Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Met dat likken weet je wel wat ik bedoel. Wat ik vaststel dat er alsmaar meer jongeren single zijn en blijven mede omwille van de asociale media, ze zitten vast in een klein vriendengroepje waar er weinig of geen sociale interactie meer is met anderen, de anderhalve-meter-maatschappij zal er zeker niet toe bijdragen dat dit zal beteren. Een voorbeeld is bv. Japan waar er bevolkingskrimp.haelewyn schreef: ↑23 april 2021, 23:46 Likken en voortplanting : ik ben er zeker van dat menigeen zich niet aan de regels zal houden of een positie kiezen waarbij de aangezichten op een aanvaardbare afstand blijven zonder copulatie onmogelijk te maken.
Azië : waar ik geweest ben dragen Aziaten maskers tegen luchtvervuiling ook al helpt dat niet echt.
Ook uit smetvrees...
Azië : je zal me toch niet vertellen dat jij de Thaise trol bent

Thaise trol : niet ik.
Ik gebruik alleen deze nick actief en dat mag iedereen die het kan ook controleren.
Asociale media :
Er mag al eens een krimp in de bevolking komen als compensatie voor de te sterke groei.
Als je morgen een zoon of dochter hebt die nooit onder de mensen komt : ongewenste zwangerschappen gaan ze niet mee naar huis brengen ! Ieder nadeel hep zijn voordeel ?
Ik gebruik alleen deze nick actief en dat mag iedereen die het kan ook controleren.
Asociale media :
Er mag al eens een krimp in de bevolking komen als compensatie voor de te sterke groei.
Als je morgen een zoon of dochter hebt die nooit onder de mensen komt : ongewenste zwangerschappen gaan ze niet mee naar huis brengen ! Ieder nadeel hep zijn voordeel ?
Dat is wat ze ons beloven of trachten wijs te maken. We gaan nog moeten zien of het experiment, een wereld bevolking vaccineren tegen een nieuw virus, werkt. Dit is nog nooit op zulke schaal geprobeerd en voorlopig ziet het er niet naar uit dat we dit virus onder controle gaan krijgen. Zelfs in het Westen waar uiteindelijk wel een behoorlijke vaccinatie graad verkregen zal worden lijkt het er op dat de bescherming eerder kortstondig zal zijn, slechts +/- één jaar bescherming tegen huidige varianten en weinig of geen tegen mutaties. Vrees dat we de eerste jaren niet te veel moeten rekenen op een normaal leven, telkens we groepsimmuniteit bereikt hebben zal er nieuwe mutant overnemen en kan heel die vaccinatie en regelneverij miserie weer opgestart worden.Charlesvdw schreef: ↑23 april 2021, 20:16 We moeten gezamenlijk ons allemaal laten vaccineren, in ruil moeten we dan wel terug normaal kunnen leven.
Klopt, ik zie dat in de vriendenkring van mijn zoon (21) en mijn dochter (24). Heel veel zijn single inderdaad als gevolg van de asociale media en nu corona. Maar dat zal misschien goed zijn voor moeder aarde. Sowieso doet ze hard haar best om ons te proberen uit te roeien. Hoe zou je zelf zijn als je kaalgevreten en vol met plastiek gedumpt wordt.geebee schreef: ↑24 april 2021, 10:18Met dat likken weet je wel wat ik bedoel. Wat ik vaststel dat er alsmaar meer jongeren single zijn en blijven mede omwille van de asociale media, ze zitten vast in een klein vriendengroepje waar er weinig of geen sociale interactie meer is met anderen, de anderhalve-meter-maatschappij zal er zeker niet toe bijdragen dat dit zal beteren. Een voorbeeld is bv. Japan waar er bevolkingskrimp.haelewyn schreef: ↑23 april 2021, 23:46 Likken en voortplanting : ik ben er zeker van dat menigeen zich niet aan de regels zal houden of een positie kiezen waarbij de aangezichten op een aanvaardbare afstand blijven zonder copulatie onmogelijk te maken.
