Veranderen energieleverancier
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: Veranderen energieleverancier
Ik heb nuttiger dingen (zoals bv. reageren op posts op spaargids) te doen dan eindeloos energieprijzen vergelijken.
Ik heb dus ooit eens 1 keer (een paar jaar geleden) een vergelijking gedaan zonder promoties met de vaststelling dat ik goed zat bij Engie (en dat nu al zo'n 25 jaar)
Ik heb dus ooit eens 1 keer (een paar jaar geleden) een vergelijking gedaan zonder promoties met de vaststelling dat ik goed zat bij Engie (en dat nu al zo'n 25 jaar)
Alles is mogelijk, maar je zult een uitzondering zijn, ten zij ex-werknemer daar.EarthNvstr1 schreef: ↑12 april 2021, 19:53 Ik heb nuttiger dingen (zoals bv. reageren op posts op spaargids) te doen dan eindeloos energieprijzen vergelijken.
Estate Guru believer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Mogelijks ben ik dan een uitzondering, maar ik heb in ieder geval nooit in de energie sector gewerkt.
Ik heb een Easy (variabele prijs) voor gas+elek.
Ik ben gewoon iemand die niet het onderste uit de kan wil, dus als ik tevreden ben is het goed genoeg.
Ik verwacht daarbij gewoon dat men *altijd* een "juiste" prijs aanrekent met een goede service.
Promoties heb ik een hekel aan.
En mijn leverancier mag er van mij ook wat aan verdienen.
Edit: 2de paragraaf bedoel ik in het algemeen
Met een nieuw contract zal het verschil zijn.EarthNvstr1 schreef: ↑12 april 2021, 20:12Mogelijks ben ik dan een uitzondering, maar ik heb in ieder geval nooit in de energie sector gewerkt.
Ik heb een Easy (variabele prijs) voor gas+elek.
Ik ben gewoon iemand die niet het onderste uit de kan wil, dus als ik tevreden ben is het goed genoeg.
Ik verwacht daarbij gewoon dat men *altijd* een "juiste" prijs aanrekent met een goede service.
Promoties heb ik een hekel aan.
En mijn leverancier mag er van mij ook wat aan verdienen.
Edit: 2de paragraaf bedoel ik in het algemeen
Maar waarom Engie op eigen initiatief de oude niet omzet naar nieuwe
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Je zal denken zullen er niet veel zijn, geloof maar anders.
Denk hierbij, maar aan diegenen die geen internet gebruiken.
Die huis aan huis verkopers van een paar jaar terug al vergeten, Luminus, Essent enz.
Estate Guru believer.
Dan toch buikgevoel gevolgd, en Engie gekozen met groepsaankoop (enkel gas zoals altijd, dat is overal even 'groen')
https://www.hln.be/consument/een-op-de- ... ~aeb11def/
https://www.hln.be/consument/een-op-de- ... ~aeb11def/
Ik wilde ook overstappen naar Engie, en ik stelde hen een paar vragen over hun contract.
Na 3 maanden heb ik daar eindelijk een antwoord op gekregen.
Ondertussen is hun prijs gestegen, waardoor het verschil van 20€/jaar de moeite niet meer is om over te stappen, bovendien is het een promo prijs die enkel het eerste jaar geldig is, na een jaar worden ze een pak duurder, en moet je weer op zoek naar een andere leverancier.
Als een bedrijf potentiële klanten al zo klantonvriendelijk behandelt vooraleer je klant wordt, voorspelt dat volgens mij niet veel goeds, ik ben dan ook niet overgestapt, en ben bij Ecopower gebleven, waar ze niet enkel een interessante prijs hebben, maar ook klantvriendelijk zijn.
Na 3 maanden heb ik daar eindelijk een antwoord op gekregen.
Ondertussen is hun prijs gestegen, waardoor het verschil van 20€/jaar de moeite niet meer is om over te stappen, bovendien is het een promo prijs die enkel het eerste jaar geldig is, na een jaar worden ze een pak duurder, en moet je weer op zoek naar een andere leverancier.
Als een bedrijf potentiële klanten al zo klantonvriendelijk behandelt vooraleer je klant wordt, voorspelt dat volgens mij niet veel goeds, ik ben dan ook niet overgestapt, en ben bij Ecopower gebleven, waar ze niet enkel een interessante prijs hebben, maar ook klantvriendelijk zijn.
Ik schakel ELK jaar over met groepsaankoop. VASTE prijs. nu toevallig 2 jaar op rij Engie.
Welke 'klantvriendelijkheid' verwacht je?
Facturen al jaren correct. (verschillende leveranciers). Nooit contact met klantendienst. Engie massa's interessante kortingen. Ecopower al 13 jaar als klant vr stroom.
Welke 'klantvriendelijkheid' verwacht je?
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
Nu ja, als jij vind dat het klantvriendelijk is als een antwoord op een vraag 3 maanden achterwege blijft, is dat uiteraard jouw opinie, ik heb een ander idee van wat klantvriendelijkheid is.
