Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Ik heb dat voor u nagegaan bij een niet-westvlaamse Belgische - mijn vrouw. En inderdaad, die begreep hem niet. Nochtans is ze half opgegroeid in De Panne. Toegegeven de inboorlingen spreken meestal Frans met de rest.
Toch ben ik het eens met Gerit uit Bavikhove. Het is typisch een vlaams dingetje om de West-Vlaming niet te verstaan.
Zo was ik jaren geleden in een winkel in Oostende. De winkeldame zei nog: "Opgepast voor de seule !"
Juist toen er een andere vlaming achter stond. Boem ***SPLATSSS***
Ik: "Dat betekent 'emmer'"
Alsof je het woord seau er niet in herkent... die doen het erom. Een efforke astemblief, he ?
Toch ben ik het eens met Gerit uit Bavikhove. Het is typisch een vlaams dingetje om de West-Vlaming niet te verstaan.
Zo was ik jaren geleden in een winkel in Oostende. De winkeldame zei nog: "Opgepast voor de seule !"
Juist toen er een andere vlaming achter stond. Boem ***SPLATSSS***
Ik: "Dat betekent 'emmer'"
Alsof je het woord seau er niet in herkent... die doen het erom. Een efforke astemblief, he ?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Kan je hem even uitleggen aub ?
Mijn beste poging is: West-Vlamingen zijn ondernemers, maar dat is niet echt grappig.
Edit:
Alternatieve poging: de prei is klaar om geoogst te worden tegen 8 mei, dus dat is prettig. Maar wederom niet echt grappig.
CQFD.
Bijna, earth... hoe noemt men prei in het West-Vlaams ?
@ FTP: dat was ook mijn eerste reactie.
Maar die kunnen uiteindelijk net zoals de Belgen gaan doen. Een PLF wordt verplicht en dat controleren ze op de grens. Op de PLF moet je je verblijfadres invullen. En dat gaat naar de lokale politie.
Zoals pukkie zei: dat wordt nog druk in Baarle.
Bijna, earth... hoe noemt men prei in het West-Vlaams ?
@ FTP: dat was ook mijn eerste reactie.
Maar die kunnen uiteindelijk net zoals de Belgen gaan doen. Een PLF wordt verplicht en dat controleren ze op de grens. Op de PLF moet je je verblijfadres invullen. En dat gaat naar de lokale politie.
Zoals pukkie zei: dat wordt nog druk in Baarle.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Bullshit, de Covidafdelingen hebben maar de helft van het aantal opnames als tijdens de derde golf.anonymous schreef: ↑15 april 2021, 08:53Toch denk ik dat je het iets te rooskleurig inziet.Charlesvdw schreef: ↑14 april 2021, 21:55 Ik erger me veel aan de media die altijd alarmistisch doen.
De media vinden altijd wel een dokter in één of ander ziekenhuis waar het druk is op IZ om die te laten zeggen dat de versoepelingen te vroeg zijn en dat ze "het niet meer aankunnen".
De realiteit is dat de derde golf aan het dalen is, en dat er ongeveer 950 covidpatienten op IZ liggen, waar dit tijdens de eerste en tweede golf resp. 1300 en 1450 was.
Dus ja meneer Taveirne, nu is een goed moment om te versoepelen. En probeer alsjeblieft neutraal te zijn, niet alarmistisch.
"een dokter in één of ander ziekenhuis"
Ga eens langs een willekeurig ziekenhuis en vraag eens wat de situatie daar is. En dan heb ik het niet over één of andere consultatie bij één of andere dokter.
De afdelingen die met COVID te maken hebben, daar verzuipen ze. Andere afdelingen zijn gesloten of sterk gereduceerd om plaats en personeel vrij te maken voor covid behandelingen.
Noodzakelijke operaties worden uitgesteld omdat ze geen capaciteit meer hebben.
Het is overigens dat taalgebruik "verzuipen" waar ik me aan erger wegens alarmistisch.
Kijk maar eens de grafiek van het aantal ziekenhuisopnames na, 7000 Covidpatienten opgenomen tijdens piek tweede golf, nu iets meer dan 3000. Dat is minder dan de helft. Dus laat ons redelijk blijven, dat is helemaal niet verzuipen.
Op intensieve is het iets minder goed, daar zitten ze aan 940 opnames, tijdens de piek van de tweede golf 1450. Dus toch nog altijd een heel stuk lager, 2/3 van de vorige piek. Als we dat toen aankonden, zullen we het nu ook wel aankunnen zeker ?
En ik heb het nagevraagd bij een arts in mijn ziekenhuis, die ook goed weet hoe het in een naburig ziekenhuis gaat: het is een stuk minder erg dan tijdens de tweede golf.
