BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
per mail:
Beste heer x,
Al ruim 20 jaar doen we er alles aan opdat onze klanten zo goed mogelijk kunnen beleggen. Het speelveld is intussen veranderd, een nieuw tijdperk is aangebroken. Om u in de toekomst nog beter te kunnen helpen bij het behalen van uw financiële doelen, hebben we de krachten gebundeld met een innovatieve partner met dezelfde ambitie.
BinckBank gaat verder als Saxo Bank. Samen zijn we dubbel zo zot van beleggen en twee keer zo gemotiveerd om u de beste beleggingservaring te bieden. Met een gloednieuw, gebruiksvriendelijk handelsplatform: SaxoInvestor.
De komende weken houden wij u stap voor stap op de hoogte en kan u blijven rekenen op de nodige ondersteuning.
Met vriendelijke groeten,
Dieter Haerens, CEO BinckBank België
Wat verandert er voor u?
We beweren niet dat zo’n overgang voor u niks voorstelt. Iedere verandering – hoe positief ook – brengt een periode van wennen met zich mee. Maar we zullen er alles aan doen om dit voor u zo soepel mogelijk te laten verlopen.
Wat gebeurt er met mijn rekening?
Uw rekening verhuist automatisch. U hoeft alleen een nieuw wachtwoord in te stellen. Daarnaast blijft uw rekening een Belgische bankrekening en uw tegoeden beschermd onder het depositogarantiestelsel.
En… wanneer
gebeurt dit?
Over 1 maand. Maar we doen dit stap voor stap. Zo ontvangt u volgende week alvast een nieuwe e-mail waarin we u meer vertellen over de verschillen tussen het Binck platform en SaxoInvestor.
Verandert er iets aan mijn tarieven?
Uw tarieven blijven gelijk bij Saxo Bank. Alleen worden ze voortaan in de valuta van de desbetreffende markt getoond. Lees er hier meer over.
En… aan de
voorwaarden?
Bij een nieuwe naam en een nieuw platform horen nieuwe ‘Voorwaarden Zelf Beleggen’. Lees de aangepaste voorwaarden en alle andere belangrijke documenten goed door, zodat u weet waar u aan toe bent. Ontdek hier alle belangrijke documenten.
Wilt u meer weten of staat uw vraag hier niet tussen? U vindt het antwoord bij de meest gestelde vragen op de website.
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
Nog niets geregen.
En de belangrijkste vraag voor velen wellicht : veranderen de tarieven ?
En de belangrijkste vraag voor velen wellicht : veranderen de tarieven ?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Derde grijze kadertje ...
Berekent Saxo de TOB transactietaks en de roerende voorheffing?
Aan hun wollige omschrijving te lezen wel en gaan ze ook omhoog, of het zou er wel expliciet vermeld worden.
Het zou hen sieren gewoon een vergelijkende tabel te publiceren eigenlijk ipv te verwijzen naar de algemene nieuwe gebruiksvoorwaarden en tarieven, zodat klanten de 'voor' en 'na' kunnen zien, eventueel met in de 3de kolom het procentueel verschil.
;-)
Bedankt!Fakkel schreef: ↑13 april 2021, 18:44 Ik vind dit toch duidelijk genoeg..?
https://investor.help.saxo/hc/nl-be/art ... 0019111297
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dank u wel Fakkel!
Heb even snel gekeken, correct me if i am wrong:
Voorheen stond bij Londen: t.e.m Euro 5000,-- tarief per transactie Euro 9.75; vraag aan Binck: indien transactie hoger is dan GBP 2250? Wat betalen we dan?
Voorheen stond bij NYSE, Nasdaq, Amex, OTC BB& Pink Sheets: t.e.m Euro 2500; Euro 9.75; t.e.m Euro 5000; Euro 14.75 en daarna t.e.m Euro 25.000 Euro 24.75. NU staat er: t.e.m USD 3000 Euro 9.75 en daarna?
En de uitleg van de voorbeelden is al helemaal niet te begrijpen. Wat als wij 10x een transactie doen van USD 3000?
Nog moeilijker; hetgeen wel duidelijk was bij Binck; t.e.m Euro 25000 in welke valuta dan ook van Brussel t.e.m Finland van Euro 14.75 t.e.m Euro 29.75 wordt met geen woord over gerept! Het lijkt mij logisch dat wij dat ook willen weten.
Voorheen stond bij Londen: t.e.m Euro 5000,-- tarief per transactie Euro 9.75; vraag aan Binck: indien transactie hoger is dan GBP 2250? Wat betalen we dan?
Voorheen stond bij NYSE, Nasdaq, Amex, OTC BB& Pink Sheets: t.e.m Euro 2500; Euro 9.75; t.e.m Euro 5000; Euro 14.75 en daarna t.e.m Euro 25.000 Euro 24.75. NU staat er: t.e.m USD 3000 Euro 9.75 en daarna?
