Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Maar dan ben je afhankelijk van 4G ontvangst , wel of niet beschikbaar.
En hoeveel gebruikers kan 1 antenne daadwerkelijk van probleemloze tv ontvangst voorzien.
Ik moet het niet hebben !
Als ik mijn rekening maak ben ik hier niet goedkoper of beter mee af dan met mijn eigen combinatie.
Die gratis vaste telefoonlijn : zit daar zeker ook onbeperkt vast bellen in ?
Naar welke nummers en op welk tijdstip ?
Dat kan het verschil maken eventueel.
Tadaam is internet + tv kijken.
Dus bellen = (eventueel via voip) en vaste lijnen komen niet aan bod.
Estate Guru believer.
Je kan wel 5 eur "korting" krijgen bij BASE. Maar ja dat is geen vaste lijn.
https://www.base.be/nl/particulieren/on ... klant.html
Wie graag een vaste lijn wenst kan eentje hebben bij OVH voor 1,2 euro per maand. Met gratis bellen naar vaste lijnen inbegrepen. https://www.ovhtelecom.fr/telephonie/voip/
Het is geweldig dat er nu Tadaam is. Zeker voor wie geen optie heeft voor VDSL/Fiber/Coax. Heb dat 6 maanden gehad. Kan goed werken (internet, tv is wat minder)
Maar Tadaam is een verschijningsvorm van Telenet. Die geven een zachte limiet van 300gb. De waarde van 'TV' is nominaal 10 euro van die 40 euro minimaal. Dan zou Telenet toch meer quota logisch gezien moeten kunnen geven voor Basicnet.
Het is geweldig dat er nu Tadaam is. Zeker voor wie geen optie heeft voor VDSL/Fiber/Coax. Heb dat 6 maanden gehad. Kan goed werken (internet, tv is wat minder)
Maar Tadaam is een verschijningsvorm van Telenet. Die geven een zachte limiet van 300gb. De waarde van 'TV' is nominaal 10 euro van die 40 euro minimaal. Dan zou Telenet toch meer quota logisch gezien moeten kunnen geven voor Basicnet.
Tadaam is me bekend.
Ik stelde de vraag in feite over die nieuwe Telenetpaketten maar had dat er niet bij verteld.
Niet veel meer terug gelezen in de thread ook..
Daar heb ik als rasechte spaargidser al op ingetekend in november.Jamesken schreef: ↑23 april 2021, 08:24 Je kan wel 5 eur "korting" krijgen bij BASE. Maar ja dat is geen vaste lijn.
Ik heb nu 8 GB en onbeperkt bellen en sms aan 15 euro.
Toeval wil nu dat ze dat bellen en sms nu ook hebben aan 15 euro standaardprijs met 3 GB erbij.
Ik zou eigenlijk eens moeten overstappen als ik dat dan nog krijg.
Enkel geldig online (gewoonlijk toch) die promo's van Base en niet in de winkel.
De nieuwe Telenetformule zou dan een Freephone Europe worden, dus gratis onbeperkt naar vast/mobiel en 2000 minuten naar EU+US vast/mobiel en Marokko/Turkije vast.
Daar komt in mijn geval dan inderdaad nog eens EUR 7,50 bij voor 24/7 en EUR 4,25 voor nummerherkenning. Die opties heb ik nu ook, maar dan strandt het hele pakket op EUR 54,67.
@ Giskart: dat is inderdaad een mooie aanbieding. Maar leveren die ook aan de Belgen ?
Daar komt in mijn geval dan inderdaad nog eens EUR 7,50 bij voor 24/7 en EUR 4,25 voor nummerherkenning. Die opties heb ik nu ook, maar dan strandt het hele pakket op EUR 54,67.
@ Giskart: dat is inderdaad een mooie aanbieding. Maar leveren die ook aan de Belgen ?
Dan hou je het al beter bij een mobiel abonnement met onbeperkt bellen als je het over je hart kan krijgen om de vaste lijn buiten te kieperen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
De datalimieten hebben ze alvast weer slim aangepakt.
Huidig abonnement: basic internet + TV van Proximus via koperkabel 54 euro in de maand.
