Coronavaccinaties en de cijfers
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ja wat sociale media al met de mindset van sommige mensen kan doen.
Als ik me niet vergis is GB niet lang geleden zelfs opgenomen in de inner circle van Deandezoveelste.
Of konden de recente uitspraken van GB toch minstens diens welwillende goedkeuring krijgen.
Overlopers en kampwisselaars onder druk van de omstandigheden en de omgeving, je vindt ze in iedere oorlog of crisis.

Als ik me niet vergis is GB niet lang geleden zelfs opgenomen in de inner circle van Deandezoveelste.
Of konden de recente uitspraken van GB toch minstens diens welwillende goedkeuring krijgen.
Overlopers en kampwisselaars onder druk van de omstandigheden en de omgeving, je vindt ze in iedere oorlog of crisis.
Dat is het verschil tussen Spock/Sheldon-types a la DavidDeWa (of welke nickname hij voordien ook moge gehad hebben ?) die denken van zichzelf dat ze de vleesgeworden robotten (alles is pure logica, denken in binaire getallen) der nuchterheid zijn (met empathiescore en EQ nul) maar wel mondmaskers dragen (en wellicht niet eens beseffen dat mondmaskers zoals wij die verplicht zijn te dragen ook maar iets tegenhouden in beide richtingen) op hun eenzame fietstochten en bij iedere winkel die ze binnen en buiten gaan hun handen inwrijven met producten die niks tegenhouden maar wel een "mijn handen zijn nu virusvrij"-gevoel geven en er van overtuigd zijn dat ze daarmee met absolute zekerheid het beestje kunnen tegenhouden.CarpeNoctem schreef: ↑24 april 2021, 15:04What a difference a year makes ...geebee schreef: ↑24 april 2021, 12:15Zegt de man die bang is van een toevallige passant waarvan je op zijn gezicht niet kan aflezen of hij al of niet "besmet" is ... ga gerust verder met je - naar jouw mening - "nuchtere" kijk op het leven ... ik zal niet verder meer reageren op jouw reacties en de nuchterste van ons twee zijn. Ik wens je veel succes in je virusvrije - en wellicht ook mensenvrije - wereld. Vergeet je mondmasker vooral niet in de openbare ruimte en hou 100 meter afstand van gelijk wie ... en vergeet ook niet je kar goed in te wrotten in de Aldi met ontsmettingsmiddel (of ben je een Delhaizeman ?) !
Een jaar geleden behoorde je nog tot de top bij de 'smetvrezende hypochonders', terwijl je nu een veel rationelere houding aanneemt.
Ik ben een gevoelsmens en durf wel eens van mening veranderen - enkel robotten/Spocktypes zitten vast in hun eigen logica (of nemen een nieuwe nickname als ze van mening veranderen