Azië : waar ik geweest ben dragen Aziaten maskers tegen luchtvervuiling ook al helpt dat niet echt.
Ook uit smetvrees...
Azië : je zal me toch niet vertellen dat jij de Thaise trol bent...
Ook mijn vrees, dat er veel te optimistisch gedaan wordt over de vaccinaties als dé oplossing. Er zijn op dat vlak in een ongeziene tijd wonderbaarlijke prestaties geleverd maar de vraag is wat dit gaat geven in combinatie met vrijheid zoals iets meer dan een jaar geleden. Op dit moment is er nog niet zo veel evolutionaire druk op het virus vanuit de vaccinhoek, maar toch zien we al enkele maanden de eerste tekenen van mutaties die de huidige generatie vaccins beginnen ondermijnen.vortex schreef: ↑24 april 2021, 11:24Dat is wat ze ons beloven of trachten wijs te maken. We gaan nog moeten zien of het experiment, een wereld bevolking vaccineren tegen een nieuw virus, werkt. Dit is nog nooit op zulke schaal geprobeerd en voorlopig ziet het er niet naar uit dat we dit virus onder controle gaan krijgen. Zelfs in het Westen waar uiteindelijk wel een behoorlijke vaccinatie graad verkregen zal worden lijkt het er op dat de bescherming eerder kortstondig zal zijn, slechts +/- één jaar bescherming tegen huidige varianten en weinig of geen tegen mutaties. Vrees dat we de eerste jaren niet te veel moeten rekenen op een normaal leven, telkens we groepsimmuniteit bereikt hebben zal er nieuwe mutant overnemen en kan heel die vaccinatie en regelneverij miserie weer opgestart worden.Charlesvdw schreef: ↑23 april 2021, 20:16 We moeten gezamenlijk ons allemaal laten vaccineren, in ruil moeten we dan wel terug normaal kunnen leven.
Ik hoop van niet maar ik verwacht dat het volledige "rijk der vrijheid" van korte duur zal zijn, als we daar al geraken. Gaat er in 2022 een Rock Werchter of een Tomorrowland kunnen plaatsvinden? Ik durf daar niet op wedden.
-
- Verbannen Gebruiker
Niet allemaal hoor.geebee schreef: ↑23 april 2021, 22:22 Diegenen die in het vaccinatiecentrum zijn zijn daar voor zich te laten vaccineren, diegenen die zich niet willen laten vaccineren zie je niet. De "reluctance" ga je dus niet merken in het vaccinatiecentrum. In Amerika waar er een overschot is aan vaccinaties begint de vraag stil te vallen, Republikeinen staan niet te springen, dat is ongeveer de helft van de bevolking ... dus ja, dat is een groot deel van de bevolking.
Ik kom toch zeer regelmatig in een vaccinatiecentrum en ik ben niet gevaccineerd.
En er lopen er daar toch nog een heel deel rond die ook niet gevaccineerd zijn.
In de vaccinatiecentra heeft men juist wel een heel goed zicht op de weigeringen.
Mijn weet er nl. exact hoeveel uitnodigingen er verstuurd werden en op hoeveel van die uitnodigingen er niet werd op ingegaan.
Daar kunnen dan nog eens gerechtvaardigde redenen voor zijn. De weigeringen zonder reden zijn op dit ogenblik in Vlaanderen minimaal.
Wat mezelf betreft, als men mij een van de volgende dagen een vaccinatie zou aanbieden zou ik nu nog niet kunnen zeggen of ik ze zonder meer zou aanvaarden. Ik behoor niet tot een risicogroep, niet tot de leeftijdscategorie die al aan de beurt is, moet me professioneel niet verplaatsen en houdt me redelijk strikt aan de regels de er toe doen. Welke meerwaarde zou een vaccin me dan op dit ogenblik kunnen bieden? Misschien kan ik er op dat ogenblik wel iemand anders meer plezier mee doen?
