Corona-virus.
Re: Corona-virus.
Tsja, dan moet je niet verwonderd zijn dat de bevolking foert zegt en dat zelfs het merendeel van de politie die je absurde regeltjes moet handhaven op den duur ook foert zegt.haelewyn schreef: ↑26 april 2021, 09:21Wie is er een gewone mens en wie niet ?anonymous schreef: ↑26 april 2021, 07:22 De zoveelste met een middelvinger naar de gewone mens.
https://www.hln.be/binnenland/beelden-v ... ~a1e028e5/
PR stuntje went wrong.
Veel kans dat ze niet eens wist dat die regel bestond... Net zoals ik het ook niet meer kan volgen vanaf wanneer ik buiten nog mag in mijn auto mag zitten na middernacht of andere regels.
Het zijn er gewoon te veel en ze zijn te vaak veranderd.
Het is wel grappig dat je hier niet vermeld dat de politie hier ook in fout is.
Ja, de minister is fout omdat ze meedeed, maar de federale politie heeft even hard zijn middenvinger uitgestoken naar de bevolking.
Zij hadden het in de eerste plaats niet mogen organiseren...
En wees maar zeker dat de dag dat de BTW terug naar 21 %, gaat er een nieuwe prijsverhoging zal zijn.anonymous schreef: ↑26 april 2021, 09:37 Het zal inderdaad een duur drankje zijn daar op het overrompelde terras.
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210425_96968106
Ze moeten natuurlijk hun gemiste omzet zo snel mogelijk goedmaken. De BTW zakt tijdelijk naar 6 procent ipv 21 en een prijsverhoging er bovenop.
Op een volgepakt terras gaan zitten met de adem van een zwetende dikzak in je nek, waarschijnlijk nog wat gratis sigarettenrook erbij inademen. Wat daar leuk aan is is mij een raadsel.
Mij niet gezien. Ik drink wel op mijn eigen terras, daar kan ik ook zelf kiezen hoe lang ik blijf zitten.
In plaats van files aan de winkels zal het nu file aan het terras zijn. Wel leuk om vanop een afstandje te bekijken. Het is eens wat anders dan thuis en familie.
Damn, € 350 voor een Duvel? Gelukkig drink ik Omer, dat is toch net iets goedkoper ...Brembos schreef: ↑26 april 2021, 08:57 Waarom die fixatie op terassen ? Neem zelf je drankje mee voor onderweg en nuttig dat op een bank. Veel goedkoper. € 350 betalen voor een Duveltje dat minder dan een euro kost ? Nee , bedankt. Je hebt tegenwoordig ook van die isolerende verpakkingen zodat het fris blijft.
Minister Verlinden mag indoor sporten, maar outdoor amateur competities zijn verboden en moeten geannuleerd worden.
Begrijpt u het nog?
Honderdduizenden Belgen wachten al maanden ongeduldig wanneer ze eindelijk weer competitief mogen sporten. Nu de horeca terug open mag en je vanaf 8 mei terug op terrassen mag zitten, werd er gehoopt dat outdoor competities terug zouden worden toegelaten. Aangezien slechts 1 op 1.000 besmettingen outdoor gebeuren, zou er toch wel weer competitief in de buitenlucht gesport mogen worden, toch?
Outdoor sportcompetities moeten weer geannuleerd worden
Blijkbaar niet, zo heeft bijvoorbeeld de Belgische tennis en padel-federatie een plan voorgelegd om de interclub-competitie voor amateursporters door te laten gaan vanaf 8 mei. Ondanks de vele argumenten dat dit perfect veilig kon gebeuren en op afstand had de regering hier geen oren naar.
Op een volgend overlegcomité op 11 mei pas zal naar amateurcompetities worden gekeken en eventueel perspectief op langere termijn worden geboden voor de amateursporter. Alle sportcompetities die dus hoopte om snel terug te kunnen starten in de buitenlucht, worden geannuleerd. Een competitie bijvoorbeeld pas starten in juni of juli heeft immers weinig nut omdat veel amateursporters dan op reis zijn en niet beschikbaar zijn.
Begrijpt u het nog?
Honderdduizenden Belgen wachten al maanden ongeduldig wanneer ze eindelijk weer competitief mogen sporten. Nu de horeca terug open mag en je vanaf 8 mei terug op terrassen mag zitten, werd er gehoopt dat outdoor competities terug zouden worden toegelaten. Aangezien slechts 1 op 1.000 besmettingen outdoor gebeuren, zou er toch wel weer competitief in de buitenlucht gesport mogen worden, toch?
Outdoor sportcompetities moeten weer geannuleerd worden
Blijkbaar niet, zo heeft bijvoorbeeld de Belgische tennis en padel-federatie een plan voorgelegd om de interclub-competitie voor amateursporters door te laten gaan vanaf 8 mei. Ondanks de vele argumenten dat dit perfect veilig kon gebeuren en op afstand had de regering hier geen oren naar.
