Veranderingen op het forum
Re: Veranderingen op het forum
Zou het niet eerder zo zijn dat de admins proberen te vermijden dat de gesloten verhaallijnen terug worden geopend.Ardennois schreef: ↑16 april 2021, 23:03 ... er is natuurlijk niet alleen die disproportionele waarschuwing op zich, maar ook dat de aanvraag van draadjes nu blijkbaar gecensureerd verloopt. Dat neigt helaas op dit discussieforum meer en meer naar een politiek correcte gedachtepolitie wat de facto het debat zal laten verschralen. Jammer ...
Dat protesttopics effe worden vermeden.
Iedereen kan zo te zien ook hier zijn gal luchten...
Eerder heb ik al geprobeerd om op HLN een kritische post in een BDW topic te plaatsen. Afgewezen.
Ik had me nochtans stevig ingehouden.
VTM liberaal ?
Ze zijn van de partij 'never bite the hand that feeds' en dat heeft er even heel NVA uitgezien. Heden meer blauw, lichtjes rood kleurend aan de randen.
Hé, dit gaat de verkeerde kant op, hé gasten. Respect voor jullie mening maar is weglopen nu jullie enige keuze !?
Ge kunt zien dat jullie na het weekend hier allemaal terug staan, al dan niet onder een andere nick. Ik kan moeilijk geloven dat dit forum zo weinig betekent voor jullie. Ik neem alvast een snipperdag maar geen afscheid !
Een leuk, aangenaam en gezond weekend to all of ya.
Ge kunt zien dat jullie na het weekend hier allemaal terug staan, al dan niet onder een andere nick. Ik kan moeilijk geloven dat dit forum zo weinig betekent voor jullie. Ik neem alvast een snipperdag maar geen afscheid !
Jongens toch, wat een ouwe-ballen gezeur ...
Spaargids is een privé initiatief en geen openbaar baken van vrije meningsuiting, hé.
Mag de eigenaar nog zelf bepalen waar zijn forum over gaat?
Ik ben hier op de eerste plaats om iets bij te leren over geldzaken, en ik doe mijn best om tussen al dat ouwe-ballen-gezeur te lezen. Niettemin moet ik toegeven dat het erg vervelend is dat meer dan de helft van topics bagger is geworden. Daardoor blijf ik meer en meer weg, en ik zal niet de enige zijn.
Mag de eigenaar zijn zaak dan nog beschermen? Ik kan mij inbeelden dat Spaargids niet het imago wil krijgen van de vrijhaven voor extreme meningen. Wil je 24/7 kunnen doordrammen over de complotten van Soros of de onderdrukking van de blanke man, ga dan naar een of ander alt-right forum, of richt er zelf een op. Het kan verfrissend zijn om eens andere meningen te horen, maar met van die ongenuanceerde bagger ga je echt niemands mening bijsturen, hoor...
Van mij mag er gerust af en toe eens buiten de lijntjes worden gekleurd, maar hier wordt bij momenten enkel nog buiten de lijntjes gekleurd.
Spaargids is een privé initiatief en geen openbaar baken van vrije meningsuiting, hé.
Ik ben hier op de eerste plaats om iets bij te leren over geldzaken, en ik doe mijn best om tussen al dat ouwe-ballen-gezeur te lezen. Niettemin moet ik toegeven dat het erg vervelend is dat meer dan de helft van topics bagger is geworden. Daardoor blijf ik meer en meer weg, en ik zal niet de enige zijn.
Mag de eigenaar zijn zaak dan nog beschermen? Ik kan mij inbeelden dat Spaargids niet het imago wil krijgen van de vrijhaven voor extreme meningen. Wil je 24/7 kunnen doordrammen over de complotten van Soros of de onderdrukking van de blanke man, ga dan naar een of ander alt-right forum, of richt er zelf een op. Het kan verfrissend zijn om eens andere meningen te horen, maar met van die ongenuanceerde bagger ga je echt niemands mening bijsturen, hoor...
Van mij mag er gerust af en toe eens buiten de lijntjes worden gekleurd, maar hier wordt bij momenten enkel nog buiten de lijntjes gekleurd.
Misschien vinden ze dat Spaargids/DPG het forum niet verdient? Vind ik eigenlijk ook. Zeker als ze de boel nu ook nog eens gaan proberen te sturen. Naar een ander forum trekken, maar dan met de hele bende, zou ook mijn voorkeur hebben.pukkie007 schreef: ↑17 april 2021, 08:20 Hé, dit gaat de verkeerde kant op, hé gasten. Respect voor jullie mening maar is weglopen nu jullie enige keuze !?