Ik zeg niet dat alles rozengeur en maneschijn is hé, maar de piek van de besmettingen is voorbij en IZ zit nu op de piek en gaat wellicht binnen een week zakken. In combinatie met de toenemende vaccinaties en het feit dat besmettingen buiten uitzonderlijk zijn (zelfs Van Ranst heeft dit vanavond toegegeven), en het feit dat Covid seizoensgebonden is (zie andere coronavirussen en het griepvirus, zie ook vorig jaar) weten we dat de cijfers zullen zakken en dus is het binnen een paar weken een goed moment om te versoepelen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Met AZ heb je na 28 dagen 94% minder kans op hospitalisatie. Dus voor ernstige Covid al met 1 shot serieuze bescherming.anonymous schreef: ↑15 april 2021, 16:04 Mijn tweede spuit is gepland op 16 juni dus dat duurt nog 2 maand en dan nog eens 14 dagen voor je volledige bescherming geniet.
Ik heb nog geen idee of mijn twee shot AZ gaat zijn of niet. Voor mij mag het AZ zijn, ik heb van de eerste geen last gehad. Maar ik zal moeten afwachten wat ze boven mijn hoofd gaan beslissen.
De eerste tijd zal het een stormloop op terrassen en restaurants zijn (zie de beelden in UK). Dat zijn toestanden, ik zie het liefst zo weinig mogelijk mensen, waar ik mij niet in ga vertonen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Charles 4 president !
Toch nog 1 iemand die niet blind die Gentse en Brusselse drama-queens gelooft.
Haast iedereen kent toch iemand in de zorgsector. Is het dan niet raar dat die personen zelf niet aan de alarmbel hangen? Ik ga verder op verhalen uit eerste hand. Als die zowat haaks staan op de vertelsels voor de camera's, dan gaan mijn eigen alarmbellen af.
Toch nog 1 iemand die niet blind die Gentse en Brusselse drama-queens gelooft.
Haast iedereen kent toch iemand in de zorgsector. Is het dan niet raar dat die personen zelf niet aan de alarmbel hangen? Ik ga verder op verhalen uit eerste hand. Als die zowat haaks staan op de vertelsels voor de camera's, dan gaan mijn eigen alarmbellen af.
Corona ontkenner sterft aan Corona.
Karma can be a bitch
https://www.google.com/amp/s/www.dailym ... orway.html
Hij heeft zelfs een Wiki pagina. Blijkbaar wel een vijs of twee los.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Hans_Kristian_Gaarder
Karma can be a bitch
https://www.google.com/amp/s/www.dailym ... orway.html
Hij heeft zelfs een Wiki pagina. Blijkbaar wel een vijs of twee los.
https://no.m.wikipedia.org/wiki/Hans_Kristian_Gaarder
Inderdaad!!!Charlesvdw schreef: ↑15 april 2021, 21:19Met AZ heb je na 28 dagen 94% minder kans op hospitalisatie. Dus voor ernstige Covid al met 1 shot serieuze bescherming.anonymous schreef: ↑15 april 2021, 16:04 Mijn tweede spuit is gepland op 16 juni dus dat duurt nog 2 maand en dan nog eens 14 dagen voor je volledige bescherming geniet.
Ik heb nog geen idee of mijn twee shot AZ gaat zijn of niet. Voor mij mag het AZ zijn, ik heb van de eerste geen last gehad. Maar ik zal moeten afwachten wat ze boven mijn hoofd gaan beslissen.
De eerste tijd zal het een stormloop op terrassen en restaurants zijn (zie de beelden in UK). Dat zijn toestanden, ik zie het liefst zo weinig mogelijk mensen, waar ik mij niet in ga vertonen.
Je hebt alleen nog geen bewijs van volledige inenting, en dat zal heel interessant gaan worden om naar het buitenland te reizen
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Zoals zo dikwijls sla je de nagel weer boenk op de kop. Alleen, het is al dweilen met de kraan open met de huidige snowflakes, zou ik zo zeggen. Onze leeftijdscategorie doet het niet veel beter. Daar zou het volk moeten zitten met de ervaring en de wijsheid, terwijl nog steeds vitaal genoeg, om die jonge snowflakes op de gevaren te wijzen van ondoordacht alles te geloven wat de regimepers rondbazuint. Helaas, pindakaas. Ook daar grote paniek voor virus 7.000.000.000 of zo in de rij, terwijl ongrondwettelijk opgelegde 'maatregelen' maar een faitje divers zijn.CarpeNoctem schreef: ↑15 april 2021, 12:11 Ik vrees dat met onze huidige snowflake-generatie het dweilen met de kraan open wordt. Die kunnen onzekerheid niet meer aan, en kijken naar de overheid om hen tegen alles en nog wat te beschermen.
What a thing is man! Among all wonders
The wonder of the world is man himself.
Yea, wondrous is man's Sagacity:
Through this he climbeth on high
Through this also he falleth.
