Corona-virus.
Re: Corona-virus.
De meeste figuren op die cartoon dragen hun mondmasker verkeerd, namelijk onder de neus.
Horeca open op 8 mei 2021???
![Afbeelding](https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/174446974_3972425162833958_3929465696842936665_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=7gH_qG-TLb4AX_RN8hf&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=a79b0ebbd7fa0c2f892a0e1e08abfe66&oe=609EE358)
![Afbeelding](https://scontent-bru2-1.xx.fbcdn.net/v/t1.6435-9/174446974_3972425162833958_3929465696842936665_n.jpg?_nc_cat=111&ccb=1-3&_nc_sid=8bfeb9&_nc_ohc=7gH_qG-TLb4AX_RN8hf&_nc_ht=scontent-bru2-1.xx&oh=a79b0ebbd7fa0c2f892a0e1e08abfe66&oe=609EE358)
Vertel eens?CarpeNoctem schreef: ↑15 april 2021, 12:11 Ik vrees dat met onze huidige snowflake-generatie het dweilen met de kraan open wordt. Die kunnen onzekerheid niet meer aan, en kijken naar de overheid om hen tegen alles en nog wat te beschermen. Of zelfs naar prive-verzekeringen. Als ik hoor voor wat sommigen zich verzekeren?
Ze gaan het nooit leren ... gelukkig hebben ze intussen wel bewezen dat ze geen ezels zijn, die stoten zich namelijk maar één keer aan dezelfde steen.
Ik vraag me eigenlijk af wie ze daarmee tevreden stellen ? "We moeten de mensen perspectief bieden" ... en wat doen ze ? Ze plakken een datum binnen drie weken en daaraan verbonden onrealistische cijfers waaraan het moet voldoen. Men hangt een wortel aan een touw en iedere dag trekt men het touw iets hoger ... ik ben dan eerder van het principe : hang geen wortel aan een touw, steek die wortel in een koelkast en haal hem eruit wanneer hij eruit kan.
De kans is natuurlijk nog groter dat ze de cijfers niet halen en dan toch - omdat de mensen nu eenmaal perspectief nodig hebben - openen en golf 3 nieuwe energie geven ... ik gok op dit scenario.
Mij ga je in ieder geval de eerste maanden niet op restaurant zien en op café ga ik al helemaal niet.
Ten huize FTP wordt ongeduldig afgeteld tot het tweede shotje vaccin.
Ten huize FTP wordt ongeduldig afgeteld tot het tweede shotje vaccin.
"Eerste maanden". Vermoed je, dat je 2e spuitje niet op de geplande datum komt of dacht je aan de rest van het gezin ?
Ik ben persoonlijk niet mee waarom een 2e shot klontervaccin niet kan. Als het eerste goed is afgelopen, dan zal het tweede zeker goed aflopen. Of is 1 van de doden toch pas na het 2e shot gevallen ?
Mijn tweede spuit is gepland op 16 juni dus dat duurt nog 2 maand en dan nog eens 14 dagen voor je volledige bescherming geniet.
Ik heb nog geen idee of mijn twee shot AZ gaat zijn of niet. Voor mij mag het AZ zijn, ik heb van de eerste geen last gehad. Maar ik zal moeten afwachten wat ze boven mijn hoofd gaan beslissen.
De eerste tijd zal het een stormloop op terrassen en restaurants zijn (zie de beelden in UK). Dat zijn toestanden, ik zie het liefst zo weinig mogelijk mensen, waar ik mij niet in ga vertonen.
Ik heb nog geen idee of mijn twee shot AZ gaat zijn of niet. Voor mij mag het AZ zijn, ik heb van de eerste geen last gehad. Maar ik zal moeten afwachten wat ze boven mijn hoofd gaan beslissen.
De eerste tijd zal het een stormloop op terrassen en restaurants zijn (zie de beelden in UK). Dat zijn toestanden, ik zie het liefst zo weinig mogelijk mensen, waar ik mij niet in ga vertonen.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Top 10 nutteloze verzekeringensintorama schreef: ↑15 april 2021, 13:36Vertel eens?CarpeNoctem schreef: ↑15 april 2021, 12:11 Ik vrees dat met onze huidige snowflake-generatie het dweilen met de kraan open wordt. Die kunnen onzekerheid niet meer aan, en kijken naar de overheid om hen tegen alles en nog wat te beschermen. Of zelfs naar prive-verzekeringen. Als ik hoor voor wat sommigen zich verzekeren?
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Leuk stukje. Wel typisch Nederlands, dus kijk uit voor de details.
Er is nog een Belgische verzekering waar ik nooit de ballen van heb begrepen: de overlijdens(?)-verzekering op de zichtrekening. Nu zijn de Belgen niet de enigen die dat hebben. Het is ook een typisch Frans dingetje en dan vergoeden ze ook de slotenmaker.![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
@ FTP: goed punt. Met die lange tijden tussen twee spuiten duurt je dekking inderdaad lang.
Wouter Beke garandeerde iedereen een 1e spuit voor 11 juli. Vertaling uit het Bekiaans: jeugd, jullie zomervakantie is gegarandeerd om zeep !
De taferelen bij de Londense pubs waren inderdaad vrij zot. Dat was afgelopen zomer in België strakker geregeld.
Er is nog een Belgische verzekering waar ik nooit de ballen van heb begrepen: de overlijdens(?)-verzekering op de zichtrekening. Nu zijn de Belgen niet de enigen die dat hebben. Het is ook een typisch Frans dingetje en dan vergoeden ze ook de slotenmaker.
![Huh? ???](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/huh.gif)
@ FTP: goed punt. Met die lange tijden tussen twee spuiten duurt je dekking inderdaad lang.
Wouter Beke garandeerde iedereen een 1e spuit voor 11 juli. Vertaling uit het Bekiaans: jeugd, jullie zomervakantie is gegarandeerd om zeep !
De taferelen bij de Londense pubs waren inderdaad vrij zot. Dat was afgelopen zomer in België strakker geregeld.
En hop... Nederland gaat de quarantaineplicht handhaven.
En geen '48 uur uitzonderingsregel'.
Nu, Belgen die met de auto de grens over gaan, zijn niet zo gemakkelijk in hun taas te vatten, maar als je eenmaal zo'n regel begint te verscherpen, dan zullen er ook wel andere controles komen. Kijkt u maar naar België zelf. Daar kunnen de Nederlanders al wat ideetjes van opdoen.
Nu, Belgen die met de auto de grens over gaan, zijn niet zo gemakkelijk in hun taas te vatten, maar als je eenmaal zo'n regel begint te verscherpen, dan zullen er ook wel andere controles komen. Kijkt u maar naar België zelf. Daar kunnen de Nederlanders al wat ideetjes van opdoen.
Nou moe, als ook de Kezen aan de grens gaan staan dan wordt het druk in Baarle. Dat verdient een testrit ( en een relaas, indien nog mogelijk).
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
't Zou kunnen dat de niet-Westfluten hem niet snappen
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Ik heb wel benieuwd wie ze gaan inzetten om dat te controleren.Dixit schreef: ↑15 april 2021, 17:48 En hop... Nederland gaat de quarantaineplicht handhaven.