En nogmaals, ik lig helemaal niet wakker van de situatie in de USA en nog minder van de mindset van de republikeinen in dat land. Er zijn in Vlaanderen genoeg problemen op op te lossen. Dan moet je er geen gaan zoeken aan het andere eind van de wereld.
Je moet de situatie in een buitenland dus niet gaan extrapoleren naar Vlaanderen.
En al zeker niet als je je baseert op internetgeruchten en de situatie op het terrein niet zelf kent en opvolgt.
Niemand kan nu al zeggen hoe de vaccinatiegraad er in Vlaanderen uiteindelijk zal uitzien.
Dat zullen we wel zien als het zover is.
Op voorhand op sociale media daarover al paniek gaan zaaien of veronderstellingen doen brengt niets bij.
-
- Verbannen Gebruiker
Man, in wat voor wereld leef jij in je hoofd?
Ik denk dat ieder nuchter geïnformeerd mens het er wel over eens is dat overbevolking een probleem is.
Niet her en der een kleine bevolkingsafname.

Je zou ook eens beter wat meer in de werkelijke wereld vertoeven dan op de sociale media.
En je informatie niet allen zoeken op de sociale media maar in wetenschappelijk onderbouwde studies.
-
- Verbannen Gebruiker
Als er iemand hier nu een beetje panisch begint te reageren ben jij het wel.geebee schreef: ↑23 april 2021, 22:22 Als je voor de rest van je leven zo wil doorgaan dan wens ik je het beste. Ik heb er zo ook al een paar meegemaakt, ze worden panisch als iemand in de buurt komt of ze staan een half uur als een gek op hun winkelkar te "wrotten". De psychologen gaan goed hun werk hebben aan mensen zoals jij met smet- en mensenvrees ... mocht deze pandemie ooit eindigen denk ik dat je in "panic mode" zal blijven hangen ... want aan de gezichten van die anderen ga je ook niet kunnen zien of ze de griep hebben, syfilis, een snotneus of een druiper![]()
niemand rond zich hebben toch met een mondmasker rondlopen/fietsen.
En wat syfilis en een druiper te maken hebben met de wijze waarop Covid-19 wordt overgedragen zegt meer over jouw informatiegraad en geestelijke toestand dan die van mensen die de toestand nuchter beschouwen.
Als jij vindt dat in deze omstandigheden het dragen van een mondmasker, je handen regelmatig ontsmetten en 1.5 tot 2 meter afstand houden van onbekenden gelijk staat aan een staat van paniek of smet- en mensenvrees ben je toch redelijk de pedalen aan het verliezen.
Waarom je ze staan een half uur als een gek op hun winkelkar te "wrotten" er bij komt sleuren ontgaat me al helemaal.
Ik gebruik geen sociale media buiten af en toe eens loeren wat anderen schrijven op smoelenboek, al die andere toestanden kan ik niet gebruiken (denk ik toch) wegens geen smartphone ... ik heb wel de indruk dat ik meer in de gewone wereld rondhang dan jij - nuchter mens wezende - als ik je reacties en betogen in andere threads er eens op na leesDavid_DeWa schreef: ↑24 april 2021, 11:57Man, in wat voor wereld leef jij in je hoofd?
Ik denk dat ieder nuchter geïnformeerd mens het er wel over eens is dat overbevolking een probleem is.
Niet her en der een kleine bevolkingsafname.![]()
Je zou ook eens beter wat meer in de werkelijke wereld vertoeven dan op de sociale media.
En je informatie niet allen zoeken op de sociale media maar in wetenschappelijk onderbouwde studies.

Wat bevolkingsgroei/krimp betreft stel ik voor dat je eens volgend artikel leest, het komt niet uit de Flair of Libelle en zeg dan nog eens dat ik me niet informeer :
https://www.thelancet.com/journals/lanc ... 2/fulltext
-
- Verbannen Gebruiker
geebee schreef: ↑23 april 2021, 22:22 als je denkt dat het zal voorbijwaaien met enkel je aan de "maatregelen" te houden dan ga je voor de eeuwigheid zo mogen verderdoen want guess what, zelfs mensen die zich aan de "maatregelen" houden worden besmet ... of denk je werkelijk dat je omdat je afstand houdt het zal blijven volhouden.
