Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Ik heb blijkbaar een formule met de naam Basicnet XL en die formule komt met een 100 GB limiet. Inderdaad, die is sinds de maart-lockdown (van het jaar 2020 moet ik nu preciseren) verdubbeld naar 200 GB. Waarschijnlijk rekent David op dezelfde manier.David_DeWa schreef: ↑24 maart 2021, 17:47Heb je het dan over 200 GB download?
In dat geval begrijp ik niet hoe je aan 200 GB komt?
Telenet basic is normaal 150 GB download maar al een jaar geleden verhoogd naar 300 GB.
Maar goed: op de Telemeter zie je maar 100 GB en vandaag - 1 dag voor de verversing - staat die bij mij op 71 GB verbruik.
De Telemeter loopt immers op halve snelheid. Ik heb in werkelijkheid dus 142 GB van de 200 gebruikt.
Dus als Telenets Corona-vrijgevigheid is gedaan dan heb ik wel een probleem.
Ik zou dus al met dat Telenet Basic geholpen zijn, maar ik vraag me af of ik kan omschakelen. En tegen welke prijs.
Overigens heb ik door het Telenet hulppagina-oerwoud geploegd en ik vond dit:
Dus Basis Internet en BasicNet (XL) zijn inderdaad twee verschillende formules.
Eerst even dit
Abonnementen met vast volume zijn:
WIGO S, Basic Internet, BasicNet (XL), Whop, ComfortNet (XL), Business Fibernet, Mono, Duo.
Waarbij de (XL) versie minder genereus is. Telenetiaans woordgebruik natuurlijk...
BasicNet XL is inderdaad een oude abonnementsvorm. Contractueel mag je provider je niet zomaar omzetten naar een andere formule waardoor er nog veel mensen blijven zitten op hun oude.
Dit heeft zo zijn voor en nadelen. Aan de ene kant zal je product niet meer evolueren met de trend (in hoeverre Telenet dit doet, want Basic zit al jaren op 150GB vastgeroest). Je 100GB zal over 10 jaar bij wijze van spreken 100GB blijven (ook de snelheid is nog het oude 30 Mbps en 2.5Mbps upload).
Daarentegen, de prijs is mogelijk wel vriendelijker voor je portefeuille. Vaak zijn die oudere formules goedkoper dan hun nieuwe al kan ik hier geen prijs meer van terugvinden. Telenet basic kost er €28,60, aan jou om te zeggen of je meer of minder moet betalen. Betaal je minder en ben je tevreden met 100GB (en de tragere snelheid), dan zou ik proper blijven.
Overstappen naar Telenet basic zal uiteraard gaan, maar weet niet of dit een meerprijs is. Ik zou eens aanmelden op Mijn Telenet en daar zou je ergens de optie moeten hebben om je abonnement te wijzigen.
Van wat ik mij kan herinneren van Telenet moet je betalen als je een abonnement naar beneden neemt, maar gratis als je een abonnement naar boven wilt. Wat BasicNet XL -> Basic wilt betekenen, zal je zelf moeten achterhalen op Mijn Telenet (daar zou dit duidelijk moeten aangegeven zijn).
Dit heeft zo zijn voor en nadelen. Aan de ene kant zal je product niet meer evolueren met de trend (in hoeverre Telenet dit doet, want Basic zit al jaren op 150GB vastgeroest). Je 100GB zal over 10 jaar bij wijze van spreken 100GB blijven (ook de snelheid is nog het oude 30 Mbps en 2.5Mbps upload).
Daarentegen, de prijs is mogelijk wel vriendelijker voor je portefeuille. Vaak zijn die oudere formules goedkoper dan hun nieuwe al kan ik hier geen prijs meer van terugvinden. Telenet basic kost er €28,60, aan jou om te zeggen of je meer of minder moet betalen. Betaal je minder en ben je tevreden met 100GB (en de tragere snelheid), dan zou ik proper blijven.
Overstappen naar Telenet basic zal uiteraard gaan, maar weet niet of dit een meerprijs is. Ik zou eens aanmelden op Mijn Telenet en daar zou je ergens de optie moeten hebben om je abonnement te wijzigen.
Van wat ik mij kan herinneren van Telenet moet je betalen als je een abonnement naar beneden neemt, maar gratis als je een abonnement naar boven wilt. Wat BasicNet XL -> Basic wilt betekenen, zal je zelf moeten achterhalen op Mijn Telenet (daar zou dit duidelijk moeten aangegeven zijn).
-
- Verbannen Gebruiker
Top.Dixit schreef: ↑25 maart 2021, 08:25 Ik heb blijkbaar een formule met de naam Basicnet XL en die formule komt met een 100 GB limiet. Inderdaad, die is sinds de maart-lockdown (van het jaar 2020 moet ik nu preciseren) verdubbeld naar 200 GB. Waarschijnlijk rekent David op dezelfde manier.
