Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ben ik het niet mee eens.fropskottel schreef: ↑23 april 2021, 14:53Wie een vaccin weigert brengt daarmee niet enkel zichzelf in gevaar, maar vooral anderen. De weigering van de helft van de republikeinen is een probleem voor alle Amerikanen. Darwin lost veel problemen op, maar niet alle...
Als je je aan de gekende regels houdt breng je jezelf noch anderen in een groter gevaar dan de toestand voor vaccinatie.
Het probleem van voortdurende overdracht van het virus zit eerder in het gebrek aan discipline van een deel van de bevolking dan al dan niet gevaccineerd te zijn.
Vaccinatie is dus eerder effectief voor mensen met een gebrek aan zelfdiscipline.
Mensen die zich aan de gekende regels kunnen houden lopen nauwelijks een kans om besmetting op te lopen. Noch zullen ze anderen besmetten.
Ook na vaccinatie zal covid niet verdwijnen. Eenmaal gevaccineerd ben je ook niet volledig gevrijwaard van een kans op besmetting. Je bent met de huidige kennis van zaken zelfs nog besmettelijk voor anderen. Feitelijk moet je dan de gekende regels nog even goed naleven.
Iemand die niet gevaccineerd is maar de regels blijft naleven is een kleiner gevaar voor anderen dan een gevaccineerde die nadien aan alles zijn voeten veegt.
In de USA zijn het de republikeinen die:David_DeWa schreef: ↑23 april 2021, 17:15 Iemand die niet gevaccineerd is maar de regels blijft naleven is een kleiner gevaar voor anderen dan een gevaccineerde die nadien aan alles zijn voeten veegt.
- zich niet willen vaccineren
- zich niet aan de regels houden van afstand en mondmasker
Herinner je je de Trump bijeenkomsten en de betogingen ter ondersteuning van Trump.
-
- Verbannen Gebruiker
Maakt niet uit als jij je daar zelf aan de regels houdt.
In de US of A zou het ook geen probleem mogen zijn om diegenen die zich niet aan de regels houden op voldoende afstand van jezelf te houden.
Ik heb er geen probleem mee dat ze vrolijk hun naasten en hun gelijkgezinden besmetten.
Tijdens de bestorming van het Capitol is het niet gelukt om de maskerloze republikeinen op afstand te houden.David_DeWa schreef: ↑23 april 2021, 17:39Maakt niet uit als jij je daar zelf aan de regels houdt.
In de US of A zou het ook geen probleem mogen zijn om diegenen die zich niet aan de regels houden op voldoende afstand van jezelf te houden.
Ik heb er geen probleem mee dat ze vrolijk hun naasten en hun gelijkgezinden besmetten.
Tijdens de betogingen van de republikeinen tegen de covid maatregelen ook niet.
Je gaat naar een concert. Er staat niet op het voorhoofd van de republikeinen geschreven "Covid is a hoax".
Je gaat naar een fuif. Idem.
Je gaat naar een pretpark. Idem.
Je zit in een vliegtuig. Idem.
Je gaat naar een museum. Idem.
Etc. Etc. Etc.
-
- Verbannen Gebruiker
Je ziet het belangrijkste deel over het hoofd. JEZELF aan de maatregelen houden.NTO schreef: ↑23 april 2021, 17:47 Tijdens de bestorming van het Capitol is het niet gelukt om de maskerloze republikeinen op afstand te houden.
Tijdens de betogingen van de republikeinen tegen de covid maatregelen ook niet.
Je gaat naar een concert. Er staat niet op het voorhoofd van de republikeinen geschreven "Covid is a hoax".
Je gaat naar een fuif. Idem.
Je gaat naar een pretpark. Idem.
Je zit in een vliegtuig. Idem.
Je gaat naar een museum. Idem.
Etc. Etc. Etc.
Aan de voorbeelden die je opsomt heb je het daar blijkbaar zelf moeilijk mee? Nou ik niet.
Ik was niet aanwezig aan het capitool. Was ik inwoner of bezoeker van de USA geweest had je me daar op dat tijdstip ook niet gevonden.
