Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Frank VDB heeft aan EMA uitdrukkelijk gevraagd meer specifiek per leeftijdsgroep het risico te communiceren.
De meeste gevallen werden vastgesteld bij vrouwen onder de 60.
Persoonlijk verkies ik Pfizer omdat het specifiek in de groep 65+ een bijzonder hoge bescherming tegen milde/matige Covid van 94% biedt. Vind ik belangrijk om niet toch een paar dagen ziek te worden met koorts.
Ook de resultaten in Israel hebben me sterk overtuigd.
Daarnaast is het parkoers van AstraZeneca van meetaf vrij hobbelig geweest. Remember hun studie dat beter resultaat zou geboekt worden indien 1ste dosis (per ongeluk) slechts een halve was.
Deze studie werd door EMA niet weerhouden bij de goedkeuring.
De studie dat 3weken tussentijd voor 2de prik beter was, werd wel weerhouden.
Er is het feit dat Z-Afrika al heel snel gestopt was met AZ, omdat het minder dan 20% beschermde tegen hun Z-Afr variant.
Enz...
-
- Hero Member
- Contacteer:
Sowieso zal van elk vaccin een 2.0 versie gemaakt moeten worden in het najaar, om specifiek tegen die varianten te beschermen.Arkimedes schreef: ↑14 april 2021, 12:57 ...
Stond er in je oproepingsbrief ook al gelijk bij dat dit vaccin - of het nu van Pfizer, Astra Zeneca, Moderna of J&J komt doet er niet toe - niet zal werken tegen de B.1.617 variant die vanuit India op ons afkomt?
Dat wordt nog lachen bij het naar TV kijken, hoe al die 'experts' ons dat gaan proberen uitleggen ...
Makkelijker te realiseren met een artificieel mRNA-vaccin, dan met een biologisch vector-vaccin hé.
Persoonlijk blijf ik voorstander van verplichte hotel-quarantaine na buitenlandse reis.
Op kosten van de reiziger of zijn werk (essentiele reis).
Die tijd hoeft niet verloren te zijn, vermits telewerk vanuit hotel ook mogelijk is.
Als je verplaatsing kon worden vervangen door telewerk hoefde je ook niet eens te gaan m.i.
Ik moet zeggen, in Noorwegen is dat ook zo, arbeiders die bezig zijn met de bouw van een brug (en om zeer evidente redenen worden ingevoerd uit Oost-europa) moeten ook in quarantaine..spaarfreakje schreef: ↑14 april 2021, 13:35
Persoonlijk blijf ik voorstander van verplichte hotel-quarantaine na buitenlandse reis.
Op kosten van de reiziger of zijn werk (essentiele reis).
Die tijd hoeft niet verloren te zijn, vermits telewerk vanuit hotel ook mogelijk is.
Het is wel zo dat dat telewerk serieus tegenvalt
We hebben al geprobeerd beton te storten via de computer, maar het lukte gewoon niet....
PS: onderschat zeker de maatschappelijke kost niet van dat grapje, dat heeft de Noorse regering al vele miljarden gekost, alleen al arbeiders in de bouw die op hotel zitten in quarantaine...
Dat loopt echt geschift snel op...
Mocht je dat in Belgie een half jaar doen, denk ik niet dat je er met 5 miljard € zal komen...
En dan spreek ik alleen over de bouwsector
Voordeel gaat zijn dat al die bouwvakkers die nu in de Lidl en ALDI lopen na 16 uur en de parking vol laten lopen met oost Europese nummerplaten onze warenhuizen direct meer aanzien gaan geven.
Als ze binnenkomen met propere kleren en als het enigszins kan niet meer in groep gaat het er op lijken dat oost Europa zijn telewerkende metselaars laat bijdragen aan het verhogen van het niveau in onze kenniseconomie. Dat was er eentje van Guy V, voor wie het zich nog herinnert.
Als ze binnenkomen met propere kleren en als het enigszins kan niet meer in groep gaat het er op lijken dat oost Europa zijn telewerkende metselaars laat bijdragen aan het verhogen van het niveau in onze kenniseconomie. Dat was er eentje van Guy V, voor wie het zich nog herinnert.
Denemarken stopt helemaal met AstraZeneca. Maar dat zullen ook wel kortzichtige panikeurs zijn.
Hun redenering of motivering:
Alleen doen die 300 gevallen zich voor
1) bij vrouwen (dus al maar ongeveer de helft van je gevaccineerde populatie want de rest zijn mannen)
2) van een bepaalde leeftijdsgroep (en daar heb ik verder geen data over, maar ´safe to say´ dat het een kleine minderheid was, want alle landen zijn nog bezig ouderen te vaccineren).
Wel, de Denen hebben toch ergens cijfers boven water gehaald. 1 op 40.000. Da´s al niet meer verwaarloosbaar. En al zeker niet voor een groep mensen waarbinnen er wereldwijd nauwelijks Covid slachtoffers zijn.
Dat is dan ´take one for the team, to the extreme´.
Hun redenering of motivering:
Die berekening ontbrak tot hiertoe. Men had het over 300 gevallen op 35 miljoen vaccins.Volgens de Deense gezondheidsautoriteiten loopt één op de 40.000 mensen die gevaccineerd worden met AstraZeneca risico op ernstige bijwerkingen
Alleen doen die 300 gevallen zich voor
1) bij vrouwen (dus al maar ongeveer de helft van je gevaccineerde populatie want de rest zijn mannen)
2) van een bepaalde leeftijdsgroep (en daar heb ik verder geen data over, maar ´safe to say´ dat het een kleine minderheid was, want alle landen zijn nog bezig ouderen te vaccineren).
Wel, de Denen hebben toch ergens cijfers boven water gehaald. 1 op 40.000. Da´s al niet meer verwaarloosbaar. En al zeker niet voor een groep mensen waarbinnen er wereldwijd nauwelijks Covid slachtoffers zijn.
Dat is dan ´take one for the team, to the extreme´.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Nadat ze iedere week aankondigen dat ze volgende week eindelijk sneller gaan beginnen vaccineren zijn we dan toch eindelijk voorbij het EU-gemiddelde geraakt

Wat een prestatie ...

