Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Welke andere zijn er dan?
(Gegeven dat zelfs het WHO zegt dat er géén gevallen gekend zijn van overdracht via contactoppervlakten)
Ik durf hardop zeggen dat iedereen die covid heeft, dat te danken heeft aan een overtreding van een afstandsregel.
Ik weet dat je overtuigd bent van je gelijk en dat ik je niet ga kunnen overtuigen. Trouwens, tot welk nut ?
Als je de mening van de man met de goeie job en dito inkomen afweegt tegen die van de anderen met het omgekeerde... Ja toch ?
Als je de mening van de man met de goeie job en dito inkomen afweegt tegen die van de anderen met het omgekeerde... Ja toch ?

Ik zal het anders zeggen: ik denk dat we er over eens zijn dat een heel groot deel (ik zeg: alle) besmettingen komen via ´too close contact´. Dus eigenlijk is dit virus heel makkelijk te ontlopen / vermijden. Dat heeft niks met inkomen te maken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
+ 1. Maar we gaan Haelewyn toch niet overtuigen.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
@Charles en Fakkel :
Ik kan er wel ergens inkomen, in jullie stelling. Als we alle 'too close contact' konden voorkomen was de situatie een pak beter.
Ik hoorde deze week over een bedrijf (Fabriek) vlakbij waar op de administratie 20 besmettingen waren.
Ik denk niet dat iedereen daar losjes met elkaar omging. Het is een nieuwbouw met veel tussenruimte voor de bedienden en waar veel mensen thuis werken.
Er is meer tussen hemel en aarde dan vuur en water.
Ik kan er wel ergens inkomen, in jullie stelling. Als we alle 'too close contact' konden voorkomen was de situatie een pak beter.
Ik hoorde deze week over een bedrijf (Fabriek) vlakbij waar op de administratie 20 besmettingen waren.
Ik denk niet dat iedereen daar losjes met elkaar omging. Het is een nieuwbouw met veel tussenruimte voor de bedienden en waar veel mensen thuis werken.
Er is meer tussen hemel en aarde dan vuur en water.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Lijkt idd beter geweest om enkel de 2 centrale punten maximaal te benadrukken:
1) Afstand houden, beter 2m want bij 1,5m blijkt in de praktijk dat de meeste mensen dat inschatten als 1m.
Heb de test gedaan vorig jaar juli. Had steeds een touwtje van 1,5m bij en gaf dat aan te dicht bijstaande mensen, zodat ze merkten dat ze wel op 1m maar niet op 1,5m stonden.
Toen vond ik dat de Overheid ook beter een uitschuifbaar aluminium armpje van bvb 1m had rondbedeeld ipv die lappen mondmaskers. Bij gestrekte arm zou dat precies de minimale afstand van 1,5m aangegeven hebben. Maar ja, mij vragen ze niks he
2) Sinds september bleek echter dat de aerosols ook zeer belangrijk zijn in gesloten ruimten.
Toen had men de kaart van de FFP2 mondmaskers moeten trekken hebben.
Massaal invoeren uit China maar wel 2de keer gekeurd in een Belgisch lab. Dat moest ni gratis zijn hé.
Oneindig nuttig op openbaar vervoer en in winkels, die nooit dicht hoeven gegaan te zijn. Idem voor cultuur enz.
Tja, ik weet het, mijne raad is te duur
1) Afstand houden, beter 2m want bij 1,5m blijkt in de praktijk dat de meeste mensen dat inschatten als 1m.
Heb de test gedaan vorig jaar juli. Had steeds een touwtje van 1,5m bij en gaf dat aan te dicht bijstaande mensen, zodat ze merkten dat ze wel op 1m maar niet op 1,5m stonden.
Toen vond ik dat de Overheid ook beter een uitschuifbaar aluminium armpje van bvb 1m had rondbedeeld ipv die lappen mondmaskers. Bij gestrekte arm zou dat precies de minimale afstand van 1,5m aangegeven hebben. Maar ja, mij vragen ze niks he

2) Sinds september bleek echter dat de aerosols ook zeer belangrijk zijn in gesloten ruimten.
Toen had men de kaart van de FFP2 mondmaskers moeten trekken hebben.
Massaal invoeren uit China maar wel 2de keer gekeurd in een Belgisch lab. Dat moest ni gratis zijn hé.
Oneindig nuttig op openbaar vervoer en in winkels, die nooit dicht hoeven gegaan te zijn. Idem voor cultuur enz.
Tja, ik weet het, mijne raad is te duur

Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 16 april 2021, 00:40, 3 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
En dan heb ik het nog niet over mijn demo's in de café's,
waar ik toonde hoe je perfect glazen bier/wijn kunt achterover kappen met mondmasker.
Praten doe je met mondmasker aan.
Wil je een slok of 3 drinken, zwijg dan, neem 1 lus van 1 oor af en kap bier/wijn binnen.
Lus terug over het oor en verder brabbelen...
Maar nee, mekaar in t gezicht speken (op 1 m afstand) en enkel bij naar toilet gaan mondmasker aan doen. Tjonge, tjonge dat klopt ni

waar ik toonde hoe je perfect glazen bier/wijn kunt achterover kappen met mondmasker.
Praten doe je met mondmasker aan.
Wil je een slok of 3 drinken, zwijg dan, neem 1 lus van 1 oor af en kap bier/wijn binnen.
Lus terug over het oor en verder brabbelen...
Maar nee, mekaar in t gezicht speken (op 1 m afstand) en enkel bij naar toilet gaan mondmasker aan doen. Tjonge, tjonge dat klopt ni

https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210415_97882775
Dat er een herhalingsvaccinatie zal nodig zijn voor wie Pfizer kreeg...
AZ of j&j dan niet ?
Vertel ons eens iets dat we niet weten..
AZ of j&j dan niet ?
Ah, neen, he, Haelewyn. Van AZ of Janssen had je de eerste eigenlijk al niet moeten krijgen !haelewyn schreef: ↑16 april 2021, 08:10 https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210415_97882775
AZ of j&j dan niet ?

Maar inderdaad, de Janssen-studie ENSEMBLE 2 is (was...) ook een studie om het booster-effect te bekijken.
Niet alleen herhalingsvaccinatie. Ook vaccinatie tegen nieuwe vormen.
Dus.... We zijn voor jaren vertrokken.
Net zo als iedereen gevaccineerd is tegen de eerste variant.
Als er enkele gevallen zijn van de Indische, Braziliaanse of Zuid Afrikaanse variant die resistent zijn tegen het huidige vaccin : waarom zou dat niet exact hetzelfde probleem worden als de eerste golf.
Dat is een van mijn huidige punten van kritiek : de communicatie van de staat laat momenteel uitschijnen dat alles tegen oktober achter de rug is.
Dat lijkt me nagenoeg onmogelijk.
Net als de horeca die open mag als de cijfers goed zijn. Tja... Als ik tegen volgend jaar een doctoraat haal heb ik een beter inkomen. Ik zie het niet te gebeuren.
Dus.... We zijn voor jaren vertrokken.
Net zo als iedereen gevaccineerd is tegen de eerste variant.
Als er enkele gevallen zijn van de Indische, Braziliaanse of Zuid Afrikaanse variant die resistent zijn tegen het huidige vaccin : waarom zou dat niet exact hetzelfde probleem worden als de eerste golf.
Dat is een van mijn huidige punten van kritiek : de communicatie van de staat laat momenteel uitschijnen dat alles tegen oktober achter de rug is.
Dat lijkt me nagenoeg onmogelijk.
Net als de horeca die open mag als de cijfers goed zijn. Tja... Als ik tegen volgend jaar een doctoraat haal heb ik een beter inkomen. Ik zie het niet te gebeuren.
Deze rakker heeft ook weer eens wat uitgehaald.
Hij is naar Vegas gevlogen met als enig doel om een prikje te laten zetten. Hij kon helaas fluiten naar een Janssen - ik herken het probleem - dus hij moet nog een keer terug. Het werd een Moderna.
Ik ben meestal niet zo onder de indruk van zijn acties, maar om deze moest ik toch wel grinniken.
Hij is naar Vegas gevlogen met als enig doel om een prikje te laten zetten. Hij kon helaas fluiten naar een Janssen - ik herken het probleem - dus hij moet nog een keer terug. Het werd een Moderna.
Ik ben meestal niet zo onder de indruk van zijn acties, maar om deze moest ik toch wel grinniken.