Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Gelukkig krijgen niet alle 55+ AZ ingespoten, anders zou het theoretisch verwachte aantal slachtoffers op 2,5 milj 55+ kunnen oplopen tot 5 personen.spaarfreakje schreef: ↑12 april 2021, 19:13 Risico speciale bloedklonter bij AZ voor 55+BRON: Laatjevaccineren.beConcreet voor België betekent dit (op 700 000 dosissen) een theoretisch risico van 1,4 gevallen boven de 55 (rekening houdende met een incidentie van 1,3 per 100 000 vaccinaties en waarbij 15% van de gevallen ouder is dan 55 jaar).
Geen Gentse Feesten.
Teveel onzekerheden. Teveel kans op nieuwe besmettingen.
Ik snap het niet. Tegen 11/07 zijn we toch allemaal gevaccineerd?
´t Zal wel weer aan mij liggen. Te lang naar school geweest om dit te snappen.
Teveel onzekerheden. Teveel kans op nieuwe besmettingen.
Ik snap het niet. Tegen 11/07 zijn we toch allemaal gevaccineerd?
´t Zal wel weer aan mij liggen. Te lang naar school geweest om dit te snappen.
Chinese vaccins die amper werken ? Zou het waar zijn ?
Ik mag niet te snel onze eigen media geloven uiteraard !
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210412_94007833
Ik mag niet te snel onze eigen media geloven uiteraard !
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210412_94007833
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Resistent ben je aan bacteriën of aan virussen, niet aan vaccins. Nee, ze hebben gewoon een minder sterk immuunsysteem.E10ne schreef: ↑12 april 2021, 09:48Zou het ook niet kunnen dat ouderen anders hebben geleefd, ttz in niet zo'n reine wereld waar we vandaag in (willen) leven en zodoende meer resistent zijn?Charlesvdw schreef: ↑11 april 2021, 22:21 Spaarfreakje, ouderen hebben sowieso minder last van bijwerkingen. Gewoon omdat hun immuunsysteem veel minder reageert.
Dus het vaccin is wat minder effectief, maar ze hebben ook veel minder bijwerkingen type spierpijn, koorts, hoofdpijn etc.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
100 gevallen op meer dan 25 miljoen gevaccineerden met AZ. Dus 1 op 250.000. Ook te vinden in diezelfde link.spaarfreakje schreef: ↑12 april 2021, 19:13 Risico speciale bloedklonter bij AZ voor 55+BRON: Laatjevaccineren.beConcreet voor België betekent dit (op 700 000 dosissen) een theoretisch risico van 1,4 gevallen boven de 55 (rekening houdende met een incidentie van 1,3 per 100 000 vaccinaties en waarbij 15% van de gevallen ouder is dan 55 jaar).
Ergens anders vond ik een risico van 1 op 100.000 bij mensen onder de 60 jaar (Duitse gegevens, waar jongeren gevaccineerd werden). In de UK, waar grotendeels ouderen AZ kregen, lag het risico op <1 op een miljoen.
Conclusie: de voordelen wegen in alle leeftijdscategorieën op tegen de nadelen, maar de gunstigste risico-batenverhouding ligt bij 60-plussers.
Het is vragen voor miserie als de ouderen bij elkaar op de koffie mogen, maar de jeugd mag geen spelletjesavond organiseren.R1150GS schreef: ↑12 april 2021, 17:38 Volgens de laatste inzichten is de mogelijkheid om iemand anders te besmetten 2 weken na volledige vaccinatie nagenoeg onbestaande. bvb Waarom kunnen volledig gevaccineerde personen dan niet samenkomen ?
Je kunt natuurlijk altijd blijven wachten op de anderen.
bvb mijn dochter is 17 en kan nog geen rijbewijs halen, haar vriendin van 19 moet dan ook maar wachten om er een te halen tot zij ook 18 is?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Waarom zouden 4 gevaccineerde oudjes niet samen mogen komen om te bridgen ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo ook mogen 4 niet-gevaccineerde "jeugdigen" een spelletjesavond organiseren 