In the confidence of his power he stumbleth;
In the stubbornness of his will he goeth down.
-SOPHOCLES, Antigone
Dit is een klein stukje uit de introductie van Fear of Life door Alexander Lowen.Alexander Lowen in Fear of Life schreef:
Neurosis is not usually defined as a fear of life, but that is what it is. The
neurotic person is afraid to open his heart to love, afraid to reach out or
strike out, afraid to be fully himself. We can explain these fears
psychologically. Opening one's heart to love makes one vulnerable to
being hurt; reaching out, to being rejected; striking out, to being destroyed.
But there is another dimension to this problem. More life or feeling than
one is accustomed to is frightening to the person because it threatens to
overwhelm his ego, flood his boundaries, and undermine his identity.
Being more alive and having more feeling is scary. I worked with a young
man whose body was very unalive. It was tight and contracted, his eyes
were dull, his skin color sallow, his breathing shallow. By breathing
deeply and doing some of the therapeutic exercises, his body became
more alive. His eyes brightened, his color improved, he felt tingling
sensations in parts of his body, and his legs began to vibrate. But then,
he said to me, "Man, this is too much life. I can't stand it."
...
Is it the fate of modern man to be neurotic, to be afraid of life? My
answer is yes, if we define modern man as a member of a culture whose
dominant values are power and progress.
...
The neurotic individual is in conflict with himself. Part of his being is
trying to overcome another part. His ego is trying to master his body; his
rational mind, to control his feelings; his will, to overcome his fears and
anxieties. Though this conflict is in large part unconscious, its effect is to
deplete the person's energy and to destroy his peace of mind. Neurosis
is internal conflict. The neurotic character takes many forms, but all of
them involve a struggle in the individual between what he is and what he
believes he should be.
Voor mij is het overduidelijk dat iedereen in de huidige maatschappij in meer of mindere mate neurotisch is, dat zie ik iedere keer ik mijn reservaat hier verlaat.
Dit begint in de 'staatsscholen' (wereldwijd, in alle scholen, want de geldmachine bepaalt de 'leerstof') waar kinderen geleerd wordt wie of wat ze moeten zijn, i.p.v. gewoon te zijn wie ze zijn. Het is geen toeval dat er zoveel identiteitscrisissen zijn. Dat mensen denken dat ze 'uit de kast' moeten komen. Welke kast, vraag ik me af? Dat ze zich een andere sexe 'voelen'. Etc., etc.
Die cultuur met de dominante waarden macht en vooruitgang is voor Lowen de 'westerse'. Maar dat was in 1980, toen was de wereld op sommige plekken nog min of meer normaal. Anders gezegd, de concentratie niet-neuroten was toen nog een beetje hoger en er leefden nog groepen in grote afzondering van de mallemolen. Hij was ook een Jood uit New York, en die hebben een heel bepaald beeld van de wereld en filosofie. Vraag me niet hoe ik dat weet. Tipje van de sluier: ervaring.
Die boze blanke man altijd maar weer dus. Hoewel die boze blanke man het doorheen de geschiedenis bijzonder goed gedaan heeft, zowel spiritueel als emotioneel. Dit los van het ergotisme dat hem (locaal) een tijd geplaagd heeft en natuurlijk de (zeer beperkte) Victoriaanse emotionele crisis. Tot hij die 2 grote oorlogen verloor en het stijl bergaf ging, niet enkel voor hem maar voor heel de wereldbevolking. Het ene kan nu eenmaal niet los gezien worden van het andere, het hangt allemaal samen. Dus ja, de moderne mens is bang om te leven. Bang om zijn leven met zijn leven te verdedigen. Iemand van 200 jaar geleden zou het niet voor mogelijk gehouden hebben, uitzonderingen daargelaten, dat een mens zich als een schaap laat afslachten omdat hij te bang is geworden om uit te halen wanneer dat nodig is.
De 'corona-crisis' is in alle geval al een crisis van neuroses en drijft de angst om te leven naar een nieuw hoogtepunt.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
There is one thing more wicked in the world than the desire to command, and that is the will to obey. W.K. Clifford.
- DeanThe2nd
- Verbannen Gebruiker
Bij die vorige post past deze wel.
The tree of liberty must be refreshed from time to time with the blood of patriots and tyrants. Thomas Jefferson.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
--KNIP--
Ze moesten iedereen Pfizer geven (stelling van een maand geleden).
Ja, maar er zijn er niet genoeg.
En toch moeten ze iedereen Pfizer geven.
Er zijn er niet genoeg...
Etc etc etc
Ze moesten iedereen Pfizer geven (stelling van een maand geleden).
Ja, maar er zijn er niet genoeg.
En toch moeten ze iedereen Pfizer geven.
Er zijn er niet genoeg...
Etc etc etc
En hop... ineens zijn er wel genoeg.
Pfizer to the rescue.
Pfizer to the rescue.