Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Het is een iets ander adenovirus en het werd reeds gebruikt als vector in Janssens ebolavaccin.
Ook de codering voor het stekeltje is net wat anders.
Ik ben niet verrast, maar 'volledig binnen de verwachtingen' vind ik ook wat straf.
België kondigde aan ermee door te gaan- DAAR ben ik niet over verrast !
Maar bij J&J hebben ze geen pyro Frank: die leveren gewoon (eventjes ?) niet aan de EU, want ze willen eerst het een en ander uitzoeken.
Nu ben ik toch benieuwd wat ze mij allemaal gaan melden bij het ITG en of het feestje nog doorgaat.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je moet elkaar iets gunnen. Ik gun die 4 oudjes hun kaartavond. En ze brengen er niemand mee in gevaar.Predah schreef: ↑12 april 2021, 21:15Ik zou heel veel kunnen schrijven maar hou het op solidariteit.Charlesvdw schreef: ↑12 april 2021, 20:55 Waarom zouden 4 gevaccineerde oudjes niet samen mogen komen om te bridgen ?
De jeugd moest solidair zijn. Nu mogen de oudjes ook solidair zijn.
De maatschappij moet open voor iedereen, of voor niemand.
Het is ver gekomen, dat we 4 oudjes die samen kaarten « gepriviligeerd » noemen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Uiteraard is het ene geen kopie van het andere. Maar het is op dezelfde manier tot stand gekomen (zelfde soort vaccin), we gaan van beide merken er enorm veel inspuiten in zeer weinig tijd (meer kans op bijwerkingen binnen korte tijd), er is hetzelfde kritische oog dat eigenlijk een microscoop is en de tendens van het publiek om alles af te keuren wat er gebeurt of mee te gaan in iedere gram kritiek die terecht of onterecht wordt geuit.
Daarom (!!) vond ik dat problemen rond J&J volledig binnen de verwachtingen liggen / lagen.
De oude besjes die samen een koffie willen drinken maar allen gevaccineerd zijn ! Doen verdorie !
Solidariteit met de jeugd ? My ass. Dat hebben die laatsten ook niet gehad of vaak niet genoeg.
De besjes zijn aan het eind van hun leven ook een jaar kwijt : gun ze nu nog iets terwijl het nog kan.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Hoera! Geboekt voor PFIZER op wo 28 april.
Volgens mij op die moment een kans van minstens 2/3 vanwege de verhouding tussen het aantal leveringen Pfizer versus AZ momenteel.
Ik focus me nu op de 2de prik.
Volgens de Schotse studie valt de hospitalisatie-bescherming van Pfizer vanaf dag 35 gemiddeld terug tot 68%. Voor 65+ dus wat lager nog.
De 2de prik wordt in Vlaanderen krak op de 35ste dag gegeven en werkt pas een week later he.
En wat als je die 2de prik om dringende medische redenen zou moeten uitstellen?
In Brussel geven ze de 2de Pfizer-prik op de 28ste dag. Dat is toch veiliger???
In Vlaanderen lopen ze er op vele zaken 'het randje af' hoor. Soit.
Ik wens iedereen die echt Pfizer wil, ook toe dat ie hetzelfde geluk heeft als ik.
Toch blijf ik er bij dat het geen loterij mocht zijn maar een recht op vrije keuze met welk goedgekeurd vaccin je VERPLICHT zou gevaccineerd worden....
U kan me dus bezwaarlijk anti-vaxer of complot-fanaat vinden, hoop ik.
Thxs.
Op naar de 85% vaccinatiegraad voor Vlaanderen !
Volgens mij op die moment een kans van minstens 2/3 vanwege de verhouding tussen het aantal leveringen Pfizer versus AZ momenteel.
Ik focus me nu op de 2de prik.
Volgens de Schotse studie valt de hospitalisatie-bescherming van Pfizer vanaf dag 35 gemiddeld terug tot 68%. Voor 65+ dus wat lager nog.
De 2de prik wordt in Vlaanderen krak op de 35ste dag gegeven en werkt pas een week later he.
In Brussel geven ze de 2de Pfizer-prik op de 28ste dag. Dat is toch veiliger???
In Vlaanderen lopen ze er op vele zaken 'het randje af' hoor. Soit.
Ik wens iedereen die echt Pfizer wil, ook toe dat ie hetzelfde geluk heeft als ik.
Toch blijf ik er bij dat het geen loterij mocht zijn maar een recht op vrije keuze met welk goedgekeurd vaccin je VERPLICHT zou gevaccineerd worden....
U kan me dus bezwaarlijk anti-vaxer of complot-fanaat vinden, hoop ik.
Thxs.
Grappig dat je jezelf gelijk geeft.NTO schreef: ↑13 april 2021, 13:52Amturingas, je was correct dat de antivaxers een volgend slachtoffer zouden maken.amturingas schreef: ↑9 april 2021, 16:21 Ik heb hier al voorspeld "wat nu". De antivaxers hebben hun volgend slachtoffer al klaar.
Het doet me plezier dat je het vaccin krijgt dat je ook echt wou hebben.spaarfreakje schreef: ↑14 april 2021, 02:59 Hoera! Geboekt voor PFIZER op wo 28 april.
Het interval van 35 dagen is er eigenlijk gekomen door het oprekken van de eerste voorziene termijn van drie weken.
Dus ja, ...ze rekken het allebei op.