Zolang de covid maatregelen gelden en zolang ik zelf vind dat die voor mij gelden zal je mij niet vinden op concerten, fuiven, pretparken en in vliegtuigen. Je kon er mij maar zelden vinden voor covid, wat zou ik daar dan tijdens covid verloren hebben?
Naar musea ben ik blijven gaan zolang ze geopend waren en zijn. Zelfs naar enkele culturele voorstellingen en sportcentra toen dit nog kon tijdens de covidperiode. Is daar gewoonlijk geen eigenzinnig ongedisciplineerd publiek.
In de musea was het zelfs aangenamer dan voor covid. Het laatste museum dat ik bezocht was gewoon op afspraak en max. 8 personen per rondleiding. Zalig.
Het is dus blijkbaar jouw probleem, niet het mijne.
Jij hebt de discussie opgestart over de toestand nadat iedereen die wil gevaccineerd is, en we weer normaal leven.
Nu heb je het plots over de maatregelen nu, en dit tijdens dezelfde discussie.
Tja, als dat je manier is om gelijk te halen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Eigenlijk het enigste wat ik mis in heel dit verhaal is sociaal contact. Dat is dan eerder uit pure afleiding. Fietsen/wandelen etc doe ik niet graag alleen maar dat kan je nu nog steeds met iemand doen maar andere sporten in clubverband dat mis ik.
Daarnaast af en toe naar de bioscoop gaan vond ik wel fijn vooral vanwege dat ik even weg van huis was.
Daarnaast af en toe naar de bioscoop gaan vond ik wel fijn vooral vanwege dat ik even weg van huis was.
Vaccinaties vind je blijkbaar minder belangrijk dan afstand bewaren ... aangezien een groot deel van de bevolking niet van plan is zich te laten vaccineren (voor welke reden dan ook) zullen de covidmaatregelen moeten blijven gelden ... tot in de eeuwigheid ... dus tot in de eeuwigheid een anderhalve-meter-maatschappij ? tot in de eeuwigheid niet aan vreemden likken

Als dat de maatschappij is waar we in zullen blijven hangen voor de rest van ons leven.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Er is een verschil tussen iets weten (ik wist het uiteraard) en dan effectief merken dat het zo is.Timoootjex schreef: ↑23 april 2021, 17:09 Charles,
Het werd nooit beweerd dat vaccins 100% beschermen dat is een illusie. De kans erop vermindert wel aanzienlijk met een vaccinatie.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
We moeten gezamenlijk ons allemaal laten vaccineren, in ruil moeten we dan wel terug normaal kunnen leven.geebee schreef: ↑23 april 2021, 19:38Vaccinaties vind je blijkbaar minder belangrijk dan afstand bewaren ... aangezien een groot deel van de bevolking niet van plan is zich te laten vaccineren (voor welke reden dan ook) zullen de covidmaatregelen moeten blijven gelden ... tot in de eeuwigheid ... dus tot in de eeuwigheid een anderhalve-meter-maatschappij ? tot in de eeuwigheid niet aan vreemden likken(de mensheid zal binnenkort ophouden te bestaan als dat niet meer mag) tot in de eeuwigheid met ons muilmasker rondlopen ? tot in de eeuwigheid enzovoorts ...
Als dat de maatschappij is waar we in zullen blijven hangen voor de rest van ons leven.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Verbannen Gebruiker
Ik weet niet waar je het momenteel haalt dat het grootste deel van de bevolking zich niet wil laten vaccineren?
Ik ondervind in het vaccinatiecentrum het tegendeel.
100% vaccinatie op wereldschaal ga je idd nooit bereiken. Bespaar je die illusie. En een virus kent geen grenzen.
Bovendien biedt op dit ogenblik geen enkel vaccin tijdloze bescherming.
Het volgen van de regels vind ik voor mezelf dus effectiever dan zich laten vaccineren. Wat niet wil zeggen dat ik zelf tegen vaccinatie ben.
De basisregels blijven nl. afdoende bescherming bieden en heb je volledig zelf in de hand. Ik kan nl. aan een ander zijn gezicht niet zien of hij besmet is, gevaccineerd of beiden.