-
- Verbannen Gebruiker
Spock/Sheldon types? Wat moet ik me daar bij voorstellen?
En dat voor iemand die zelf verklaart met beide voeten op de grond te staan?
Je begint nu blijkbaar waarlijk te zweven en in je eigen fantasie op te gaan.
De types waar jij naar verwijst ben ik toch in de werkelijkheid nog niet tegengekomen.
Ik denk helemaal niet van mezelf een vleesgeworden robot te zijn.
Dat is iets dat jij hebt gefantaseerd en blijkbaar niet meer uit je hoofd kan krijgen.
Het is niet omdat iemand er een andere mening op na houdt dat hij een robot is of een fantasiefiguur uit je rijke verbeelding. Het is juist erg menselijk dat individuen van mening verschillen.
De combinatie mondmasker, en handhygiëne en afstand op de plaatsen waar het nuttig is werkt wel degelijk.
Proefondervindelijk aangetoond.
Voor corona had ik ieder jaar wel last van twee tot drie verkoudheden.
Sinds maart 2020 geen last meer gehad van eender welke luchtwegeninfectie of andere overdraagbare aandoening.
En ik ben niet eens een uitzondering. De laatste griepcijfers tonen dit bijkomend gunstig effect ook aan.
Dat er absolute zekerheid is dat het virus met de combinatie van maatregelen tegen te houden is beweer ik ook niet.
Maar het zal een grotere zekerheid en bescherming bieden dan te hopen dat het vanzelf zal weggaan of dat het virus met een eenmalige vaccinatiecampagne geweerd zal worden.
Nu ja. We zullen vanaf september wel zien of alles terug zal werken zoals pre-2020.
Ik hoop het voor jou geestestoestand. Blijkbaar heeft het afgelopen jaar je toch geen goed gedaan want je bent zichtbaar aan het afgeleiden naar iets dat totaal verschillend is van de pre 2020 GB.
Plastieken handschoenen heb ik trouwens nooit gedragen noch de post onaangeroerd gelaten.
Met de normale combinatie van maatregelen is dat dan ook niet nodig.
Dat jij nu ostentatief je mondmasker afzet is je gegund.
Je maakt nu kans om op SG alsnog als een held aanzien te worden en opgenomen te worden in de kring van getrouwen.
Het kan je zelfvertrouwen maar een boost geven.
Misschien mag je nu binnenkort wel mee een terrasje doen met je nieuwe online vriendjes?
Wat een mens al niet doet of beweert om op de sociale media voor vol aanzien te kunnen worden.
En dat voor iemand die zelf verklaart met beide voeten op de grond te staan?
Je begint nu blijkbaar waarlijk te zweven en in je eigen fantasie op te gaan.
De types waar jij naar verwijst ben ik toch in de werkelijkheid nog niet tegengekomen.
Ik denk helemaal niet van mezelf een vleesgeworden robot te zijn.
Dat is iets dat jij hebt gefantaseerd en blijkbaar niet meer uit je hoofd kan krijgen.
Het is niet omdat iemand er een andere mening op na houdt dat hij een robot is of een fantasiefiguur uit je rijke verbeelding. Het is juist erg menselijk dat individuen van mening verschillen.
De combinatie mondmasker, en handhygiëne en afstand op de plaatsen waar het nuttig is werkt wel degelijk.
Proefondervindelijk aangetoond.
Voor corona had ik ieder jaar wel last van twee tot drie verkoudheden.
Sinds maart 2020 geen last meer gehad van eender welke luchtwegeninfectie of andere overdraagbare aandoening.
En ik ben niet eens een uitzondering. De laatste griepcijfers tonen dit bijkomend gunstig effect ook aan.
Dat er absolute zekerheid is dat het virus met de combinatie van maatregelen tegen te houden is beweer ik ook niet.
Maar het zal een grotere zekerheid en bescherming bieden dan te hopen dat het vanzelf zal weggaan of dat het virus met een eenmalige vaccinatiecampagne geweerd zal worden.
Nu ja. We zullen vanaf september wel zien of alles terug zal werken zoals pre-2020.
Ik hoop het voor jou geestestoestand. Blijkbaar heeft het afgelopen jaar je toch geen goed gedaan want je bent zichtbaar aan het afgeleiden naar iets dat totaal verschillend is van de pre 2020 GB.
Plastieken handschoenen heb ik trouwens nooit gedragen noch de post onaangeroerd gelaten.
Met de normale combinatie van maatregelen is dat dan ook niet nodig.
Dat jij nu ostentatief je mondmasker afzet is je gegund.
Je maakt nu kans om op SG alsnog als een held aanzien te worden en opgenomen te worden in de kring van getrouwen.
Het kan je zelfvertrouwen maar een boost geven.
Misschien mag je nu binnenkort wel mee een terrasje doen met je nieuwe online vriendjes?
Wat een mens al niet doet of beweert om op de sociale media voor vol aanzien te kunnen worden.
Ik heb sinds maart vorig jaar, denk ik al in totaal 3 of 4 keer die handgel gebruikt. (als het gedwongen werd ^^ )
Ik draag mijn mondmasker met moeite, ik neem het openbaar vervoer elke dag en de laatste tijd meer zonder dan met mondmasker, net zoals mijn medereizigers.
Ik werk ook grotendeels op kantoor.
Dus ik kan u proefondervindelijk bevestigen, dat ook op die manier je niet besmet geraakt
Om maar te zeggen: of die maatregelen veel verschil maken, weet ik niet...
Ik vind 1 ding wel goed aan die crisis: we gaan binnenkort de marginalen kunnen herkennen van ver aan hun mondmasker, altijd nuttig (vroeger in den tijd hadden die een fluo-vestje aan)
Wat dan wel weer lastig is, is dat die mannen vanuit de Quarantaine-4-ever veel tijd hebben om hier te zeveren
Maar je bent niet de enige, ik heb hier nog al iemand horen zeggen dat die de volgende 10 jaar in zelfquarantaine blijft, dat mag ook he
Maar verschiet er niet van als er mensen zijn die wel buiten zullen komen...
Ik draag mijn mondmasker met moeite, ik neem het openbaar vervoer elke dag en de laatste tijd meer zonder dan met mondmasker, net zoals mijn medereizigers.
Dus ik kan u proefondervindelijk bevestigen, dat ook op die manier je niet besmet geraakt
Om maar te zeggen: of die maatregelen veel verschil maken, weet ik niet...
Ik vind 1 ding wel goed aan die crisis: we gaan binnenkort de marginalen kunnen herkennen van ver aan hun mondmasker, altijd nuttig (vroeger in den tijd hadden die een fluo-vestje aan)
Wat dan wel weer lastig is, is dat die mannen vanuit de Quarantaine-4-ever veel tijd hebben om hier te zeveren