Maar goed: op de Telemeter zie je maar 100 GB en vandaag - 1 dag voor de verversing - staat die bij mij op 71 GB verbruik.
De Telemeter loopt immers op halve snelheid. Ik heb in werkelijkheid dus 142 GB van de 200 gebruikt.
Dus als Telenets Corona-vrijgevigheid is gedaan dan heb ik wel een probleem.
Ik zou dus al met dat Telenet Basic geholpen zijn, maar ik vraag me af of ik kan omschakelen. En tegen welke prijs.
De formule Bacinet XL kende ik inderdaad niet.
Ik reken inderdaad met Telenet Basic Internet op dezelfde manier: 150 GB download limiet aan halve snelheid aangerekend geeft 300 GB reële download.
Als jouw teller nu op 71 GB staat heb je in werkelijkheid de afgelopen periode 142 GB verbruikt.
Upgraden kan altijd en dan betaal je gewoon de prijs van het nieuwe abonnement.
Maar dat heeft, met jouw verbruik, nu weinig zin.
Helaas is Mijn Telenet helemaal niet duidelijk wat er gebeurt (qua prijs) als ik op het knopje Basis Internet zou drukken.
Ik heb namelijk nu een 'Korting op de Shake'. Blijft die dan ook behouden ?
Dit is mijn prijsstructuur:
Basicnet XL EUR 53,01
Telenet Freephone Europe EUR 23,26
Korting op de Shake -/- EUR 33,35
SUBTOTAAL EUR 42,92
Optie Anytime EUR 7,50
Ken-je-beller EUR 4,25
TOTAAL EUR 54,67
Kortom: veel mist spuien. Dan weet de klant ook niet wat hij betaalt.
Want Basicnet XL is immers veel duurder dan Basisnet. Maar dan gaat er een fikse korting vanaf.
Whatever...
Maar zoals David terecht opmerkt: tot op heden is er geen probleem. Want Telenet verdubbelt de data tijdens Corona.
En voorlopig is de Corona-ongein nog niet gedaan.
De snelheid is overigens OK. 28 Mbps, daar kan je prima mee streamen.
Ik heb namelijk nu een 'Korting op de Shake'. Blijft die dan ook behouden ?
Dit is mijn prijsstructuur:
Basicnet XL EUR 53,01
Telenet Freephone Europe EUR 23,26
Korting op de Shake -/- EUR 33,35
SUBTOTAAL EUR 42,92
Optie Anytime EUR 7,50
Ken-je-beller EUR 4,25
TOTAAL EUR 54,67
Kortom: veel mist spuien. Dan weet de klant ook niet wat hij betaalt.
Want Basicnet XL is immers veel duurder dan Basisnet. Maar dan gaat er een fikse korting vanaf.
Whatever...
Maar zoals David terecht opmerkt: tot op heden is er geen probleem. Want Telenet verdubbelt de data tijdens Corona.
En voorlopig is de Corona-ongein nog niet gedaan.
De snelheid is overigens OK. 28 Mbps, daar kan je prima mee streamen.
Basic internet is € 56,47 per maand voor Internet en TV, geen telefoon.
Onedrive staat dan ook wel aan. Outlook ook. Maar toch... wel even verschoten toen! Meer dan netflix/YouTube
-
- Verbannen Gebruiker
Toch is het zo, nog eens gecheckt, 200 GB volume. We hebben een All-Internet 150 abonnement.David_DeWa schreef: ↑24 maart 2021, 17:47Heb je het dan over 200 GB download?
In dat geval begrijp ik niet hoe je aan 200 GB komt?
Telenet basic is normaal 150 GB download maar al een jaar geleden verhoogd naar 300 GB.
Ik check regelmatig of we binnen het volume zitten, zeker als ik veel op Netflix zit.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik betwijfel niet dat het in jouw geval zo is. Jij zal het best weten.
Maar dat is geen puur internetabonnement dat nu nog door Telenet aangeboden wordt.
Je hebt maar 2 pure vaste internet formules meer.
Basic Internet geeft recht op 150 GB download. Maar dat is nu tijdelijk verhoogd naar 300 GB.
En op de telemeter zie je maar de helft van je werkelijk verbruik. Ze geven je nl. geen 150 GB bij maar halveren de aangerekende download. Als je op je telemeter nu een verbruik ziet van 140 GB heb je er in werkelijkheid al 280 doorgejaagd.
All-Internet heeft geen downloadlimiet.
Waarschijnlijk heb je het over de Wigo Home S combi All internet 150 formule? Combinatie van internet, TV en mobiel bellen.
Maar dat is geen puur internetabonnement dat nu nog door Telenet aangeboden wordt.
Je hebt maar 2 pure vaste internet formules meer.
Basic Internet geeft recht op 150 GB download. Maar dat is nu tijdelijk verhoogd naar 300 GB.
En op de telemeter zie je maar de helft van je werkelijk verbruik. Ze geven je nl. geen 150 GB bij maar halveren de aangerekende download. Als je op je telemeter nu een verbruik ziet van 140 GB heb je er in werkelijkheid al 280 doorgejaagd.