Ik schrijf ook nergens dat de covidmaatregelen voor iedereen tot in de eeuwigheid moeten blijven gelden. Dat maak jij ervan om de discussie proberen in het belachelijke te trekken. Voor mij niet gelaten. Van mij mag je alle maatregelen voor jezelf met onmiddellijke ingang aan je laars lappen. Van mij moet je je ook niet laten vaccineren. Of juist wel. Mij maakt het niet uit.
De mensheid zal binnenkort echt niet ophouden te bestaan omdat je niet meer aan vreemden mag likken.
Wie heeft je dat wijsgemaakt?
In meerdere regio's op onze aardbol is het dragen van een mondmasker in de publieke ruimte al lang geen vreemd zicht meer maar iets doodnormaals.
Jij moet daar van mij niet in blijven hangen hoor. Het stoort me niet als jij geen mondmasker draagt, wil gaan likken aan weet ik veel of whatever. Als mijn gedrag in de publieke ruimte jou stoort hou dan gewoon wat meer afstand. Zijn we beiden tevreden en moet ik het niet afdwingen.
100% vaccinatie op wereldschaal ga je idd nooit bereiken. Bespaar je die illusie. En een virus kent geen grenzen.
Bovendien biedt op dit ogenblik geen enkel vaccin tijdloze bescherming.
Het volgen van de regels vind ik voor mezelf dus effectiever dan zich laten vaccineren. Wat niet wil zeggen dat ik zelf tegen vaccinatie ben.
De basisregels blijven nl. afdoende bescherming bieden en heb je volledig zelf in de hand. Ik kan nl. aan een ander zijn gezicht niet zien of hij besmet is, gevaccineerd of beiden.
Ik schrijf ook nergens dat de covidmaatregelen voor iedereen tot in de eeuwigheid moeten blijven gelden. Dat maak jij ervan om de discussie proberen in het belachelijke te trekken. Voor mij niet gelaten. Van mij mag je alle maatregelen voor jezelf met onmiddellijke ingang aan je laars lappen. Van mij moet je je ook niet laten vaccineren. Of juist wel. Mij maakt het niet uit.
De mensheid zal binnenkort echt niet ophouden te bestaan omdat je niet meer aan vreemden mag likken.

In meerdere regio's op onze aardbol is het dragen van een mondmasker in de publieke ruimte al lang geen vreemd zicht meer maar iets doodnormaals.
Jij moet daar van mij niet in blijven hangen hoor. Het stoort me niet als jij geen mondmasker draagt, wil gaan likken aan weet ik veel of whatever. Als mijn gedrag in de publieke ruimte jou stoort hou dan gewoon wat meer afstand. Zijn we beiden tevreden en moet ik het niet afdwingen.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is de ideale wereld.Charlesvdw schreef: ↑23 april 2021, 20:16 We moeten gezamenlijk ons allemaal laten vaccineren, in ruil moeten we dan wel terug normaal kunnen leven.
Maar we leven niet in een ideale wereld.
In een ideale wereld was na een harde lockdown van enkele maanden ook al alles opgelost geweest. Het tegendeel blijkt het geval.
Hou er dus maar rekening mee dat het in de echte wereld niet zal gebeuren zoals je hoopt.
-
- Verbannen Gebruiker
Als het je kan geruststellen, ik wil helemaal geen gelijk halen.
HET gelijk bestaat niet eens.
Maak er dus maar van wat je wil.
Als ik voor mezelf besluit dat afstand houden en de nodige zelfhygiëne nastreven me geen inspanningen kost en al gedurende een jaar bewijst dat het veilig is voor mezelf en mijn omgeving zie ik niet echt in hoe een ander daar last van kan hebben.
Zelf doe je maar net hoe jij het het beste ziet hoor. Ik heb er ook geen last van.
Diegenen die in het vaccinatiecentrum zijn zijn daar voor zich te laten vaccineren, diegenen die zich niet willen laten vaccineren zie je niet. De "reluctance" ga je dus niet merken in het vaccinatiecentrum. In Amerika waar er een overschot is aan vaccinaties begint de vraag stil te vallen, Republikeinen staan niet te springen, dat is ongeveer de helft van de bevolking ... dus ja, dat is een groot deel van de bevolking.David_DeWa schreef: ↑23 april 2021, 20:30 Ik weet niet waar je het momenteel haalt dat het grootste deel van de bevolking zich niet wil laten vaccineren?