De hoge gezondheidsraad heeft het goedgekeurd. Ik ga er van uit dat die het beter weten dan ons.
Over uitstel van de tweede prik : ik zal het navragen want het is me daar nog niet overkomen dat er mensen in dat geval mij de vraag stelden.
Medisch is er, denk ik, geen bezwaar tegen opnieuw twee vaccins (nr. 2 en 3) krijgen met x weken ertussen.
Hier idem, eerste ook op 28/04 en 2de op 02/06, met 35dagen tussen.spaarfreakje schreef: ↑14 april 2021, 02:59 Hoera! Geboekt voor PFIZER op wo 28 april.
Op hoop van zegen.
Dus je ziet het meer als een perceptieprobleem. Ja, daar ben ik het mee eens.haelewyn schreef: ↑13 april 2021, 16:56Uiteraard is het ene geen kopie van het andere. Maar het is op dezelfde manier tot stand gekomen (zelfde soort vaccin), we gaan van beide merken er enorm veel inspuiten in zeer weinig tijd (meer kans op bijwerkingen binnen korte tijd), er is hetzelfde kritische oog dat eigenlijk een microscoop is en de tendens van het publiek om alles af te keuren wat er gebeurt of mee te gaan in iedere gram kritiek die terecht of onterecht wordt geuit.
Daarom (!!) vond ik dat problemen rond J&J volledig binnen de verwachtingen liggen / lagen.
J&J wist niet hoe snel ze de leveringen aan de EU moesten intrekken.
Hola... da's wel erg snel !
Op zich is er een reëel probleem imho, alleen moet je de schaal daarvan mee bekijken.
Of het alternatief en de mortaliteit daarvan.
Ook het polio vaccin en het griepvaccin (of paracetamol en zelfs water (!!)) kan zeer ernstige bijwerkingen geven.
Water : teveel water drinken kan tot de dood leiden. Dat is al gebeurd maar het is zeldzaam.
Aangezien je daar helemaal niets over leest en hoort is er hier toch wel sprake voor het AZ en J&J vaccin van een opgeblazen, aangewakkerde, overdreven en uit het verband getrokken reactie. Onwetendheid ook.
Snelheid : niemand wil beschuldigd worden van niet gedaan te hebben wat moest of had gekunnen. Nu bevriezen ze het even, zoeken een wetenschappelijke uitleg en verklaren het weer veilig. Dat hadden ze eigenlijk ook ineens kunnen doen maar dat is minder verdedigbaar. Het is bijna spelen met de spelregels.
Vaccineren op volle kracht. Vaart wel en zie niet om !
Of het alternatief en de mortaliteit daarvan.
Ook het polio vaccin en het griepvaccin (of paracetamol en zelfs water (!!)) kan zeer ernstige bijwerkingen geven.
Water : teveel water drinken kan tot de dood leiden. Dat is al gebeurd maar het is zeldzaam.
Aangezien je daar helemaal niets over leest en hoort is er hier toch wel sprake voor het AZ en J&J vaccin van een opgeblazen, aangewakkerde, overdreven en uit het verband getrokken reactie. Onwetendheid ook.
Snelheid : niemand wil beschuldigd worden van niet gedaan te hebben wat moest of had gekunnen. Nu bevriezen ze het even, zoeken een wetenschappelijke uitleg en verklaren het weer veilig. Dat hadden ze eigenlijk ook ineens kunnen doen maar dat is minder verdedigbaar. Het is bijna spelen met de spelregels.
Vaccineren op volle kracht. Vaart wel en zie niet om !
Eigenlijk is dat de normale reactie. Je mag niet vergeten dat al die vaccins nu nog in fase vier van het klinisch onderzoek zitten. Door de noodsituatie vergeten we wel eens dat er na fase drie en goedkeuring ook nog een fase vier is. Indien er zoals nu bij grootschalige toediening alsnog ernstige problemen opduiken is het logisch dat er gepauzeerd wordt er en naar de exacte oorzaak en impact (risico) gekeken wordt. Zo is het ook bij AZ nog niet duidelijk hoe die uitzonderlijke trombose nu juist ontstaat en hoe dat eventueel kan voorkomen worden.
Ben jij soms de hoogte van problemen met AZ in de groep 65+ ?door spaarfreakje » Vandaag 02:59
Hoera! Geboekt voor PFIZER op wo 28 april.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Euh? Zeldzaam?
https://en.wikipedia.org/wiki/Hyponatremia
https://en.wikipedia.org/wiki/Water_intoxication
Water inademen is ook heel slecht voor de gezondheid. Ook iets dat een normaal mens onder normale omstandigheden niet doet.

The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
“Beste ministers, vraag voor één keer niet aan ons om een tandje bij te steken, maar draai zelf het gashendel open”
https://www.hln.be/dossier-exclusief-vo ... ~a93e4afd/
https://www.hln.be/dossier-exclusief-vo ... ~a93e4afd/
Stond er in je oproepingsbrief ook al gelijk bij dat dit vaccin - of het nu van Pfizer, Astra Zeneca, Moderna of J&J komt doet er niet toe - niet zal werken tegen de B.1.617 variant die vanuit India op ons afkomt?spaarfreakje schreef: ↑14 april 2021, 02:59 Hoera! Geboekt voor PFIZER op wo 28 april.
Dat wordt nog lachen bij het naar TV kijken, hoe al die 'experts' ons dat gaan proberen uitleggen ...