BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Re: BinckBank gaat verder. Als Saxo Bank.
"BinckBank of Saxo Bank" heeft hier totaal niet op voorhand over nagedacht inderdaad.
Je bent vrij om ermee te doen wat je wil...
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Misschien schop ik hier een open deur mee in, maar voor mensen met een geheugen zoals het mijne kan een herinnering geen kwaad.
Kijk je instellingen goed na wanneer je platform gemigreerd wordt (van het oude Binck naar het nieuwe Saxo). Ik heb zelf ooit een stockdividend ontvangen als donderslag bij heldere hemel. Keuzedividend staat bij mij, bij alle brokers, op cash.
Keek ik de instellingen na, en yups, stockdividend stond aan gevinkt. Bellen naar Binck en natuurlijk een arrogant zakje aan de lijn die beweerde dat ik dat zo ingesteld had. Nee, pietje, ik heb altijd een cashdividend ontvangen, kijk maar na. Bleek dus dat de IT-ettertjes een 'update' hadden uitgevoerd waardoor (enkel bij mij?) mijn instellingen naar default werden gezet.
Ik wilde cash en geen aandelen, maar dat hebben ze toen toch niet rechtgezet (dit is goed 10 jaar geleden). Meer arrogantie heb ik wel op mijn bord gekregen in de vorm van "wij doen altijd wat het voordeligste voor onze klant is". Moet ik erbij vermelden dat die sukkelaar nu aan 1 oor doof is en in de psychiatrie opgekruld onder een dekentje ligt te bibberen? Zal wel voor zich spreken, zeker. Maar de oplichterij was voor hun wel binnen en ik zat met aandelen die ik helemaal niet wilde.
Kijk je instellingen maar na wanneer het zover is.
Kijk je instellingen goed na wanneer je platform gemigreerd wordt (van het oude Binck naar het nieuwe Saxo). Ik heb zelf ooit een stockdividend ontvangen als donderslag bij heldere hemel. Keuzedividend staat bij mij, bij alle brokers, op cash.
Keek ik de instellingen na, en yups, stockdividend stond aan gevinkt. Bellen naar Binck en natuurlijk een arrogant zakje aan de lijn die beweerde dat ik dat zo ingesteld had. Nee, pietje, ik heb altijd een cashdividend ontvangen, kijk maar na. Bleek dus dat de IT-ettertjes een 'update' hadden uitgevoerd waardoor (enkel bij mij?) mijn instellingen naar default werden gezet.
Ik wilde cash en geen aandelen, maar dat hebben ze toen toch niet rechtgezet (dit is goed 10 jaar geleden). Meer arrogantie heb ik wel op mijn bord gekregen in de vorm van "wij doen altijd wat het voordeligste voor onze klant is". Moet ik erbij vermelden dat die sukkelaar nu aan 1 oor doof is en in de psychiatrie opgekruld onder een dekentje ligt te bibberen? Zal wel voor zich spreken, zeker. Maar de oplichterij was voor hun wel binnen en ik zat met aandelen die ik helemaal niet wilde.
Kijk je instellingen maar na wanneer het zover is.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
Ik krijg nog steeds reclame te zien op Facebook voor 'laten beleggen' van BinckBank. - Raar als Binck nu samengaat met Saxo dat ze nog aan hun merk werken met reclame.
Beetje zoals Rabobank.be dat nog altijd reclameboodschappen op de VRT-zenders koopt?
Rustig ademhalen ... de mails zijn op komst. De mijne is ondertussen ook binnen gelopen. Migratieweekend 17 mei.
Krijgen we ook een andere app?
Hoeft voor mij niet, gewoon curieus.
Hoeft voor mij niet, gewoon curieus.
Staat niet meteen iets van in de mail.
Website hallo.saxo voor al uw vragen
Website hallo.saxo voor al uw vragen
Lijkt me evident, waar zitten de synergieën anders?
https://play.google.com/store/apps/deta ... axobank.go
https://apps.apple.com/us/app/saxotradergo/id406970077
https://play.google.com/store/apps/deta ... axobank.go
https://apps.apple.com/us/app/saxotradergo/id406970077
Als bink ook maar 1 cent beheerskosten gaat aanrekenen ben ik weg.
Daar is gelukkig geen sprake van: https://saxohelp.zendesk.com/hc/article ... leggen.pdf
Toch een aantal vragen die nog niet meteen beantwoord worden, maar bon, we hebben nog tijd.
* Zullen bestedingsruimtes op dezelfde manier berekend worden? Ik zie een risico dat een migratie naar een nieuw platform wel wat problemen kan veroorzaken indien er bijvoorbeeld een andere basis wordt gehanteerd om marginverplichtingen te berekenen (in casu, geschreven puts voor mij).
