ING
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: ING
Banken zijn grote dieven, ongelooflijk en maar miljarden winst maken per kwartaal en hun klanten bedotten.DCM78 schreef: ↑20 april 2021, 22:28 De gratis formules voor online rekening Lion Account bij ING wordt betalend. Zie bericht Het Nieuwsblad, 20 april2021.
"ING maakt populaire formules voor zichtrekeningen ook duurder
Daarnaast heeft ING een aantal prijsstijgingen aangekondigd op enkele populaire zichtrekeningen. Zo wordt de gratis ING Lion rekening vanaf 1 juli betalend, behalve voor jongeren tussen 18 en 25. ING stelt dat die prijsverhoging zal worden gebruikt voor investeringen in extra diensten in de pakketten, zoals cashbackacties, een beheerder voor abonnementen en gratis instantoverschrijvingen.
Daarnaast wordt ook de Lion Account duurder. Die zal vanaf 1 juli 1,90 euro per maand kosten. Dat is 22,8 euro per jaar. Tot nu toe was die formule gratis. Voor de Groene ING-rekening, waar meer diensten zijn inbegrepen, zal de bank vanaf 1 juli maandelijks 4,50 euro factureren. Dat is 54 euro per jaar, in plaats van de huidige 44 euro."
En veel andere zorgen erbij (vraag maar aan Ludo)
Vooraleer ik ze binnen enkele maanden afsluit, heb ik ook nog even "genoten" van een instant overschrijving van ING naar Argenta: stond onmiddellijk op mijn argentarekening en direct doorgesluisd naar een spaarrekening met hogere getrouwheidsrente!
Van de bank zelf ondertussen 0 communicatie.
De pers inlichten gaat wel maar de eigen klanten inlichten niet. En dat is redelijk kenmerkend voor het beleid van ING de laatste jaren.
Ik zou liefst ook alles stopzetten maar we zitten met een bijkomende moeilijkheid: een pensioenspaarfonds. Zonder zichtrekening gaat dat niet denk ik.
Ik weet wel dat je dat kan overzetten naar een andere bank maar doen ze dan geen aankoop met het kapitaal aan de huidige prijzen? Gelet op het verschil tussen de huidige NAV en de gemiddelde aankoopwaarde is dat geen interessante piste.
De pers inlichten gaat wel maar de eigen klanten inlichten niet. En dat is redelijk kenmerkend voor het beleid van ING de laatste jaren.
Ik zou liefst ook alles stopzetten maar we zitten met een bijkomende moeilijkheid: een pensioenspaarfonds. Zonder zichtrekening gaat dat niet denk ik.
Ik weet wel dat je dat kan overzetten naar een andere bank maar doen ze dan geen aankoop met het kapitaal aan de huidige prijzen? Gelet op het verschil tussen de huidige NAV en de gemiddelde aankoopwaarde is dat geen interessante piste.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
De mededeling hierover vind je wel degelijk onder 'berichten' als je inlogt.borgie schreef: ↑21 april 2021, 12:17 Van de bank zelf ondertussen 0 communicatie.
Normaal gezien zou je het pensioenfonds zonder zichtrekening moeten kunnen behouden. Bij afsluiten wordt dan een tijdelijke rekening aangemaakt om de transfer van het saldo te kunnen doen.
Ik heb een pensioenspaarfonds bij ING en ik heb een tijd geleden al de rest stopgezet.
Het is dus inderdaad mogelijk.
De bank snijdt nu in eigen vel. Wettelijk zijn ze verplicht om elk kwartaal een overzicht te sturen. Aangezien ik geen rekening meer heb (het was een internet rekening) moeten ze dit nu per post doen. Op hun kosten.
Dat is goed om te weten.
Heb je dan ook nog steeds de mogelijkheid om verder te sparen en op welke manier?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Ik was bij ING gestopt met pensioensparen omdat je op een bepaald moment bij Rabobank (toen nog) kon pensioensparen aan 0% instap in de pensioenfondsen van BNPPF, die ook een goede track record hadden. Ik behield de ING omwille van spreiding maar zonder verder te storten.
Na enige tijd werd Rabobank verplicht om 3% instap te rekenen. Ik ben daar blijven pensioensparen in BNPPF fondsen tot Rabobank stopte met fondsen, inclusief pensioenspaarfondsen.