Wat een prestatie ...

A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
België in top tien van snelst vaccinerende landen in Europa!!!!!
https://www.hln.be/binnenland/belgie-in ... ~ac88523d/
https://www.hln.be/binnenland/belgie-in ... ~ac88523d/
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
En de tabel op die URL spreekt de titel tegen
Echt HLN-stuff ( en ze kennen blijkbaar ook het verschil niet tussen de EU en Europa
)
Ik daarentegen heb mij laten wijsmaken dat België in de top drie van de Benelux-landen staat ...

Echt HLN-stuff ( en ze kennen blijkbaar ook het verschil niet tussen de EU en Europa

Ik daarentegen heb mij laten wijsmaken dat België in de top drie van de Benelux-landen staat ...
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik zie het bij ons wel weer dalen, dat tempo. Eens een goede versnelling gehad die nog moest toenemen maar voor de komende weken terug naar de helft van het aantal dat we bv deze week doen.
Als er niets verandert... Dat kan ook gebeuren.
Ikzelf sta dus zeker niet te roepen om J&J of AZ stop te zetten.
Met dergelijke maneuvers geraken we dit jaar niet meer uit de shit.
Als er niets verandert... Dat kan ook gebeuren.
Ikzelf sta dus zeker niet te roepen om J&J of AZ stop te zetten.
Met dergelijke maneuvers geraken we dit jaar niet meer uit de shit.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
1 van die speciale trombose op 1 miljoen vaccinaties, da’s niks. Of juister 6 gevallen op 7 miljoen.
Laat maar komen die J&J, maar niet voor vrouwen onder de 60 jaar.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Uit de shit geraken is nochtans niet moeilijk. Gewoon 2m afstand houden en klaar. Dat is eigenlijk de enige bron van besmetting.
Maar blijkbaar is dat héél moeilijk en dus moeten we maar een half-half vaccin inspuiten bij mensen die verder wel al een jaar bewezen het virus succesvol te kunnen ontlopen. En, erger, in de zorg tewerk gesteld zijn. (Want andere 30-jarigen worden momenteel nog niet gevaccineerd)
Dus je bent 30, je werkt in de zorg, je hebt desondanks geen corona gehad of er geen last van gehad, maar nu krijg je 1 kans op 40.000 ´ernstige bijwerkingen´ omdat Jefke, Mo en MBaki zich niet aan de afstandsregel kunnen houden. Applaus voor de mensen in de zorg, zegt men dan...
Die 6 op 7 miljoen is op dit moment het zichtbare topje van een ijsberg. Vergeet niet dat het vaccin nog maar een week of 4 in gebruik is, bijwerkingen van de vaccinaties afgelopen 14 dagen moeten zich nog manifesteren. Daarnaast zijn dit enkel de ergste en meest zichtbare tromboses, wellicht blijven er een hele reeks minder spectaculaire gevallen (voorlopig) uit het zicht. Het is belangrijk om daar een goed zicht op te krijgen. Mocht bij nog meer gevaccineerden het aantal bloedplaatjes afnemen en bloedstolling voorkomen, ook al is dat zonder (erge) symptomen, dan is dat eveneens iets wat verder onderzoek vraagt.Charlesvdw schreef: ↑14 april 2021, 18:57 1 van die speciale trombose op 1 miljoen vaccinaties, da’s niks. Of juister 6 gevallen op 7 miljoen.
Akkoord om het voorlopig nog te gebruiken bij 60 plussers.
Als het allemaal zo eenvoudig was dan hadden we van covid al lang geen last meer.
Oversimplifyen is ook niet de oplossing.
Niet de enige bron van besmetting. Wel de voornaamste. Dat is iets anders.
Dank u wel, Vortex, feestjesverpester !vortex schreef: ↑14 april 2021, 19:23Die 6 op 7 miljoen is op dit moment het zichtbare topje van een ijsberg. Vergeet niet dat het vaccin nog maar een week of 4 in gebruik is, bijwerkingen van de vaccinaties afgelopen 14 dagen moeten zich nog manifesteren. Daarnaast zijn dit enkel de ergste en meest zichtbare tromboses, wellicht blijven er een hele reeks minder spectaculaire gevallen (voorlopig) uit het zicht. Het is belangrijk om daar een goed zicht op te krijgen. Mocht bij nog meer gevaccineerden het aantal bloedplaatjes afnemen en bloedstolling voorkomen, ook al is dat zonder (erge) symptomen, dan is dat eveneens iets wat verder onderzoek vraagt.Charlesvdw schreef: ↑14 april 2021, 18:57 1 van die speciale trombose op 1 miljoen vaccinaties, da’s niks. Of juister 6 gevallen op 7 miljoen.
Akkoord om het voorlopig nog te gebruiken bij 60 plussers.

Bon, ik ga nu precies wel een heel erg exclusief vaccin krijgen op deze manier. Als ik mijn Janssenpasje aan de fluoboeven toon, dan denken ze: "Dat kan niet. Da's een vervalsing !"