* Sommige van de aandelen die ik nu aanhoud vind ik niet terug op de demo van Saxo. Ik vermoed dat de demo niet 100% van alle beschikbare aandelen toont, maar dan is het ook vreemd dat ik een obscuur Australisch bedrijfje dan weer wél terugvind.
Ik laat er mijn slaap niet voor, er is nog voldoende tijd om alles uit te vissen. Maar ik vind de informatie tot op heden redelijk summier als ik eerlijk mag zijn.
* Zullen bestedingsruimtes op dezelfde manier berekend worden? Ik zie een risico dat een migratie naar een nieuw platform wel wat problemen kan veroorzaken indien er bijvoorbeeld een andere basis wordt gehanteerd om marginverplichtingen te berekenen (in casu, geschreven puts voor mij).
* Sommige van de aandelen die ik nu aanhoud vind ik niet terug op de demo van Saxo. Ik vermoed dat de demo niet 100% van alle beschikbare aandelen toont, maar dan is het ook vreemd dat ik een obscuur Australisch bedrijfje dan weer wél terugvind.
Ik laat er mijn slaap niet voor, er is nog voldoende tijd om alles uit te vissen. Maar ik vind de informatie tot op heden redelijk summier als ik eerlijk mag zijn.
Saxo is een platform voor traders. Amper 1/3 van het aantal klanten van Binck, maar wel 4x zoveel transacties. Ik betwijfel of mij dat zal liggen. Van DeGiro was ik ook geen fan. Als het tegenvalt, zal ik wellicht naar Bolero overstappen. Of heeft iemand een andere suggestie voor een brave belegger?
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Inderdaad, 15 transacties per jaar per klant of 180, serieus verschil. Al zal dit gemiddelde wellicht ook gevoelig opgetrokken worden door sommige héél actieve traders.
Ik zie het nog gebeuren dat Saxo zich de overname van Binck over een paar jaar beklaagt. Want net zoals Jens ben ik ook niet noodzakelijk een 'sticky customer'. Als het me te ingewikkeld of niet-intuïtief werkt, dan ben ik ook weg.
Maar goed, ik zal tegen de zomer wel eens de balans opmaken.
Ik zie het nog gebeuren dat Saxo zich de overname van Binck over een paar jaar beklaagt. Want net zoals Jens ben ik ook niet noodzakelijk een 'sticky customer'. Als het me te ingewikkeld of niet-intuïtief werkt, dan ben ik ook weg.
Maar goed, ik zal tegen de zomer wel eens de balans opmaken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Dankzij Fakkel, Poldermol en Earthinvest heb alle voorwaarden en reglementen kunnen downloaden. Mijn hartelijke dank daarvoor! Wat opviel is dat de voorwaarden op Saxo bank ( ben daar ook een kijkje gaan nemen ) zelf slechter zijn dan op de voorwaarden van het overzetten van Binck naar Saxo. Is dat zoiets als: Moneyyou gaat over naar Keytrade??
Heb nog niet alles kunnen lezen ( het is namelijk heel veel wat gij lezen moet ) maar tot nu toe zijn de verschillen niet zo groot. Dean, greendean of whatever; kan het zijn dat er een verschil is tussen Binck NL en BInck BE? Zie namelijk wel klachten voorbij komen op Binck NL maar niet op Binck BE? En welke broker, bank zou u ons aanraden!?
Heb nog niet alles kunnen lezen ( het is namelijk heel veel wat gij lezen moet ) maar tot nu toe zijn de verschillen niet zo groot. Dean, greendean of whatever; kan het zijn dat er een verschil is tussen Binck NL en BInck BE? Zie namelijk wel klachten voorbij komen op Binck NL maar niet op Binck BE? En welke broker, bank zou u ons aanraden!?
Ik overweeg al een tijdje om over te stappen van Binck naar DeGiro omwille van de kosten.
Stel dat je 700 aandelen van Mondelez (Nasdaq) wil kopen aan de huidige koers van $58,20:
> bij Binck/Saxo: $60,50 makelaarskost
> bij DeGiro: €0,50 + $2,80
Stel dat je 700 aandelen van Mondelez (Nasdaq) wil kopen aan de huidige koers van $58,20:
> bij Binck/Saxo: $60,50 makelaarskost
> bij DeGiro: €0,50 + $2,80
Aandelenportefeuille netto met 1290% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +7,4% (tem 22 nov '24)
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash
Momenteel: 31% Rapid7, IVU, WTW; 69% cash