Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Wat een typische Belgische denkwijze. Iets perfect logisch verbieden owv "solidariteit". Iemand anders (gevaccineerd) niks gunnen omdat het voor jou (in een compleet andere situatie, namelijk niet gevaccineerd) ook niet mag.Predah schreef: ↑12 april 2021, 21:15Ik zou heel veel kunnen schrijven maar hou het op solidariteit.Charlesvdw schreef: ↑12 april 2021, 20:55 Waarom zouden 4 gevaccineerde oudjes niet samen mogen komen om te bridgen ?
De jeugd moest solidair zijn. Nu mogen de oudjes ook solidair zijn.
De maatschappij moet open voor iedereen, of voor niemand.
Trouwens, een van bovenaf opgelegde en verplichte solidariteit lijkt me geen echte solidariteit.
Waarom moest de jeugd "solidair" zijn ? Jij stelt het voor alsof de MB's niet voor hen golden, maar ze toch besloten hebben om die toch maar vrijwillig te volgen uit solidariteit ? Niet dus, de MB's gelden voor iedereen, dus geen sprake van solidair zijn als je deze volgt. Je bent verplicht die te volgen.
Het logische is dat iedereen die geen gevaar is voor een ander, mag doen en laten wat hij wil.
In Luik gaan de terassen open op 1 mei, ongeacht wat het overlegcomité beslist. Met gedoogsteun van de provinciegouverneur.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Is niet voor het eerst in heel deze Coronasoap dat de ratio uit Franstalië komt.
Bernard Rentier, virologue et ex-recteur de l’ULiège, se positionne pour le 1er mai: «Rouvrir les terrasses, c’est sans danger»
Bernard Rentier, virologue et ex-recteur de l’ULiège, se positionne pour le 1er mai: «Rouvrir les terrasses, c’est sans danger»
Laatst gewijzigd door CarpeNoctem op 13 april 2021, 11:20, 1 keer totaal gewijzigd.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Wat zou Anders Tegnell daar over zeggen ?
Want buiten België weten ze het allemaal beter ...
Als we niets beters hebben om ons druk over te maken hebben we nog altijd dit wereldschokkende nieuws :
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210412_97339707
Ik zou advies vragen aan Franstalië over die gewichtige kwestie.
Want buiten België weten ze het allemaal beter ...
Als we niets beters hebben om ons druk over te maken hebben we nog altijd dit wereldschokkende nieuws :
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210412_97339707
Ik zou advies vragen aan Franstalië over die gewichtige kwestie.
Of, wanneer en voor wie de scholen terug open gaan is niet belangrijk. Wel dat de leerkrachten met een elektrische fiets naar hun werk kunnen gaan.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Waarschijnlijk niet veel. Zoals een echte wetenschapper laat hij de politieke mêlee aan de politiekers. En blijft hij zo ver mogelijk van de spotlights. En al zeker niet over het buitenland (vanuit Zweeds perspectief dan).
Totale anderse ingesteldheid: onze opper-TV-viroloog heeft het gisteren weer gekunnen. Op zoek naar aandacht:
Hij dacht waarschijnlijk dat een jongen van Poolse origine hier niet veel medestanders ging vinden maar dat was buiten de waard gerekend. Toen hij merkte dat dit wel eens de exposure te veel ging worden startte hij operatie damage control op Twitter. Eilaas heeft hij ondertussen al de helft van Vlaanderen in de ban geslagen zodat enkel zijn makke volgelingen zijn ontwijkingsmanoeuvres konden lezen. Hij heeft dan van arren moede een Knackjournalist ingeschakeld om hem uit de wind te zetten

Bwa, allemaal nu precies ook niet. En ook binnen België weten het er veel beter, maar helaas passen die niet in het narratief ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Wat is dat toch met jongere vrouwen en bloedklonters?
https://www.hln.be/buitenland/vs-willen ... ~a6d1ccf6/
https://www.hln.be/buitenland/australie ... ~a7dd6fe7/
Laatst gewijzigd door anonymous op 13 april 2021, 13:36, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb het altijd al een achterlijk staaltje stemmingmakerij gevonden. Duidelijk geëtalleerde gerichte afkeur, haat die ik niet kan delen.CarpeNoctem schreef: ↑13 april 2021, 12:57 Waarschijnlijk niet veel. Zoals een echte wetenschapper laat hij de politieke mêlee aan de politiekers. En blijft hij zo ver mogelijk van de spotlights. En al zeker niet over het buitenland (vanuit Zweeds perspectief dan).
Totale anderse ingesteldheid: onze opper-TV-viroloog heeft het gisteren weer gekunnen. Op zoek naar aandacht:
. ...
Toen hij merkte dat dit wel eens de exposure te veel ging worden startte hij operatie damage control op Twitter.
Er is me nog geen enkele keer het idee overvallen bij dergelijke commentaren : "wat heeft dit lid (of een ander) toch een uniek inzicht en wijsheid over dit onderwerp".
Ieder zijn meug.
Voor mij doet Van Ranst zijn job nog altijd goed genoeg.
Ik ben een blinde volger van het beleid bijgevolg.
Met plezier.
Dat onze lieve heer me ter plaatse vervloeke als ik me schuldig zou maken aan zinloze, ongefundeerde, inhoudsloze, bevooroordeelde en lichtzinnige scheve-werkelijkheidkritiek.