Als je voor de rest van je leven zo wil doorgaan dan wens ik je het beste. Ik heb er zo ook al een paar meegemaakt, ze worden panisch als iemand in de buurt komt of ze staan een half uur als een gek op hun winkelkar te "wrotten". De psychologen gaan goed hun werk hebben aan mensen zoals jij met smet- en mensenvrees ... mocht deze pandemie ooit eindigen denk ik dat je in "panic mode" zal blijven hangen ... want aan de gezichten van die anderen ga je ook niet kunnen zien of ze de griep hebben, syfilis, een snotneus of een druiperDavid_DeWa schreef: ↑23 april 2021, 20:30 Het volgen van de regels vind ik voor mezelf dus effectiever dan zich laten vaccineren. Wat niet wil zeggen dat ik zelf tegen vaccinatie ben.

Ik lap niks aan mijn laars en ik maak de discussie niet belachelijk. Het ene volgt gewoon uit het andere ... als je denkt dat het zal voorbijwaaien met enkel je aan de "maatregelen" te houden dan ga je voor de eeuwigheid zo mogen verderdoen want guess what, zelfs mensen die zich aan de "maatregelen" houden worden besmet ... of denk je werkelijk dat je omdat je afstand houdt het zal blijven volhouden.David_DeWa schreef: ↑23 april 2021, 20:30 Ik schrijf ook nergens dat de covidmaatregelen voor iedereen tot in de eeuwigheid moeten blijven gelden. Dat maak jij ervan om de discussie proberen in het belachelijke te trekken. Voor mij niet gelaten. Van mij mag je alle maatregelen voor jezelf met onmiddellijke ingang aan je laars lappen.
Als er niet langer aan vreemden mag gelikt worden dan zullen er geen kindjes meer gemaakt worden en dan zal de mensheid ophouden te bestaan. Of hoe denk je aan een lief te geraken als je "afstand" moet houden ?David_DeWa schreef: ↑23 april 2021, 20:30 De mensheid zal binnenkort echt niet ophouden te bestaan omdat je niet meer aan vreemden mag likken.![]()
Ja, tijdelijk. In Aziatische landen is het de gewoonte dat mensen die zich ziek voelen tijdelijk een mondmasker dragen maar niet iedereen en niet constant. Ik vind het ook niet normaal dat mensen die in een straal van een paar honderd meter niemand rond zich hebben toch met een mondmasker rondlopen/fietsen.David_DeWa schreef: ↑23 april 2021, 20:30 In meerdere regio's op onze aardbol is het dragen van een mondmasker in de publieke ruimte al lang geen vreemd zicht meer maar iets doodnormaals.
Sounds a little creepy to me.
Vaccinatiecentra weten elke dag hoeveel mensen niet komen opdagen. Niet de reden.geebee schreef: ↑23 april 2021, 22:22
Diegenen die in het vaccinatiecentrum zijn zijn daar voor zich te laten vaccineren, diegenen die zich niet willen laten vaccineren zie je niet. De "reluctance" ga je dus niet merken in het vaccinatiecentrum.
Als er niet langer aan vreemden mag gelikt worden dan zullen er geen kindjes meer gemaakt worden en dan zal de mensheid ophouden te bestaan. Of hoe denk je aan een lief te geraken als je "afstand" moet houden ?
Ja, tijdelijk. In Aziatische landen is het de gewoonte dat mensen die zich ziek voelen tijdelijk een mondmasker dragen maar niet iedereen en niet constant.
Dat kan zijn 'wil niet' maar ook overleden, ziek, verhinderd, heeft zijn afspraak verplaatst maar de oude afspraak is niet gewist, is reeds ingeënt elders,...
Likken en voortplanting : ik ben er zeker van dat menigeen zich niet aan de regels zal houden of een positie kiezen waarbij de aangezichten op een aanvaardbare afstand blijven zonder copulatie onmogelijk te maken.
Azië : waar ik geweest ben dragen Aziaten maskers tegen luchtvervuiling ook al helpt dat niet echt.
Ook uit smetvrees...