Dit is/was een van de weinige plaatsen waar meningen nog echt konden botsen. Elders is er inderdaad openlijk censuur of krijg je zelfs alleen nog dingen voorgeschoteld die je toch al zelf denkt (Facebook etc.)
Ik krijg er ook altijd wat van als ze denken dat door mensen te verbieden om bepaalde dingen te zeggen, ze meningen of zelfs "een mentaliteit" kunnen veranderen. Net als die uitspraken dat politici van bepaalde partijen het volk "verdelen" of "mensen tegen elkaar opzetten". Alsof mensen denken wat ze denken omwille van uitspraken van politici. Gewoon belachelijk. De meeste mensen hebben nauwelijks nog respect voor politici, laat staan dat ze een voorbeeldfunctie hebben.
Maar de mainstream media denken echt dat ze de mening van mensen kunnen beïnvloeden door dat soort uitspraken. Delusional, I'd say ... Sommige labiele mensen zijn misschien zo beïnvloedbaar. Maar ik denk nog altijd dat de meeste mensen wel voor zichzelf kunnen denken en hun mening vormen naargelang wat ze rond zich zien en meegemaakt hebben. Mij lijkt het dat de mainstream media, onder het mom dat ze een voorhoedegevecht leveren voor een betere maatschappij, eigenlijk een achterhoedegevecht aan het leveren zijn voor hun eigen hegemonie en relevantie.
Ouwe-ballen gezeur? Ik voel mij niet aangesproken. Je maakt er een karikatuur van. Dat is te gemakkelijk.Zwiertje schreef: ↑17 april 2021, 09:57 Jongens toch, wat een ouwe-ballen gezeur ...
De eigenaar is goed bezig om zijn zaak te beschermen . Als ze nog wat meer beschermen, hebben ze nog de helft over. Dat valt al wat gemakkelijker te beschermen . Je ziet, er een karikatuur van maken kan iedereen. Ik zie niet goed wat daar zo waardevol aan is ...
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
Misschien ben ik dan wel niet weldenkend, maar 'racisme' op een forum? Het zijn maar woorden.
Remember the old adage, 'Sticks and stones will break my bones, but words will never harm me.
Het ene sluit het andere niet uit.
Als je denkt dat er bij "hard werkende belgen van vreemde origine" geen racisme te bespeuren is ben je wel heel naïef.
Dat kan.
Toch wel.
Ik zal er waarschijnlijk over gelezen hebben. Maar dan nog, ik zal hier ook wel irrelevante dingen posten. Als je vindt dat echt alles zo serieus moet zijn of je bepaalde posters niet langer wil lezen heb je de negeerknop.el perro schreef: ↑17 april 2021, 01:47Je hebt wel een punt met krochten van internet, ware het niet dat dit een forum is over sparen en geld.
Op een forum over politiek zou je de grens wat ruimer kunnen zetten.Kijk, ik heb hier nu met u een discussie over moderatie van forum, vrije meningsuiting etc.CarpeNoctem schreef: ↑17 april 2021, 00:05 Och, moet alles nu per se ter zake doen? En vooral hier in de kroeg?
Ik probeer mijne zever te beperken tot de kroeg zodat ik de serieuze posters niet voor de voeten loop
Zeer relevant in deze thread en de moeite waard.
En ook al vind ik het bericht van de moderators niks bijzonders, kan ergen wel begrijpen dat sommige mensen
daarover in hun wiek geschoten zijn.
Maar wat is de relevantie van Sparspaar zijn bijdrage met Franse Leger & islamitische "staat in de staat"?
Je kunt dergelijke post negeren, maar je kunt er ook op antwoorden. Ik heb SparSpaar al meerdere malen een aluhoedje aangemeten. Ik was ernaar aan 't zoeken en je hebt weliswaar gelijk, 't was buiten de kroeg:
Vb 1
Vb 2
Maar geen haar op mijn hoofd dat eraan denkt dat het forum beter af zou zijn zonder hem. Het verruimt zelfs mijn horizon, dat er nog echt mensen zijn die Medjugorje en consoorten serieus nemen
Maar SparSpaar meent dan ongetwijfeld dat ik onwetend ben en zo is de cirkel weer rond.
Ba neen gij.el perro schreef: ↑17 april 2021, 01:47les dégoûtants, slaat dat op mij? :-)CarpeNoctem schreef: ↑17 april 2021, 00:10Hela jongens. Whatever happened to si tous les dégoûtés s'en vont il n'y a que les dégoûtants qui restent?