Maar je bent niet de enige, ik heb hier nog al iemand horen zeggen dat die de volgende 10 jaar in zelfquarantaine blijft, dat mag ook he

Maar verschiet er niet van als er mensen zijn die wel buiten zullen komen...
Indrukwekkend wetenschappelijk onderzoekAerolla schreef: ↑24 april 2021, 18:00 Ik heb sinds maart vorig jaar, denk ik al in totaal 3 of 4 keer die handgel gebruikt. (als het gedwongen werd ^^ )

Een steekproef met 1, ik herhaal, 1 testpersoon

Haelewyn heeft het AZ vaccin ontvangen. Haelewyn heeft geen bloedklonter. Wetenschappelijk onderzoek wijst dus uit dat AZ 100% veilig is.
(Ikzelf geloof niet in dergelijk onderzoek. Laat ons eerder aannemen dat AZ voor 99,9999% veilig is).
Oh la, wordt er getwijfeld of ik representatief ben voor de hele populatie? 
Ik denk trouwens wel dat er mensen zonder mondmasker wel besmet zijn geraakt :3
net zoals er ook mensen met mondmasker besmet zijn geraakt (zelfs met 2 over elkaar, als je 1 nog niet marginaal genoeg vindt)
(en ja, er zijn zo mensen)
Of er mensen met/zonder mondmasker in een open veld zijn besmet geraakt, daar twijfel ik wel aan

Ik denk trouwens wel dat er mensen zonder mondmasker wel besmet zijn geraakt :3
net zoals er ook mensen met mondmasker besmet zijn geraakt (zelfs met 2 over elkaar, als je 1 nog niet marginaal genoeg vindt)
(en ja, er zijn zo mensen)
Of er mensen met/zonder mondmasker in een open veld zijn besmet geraakt, daar twijfel ik wel aan

