Info over de gratis verzekering 'gewaarborgd wonen'
TIP
Info over de gratis verzekering 'gewaarborgd wonen'
Interessant voor mensen die van plan zijn een lening aan te gaan.
vaganzza[at]spaargids[punt]be
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Stem nu op de polls "Bij welke banken ben je klant?" en "Uw 3 banken met het meeste geld".
Ga naar "Spaarrekeningen", je vindt de topics steeds (bijna) bovenaan de lijst!
Re: Info over de gratis verzekering 'gewaarborgd wonen'
Ja, en niet interessant voor zij die er anderhalf jaar geleden een afsloten
Pure discriminatie is dat. Als ik mijn job verlies mag ik er zelf voor opdraaien, terwijl iemand die een jaar later kocht een gratis verzekering krijgt. [Calimero mode on] Dat is niet eerlijk. [Calimero mode off]

Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
hallo,
wij hebben in 2008 gebouwd en wonen er sinds augustus 2008. Toen bestond dit niet meer. Vanaf 1 april is die verzekering er opnieuw.
Wij komen dus ook in aanmerking?
wij hebben in 2008 gebouwd en wonen er sinds augustus 2008. Toen bestond dit niet meer. Vanaf 1 april is die verzekering er opnieuw.
Wij komen dus ook in aanmerking?
Ik heb onmiddellijk alle formulieren via mail aangevraagd en vandaag alle documenten ontvangen van de vlaamse overheid
. Er zit een boekje bij met alle informatie en een paar formulieren om in te vullen. De bank moet er een invullen, de werkgever, de EPB-man en de ontleners. Voor zelfstandigen komen er nog een paar bij. Bureaucratie op zijn best...

iemand al zo een verzekering aangevraagd? ik vraag me af of wij ook in aanmerking komen. Onze lening loopt vanaf oktober 2007, het eerste jaar betaalden we enkel intresten op de opgenomen schijven. Vanaf oktober 2008 betalen wij kapitaal+intresten. Dus denk ik van wel.
alvast bedankt voor jullie reakties
alvast bedankt voor jullie reakties
Ik heb dit aangevraagd (lening dit jaar) en heb bevestiging gekregen van ontvangst. Ze controleren nu als alle documenten volledig zijn.
Wat ik mij wel afvraag is hoeveel je krijgt mocht je ontslagen worden. Vond ik nergens terug. Als dat de volledig maandaflossing is, zou ik wel niet meer achter werk zoeken...
Wat ik mij wel afvraag is hoeveel je krijgt mocht je ontslagen worden. Vond ik nergens terug. Als dat de volledig maandaflossing is, zou ik wel niet meer achter werk zoeken...
ik heb er 1 afgesloten 26/11/2007...
toen golden volgende voorwaardes (bij inroeping):
ik weet wel niet of deze veranderd zijn...De periode van verzekering vangt aan op de aanvraagdatum tot verzekering en eindigt tien jaar later. Zij wordt niet opgeschort. Ethias komt tussen in de aflossing van de hypothecaire lasten van de verzekerde zodra de wachttijd van drie maanden ononder-broken onvrijwillige volledige werkloosheid en/of arbeidsongeschiktheid verstreken is. Er wordt geen tegemoetkoming verleend wanneer de verzekerde, die onvrijwillig werkloos of arbeidsongeschikt is geworden, andere belastbare beroepsinkomsten geniet. De periode van tegemoetkomingen eindigt op het ogenblik dat de verzekerde niet meer onvrijwillig werkloos of arbeidsongeschikt is. De tegemoetkoming wordt in elk geval beëindigd met ingang van de maand volgend op de volledige terugbetaling van de le-ning. Ethias komt per verzekerd dossier tussen gedurende maximaal 36 maanden. U draagt maandelijks een franchise van 30 % die berekend wordt op de mensualiteit (= interest + kapitaalsaflossing + eventueel 1/12 van de premie van de schuldsaldo- of gemengde levensverzekeringen op jaarbasis). De tegemoetkoming van Ethias gebeurt maandelijks. De begunstigde is de kredietinstelling bij wie de verzekerde zijn lening afge-sloten heeft. Het bedrag van de tegemoetkoming is afhankelijk van de hypothecaire lasten van de verzekerde, het gemiddeld nettomaandloon vóór de periode van onvrijwillige werkloosheid of arbeidsongeschiktheid en het maandelijks nettovervangingsinkomen tijdens de periode van onvrijwillige werkloosheid of arbeidsongeschiktheid. Bovendien is het bedrag van de tegemoetkoming afhankelijk van de duur van de ononderbroken periode van onvrijwillige werkloosheid en/of arbeidsongeschiktheid. De maximale maandelijkse tegemoetkoming bedraagt 500,00 euro. Het eerste jaar wordt de door Ethias berekende tegemoetkoming volledig uitbetaald, rekening houdend met het actuele inkomensverlies. Na 12 maanden wordt de tegemoetkoming beperkt tot 80 % van 70% van de mensualiteit. De tegemoetkoming bedraagt niet meer dan het actuele inkomensverlies en is maximaal 500,00 euro per maand. De daaropvolgende 12 maanden wordt de tegemoetkoming beperkt tot 60 % van 70% van de mensualiteit. De tegemoetkoming bedraagt niet meer dan het actuele inkomensverlies en is maximaal 500,00 euro per maand. Wanneer bij een aanvraag tot tegemoetkoming blijkt dat de aanvrager op de aanvraagdatum tot verzekering niet aan alle toetre-dingsvoorwaarden met betrekking tot deze verzekering voldeed, dan behoudt Ethias zich het recht om de verzekering op te zeg-gen overeenkomstig de bepalingen van de Wet op de Landverzekeringsovereenkomst.
Laatst gewijzigd door tZetZefLy op 15 juli 2009, 16:34, 1 keer totaal gewijzigd.
Ivm de vorige voorwaarden: geldt de uitbetaling ook als je op het moment van werkloos worden, intussen een tweede onroerend goed bezit (nl een bouwgrond terwijl je nog in je oorspronkelijke huis woont) ?tZetZefLy schreef: ik heb er 1 afgesloten 26/11/2007...
...
ik vermoed van wel...
missch best even 'informatief bellen' (als ik een onroerend goed bijkoop, geldt de verzekering...dan nog?) naar uw contactpersoon die op uw bevestigingsbrief van ethias staat....
missch best even 'informatief bellen' (als ik een onroerend goed bijkoop, geldt de verzekering...dan nog?) naar uw contactpersoon die op uw bevestigingsbrief van ethias staat....