Niet akkoord. Ik zie hier meer meningen waar ik het oneens mee ben dan andere en toch zou ik daarvoor niet vertrekken.
Wel vind ik het van elementair fatsoen getuigen om ons gezever in de kroeg te houden. Een beetje zoals irl quoi
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Ook deze thread word weer vervuilt met posts die niets met het onderwerp te maken hebben.
Blijf bij het onderwerp ajb: in dit geval de "Veranderingen op het forum"
@moderators, kunnen jullie de posts die hier niet thuishoren verwijderen aub.
Blijf bij het onderwerp ajb: in dit geval de "Veranderingen op het forum"
@moderators, kunnen jullie de posts die hier niet thuishoren verwijderen aub.
En daar hebben ze hun excuus .
Dacht al dat VTM/DPG tolerantie beter kan prediken dan zelf laten zien. We zullen zien ...
Hier staan wat mij betreft maar drie of vier posts in die niet met het onderwerp "veranderingen op het forum" te maken hebben. Het is ook niet alsof we een topic kunnen opstarten om andere posts te zetten. Dat moet eerst door de censuur .
@moderators, kunnen jullie de (nieuwe) nicknames verwijderen van oude leden die hier om ik weet niet welke reden telkens als ze een verse onderbroek aantrekken een nieuwe nickname verzinnen. Ze vervuilen het forum. Dank U.
SG van SG_AR staat toch niet voor Spaargids ?? Dat zou wel supergoedkoop zijn.
In deze thread staan posts die hier niet thuis horen. Niet in deze thread, niet in een forum dat "spaargids" noemt, en ook niet in een subforum kroeg. Er zijn ongetwijfeld forums waar zulke ideeën wel "thuis" horen en kunnen besproken worden.
Vooral als het too close to home komt voor DPG ineens?
Dat jij denkt dat je dat kan beslissen, lijkt mij ook al een indicatie dat Spaargids een excuus aan het zoeken is om alles wat hen niet uitkomt, weg te vegen.
En blijf vooral lekker vaag over welke "ideeën" je het hebt ... Een excuus, meer niet.
Dat jij denkt dat je dat kan beslissen, lijkt mij ook al een indicatie dat Spaargids een excuus aan het zoeken is om alles wat hen niet uitkomt, weg te vegen.
En blijf vooral lekker vaag over welke "ideeën" je het hebt ... Een excuus, meer niet.
+ 1,21 ( btw inbegrepen )Spruitekop schreef: ↑16 april 2021, 22:40 Ik pik dit niet.
Ik ga jullie verlaten en wens dus niet langer meer deel uit te maken van dit forum.
Na een privé-bericht met de webmaster krijg ik nog steeds geen motivatie WAAR, HOE of WANNEER ik in fout ben gegaan. Iedereen in mijn leefomgeving kan getuigen dat ik helemaal niet racistisch ingesteld ben, ik heb respect voor elk ras, elke gender, of geaardheid. Ik voel mij hier ten persoonlijke titel dan ook aangevallen zonder enige vorm van duiding.
Ik wijs hier niemand met de vinger, het is louter de tijdsgeest. Wie dit soort kenmerken ‘leest’ en projecteert op andere periodes uit het verleden weet ook dat we weldra voor héél moeilijke tijden staan. Draag daarom zorg voor jullie dierbaren want ‘fysieke’ vrienden zijn véél en véél belangrijker dan de ‘digitale’ vrienden. Ze zijn immers de basis van onze wereldse rijkdom.
Na 12,5 jaar hier op het forum wordt het dus tijd om afscheid te nemen. Ook al kende ik jullie niet persoonlijk toch waren veel wel degelijk belangrijk en heb ik aan sommigen hier veel steun gehad in moeilijke tijden. Bedankt daarvoor. Het waren 10 mooie jaren, het staartje daaraan was meestal gevuld met een dosis bagger wat mij eigenlijk tegen hield van nog veel te posten. Dat laatste maakt het misschien iets minder zwaar doch zullen de vriendschappen van het eerste uur, de pioniers hier op het forum toch wel wat tijd vragen. Maar wie weet komen we elkaar wel eens tegen… ergens op de dijk naast het 40ste smaldeel.
Ik ga mijn avonden voortaan veel nuttiger besteden. Ik ga mijn posts niet overnight gaan schrappen of een pak Filipijnse deernes los laten. Alea iacta est.
Het ga jullie goed, er wachten morgen nog tal van mooiere zaken.