Ik verhuis naar een nieuwe woning waar blijkbaar alleen glasvezel ligt en m'n abonnement wordt automatisch omgezet in een Flex S Fiber van 65 euro in de maand, enkel voor internet en TV. Toch ook pittig. Zelfs Telenet is goedkoper met 56,5 euro.
Ik verhuis naar een nieuwe woning waar blijkbaar alleen glasvezel ligt en m'n abonnement wordt automatisch omgezet in een Flex S Fiber van 65 euro in de maand, enkel voor internet en TV. Toch ook pittig. Zelfs Telenet is goedkoper met 56,5 euro.
BASE heeft zijn boeltje en zijn website weer ge-update en toevallig kwam ik direct op hun aanbieding met Tadaam. Klinkt inderdaad best aardig.
Maar zoals haelewyn zegt: wat is de betrouwbaarheid ? Als 30 Mbps ooit eens 20 Mbps wordt... no problem. Dat gedonder heb ik nu ook wel eens.
Maar als het regelmatig helemaal nergens op trekt... dan ben ik wat minder blij.
Ook jammer: het basispakket van TV biedt nu al meer zenders dan Telenet analoge TV, MAAR niet de drie Nederlandse zenders. Heel vreemd. Wel RAI Uno, maar niet het buurland.
En inderdaad: internationaal bellen zal op een andere manier moeten. Maar ik zou er zelfs over kunnen denken om mijn Telenet Freephone 24/7 gewoon aan te houden. Eens kijken wat die los kost.
Maar zoals haelewyn zegt: wat is de betrouwbaarheid ? Als 30 Mbps ooit eens 20 Mbps wordt... no problem. Dat gedonder heb ik nu ook wel eens.
Maar als het regelmatig helemaal nergens op trekt... dan ben ik wat minder blij.
Ook jammer: het basispakket van TV biedt nu al meer zenders dan Telenet analoge TV, MAAR niet de drie Nederlandse zenders. Heel vreemd. Wel RAI Uno, maar niet het buurland.
En inderdaad: internationaal bellen zal op een andere manier moeten. Maar ik zou er zelfs over kunnen denken om mijn Telenet Freephone 24/7 gewoon aan te houden. Eens kijken wat die los kost.
Een technologie-bedenking:
Een niet onbelangrijk nadeel van Internet-over-4G ivm internet-over-ADSL/coax is latency: de tijd om een bericht heen en weer te sturen. Vrij hoog bij 4G.
Ltency speelt een grote rol bij hoe 'vlot' alles gaat.
Bij 5G zal dat wel aanzienlijk beter zijn.
Een niet onbelangrijk nadeel van Internet-over-4G ivm internet-over-ADSL/coax is latency: de tijd om een bericht heen en weer te sturen. Vrij hoog bij 4G.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Nu al twee jaar op 4g. En ik ben er van overtuigd dat een groot deel zonder problemen zou kunnen overstappen op een 20€ abbo zonder "kwaliteit verlies". Meeste mensen die een beetje surfen, mailen YouTube hebben geen last van een hogere latency .el perro schreef: ↑25 april 2021, 21:09 Een technologie-bedenking:
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Toch weer een rare keuze met de snelheden...
Als ik zou switchen van WIGO naar One zou ik nog steeds evenveel betalen per maand maar gaat de snelheid wel van 300 Mbps naar 150 Mbps. Ik dacht het niet.
Als ik zou switchen van WIGO naar One zou ik nog steeds evenveel betalen per maand maar gaat de snelheid wel van 300 Mbps naar 150 Mbps. Ik dacht het niet.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Port 2: IWDA (50%) - JPGL (15%) - ZPRV (18%) - ZPRX (7%) - 5MVL (10%)
Ik ben even niet mee. Wat heb jij precies ? Tadaam is duurder.Henkie1984 schreef: ↑25 april 2021, 22:34Nu al twee jaar op 4g. En ik ben er van overtuigd dat een groot deel zonder problemen zou kunnen overstappen op een 20€ abbo zonder "kwaliteit verlies". Meeste mensen die een beetje surfen, mailen YouTube hebben geen last van een hogere latency .el perro schreef: ↑25 april 2021, 21:09 Een technologie-bedenking: