4% bruto op 1 jaar op Citibank Welcome Plus
TIP
4% bruto op 1 jaar op Citibank Welcome Plus
Citibank lanceert een termijnrekening van 4% voor 1jaar. Op de website van citibank weinig uitleg; meer te vinden op spaargids.be:
https://www.spaargids.be/sparen/4-op-1- ... -Plus.html
Wat vinden jullie van dit aanbod. Ik ben eerder negatief gezien de houding van Citibank steeds over dat 'vers geld'. Ben zowat een vijftal jaar geleden eens een halve maand klant geweest bij Citibank; ik ken hun voorwaarde. Als je nu wil intekenen op de termijnrekening moet je minstens voor hetzelfde bedrag intekenen op hun beleggingen. Ik vind deze gang van zake bij citibank weinig klantvriendelijk.
Ergens kan ik verstaan dat ze hun broek scheuren aan die acties, maar als ze dan toch die klanten willen houden dat ze dan met een interessante spaarrekening afkomen zoals die bij het Beroepskrediet.
https://www.spaargids.be/sparen/4-op-1- ... -Plus.html
Wat vinden jullie van dit aanbod. Ik ben eerder negatief gezien de houding van Citibank steeds over dat 'vers geld'. Ben zowat een vijftal jaar geleden eens een halve maand klant geweest bij Citibank; ik ken hun voorwaarde. Als je nu wil intekenen op de termijnrekening moet je minstens voor hetzelfde bedrag intekenen op hun beleggingen. Ik vind deze gang van zake bij citibank weinig klantvriendelijk.
![Angry >:(](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/angry.gif)
Re: 4% bruto op 1 jaar op Citibank Welcome Plus
Op de Citibank website vind ik (nog) geen informatie over het aanbod.
Misschien nog niet gepubliceerd?
Misschien nog niet gepubliceerd?
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
" Nieuw " geld, daar beginnen we al niet aan, zelfs al ben ik nooit ( en zal het ook nooit worden ) klant geweest bij citibank.
Geld verdienen doe je door te werken.
Geld verliezen is simpel dankzij Fortis & Co
Citibank, neen dank u, sowieso
Citibank... 1 maal mij laten vangen, maar nu NOOIT meer
Voor mij is het ook duidelijk. Blijkbaar zijn er weinig mensen voor te vinden om bij Citibank klant te zijn.
Ik ben nog geen klant en zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Afblijven dus is de boodschap.
Vraag me af wie daar nog klant wil zijn (blijven).
Ik blijf lekker bij Deutsche Bank. Daar doen ze niet moeilijk over "vers" geld. Gewoon even van de rekening halen en terug overschrijven met 1 dag valuta ertussen.
Ik ben nog geen klant en zal het waarschijnlijk ook nooit worden. Afblijven dus is de boodschap.
Vraag me af wie daar nog klant wil zijn (blijven).
Ik blijf lekker bij Deutsche Bank. Daar doen ze niet moeilijk over "vers" geld. Gewoon even van de rekening halen en terug overschrijven met 1 dag valuta ertussen.
Hetze tegen Citibank niet gepast
Alle banken hanteren op een of andere manier een "vers geld"-norm om spaarcarroussels tegen te gaan, ook Deutsche Bank. Het zal bij DB inderdaad misschien één keer lukken om geld een dagje weg te halen en dan terug te brengen, maar zeker geen tweede keer.
Laat U bovendien niks wijsmaken: ALLE banken hebben last van de crisis, enkel de beursgenoteerde reuzen (Citibank, Deutsche Bank, Fortis, ...) komen vaker in de publiciteit en lijden daardoor grotere imagoschade. De "kleintjes" (Landbouwkrediet, Argenta, ...) hebben ook zware verliezen maar lopen daar uiteraard niet mee te koop ...
Ik vind de houding van de Belg t.a.v. Citibank nogal hypocriet: het is zowat de enige bank op de Belgische markt die klanten absoluut niet pusht om, naast spaarklant, ook klant te worden met zichtrekening/loondomiciliëring etc.. 4 % op een termijnrekening van 1 jaar is een uitstekende aanbieding waar veel concurrenten een puntje aan kunnen zuigen. Bovendien is uw spaargeld bij Belgische banken tot 100 000 EUR toch beschermd ?
Laat U bovendien niks wijsmaken: ALLE banken hebben last van de crisis, enkel de beursgenoteerde reuzen (Citibank, Deutsche Bank, Fortis, ...) komen vaker in de publiciteit en lijden daardoor grotere imagoschade. De "kleintjes" (Landbouwkrediet, Argenta, ...) hebben ook zware verliezen maar lopen daar uiteraard niet mee te koop ...
Ik vind de houding van de Belg t.a.v. Citibank nogal hypocriet: het is zowat de enige bank op de Belgische markt die klanten absoluut niet pusht om, naast spaarklant, ook klant te worden met zichtrekening/loondomiciliëring etc.. 4 % op een termijnrekening van 1 jaar is een uitstekende aanbieding waar veel concurrenten een puntje aan kunnen zuigen. Bovendien is uw spaargeld bij Belgische banken tot 100 000 EUR toch beschermd ?