Ik denk helemaal niet dat dit zal voorbij waaien.
Ook niet met een vaccinatiecampagne en ook niet met hygiëne maatregelen.
De vaccinaties zijn immers niet helemaal waterdicht en worden niet op 100% van de wereldbevolking toegepast. Verre van zelfs. En een deel van de bevolking slaat alle hygiëne maatregelen, al van in het begin van de verspreiding, in de wind.
Ook is er nog geen enkel virus vanzelf volledig verdwenen.
Dit virus zal evolueren. Afzwakken of verergeren, dat weet nu nog niemand. Maar verdwijnen zal het zeker niet.
Harde maatregelen, die men al veel vroeger en algemener had moeten nemen en in het begin langer had moeten volhouden, zijn nu om verschillende redenen niet meer aan de orde.
Enige juiste conclusie: persoonlijk de hygiëne maatregelen nog een hele tijd blijven toepassen of de situatie lijdzaam ondergaan. Ik kies voor het eerste. Ik stoor er niemand mee. Ik beperk er niemand anders zijn vrijheid mee.
Wat is dan eigenlijk je probleem met de maatregelen die ik alleen mezelf opleg maar niet verwacht dat een ander dat ook doet?
Zegt de man die bang is van een toevallige passant waarvan je op zijn gezicht niet kan aflezen of hij al of niet "besmet" is ... ga gerust verder met je - naar jouw mening - "nuchtere" kijk op het leven ... ik zal niet verder meer reageren op jouw reacties en de nuchterste van ons twee zijn. Ik wens je veel succes in je virusvrije - en wellicht ook mensenvrije - wereld. Vergeet je mondmasker vooral niet in de openbare ruimte en hou 100 meter afstand van gelijk wie ... en vergeet ook niet je kar goied in te wrotten in de Aldi met ontsmettingsmiddel (of ben je een Delhaizeman ?) !David_DeWa schreef: ↑24 april 2021, 12:04 Als er iemand hier nu een beetje panisch begint te reageren ben jij het wel.
En wat syfilis en een druiper te maken hebben met de wijze waarop Covid-19 wordt overgedragen zegt meer over jouw informatiegraad en geestelijke toestand dan die van mensen die de toestand nuchter beschouwen.
-
- Verbannen Gebruiker
Dat is je goed recht om dat niet normaal te vinden.
Maar gelukkig ben jij nog altijd niet in de situatie om jouw bevinding van normaal aan een ander op te leggen.
Momenteel is de situatie nog altijd zo dat onder bepaalde omstandigheden het dragen van een mondmasker verplicht is.
Er is nergens in de publieke ruimte een verbod op het dragen van een mondmasker.
Ik fiets trouwens ook wel eens met een mondmasker op als er niemand in de buurt is.
Ik ben het dragen van een mondmasker inmiddels al zo gewoon dat ik het af en toe gewoon vergeet af te zetten.
Ik denk niet dat een ander daar last van kan hebben.
Of misschien wel mensen die vinden dat iemand die zich niet als henzelf gedraagt niet normaal zijn of doen. Maar dat is eerder het probleem van die mensen.
-
- Verbannen Gebruiker
Tja, onder welke categorie plaats je SG dan?geebee schreef: ↑24 april 2021, 12:10 Ik gebruik geen sociale media buiten af en toe eens loeren wat anderen schrijven op smoelenboek, al die andere toestanden kan ik niet gebruiken (denk ik toch) wegens geen smartphone ... ik heb wel de indruk dat ik meer in de gewone wereld rondhang dan jij - nuchter mens wezende - als ik je reacties en betogen in andere threads er eens op na lees![]()
Daar heb je ook geen smartphone voor nodig.