In principe werd alles overgedragen naar Keytrade, maar ik heb gevraagd het BNPPF pensioenfonds over te dragen naar BNPPF, waar ik nu verder spaar.
Ik heb dus nog altijd mijn ING pensioen fonds maar ik spaar alleen verder in mijn BNPPF fonds.
Aanvulling op voorgaande:
In principe kun je de reserves van een pensioenfonds overdragen naar een ander fonds. De units van het oude fonds worden dan verkocht. Het geld moet dan integraal in het nieuwe fonds gestort worden.
Ik voelde mij daar ongemakkelijk bij (onzeker qua kosten, onzeker qua fiscaliteit) en daarom heb ik dat niet gedaan.
In principe kun je de reserves van een pensioenfonds overdragen naar een ander fonds. De units van het oude fonds worden dan verkocht. Het geld moet dan integraal in het nieuwe fonds gestort worden.
Ik voelde mij daar ongemakkelijk bij (onzeker qua kosten, onzeker qua fiscaliteit) en daarom heb ik dat niet gedaan.
Van eender welke bank , kan je storten naar de psp rekening.borgie schreef: ↑21 april 2021, 12:17 Van de bank zelf ondertussen 0 communicatie.
Dus ing giro rekening overbodig.
Estate Guru believer.
Als je tevreden bent over de prestaties van dat pensioenfonds is er toch geen reden om dat stop te zetten. Je kan inderdaad altijd rechtstreeks hierop bijstorten.
Jammer.
In een andere topic had ik hier ook over geschreven. ING was één van de eerste met een online rekening, geen kosten voor ING en geen kosten voor de klant. En dan komen ze hier mee af..
Ik was van plan om mijn KBC op te zeggen en ING te gebruiken enkel en alleen voor de gratis instant overschrijvingen en makkelijk geld storten bij automaten (wat bij Argenta niet kan).
Dan zal ik verder werken met KBC voor stortingen, maar dan zonder instant.
In een andere topic had ik hier ook over geschreven. ING was één van de eerste met een online rekening, geen kosten voor ING en geen kosten voor de klant. En dan komen ze hier mee af..
Ik was van plan om mijn KBC op te zeggen en ING te gebruiken enkel en alleen voor de gratis instant overschrijvingen en makkelijk geld storten bij automaten (wat bij Argenta niet kan).
Dan zal ik verder werken met KBC voor stortingen, maar dan zonder instant.
- centiempje
- Hero Member
- Contacteer:
Ik las het net in mijn berichten en kwam.hier even piepen, net alsof ik de bui voelde hangen, we zijn bezig met een herfinanciering, dus onze lening gaat daar weg, kan ik de boel afsluiten...
Ik zou wel nog mijn schuldsaldo moeten afkopen voor de resterende looptijd, geen idee hoeveel tijd daar over gaat? (Akte is in mei.) Iemand daar ervaring mee?
Ik zou wel nog mijn schuldsaldo moeten afkopen voor de resterende looptijd, geen idee hoeveel tijd daar over gaat? (Akte is in mei.) Iemand daar ervaring mee?
Neen mevrouw, ik heb de lotto niet gewonnen, op je centiempjes letten, dat maakt wel degelijk verschil!
"Dan zal ik verder werken met KBC voor stortingen, maar dan zonder instant."
bij KBC zijn overschrijvingen online en self-banking toestellen ook instant
bij KBC zijn overschrijvingen online en self-banking toestellen ook instant
Met een basisrekening heb je geen instant overschrijvingen tenzij naar rekeningnummers van dezelfde bank.
Plusrekening : wel instant overschrijvingen.
Plusrekening : wel instant overschrijvingen.
Ik ben principieel tegen een betalende zichtrekening.
Betalen om met je eigen geld te kunnen werken.
Princiepskwestie, ik besef het, maar goed.
Maar met een hypothecaire lening heb ik geen alternatief en hang ik vast vrees ik.
Bedankt, ING!
Betalen om met je eigen geld te kunnen werken.
Princiepskwestie, ik besef het, maar goed.
Maar met een hypothecaire lening heb ik geen alternatief en hang ik vast vrees ik.
Bedankt, ING!