Vraag me dat ook af waarom je een klantendienst zou nodig hebben. Stroom is stroom en gas is gas. Prijzen staan op de factuur en verbruik geef je door.satsurfer schreef: ↑8 mei 2021, 17:17 Ik schakel ELK jaar over met groepsaankoop. VASTE prijs. nu toevallig 2 jaar op rij Engie.
Welke 'klantvriendelijkheid' verwacht je?Facturen al jaren correct. (verschillende leveranciers). Nooit contact met klantendienst. Engie massa's interessante kortingen. Ecopower al 13 jaar als klant vr stroom.
Krijgen zo'n mensen dan eens geen elektriciteit of slechtere gas waar ze niet tevreden van zijn?
![Cheesy :D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/cheesy.gif)
Portefeuille: Aedifica - Ageas - Alfen - Alibaba - AMG - Barco - Bpost - Cofinimmo - ING - KBC Ancora - Montea - Shell - Shurgard - Syensqo - Umicore - VGP - Xior
Zolang ze geen fakturatiefout maken of iets dergelijks heb je inderdaad de klantendienst niet nodig.
Het is pas als er iets misgaat, of je een inlichting wil dat je ziet wat die waard is.
En een klantendienst die pas na 3 maanden reageert is die naam niet waardig, en zeker niet in een pre-sales fase,
waar je toch zou verwachten dat ze hun best doen om een nieuwe klant binnen te halen.
Als ze potentiële klanten al zo slecht behandelen, dan ben je helemaal lucht voor hen als je al klant bent.
Het is pas als er iets misgaat, of je een inlichting wil dat je ziet wat die waard is.
En een klantendienst die pas na 3 maanden reageert is die naam niet waardig, en zeker niet in een pre-sales fase,
waar je toch zou verwachten dat ze hun best doen om een nieuwe klant binnen te halen.
Als ze potentiële klanten al zo slecht behandelen, dan ben je helemaal lucht voor hen als je al klant bent.
mbbs denkt dat hij plots gn gas meer zal krijgen.
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
idd. 15 jaar terug was dat rampzalig.voorschotfacturen waren te hoog, eer je dat kon rechtzetten. Nu gewoon meterstanden doorgeven, en klaar is kees. Letterlijk elk jaar veranderd (kan ze niet op 2 handen tellen), en elke keer rimpeloze overschakeling.
Verwacht je mss. dat leverancier je gaat bedelen op blote knieën om klant te worden mbbs?
![Grin ;D](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/grin.gif)
Je zit hier maar wat te roepen, zonder enige kennis van zaken.
Helaas een veel voorkomend fenomeen op sociale media.
Ik heb zelfs geen gas in huis, en ben dus helemaal niet bang dat ik geen gas zal krijgen.
Ik wil gewoon geen klant zijn bij een bedrijf dat niet klantvriendelijk is.
Als jij klant wil zijn bij een klantonvriendelijk bedrijf, is dat jouw keuze,
net zoals het mijn keuze is om klant te willen zijn bij een bedrijf dat wel klantvriendelijk is.
Helaas een veel voorkomend fenomeen op sociale media.
Ik heb zelfs geen gas in huis, en ben dus helemaal niet bang dat ik geen gas zal krijgen.
Ik wil gewoon geen klant zijn bij een bedrijf dat niet klantvriendelijk is.
Als jij klant wil zijn bij een klantonvriendelijk bedrijf, is dat jouw keuze,
net zoals het mijn keuze is om klant te willen zijn bij een bedrijf dat wel klantvriendelijk is.
Leg me geen woorden in de mond.
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Heb ze al ALLEMAAL gehad.
Ik betaal netjes mijn facturen via domiciliëring, en ik weet enkel dat ik niet bij Essent en Luminus moet zijn.
Succes met je zoektocht.
Ik leg je geen woorden in de mond, jij schrijft die zelf.
Je opmerking dat ik bang ben dat ik geen gas meer zal krijgen is totaal fout.
- je impliceert hiermee dat ik gas in huis zou hebben, wat niet waar is
- je beweert daarmee te weten waar ik bang of niet bang voor ben, terwijl je me helemaal niet kent
Je bent hier dus feitelijke onwaarheden aan het verkondigen
Bovendien maak je mensen die al op voorhand miserie willen vermijden belachelijk.
Een bedrijf dat een vraag over zijn voorwaarden maar na 3 maanden beantwoordt, boezemt mij nu eenmaal niet veel vertrouwen in, en zeker niet in die mate dat ik er klant zou willen worden.
Je opmerking dat ik bang ben dat ik geen gas meer zal krijgen is totaal fout.
- je impliceert hiermee dat ik gas in huis zou hebben, wat niet waar is
- je beweert daarmee te weten waar ik bang of niet bang voor ben, terwijl je me helemaal niet kent
Je bent hier dus feitelijke onwaarheden aan het verkondigen
Bovendien maak je mensen die al op voorhand miserie willen vermijden belachelijk.
Een bedrijf dat een vraag over zijn voorwaarden maar na 3 maanden beantwoordt, boezemt mij nu eenmaal niet veel vertrouwen in, en zeker niet in die mate dat ik er klant zou willen worden.