En de uitleg van de voorbeelden is al helemaal niet te begrijpen. Wat als wij 10x een transactie doen van USD 3000?
Nog moeilijker; hetgeen wel duidelijk was bij Binck; t.e.m Euro 25000 in welke valuta dan ook van Brussel t.e.m Finland van Euro 14.75 t.e.m Euro 29.75 wordt met geen woord over gerept! Het lijkt mij logisch dat wij dat ook willen weten.
Toch een rare vorm van communicatie.
Sommige klanten krijgen blijkbaar vlug een mail.
Anderen zien het op een sparen forum.
maar het staat dan inderdaad op hun website bij belangrijke mededelingen:
Mededeling
BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank
U heeft misschien gehoord dat we gaan starten met het overzetten van klanten naar het Saxo Bank platform. Wees gerust - u heeft niets gemist indien u nog geen bericht heeft ontvangen. Om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen, doen we dit in verschillende klantgroepen op verschillende tijdstippen. Wanneer uw rekening aan de beurt komt, verwittigen we u ruim op voorhand via e-mail. In deze communicatie leggen we u haarfijn uit wat er zal gebeuren en wat u kan verwachten. Houd daarom uw inbox zeker in de gaten.
Het overzetten van rekeningen naar het Saxo Bank platform, zal telkens plaatsvinden in een weekend. Helaas zal op deze momenten het BinckBank platform niet toegankelijk zijn. We zijn ons ervan bewust dat dit voor u mogelijks hinder met zich meebrengt en willen ons hier oprecht voor excuseren.
Sommige klanten krijgen blijkbaar vlug een mail.
Anderen zien het op een sparen forum.
maar het staat dan inderdaad op hun website bij belangrijke mededelingen:
Mededeling
BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank
U heeft misschien gehoord dat we gaan starten met het overzetten van klanten naar het Saxo Bank platform. Wees gerust - u heeft niets gemist indien u nog geen bericht heeft ontvangen. Om de overgang zo soepel mogelijk te laten verlopen, doen we dit in verschillende klantgroepen op verschillende tijdstippen. Wanneer uw rekening aan de beurt komt, verwittigen we u ruim op voorhand via e-mail. In deze communicatie leggen we u haarfijn uit wat er zal gebeuren en wat u kan verwachten. Houd daarom uw inbox zeker in de gaten.
Het overzetten van rekeningen naar het Saxo Bank platform, zal telkens plaatsvinden in een weekend. Helaas zal op deze momenten het BinckBank platform niet toegankelijk zijn. We zijn ons ervan bewust dat dit voor u mogelijks hinder met zich meebrengt en willen ons hier oprecht voor excuseren.
De link die ik gepost heb, staat onderin de mail die ik van hen ontvangen heb.
Mail dateert van vandaag, 16u18.
Mail dateert van vandaag, 16u18.
Laatst gewijzigd door Fakkel op 13 april 2021, 20:53, 1 keer totaal gewijzigd.
Staat toch allemaal netjes op de tarieflijst die gedownload kan worden van de link die Fakkel vriendelijk postte?Jozefien1969 schreef: ↑13 april 2021, 20:46 Dank u wel Fakkel!
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat er ook staat:
Voor het volledige tarievenoverzicht klik hier: https://saxohelp.zendesk.com/hc/article ... leggen.pdf
Nooit afgaan op samenvattingen, voorbeelden, simulaties, vergelijkingen.
Het is natuurlijk niet netjes als niet alle klanten die mail gekregen hebben - maar er kan een deftige uitleg voor zijn.
Bv dat niet-actieve klanten hem later krijgen, dat er gewerkt wordt volgens activiteit of vermogen.
´t Enige wat het niet kan zijn, is een alfabetische lijst, want dan had ik die nog niet gehad ;-)
Bv dat niet-actieve klanten hem later krijgen, dat er gewerkt wordt volgens activiteit of vermogen.
´t Enige wat het niet kan zijn, is een alfabetische lijst, want dan had ik die nog niet gehad ;-)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ja, die uitleg werd hierboven al gegeven ...
Dat is normaal niet abnormaal bij zo'n operaties... al is het alleen maar om de helpdesk niet te overbelasten.
Edit: want is de bereikbaarheid en/of responsetime van de helpdesk niet 1 van de meest gehoorde klachten van klanten ?
De uitleg van BinckBank of Saxo Bank voor hun slechte communicatie vind ik onvoldoende. Elke klant had op hetzelfde moment moeten geïnformeerd worden vie henzelf. Of is het van 'enkel voor ondernemers en vrije beroepen'?