Dat laatste is dan ook alleen maar een indruk. Een indruk die je bovendien baseert op een paar tussenkomsten op de sociale media. Een uitermate fragmentarische indruk dus.
Een indruk die ik je overigens gun hoor. Het heeft geen enkele invloed op mijn leven en levensomstandigheden.
En van mij mag je ook meer in wat jij beschouwt als de gewone wereld rondhangen hoor. Zolang je maar niet zonder mondmasker dichter dan 2 meter in mijn buurt komt.
-
- Verbannen Gebruiker
Nee hoor. Dat maak jij er weer van.geebee schreef: ↑24 april 2021, 12:15 Zegt de man die bang is van een toevallige passant waarvan je op zijn gezicht niet kan aflezen of hij al of niet "besmet" is ... ga gerust verder met je - naar jouw mening - "nuchtere" kijk op het leven ... ik zal niet verder meer reageren op jouw reacties en de nuchterste van ons twee zijn. Ik wens je veel succes in je virusvrije - en wellicht ook mensenvrije - wereld. Vergeet je mondmasker vooral niet in de openbare ruimte en hou 100 meter afstand van gelijk wie ... en vergeet ook niet je kar goied in te wrotten in de Aldi met ontsmettingsmiddel (of ben je een Delhaizeman ?) !
Ik ben van weinig bang.
Het is niet omdat ik in de publieke ruimte op bepaalde tijdstippen en onder bepaalde omstandigheden de maatregelen strikt opvolg dat ik bang ben. Dat noem ik op die plaatsen en onder die omstandigheden gewoon logisch en nuchter denken.
Het is niet omdat ik de verkeersregels op de openbare weg volg dat ik daarom bang ben van het verkeer rondom mij.
En het is ook niet omdat ik, als er 100'den meters rondom mij geen andere weggebruikers zijn, wel door het rood licht rij omdat ik anders wel eens aanzien kon worden als een bang mens.
Veel succes in een virusvrije ruimte zal er de eerste jaren niet inzitten. Die ruimte is er overigens nooit geweest.
De meerderheid van de mensheid zal het virus ook wel doorstaan. Dat is ook nooit anders geweest.
Honderd meter afstand zal ik ook niet houden van andere mensen. Dat heeft geen praktisch nut en staat ook niet in welke regelgeving dan ook. Dat is iets dat jij weer uit je duim zuigt om je zwakke argumenten kracht proberen bij te zetten. Je geeft er alleen maar mee aan dat je alleen nog maar kan overdrijven om je standpunt proberen staande te houden.
Gezien je er zelf voor kiest om niet meer te reageren geef je ook toe dat de normale reacties voor jou blijkbaar ten einde zijn.
Mijn handen zal ik voor en na ieder winkelbezoek inderdaad blijven ontsmetten. In welke winkel dat is doet er in deze context niet toe => altijd en overal.
- CarpeNoctem
- VIP member
- Contacteer:
What a difference a year makes ...geebee schreef: ↑24 april 2021, 12:15Zegt de man die bang is van een toevallige passant waarvan je op zijn gezicht niet kan aflezen of hij al of niet "besmet" is ... ga gerust verder met je - naar jouw mening - "nuchtere" kijk op het leven ... ik zal niet verder meer reageren op jouw reacties en de nuchterste van ons twee zijn. Ik wens je veel succes in je virusvrije - en wellicht ook mensenvrije - wereld. Vergeet je mondmasker vooral niet in de openbare ruimte en hou 100 meter afstand van gelijk wie ... en vergeet ook niet je kar goed in te wrotten in de Aldi met ontsmettingsmiddel (of ben je een Delhaizeman ?) !
Een jaar geleden behoorde je nog tot de top bij de 'smetvrezende hypochonders', terwijl je nu een veel rationelere houding aanneemt.
A government that robs Peter to pay Paul can always depend on the support of Paul.
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell
Sorry to be a free speech absolutist. (© Elon Musk)
“I have never understood why it is "greed" to want to keep the money you have earned but not greed to want to take somebody else's money.” ― Thomas Sowell