Allee ju. We zijn weer weg :-)
Spannond.anonymous schreef: ↑13 april 2021, 13:33 Wat is dat toch met jongere vrouwen en bloedklonters?
Volgende week krijg ik er eentje. Moriturus te salutat
Nou ja. Ik ben geen vrouw. Wel jong.
Amturingas (zaliger), jouw glazen bol werkte perfect.amturingas schreef: ↑9 april 2021, 17:35Je wilt toch niet dat de totaal onbekwame bevolking, die zich laat meeslepen door elke complottheorie, nu tegen J & J, zal beslissen welk vaccin goed is?spaarfreakje schreef: ↑9 april 2021, 17:25 De bedoelingen van de staat zijn best goed, prebooking heeft voordelen maar er is één ding waar ik me blijf tegen verzetten, dat is dat men bij wijzigingen van datum de sloten met een ander dan het eerst bepaalde vaccin bewust blokkeert.
Vandaar dat ik de term 'crimineel' in de mond neem.
Minstens 'autoritair' en laat dat aan Poetin over.
Na AZ is de lobby van de antivaxers erin geslaagd een volgend covid-vaccin te liquideren.
Bloomberg:
"Futures Fall on Report U.S. Will Halt J&J"
Laatst gewijzigd door NTO op 13 april 2021, 13:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Volledig binnen de verwachtingen dat de geschiedenis zich herhaalt met J&J tov AZ.
Amturingas, je was correct dat de antivaxers een volgend slachtoffer zouden maken.amturingas schreef: ↑9 april 2021, 16:21Ik heb hier al voorspeld "wat nu". De antivaxers hebben hun volgend slachtoffer al klaar.anonymous schreef: ↑9 april 2021, 16:14 Oei, en nu?
https://www.hln.be/binnenland/dode-door ... ~a6198618/
Alle covid-vaccins moeten eraan geloven.
Door de bevolking die niet in staat is om cijfers rationeel te beoordelen.
En door politici die geen ruggengraat hebben, en die niet durven uit te leggen aan de bevolking wat risico's zijn.
amturingas schreef: ↑7 april 2021, 19:13
?
Dit is een trieste dag. Een overwinning van de anti-vaxers.
Hun complot-campagnes hebben resultaat.
Wat zal het volgende slachtoffer zijn?
Het Pfizer vaccin dat is ontwikkeld door 2 Turkse migranten? Het kan toch niet anders dan dat alle gevaccineerden over 2 jaar er zo zullen uitzien?
Voor degenen met een kort geheugen:
(januari 2021)
(Reuters) - AstraZeneca's COVID-19 vaccine should only be given to people aged between 18 and 64, Germany's vaccine committee said in a draft recommendation, a day ahead of a decision by European regulators on whether to approve the drugmaker's shot.
Het is echter niet Pfizer. Het is J&J.
Maar niet getreurd. Na AZ en J&J zullen de antivaxers een volgend vaccin in de grond boren. Het Chinese hoeft niet meer.
Pfizer dan maar?
Bloomberg:
"Futures Fall on Report U.S. Will Halt J&J Vaccine: Markets Wrap"
Je hebt gevoel voor humor. Dit is zeldzaam op dit forum.spaarfreakje schreef: ↑12 april 2021, 19:23Gelukkig krijgen niet alle 55+ AZ ingespoten, anders zou het theoretisch verwachte aantal slachtoffers op 2,5 milj 55+ kunnen oplopen tot 5 personen.spaarfreakje schreef: ↑12 april 2021, 19:13 Risico speciale bloedklonter bij AZ voor 55+
BRON: Laatjevaccineren.be
De volgende keer moet je wel een smiley plaatsen zodat iedereen het begrijpt

Voor degenen die het niet snappen: per jaar sterven 48.331 personen 55+ volgens de cijfers van de NBB.
Dat is een beetje een maatschappelijk probleem.
Als we iedereen die hard genoeg roept, ook al verkoopt die nonsens, zijn zin geven moeten we allemaal gaan liggen en op onze dood wachten
Terroristen, fundamentalisten, gekke tisten willen ook hun boodschap kwijt en zouden ze verkocht krijgen.
Gewoon doorgaan met wat we bezig zijn. Vaccinatiegraad opdrijven en verhogen.
Wie het niet aanstaat, net als een liedje van de Beatles, Eddy Wally, programmas op VTM : Ieder zijn mening en voortdoen.
Als iedereen over alles zijn zeg moet hebben komen we ook nergens.
Gelukkig zijn er nog ventilatiefora.
Als we iedereen die hard genoeg roept, ook al verkoopt die nonsens, zijn zin geven moeten we allemaal gaan liggen en op onze dood wachten
Terroristen, fundamentalisten, gekke tisten willen ook hun boodschap kwijt en zouden ze verkocht krijgen.
Gewoon doorgaan met wat we bezig zijn. Vaccinatiegraad opdrijven en verhogen.
Wie het niet aanstaat, net als een liedje van de Beatles, Eddy Wally, programmas op VTM : Ieder zijn mening en voortdoen.
Als iedereen over alles zijn zeg moet hebben komen we ook nergens.
Gelukkig zijn er nog ventilatiefora.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 13 april 2021, 15:57, 1 keer totaal gewijzigd.