-
- Verbannen Gebruiker
Van mij mag iedereen doen, laten en geloven wat hij wil. Zolang ze het mij maar niet opdringen is het al goed.
Ik heb ook nergens geschreven dat ik de volgende 10 jaar in quarantaine ga zitten.
Ik heb zelfs nog maar heel weinig in quarantaine gezeten.
Het is niet omdat je de regels strikt volgt in de omstandigheden dat dit vereist is dat je in quarantaine zit of dat je bewust met een mondmasker rondloopt als er niemand in de buurt is.
Je leest teksten bijna zoals GB. Je maakt er gewoon graag je eigen verhaaltje van.
Niet moeilijk wanneer je dan alle voeling met de werkelijkheid begint te verliezen.
Ik zit in het vaccinatiecentrum trouwens regelmatig tussen andere mensen. Maar dat weerhoudt me er niet van de regels daar na te leven en te doen naleven. Eenmaal buiten doen ze maar terug wat ze niet kunnen laten.
Mij ook niet gelaten
Zolang de mensen die nu pleiten voor die maatregelen die economische kost op zich nemen, kan het me ook niet schelen...
Maar daar wringt het schoentje: ik heb schrik dat diezelfde mensen binnen een jaar zullen zeggen "ja , maarja, wij gaan dat niet betalen, we gaan dat allemaal doen"
Maar bon, misschien ben ik daar te pessimistisch, jullie zijn wel verantwoordelijker dan dat
Nu zie ik veel grote woorden bij hun, maar als de rekening gepresenteerd wordt, zal het zijn "ja maar, wij waren tegen de maatregelen eigenlijk"
Zolang de mensen die nu pleiten voor die maatregelen die economische kost op zich nemen, kan het me ook niet schelen...
Maar daar wringt het schoentje: ik heb schrik dat diezelfde mensen binnen een jaar zullen zeggen "ja , maarja, wij gaan dat niet betalen, we gaan dat allemaal doen"
Maar bon, misschien ben ik daar te pessimistisch, jullie zijn wel verantwoordelijker dan dat

Nu zie ik veel grote woorden bij hun, maar als de rekening gepresenteerd wordt, zal het zijn "ja maar, wij waren tegen de maatregelen eigenlijk"
Nee hoor.
Daarom dat ze een nieuw geneesmiddel altijd maar op 1 persoon testen. Of een nieuw vaccin.
Daarom dat ze voor het vergelijken van de kennis tussen verschillende landen altijd 1 leerling kiezen per land.
Van 2 miljard na WOI naar 8 miljard vandaag....
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je ziet wel dat de forsere stijging in opkomende landen zit en niet bij de al gevestigde landen.
-
- Verbannen Gebruiker
Gevestigde landen? Opkomende landen?Timoootjex schreef: ↑25 april 2021, 12:11 Je ziet wel dat de forsere stijging in opkomende landen zit en niet bij de al gevestigde landen.
Zitten spijbelen tijdens de lessen geschiedenis?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Kijk gewoon naar de grafiek domoor
Voor corona gevallen is het alleszins omgekeerd.
Misschien hoor je dat India elke dag een record aantal nieuwe gevallen heeft?
350.000 op 1,4 miljard.
Frankrijk: 32.000 op 65 miljoen. Dat zijn er dubbel zoveel als India.
Nederland: 8000 op 17 miljoen. Dubbel zoveel als in India.
Anderzijds. Neem India weg, en de grootste producent ter wereld van vaccins, ook corona vaccins, valt weg.
Neem India weg en de informatica van alle grote Belgische bedrijven, en West-Europese bedrijven, ligt plat.
Wellicht bedoel je daarom dat de opkomende landen het slechter doen dan het gevestigde land India

-
- Hero Member
- Contacteer:
Umm denk dat mensen zich verwarren met de populatie waar ik op doelde van de wereldbevolking en de vaccinatie.
Ik reageerde weliswaar zonder te quoten op het bericht van mouche die reageerde op haelewyn
Ik reageerde weliswaar zonder te quoten op het bericht van mouche die reageerde op haelewyn