Ik zou heel veel kunnen schrijven maar hou het op solidariteit.Charlesvdw schreef: ↑12 april 2021, 20:55 Waarom zouden 4 gevaccineerde oudjes niet samen mogen komen om te bridgen ?
De jeugd moest solidair zijn. Nu mogen de oudjes ook solidair zijn.
De maatschappij moet open voor iedereen, of voor niemand.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Zo kan je het bezien.
Ik zie echter niet direct duizenden "oudjes" samenkomen op één of andere plaats om even "alles te geven".
Edit: los daarvan, ben ik geen voorstander om een soort van "pas" in te voeren
Ik zie echter niet direct duizenden "oudjes" samenkomen op één of andere plaats om even "alles te geven".
Voor mij mogen de gevaccineerde ouderen privileges krijgen. Zij hebben immers nog maar een beperkt aantal levensjaren voor de boeg terwijl de jeugd er nog veel meer heeft. Vele oudere 85 plussers hebben in het begin van hun leven ook nog WO 2 meegemaakt. Heel wat zwaarder dan een jaartje niet mogen feesten en een avondklok waar de jeugd nu zo onder te lijden zou hebben.
Het gaat niet over “alles geven”EarthNvstr1 schreef: ↑12 april 2021, 21:20 Zo kan je het bezien.
Het ging over een spelletjesavond organiseren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De tot nu toe meest eerlijke 'reservelijst', vond ik in vaccinatiecentrum AED studios Lint (Mortsel, Boechout, Hove, Lint, Kontich, Edegem). 5 van die 6 gemeenten hebben een NVA-burgemeester; de andere een onafhankelijke.
Zij hebben van het RIZIV en huisdokters een lijst gekregen van de 65+ met comorbiditeiten (analoog aan die opgesteld werd voor de 65-).
1) Sowieso bellen ze iedereen op die de dag voor hun prik nog altijd niet bevestigd hebben; met de uitdrukkelijke vraag te bevestigen, uit te stellen of te weigeren.
2) Zijn er toch restjes over, dan nemen ze de bewuste lijst van 65+ met comorbiditeiten.
Nee, Beke komt niet uit die regio
Zij hebben van het RIZIV en huisdokters een lijst gekregen van de 65+ met comorbiditeiten (analoog aan die opgesteld werd voor de 65-).
1) Sowieso bellen ze iedereen op die de dag voor hun prik nog altijd niet bevestigd hebben; met de uitdrukkelijke vraag te bevestigen, uit te stellen of te weigeren.
2) Zijn er toch restjes over, dan nemen ze de bewuste lijst van 65+ met comorbiditeiten.
Nee, Beke komt niet uit die regio

-
- Hero Member
- Contacteer:
Maar eigenlijk zou ook die werkwijze overbodig zijn, indien men de mensen zelf een datum liet vastleggen zoals in Brussel (en Wallonie).
In Brussel twijfelen heel veel oudere mensen en wachten ze de kat uit de boom maar daar storen ze niemand mee, want ze boeken (nog) niet. Daardoor krijgen nu reeds de -65 met comobiditeiten een kans.
Van de andere kant verliezen die twijfelende ouderen hun eigen kans ook niet.
WIN-WIN en echt, dat autoritair gedoe van Beke doet ontzettend veel kwaad. Geloof me vrij.
Weg met Beke, zoniet zal Vlaanderen ten onder gaan
In Brussel twijfelen heel veel oudere mensen en wachten ze de kat uit de boom maar daar storen ze niemand mee, want ze boeken (nog) niet. Daardoor krijgen nu reeds de -65 met comobiditeiten een kans.
Van de andere kant verliezen die twijfelende ouderen hun eigen kans ook niet.
WIN-WIN en echt, dat autoritair gedoe van Beke doet ontzettend veel kwaad. Geloof me vrij.
Weg met Beke, zoniet zal Vlaanderen ten onder gaan

Sowieso is het woord 'privileges' eigenlijk al besmet. Het is niets anders dan je normale grondrechten uitoefenen.Brembos schreef: ↑12 april 2021, 21:39 Voor mij mogen de gevaccineerde ouderen privileges krijgen. Zij hebben immers nog maar een beperkt aantal levensjaren voor de boeg terwijl de jeugd er nog veel meer heeft. Vele oudere 85 plussers hebben in het begin van hun leven ook nog WO 2 meegemaakt. Heel wat zwaarder dan een jaartje niet mogen feesten en een avondklok waar de jeugd nu zo onder te lijden zou hebben.
Natuurlijk mag een groep gevaccineerden een spelletjesavond organiseren. Waarom niet ? Om ze effe lekker nog wat extra te pesten ?
Natuurlijk mag een groep niet-gevaccineerden op dit moment geen spelletjesavond organiseren. Voor je het weet hebben we een super spreader event gecreëerd en op dit moment kunnen de ziekenhuizen zich dat niet permitteren. Daarom zal er in de toekomst automatisch ook steeds meer mogelijk zijn voor de niet-gevaccineerden. Die mogen dan wel weer een spelletjesavond organiseren. Dan zijn ze mogelijk ook weer alle vier ziek, maar dat verspreidt zich dan niet meer verder.
Overigens beginnen de oudjes zich ook steeds meer dingen te permitteren.
Wij staan in de rij aan te schuiven voor de mark te De Panne. Een rij v-o-or de markt, op de Zeelaan, tot ongeveer het volgende kruispunt. Netjes allemaal 1,5m uit elkaar. En dan komt er ineens een oudje uit een winkel - en die stelt zich gewoon voor ons (en na onze voorganger) op. Hoppa... 500 meter rij geskipt ! En er was toch plaats, anderhalve meter immers !
Wij zijn dan voor haar gaan staan. Gek genoeg hebben de mensen achter ons er niets van gezegd.
En dat was maar 1 voorbeeld. In de supermarkt is het ook altijd raak. Iedereen houdt afstand en eentje beukt zich er even doorheen.
"Ja, maar, dat is, omdat ze zo slecht zien." Rigghttt....
Onafhankelijk van welke 'privileges' worden toegestaan - voorlopig dient iedereen zich stipt aan de Coronaprotocollen in de openbare ruimtes te houden.