Koopwaardige aandelen
TIP
Re: Koopwaardige aandelen
West Fraser gekocht?Aerolla schreef: ↑15 maart 2021, 15:29 Ik heb de firma's natuurlijk niet bekeken, maar wat me wel opviel: Rayonier (een van de grotere) heeft een P/E van iets van 124 volgens google
Wat wel veel is, maar wat ik m.i. misschien verdedigbaar vind
West Fraser daarentegen heeft een P/E van iets van 7...
Dus zeer goedkoop, maar waarom?
Aandelen : AD - AGS - LGEN - LSEG - TSCO - WKL
Ik wel. Klein pakketje in mijn spielerei portefeuille.
Ik niet, ik wil wel, maar geen CAD's meer
Wisselen? Of in USD of EUR kopen?
Ik heb hem in USD gekocht omdat dat het goedkoopste was in transactiekosten.
Voor kleine pakketten te kopen op niet Europese markten is degiro heel betaalbaar.
Ik heb hem in USD gekocht omdat dat het goedkoopste was in transactiekosten.
Voor kleine pakketten te kopen op niet Europese markten is degiro heel betaalbaar.
Wat is de ticker van west fraser in EUR?
EUR heb ik nog wat liggen, mijn USD's zijn ook zo goed als op
En wisselen zie ik op de moment niet zitten ^^
EUR heb ik nog wat liggen, mijn USD's zijn ook zo goed als op
En wisselen zie ik op de moment niet zitten ^^
WFC in frankrijk
Bizar, via Lynx is het enkel te kopen op toronto en New York
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
verwijderd (verhuisd naar nieuw topic "Orange Belgium")
Ben verbaasd dat dit aandeel hier nog niet gepaseerd is .... België het land bij uitstek van fietsers, wieler toeristen/terroristen.
Accell group genoteerd op nederlandse beurs bezit 9 a 10 fietsmerken.
Accell Group maakt fietsen, fietsonderdelen en accessoires. Wij zijn de Europese marktleider in e-bikes en de op een na grootste in fietsonderdelen en -accessoires. Bekende fietsmerken in onze portefeuille zijn onder meer Haibike, Winora, Ghost, Batavus, Koga, Lapierre, Raleigh, Sparta, Babboe en Carqon. XLC is ons merk voor fietsonderdelen en accessoires.
Ben het aandeel toevallig tegen gekomen anders had ik het al 1 jaar eerder gekocht.
Vorig jaar een FCF van 195 miljoen, natuurlijk zeer fel gestegen door corona. Marketcap is 1150miljoen dus bijna 6x FCF van 2020...
Maar menig fietsliefhebber hier zal ook wel weten dat momenteel een fiets bestellen een ramp is. (Wachttijden tot 2022 voor sommige merken)
bron FCF : https://annualreport2020.accell-group.c ... l_AR_2020/
Accell group genoteerd op nederlandse beurs bezit 9 a 10 fietsmerken.
Accell Group maakt fietsen, fietsonderdelen en accessoires. Wij zijn de Europese marktleider in e-bikes en de op een na grootste in fietsonderdelen en -accessoires. Bekende fietsmerken in onze portefeuille zijn onder meer Haibike, Winora, Ghost, Batavus, Koga, Lapierre, Raleigh, Sparta, Babboe en Carqon. XLC is ons merk voor fietsonderdelen en accessoires.
Ben het aandeel toevallig tegen gekomen anders had ik het al 1 jaar eerder gekocht.
Vorig jaar een FCF van 195 miljoen, natuurlijk zeer fel gestegen door corona. Marketcap is 1150miljoen dus bijna 6x FCF van 2020...
Maar menig fietsliefhebber hier zal ook wel weten dat momenteel een fiets bestellen een ramp is. (Wachttijden tot 2022 voor sommige merken)
bron FCF : https://annualreport2020.accell-group.c ... l_AR_2020/
Als je de veranderingen in het werkkapitaal (per definitie geen sustainable bijdrager, integendeel, na een jaar van grote vrijgave zal er wellicht ook een grote investering nodig zijn) eruit filtert is het al gene vetten niemeer hé.
Het is ook een hoop B merken imo.
Shimano staat hier al sinds ik begin met beleggen op de watchlist. Had het niet Japans geweest zou ik die wellicht al lang in port gehad hebben. Die hebben tenminste een giga moat.
Shimano staat hier al sinds ik begin met beleggen op de watchlist. Had het niet Japans geweest zou ik die wellicht al lang in port gehad hebben. Die hebben tenminste een giga moat.
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash
B merken hmm, batavus, sparta voor de normale fietser zou ik toch geen B merk noemen
Lapierre wordt gebruikt door FDJ. Koga is/was het fietsmerk voor het NL team op de piste ...
En niet iedereen koopt fietsen van meer dan 3k he
Ik denk dat de groei vooral in de sportfietsen zit!
Lapierre ken ik goed, vooral in het MTB een gekende naam. Chauvinistische Fransen moeten wel een eigen merk als sponsor hebben natuurlijk...
Lapierre ken ik goed, vooral in het MTB een gekende naam. Chauvinistische Fransen moeten wel een eigen merk als sponsor hebben natuurlijk...
75% aandelen, 15% obligaties, 10% cash