Re: Hetze tegen Citibank niet gepast
Lang leve citibank, toch NIET !Hayabusa schreef: Alle banken hanteren op een of andere manier een "vers geld"-norm om spaarcarroussels tegen te gaan, ook Deutsche Bank. Het zal bij DB inderdaad misschien één keer lukken om geld een dagje weg te halen en dan terug te brengen, maar zeker geen tweede keer.
Re: Citibank
DB staat in princiepe oneindig keer toe "geld 1 dag afhalen en terugstorten" .
Citibank kwam in het verleden wel om andere redenen in een slecht daglicht : aansmeren van leningen aan mensen die ze bijna niet kunnen terugbetalen - bv. aan werklozen en maginalen in treinstations of de het vermeende verspreiden van foute info bij een gestructeerde produkt ( een soort rommelkrediet ) waarvoor ze nu voor de rechter zijn gedaagd
Citibank kwam in het verleden wel om andere redenen in een slecht daglicht : aansmeren van leningen aan mensen die ze bijna niet kunnen terugbetalen - bv. aan werklozen en maginalen in treinstations of de het vermeende verspreiden van foute info bij een gestructeerde produkt ( een soort rommelkrediet ) waarvoor ze nu voor de rechter zijn gedaagd
Voor mijn autolening aan 4.5%, 28 maand geleden, in order te krijgen,heel wat bewijzen van inkomen enz. moeten voorleggen, en verder is het goed verlopen . Langs mijn kant geen klachten over citibank, dus die 4% op 1 jaar spreekt me wel aan.
Voor mijn autolening aan 4.5%, 28 maand geleden, in order te krijgen,heel wat bewijzen van inkomen enz. moeten voorleggen, en verder is het goed verlopen . Langs mijn kant geen klachten over citibank, dus die 4% op 1 jaar spreekt me wel aan.
ik belde vandaag naar een citibankkantoor bij mij in de buurt over meer informatie rond die termijnrekening van 6 maanden aan 3,50% bruto
de mevrouw aan de andere kant van de lijn antwoorde me:
'ja meneer, die rekening op 6 maanden promoten we niet zo. We hebben liever dat u daar pas op inschrijft als u ook belooft hier een deel van uw beleggingen te plaatsen. Zodat we weten dat we ook geld gaan verdienen aan u.'
Ik viel bijna van mijn stoel van die laatste zin.
de mevrouw aan de andere kant van de lijn antwoorde me:
'ja meneer, die rekening op 6 maanden promoten we niet zo. We hebben liever dat u daar pas op inschrijft als u ook belooft hier een deel van uw beleggingen te plaatsen. Zodat we weten dat we ook geld gaan verdienen aan u.'
Ik viel bijna van mijn stoel van die laatste zin.
Eerlijk zijn ze wel, stom natuurlijk nog meer.
Iedereen weet dat banken er zijn om winst te maken en dat ze soms minder winstgevende acties doen om mensen te lokken.
Een goede bank probeert de mensen te overtuigen om na de actie te blijven. Als je dit leest mag je bij citibank zelf niet deelnemen aan een actie zonder dat je ( bijna ) andere verbindingen met hun aangaat.
Ze blijven hun " goede reputatie " in de media en de financiële wereld dus weer eens waarmaken.
Iedereen weet dat banken er zijn om winst te maken en dat ze soms minder winstgevende acties doen om mensen te lokken.
Een goede bank probeert de mensen te overtuigen om na de actie te blijven. Als je dit leest mag je bij citibank zelf niet deelnemen aan een actie zonder dat je ( bijna ) andere verbindingen met hun aangaat.
Ze blijven hun " goede reputatie " in de media en de financiële wereld dus weer eens waarmaken.
Natuurlijk hebben ze liever dat je ook inschrijft op andere producten, dat is overal zo. De andere banken denken ook zo, alleen zeggen ze het niet.
Ze heeft niet gezegd aan telefoon dat je niet kan deelnemen als je niet intekent in andere producten he. Dus je kan de termijnrekening nemen voor 6 maand en nadien haal je gewoon je geld weer op. Zo geniet je wel van het beste voorstel op de markt momenteel op 6 maand.
Ze heeft niet gezegd aan telefoon dat je niet kan deelnemen als je niet intekent in andere producten he. Dus je kan de termijnrekening nemen voor 6 maand en nadien haal je gewoon je geld weer op. Zo geniet je wel van het beste voorstel op de markt momenteel op 6 maand.
Waar lezen jullie over een termijn van 6 maand en 3,5%(*)?
Dit gaat toch over 4%(*) op 1 jaar.
(*) bruto
Dit gaat toch over 4%(*) op 1 jaar.
(*) bruto
Re: Hetze tegen Citibank niet gepast
rabobank heb ik toch nog nooit zulke voorwaarden zien gebruikenHayabusa schreef: Alle banken hanteren op een of andere manier een "vers geld"-norm om spaarcarroussels tegen te gaan, ook Deutsche Bank.