Is dit wel een spaarrekening Belfius
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Is dit wel een spaarrekening Belfius
Gezien Fortiskantoor sloot in onze buurt.wilde ik een "gratis" spaarrekening bij Belfius open doen..
Van in begin om geld over te zetten miserie.
Liet me verkeerd papier tekenen..zou dan een zo een kaartmachine moeten gebruiken.
Later bleek dit fout en kon ik alleen dus geld afhalen met mijn kaart in een kantoor van Belfius..
De app die de kantoorbediende me deed downloaden zou dus niet met mijn rekening werken..
In februari de rekening geopend..
Krijg ik vandaag een uittreksel(die ik normaal niet zou ontvangen wegens betalend)..
..comfortrekening..
Met periode vanaf 1 januari tot datum februari..6.31 euro totaal betaalde vergoedingen voor dienstenpakketten en totale betaalde vergoedingen..
Waarvan 4.31 eur belfius comfortrekening...
Aantal keren dat de dienst is gebruikt en in rekening gebracht..1..
Verzenden van rekeninguittreksels per post..2.00 eur
Rentevoet 10.500 % ..0.000
Overschrijdingsinteresten..1.050 %..0.000
Totaal betaalde rente..0.00
Totaal ontvangen rente..0.00
Is dit wel een spaarrekening??
Van in begin om geld over te zetten miserie.
Liet me verkeerd papier tekenen..zou dan een zo een kaartmachine moeten gebruiken.
Later bleek dit fout en kon ik alleen dus geld afhalen met mijn kaart in een kantoor van Belfius..
De app die de kantoorbediende me deed downloaden zou dus niet met mijn rekening werken..
In februari de rekening geopend..
Krijg ik vandaag een uittreksel(die ik normaal niet zou ontvangen wegens betalend)..
..comfortrekening..
Met periode vanaf 1 januari tot datum februari..6.31 euro totaal betaalde vergoedingen voor dienstenpakketten en totale betaalde vergoedingen..
Waarvan 4.31 eur belfius comfortrekening...
Aantal keren dat de dienst is gebruikt en in rekening gebracht..1..
Verzenden van rekeninguittreksels per post..2.00 eur
Rentevoet 10.500 % ..0.000
Overschrijdingsinteresten..1.050 %..0.000
Totaal betaalde rente..0.00
Totaal ontvangen rente..0.00
Is dit wel een spaarrekening??
Re: Is dit wel een spaarrekening Belfius
Je hebt een zichtrekening nodig om 'toegang' te hebben tot een spaarrekening (aka geld terug Afhalen).
Staat de rekening niet verborgen in de app of Direct Net website?
Uw uittreksel gaat over uw zichtrekening met bankkaart.
Staat de rekening niet verborgen in de app of Direct Net website?
Uw uittreksel gaat over uw zichtrekening met bankkaart.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
De comfort rekening is idd een zichtrekening. Als je een creditcard hebt is het logisch dat het een comfort rekening is. Indien je dat niet nodig hebt kan je kijken naar een pulse rekening. Dat is de gratis versie.
Uiteraard moet je zelf berekenen wat het voordeligst is.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Afgaande op uw uitleg, denk ik dat u zich best kan laten bijstaan door een vertrouwenspersoon eerlijk gezegd.
Het zou "normaal" een spaarrekening zijn waar ik alleen met de enige kaart geld kan afhalen alleen in een belfius kantoor..
Ik zou ook geen overschrijvingen van die spaarrekening kunnen doen..
Alleen storten of afhalen ter plaatse..
Ik zou ook geen overschrijvingen van die spaarrekening kunnen doen..
Alleen storten of afhalen ter plaatse..
Een comfort rekening is een zichtrekening. Simple comme bonjour.
Een pulse rekening Is persoonlijk. Je kan dus niet een volmacht aan iemand anders geven.Natal schreef: ↑13 april 2021, 20:33 De comfort rekening is idd een zichtrekening. Als je een creditcard hebt is het logisch dat het een comfort rekening is. Indien je dat niet nodig hebt kan je kijken naar een pulse rekening. Dat is de gratis versie.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Een spaarrekening heeft geen "kaart" ...
Kent u niemand die u kan vertrouwen en assisteren bij deze dingen ?
Kent u niemand die u kan vertrouwen en assisteren bij deze dingen ?
Denk dat ze U liggen hebben, of verkeerde info hebben gegeven.
Je hebt een betalende comfortrekening, met bankkaart neem kontakt op met je kantoor.
Van een spaarrekening kan je enkel overschrijven naar je zichtrekening bij dezelfde bank.
Van een spaarrekening kan je geen geld uit de automaat halen
Van een spaarrekening kan je nooit iets betalen met de kaart in een winkel of dergelijke..
Laatst gewijzigd door ludo op 13 april 2021, 21:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Alles is zo ongeveer gezegd, alleen : die kaart voor een spaarrekening kan ook een access kaart zijn.
Dat kan zonder zichtrekening maar dan kan je niets overschrijven. Enkel afhalen.
Om over te kunnen schrijven kan het alleen maar door het eerst op een girorekening te plaatsen, daarna overschrijven naar eender waar.
De reden daarachter is dat het niet wettelijk toegelaten is dat je van een spaarrekening overschrijft naar een andere rekening dan die op je eigen naam bij dezelfde bank.
Dat kan zonder zichtrekening maar dan kan je niets overschrijven. Enkel afhalen.
Om over te kunnen schrijven kan het alleen maar door het eerst op een girorekening te plaatsen, daarna overschrijven naar eender waar.
De reden daarachter is dat het niet wettelijk toegelaten is dat je van een spaarrekening overschrijft naar een andere rekening dan die op je eigen naam bij dezelfde bank.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
haelewyn schreef: ↑13 april 2021, 21:05 Alles is zo ongeveer gezegd, alleen : die kaart voor een spaarrekening kan ook een access kaart zijn.
Laatst gewijzigd door ludo op 13 april 2021, 21:09, 1 keer totaal gewijzigd.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik denk niet dat OP hier iets aan heeft ...haelewyn schreef: ↑13 april 2021, 21:05 Alles is zo ongeveer gezegd, alleen : die kaart voor een spaarrekening kan ook een access kaart zijn.
Ik dacht van wel... Dan verschillen we gewoon andermaal van mening.
Jammer.
Jammer.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: