Rabobank
TIP
Gebruik onze tools
spaarrentes vergelijken
- Simulatie van uw rendement
- Vergelijk kredietwaardigheid
Re: Rabobank
Neen ze hadden rente niet moeten terugbrengen op 0,11% was nadelig voor hun klanten, nu zijn de klanten nog altijd beter af met deze rente en in het voordeel bij overname.Jintro schreef: ↑15 april 2021, 08:40Hadden ze niet beter de rente naar 0,11% gebracht? Dan waren ze al een groot deel van hun klanten kwijt en dan tijdje later met het nieuws afgekomen.inquirer schreef: ↑14 april 2021, 21:50
Ik vermoed dat u wel eens gelijk kunt krijgen.
Als ze het zo doen, ben ik wel benieuwd wat ze met de lopende getrouwheidspremies gaan doen: m.i. meteen mee uitbetalen, alsof ze verworven zijn...Wat op zich een leuke deal kan worden: als je amper enkele weken voordien gestort hebt natuurlijk.
Tenzij ze natuurlijk nog liever een andere bank betalen om hun klanten over te nemen en ze daar te parkeren: kwestie van geen precedent te scheppen.
Nuja wij kunnen schrijven en denken wat we willen, het draaiboek van Rabobank zal al geschreven zijn, nu nog wachten op de uitvoering.
voor de klanten wel voor Rabobank zelf ...
Deutsche Bank heeft jaren grote verliezen gemaakt en na grondige herstructurering einde 2020, voor de eerste keer wat winst geboekt. Toch zou ik voorzichtig blijven met deze bank.
Daar komt nog bij dat ze de kleine spaarders buitengewerkt hebben en ze je enkel graag zien komen als je wil beleggen of aan private banking wil doen met grote spaarsommen.
En zoals hierboven vermeld, rekenen ze jaarlijks kosten aan op je beleggingen per lijn met maximum 8 lijnen, dacht ik. Daarboven blijft het de kost van 8 lijnen. Dus enkel goed als je grote bedragen wil inzetten. Ze hebben ook een maandelijks beleggingsplan zoals Keyplan, dat wel voordeliger is.
Het was 80€ per jaar, max, en 8€ per lijn geloof ik.
Dat is nu 12€ per lijn geworden en max 300€ per jaar.
Daarom gebruik ik die effectenrekening niet meer. Zou mij >200€ per jaar gaan kosten zijn.
https://www.deutschebank.be/nl/tarieven.html
Hun Mastercard is ook niet meer gratis. Ze kost €20 per jaar, tenzij je minimaal een bepaald aantal verrichtingen doet, al vind ik die voorwaarde niet meer direct terug. Misschien ook al afgevoerd?
Wat gaat Rabobank doen met hun termijnrekeningen? Ik heb er verschillende, meeste op tien jaar, dus die zijn nog niet aan vervaldatum toe. Wie gaat deze overnemen aan 3 % ? Maak me zorgen.
Maak je geen zorgen.
Ik had nog enkele termijnrekeningen van Credit Europe bank, eveneens gestopt.
Deze hebben gewoon het kapitaal en de intresten tot vervaldag vervroegd uitbetaald (nadat ze mijn toestemming hiervoor gevraagd hebben).
Is het makkelijkst voor hen, ze kunnen tock niets doen met uw geld.
Men kan zich afvragen wat nog de waarde van geld is als de banken er niets mee kunnen aanvangen.
Ik had nog enkele termijnrekeningen van Credit Europe bank, eveneens gestopt.
Deze hebben gewoon het kapitaal en de intresten tot vervaldag vervroegd uitbetaald (nadat ze mijn toestemming hiervoor gevraagd hebben).
Is het makkelijkst voor hen, ze kunnen tock niets doen met uw geld.
Men kan zich afvragen wat nog de waarde van geld is als de banken er niets mee kunnen aanvangen.
Volgens mij gaan ze de termijnrekeningen gewoon terugbetalen met de verworven rente erbij.
In het geval dat ze terugbetalen met intrest als toetje, amai!
Ja, het kapitaal met de netto verworven intresten uitbetalen zou een minimum zijn. Maar daar sta je dan met de resterende looptijd aan bijvoorbeeld 1,5 % bruto. Die toekomstige rente pakken ze je af en je krijgt geen alternatief. Het omgekeerde moet je eens proberen: als klant een termijnrekening opzeggen omdat je het kapitaal nodig hebt.
Dan is het ernstiger werken zoals ronnie hierboven beschrijft: kapitaal, verworven rente, en toekomstige netto rente ... allemaal netjes uitbetalen op een vooraf aangekondigde dag.
Dan is het ernstiger werken zoals ronnie hierboven beschrijft: kapitaal, verworven rente, en toekomstige netto rente ... allemaal netjes uitbetalen op een vooraf aangekondigde dag.
En la vivo oni elektu inter enspezi monon aù elspezi monon. Tempo mankas por fari ambaù (L. Zamenhof)
Bij Credit Europe hebben ze geen rente afgepakt, maar gewoon alle nog te ontvangen rentes samen met het kapitaal uitbetaald.
Ze kunnen zomaar niet eenzijdig beslissen een termijnrekening stop te zetten, je moet ermee akkoord gaan.
Ze kunnen zomaar niet eenzijdig beslissen een termijnrekening stop te zetten, je moet ermee akkoord gaan.
Ik had termijnrekeningen aangegaan bij Fortuneo en die lopen bij Keytrade (waarnaar die termijnrekeningen zijn overgegaan) gewoon door tot eindvervaldag dit jaar en volgend jaar.fidinda schreef: ↑15 april 2021, 15:42 Ja, het kapitaal met de netto verworven intresten uitbetalen zou een minimum zijn. Maar daar sta je dan met de resterende looptijd aan bijvoorbeeld 1,5 % bruto. Die toekomstige rente pakken ze je af en je krijgt geen alternatief. Het omgekeerde moet je eens proberen: als klant een termijnrekening opzeggen omdat je het kapitaal nodig hebt.
Ik vermoed dat met termijnekeningen bij Rabobank iets gelijkaardigs uit de bus zal komen. Dat zal dan wel part of de deal met en bijhorende finanancering van de overnemer van de rabobankrekeningen zijn.
Dat is inderdaad de enige correcte werkwijze (nu de rentevoeten veel lager staan).
Anders plegen ze contractbreuk met een bewijsbaar verlies voor de klant.
**edit** als een bank de termijnrekeningen overneemt, zal Rabobank aan die andere bank ook een vergoeding moeten geven om die hogere rentevoeten in de toekomst uit te betalen.
Zoals reeds aangehaald:
OFWEL komt er een overnemer die alle spaar- en termijnrekeningen overneemt aan de huidige voorwaarden
OFWEL betaalt rabo.be gewoonweg alles voortijdig uit, alsof de rentes meteen verworven zijn.
Afhankelijk van de marktinteresse in hun klantenportfolio en de kostprijs van een eventuele overname hiervan, zal rabobank beslissen welk van beide opties gekozen wordt...
Men jaagt nog geen klanten weg door meteen de rentes om het wettelijke minimum te zetten, dus dat bewijst dat men hoopt op het eerste scenario, maar anderzijds heeft men duidelijk nog niemand gevonden of men had dit wel bij hun aankondiging van hun terugtrekking aangekondigd...
Zou me niet verbazen dat ze dus finaal in het 2de scenario belanden...
wat een meevaller zou zijn voor de meeste klanten, want dan krijgen ze een virtuele rente uitbetaald die vele malen hoger ligt dan de aangegane rente!
Tenzij ze op de valreep met één of ander totaal onbekend Slovaaks/Ests (vul zelf maar in) internetbankje afkomen of zo. Dan zit je vast bij een bank met een kredietrating die zelfs niet in de schaduw van die van Rabobank zelf komt te staan.
OFWEL komt er een overnemer die alle spaar- en termijnrekeningen overneemt aan de huidige voorwaarden
OFWEL betaalt rabo.be gewoonweg alles voortijdig uit, alsof de rentes meteen verworven zijn.
Afhankelijk van de marktinteresse in hun klantenportfolio en de kostprijs van een eventuele overname hiervan, zal rabobank beslissen welk van beide opties gekozen wordt...
Men jaagt nog geen klanten weg door meteen de rentes om het wettelijke minimum te zetten, dus dat bewijst dat men hoopt op het eerste scenario, maar anderzijds heeft men duidelijk nog niemand gevonden of men had dit wel bij hun aankondiging van hun terugtrekking aangekondigd...
Zou me niet verbazen dat ze dus finaal in het 2de scenario belanden...
wat een meevaller zou zijn voor de meeste klanten, want dan krijgen ze een virtuele rente uitbetaald die vele malen hoger ligt dan de aangegane rente!
Tenzij ze op de valreep met één of ander totaal onbekend Slovaaks/Ests (vul zelf maar in) internetbankje afkomen of zo. Dan zit je vast bij een bank met een kredietrating die zelfs niet in de schaduw van die van Rabobank zelf komt te staan.
De comeback van Rabobank in de koers.
Ik stel me hier toch wel vragen bij...
Ik stel me hier toch wel vragen bij...