All-Internet heeft geen downloadlimiet.
Waarschijnlijk heb je het over de Wigo Home S combi All internet 150 formule? Combinatie van internet, TV en mobiel bellen.
3 weken terug:
grote problemen bij Telenet.
- Webmail werkt niet
- Telenet website werkt niet
- opnames bekijken met de TV box gaan ook niet echt vlot.
- Internet verbinding werkt wel, maar supertraag
- problemen vaste+mobiele telefonie.
Die arme operator die premiumprijzen vraagt, en gemiddelde service, heeft weer pech. :-D
Normaal 150kg/m².
Als ik de foto's zie stond er wel wat meer op. Ezels.
https://www.hln.be/roeselare/ventilator ... ~a7bf82c0/
https://kw.be/nieuws/ongevallen/mogelij ... roeselare/
https://www.focus-wtv.be/nieuws/mogelij ... -roeselare
![Afbeelding](https://images0.persgroep.net/rcs/H_lMLIApOGQcU07u7H3ZLJwLsuw/diocontent/201513205/_fitwidth/694/?appId=21791a8992982cd8da851550a453bd7f&quality=0.8&desiredformat=webp)
grote problemen bij Telenet.
- Webmail werkt niet
- Telenet website werkt niet
- opnames bekijken met de TV box gaan ook niet echt vlot.
- Internet verbinding werkt wel, maar supertraag
- problemen vaste+mobiele telefonie.
Die arme operator die premiumprijzen vraagt, en gemiddelde service, heeft weer pech. :-D
Normaal 150kg/m².
Als ik de foto's zie stond er wel wat meer op. Ezels.
https://www.hln.be/roeselare/ventilator ... ~a7bf82c0/
https://kw.be/nieuws/ongevallen/mogelij ... roeselare/
https://www.focus-wtv.be/nieuws/mogelij ... -roeselare
Telenet lijkt een nieuwe leuke manier gevonden te hebben om hun prijs omhoog te doen naast de jaarlijkse indexering.
Naast het aankondigen van nieuwe producten hebben ze Basic Net (van €28.60) geschrapt uit hun aanbod en ingewisseld voor het €30 kostende Easy internet (met een anti phishing dienst in je strot geramd).
Naast het aankondigen van nieuwe producten hebben ze Basic Net (van €28.60) geschrapt uit hun aanbod en ingewisseld voor het €30 kostende Easy internet (met een anti phishing dienst in je strot geramd).
Het oude product zal nog beschikbaar blijven, maar het aanbod zal uiteraard bevriezen waardoor je op termijn verplicht zal worden toch naar het nieuwe duurdere product te gaan.Nieuwe klanten die enkel vast internet willen, zullen vanaf maandag iets meer moeten betalen. Het startabonnement ‘Basic Internet’ van 28,60 euro per maand wordt vervangen door ‘Easy Internet’ van 30 euro per maand, met als enige verschil dat antiphishingsoftware is inbegrepen. Het snellere en onbeperkte ‘All internet’ blijft 54,56 euro per maand kosten.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210422_98980629
Bedankt.
Ik zal dit in het oog houden, ik heb basic internet.
Ik zal dit in het oog houden, ik heb basic internet.
Ik heb het ook met interesse gevolgd.
Telenet is ook met een formule bezig waarbij vast internet, mobiel internet, nog eens een extra data-SIM en een 'gratis vaste lijn' worden gecombineerd. Lijkt leuk, maar ik kom zo toch weer op meer euro'tjes uit dan ik heden uitgeef.
Zelfs bij de TV proberen ze je bij je pietje te nemen. Telenet Flow, een 'app' met 14 kanalen voor EUR 9,50 per maand. Wel, mijn huidige analoge TV is goedkoper. En die werkt gewoon als je op 'On' drukt.
Telenet is ook met een formule bezig waarbij vast internet, mobiel internet, nog eens een extra data-SIM en een 'gratis vaste lijn' worden gecombineerd. Lijkt leuk, maar ik kom zo toch weer op meer euro'tjes uit dan ik heden uitgeef.
Zelfs bij de TV proberen ze je bij je pietje te nemen. Telenet Flow, een 'app' met 14 kanalen voor EUR 9,50 per maand. Wel, mijn huidige analoge TV is goedkoper. En die werkt gewoon als je op 'On' drukt.
Het oude Basicnet staat nog op de website voorlopig. 150gb quota. Als het correct is dat het enige verschil de hogere prijs is en wat software is dan toch erg jammer. Een 300gb quota zou een redelijker minimaal quota zijn.
En dan is er Tadaam.
Geen kabel abbo meer nodig, geen ci+ kaartjes, geen digibox, kijken op een 1 tv met Android box meegeleverd. Wel 40 € en meer dan 150 gb.
En meeneembaar binnen België waar er 4 G bereik is.
Estate Guru believer.