bij Binck werd dit wel aangepast). Voor VWCE (zelfde situatie) werd dit wel aangepast na aandringen van de forumleden hier.
Vermoedelijk is de reden hier te vinden (Londen is volumemarkt op Bolero): https://www.bolero.be/nl/support/veelge ... sbeleid-in
Op de vraag of bij keuze voor "best execution" achter de schermen toch via Xetra verhandeld wordt als de kosten daar lager zijn kreeg ik geen antwoord. En ze bleven erbij dat hun TOB van 1.32% correct is alhoewel de ETF niet geregistreerd is in België (maar wel in de EER) en de TOB dus 0.12% zou moeten zijn (bij Binck werd dit wel aangepast). Voor VWCE (zelfde situatie) werd dit wel aangepast na aandringen van de forumleden hier.
Zelfde antwoord ontvangen van Bolero.
"Gelet op de MIFID-reglementering in verband met best-execution wordt dit enkel aangeboden op London."
Gevolgd door wat reclame, onder andere voor de "slimme beleggingsassistent" Matti.
"Gelet op de MIFID-reglementering in verband met best-execution wordt dit enkel aangeboden op London."
Gevolgd door wat reclame, onder andere voor de "slimme beleggingsassistent" Matti.
Ik heb Bolero ook al proberen te overtuigen dat VAGF niet in België geregisteerd is, maar zonder succes.Jeky schreef: ↑12 april 2021, 15:41 Ik heb vorig jaar dezelfde vraag gesteld en kreeg als antwoord dat deze ETF op Bolero enkel via Londen kan verhandeld worden.
ETF-portefeuille: +37,87% sinds opstart in december '19.
Laatste update: 1/1/2024
Laatste update: 1/1/2024
Vandaag is de dag van mijn maandelijkse ETF aankoop.
Dacht eens een duurzame ETF te kopen, vandaar mijn vraag over 2B7K.
Kan dus enkel in Londen, dat vond ik te duur.
Dan maar ESG ipv SRI, dacht ik.
Spijtig genoeg rekent Bolero (al dan niet terecht) 1.32% beurstaks aan op zowel EDMW als SNAW.
IWDA dan maar.![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Dacht eens een duurzame ETF te kopen, vandaar mijn vraag over 2B7K.
Kan dus enkel in Londen, dat vond ik te duur.
Dan maar ESG ipv SRI, dacht ik.
Spijtig genoeg rekent Bolero (al dan niet terecht) 1.32% beurstaks aan op zowel EDMW als SNAW.
IWDA dan maar.
![Smiley :)](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/smiley.gif)
Die laatste twee zijn niet geregistreerd in België, wel in andere landen in de EER. De juiste taks is dus 0,12%
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Duidelijk een probleem bij Bolero. RGiskard merkte het zelfde op over VAGF.
Naar mijn mening is dat toch onaanvaardbaar voor een broker als Bolero. Zo moeilijk zijn de regels nu toch ook weer niet.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Ik heb hetzelfde probleem gehad met Bolero. Veel heen en weer gemaild maar ze bleven bij hun 1,32%.
Als alternatief voor SNAW heb ik nu XZW0.
Als alternatief voor SNAW heb ik nu XZW0.