Op een volgend overlegcomité op 11 mei pas zal naar amateurcompetities worden gekeken en eventueel perspectief op langere termijn worden geboden voor de amateursporter. Alle sportcompetities die dus hoopte om snel terug te kunnen starten in de buitenlucht, worden geannuleerd. Een competitie bijvoorbeeld pas starten in juni of juli heeft immers weinig nut omdat veel amateursporters dan op reis zijn en niet beschikbaar zijn.
Komaan, niet zeveren héé ... gaan we serieus meegaan in de waan van de dag ?
Ze loopt een paar minuten mee - voor de foto's - met een test voor politieagenten en plots is ze "indoor aan het sporten".
Spijkers op zeer laag water zoeken lijkt me dat.
Had ze het beter niet gedaan ? Omwille van perceptie wellicht wel MAAR intussen heeft BDW in Antwerpen een miljoentje onder tafel aan Kaouakibi gegeven die hij achteraf wel eens door de gemeenteraad ging laten goedkeuren ... misschien kan je je verontwaardiging daar op richten.
Je vergeet wel dat de politie hier een illegale indooractiviteit heeft georganiseerd (een lockdownfeestje met sportactiviteit, als je wil) en dus zwaar in fout is, dus niks perceptie...geebee schreef: ↑26 april 2021, 18:49
Komaan, niet zeveren héé ... gaan we serieus meegaan in de waan van de dag ?
Ze loopt een paar minuten mee - voor de foto's - met een test voor politieagenten en plots is ze "indoor aan het sporten".
Spijkers op zeer laag water zoeken lijkt me dat.
Had ze het beter niet gedaan ? Omwille van perceptie wellicht wel MAAR intussen heeft BDW in Antwerpen een miljoentje onder tafel aan Kaouakibi gegeven die hij achteraf wel eens door de gemeenteraad ging laten goedkeuren ... misschien kan je je verontwaardiging daar op richten.
Snap ik de politie? ja hoor, en ze hebben gelijk dat ze de regels aan hun laars lappen (vind ik persoonlijk). Maar het mag nu eenmaal niet...
-
- Verbannen Gebruiker
De oplossing is nochtans eenvoudig.
Wegblijven tot ze terug normale prijzen vragen.
Er is nog niemand dood gedaan van een horecabezoekje minder. Eerder van eentje teveel.
Ik hou de horeca negeren langer vol dan omgekeerd.
Niet dat het veel zal uitmaken. Er blijven altijd genoeg gegadigden over die denken dat ze niet zonder de combinatie van matige kwaliteit tegen hoge prijzen kunnen. En daar speelt de geslepen horeca natuurlijk graag op in.
Blijkbaar smaakt voor sommigen spijs en drank alleen nog als het in kuddeverband kan genuttigd worden. Koste wat het kost.
Naturlijk, E10. Oei... je bent niet uitgenodigd ?
Maar het kan ook iets rustiger. De terrassen zijn weer open.
Ondanks het goede nieuws toch twee dingen die me irriteren:
1. Bekijk de foto's eens. Wat missen we ? Mondmaskers en 1,5 meter afstand. Bekijk die overzichtsfoto van Zierikzee maar. Daar zaten de Dixits vorige zomer. En de andere gasten zaten bij hen op schoot. Wel... dat is daar niet verbeterd. In een filmpje draagt de uitbaatster van een terras zo waar iets op haar gezicht... zo'n verboden spuugbakje !
2. De vlamingen zijn er ook en die vegen zoals vanouds hun kl*ten af met de regels. Ja, ze mogen naar Sluis. Dat is niet verboden.
"ik zit hier met mijn vrouw en mijn schoonbroer en zijn vrouw"
Dat is wél nadrukkelijk verboden ! Twee mensen max of 1 gezin. Is dat nu zo moeilijk.
Ondanks dit alles ga ik - zoals beloofd - aanstaande zaterdag naar Nederland. Kwestie van op een terras wat te gaan drinken. Uit principe, Frank VDB !
Om de Belgenoverlast te voorkomen wordt het Delft. Mijn Alma Mater.
Maar het kan ook iets rustiger. De terrassen zijn weer open.
Ondanks het goede nieuws toch twee dingen die me irriteren:
1. Bekijk de foto's eens. Wat missen we ? Mondmaskers en 1,5 meter afstand. Bekijk die overzichtsfoto van Zierikzee maar. Daar zaten de Dixits vorige zomer. En de andere gasten zaten bij hen op schoot. Wel... dat is daar niet verbeterd. In een filmpje draagt de uitbaatster van een terras zo waar iets op haar gezicht... zo'n verboden spuugbakje !
2. De vlamingen zijn er ook en die vegen zoals vanouds hun kl*ten af met de regels. Ja, ze mogen naar Sluis. Dat is niet verboden.
"ik zit hier met mijn vrouw en mijn schoonbroer en zijn vrouw"
Dat is wél nadrukkelijk verboden ! Twee mensen max of 1 gezin. Is dat nu zo moeilijk.
Ondanks dit alles ga ik - zoals beloofd - aanstaande zaterdag naar Nederland. Kwestie van op een terras wat te gaan drinken. Uit principe, Frank VDB !
Om de Belgenoverlast te voorkomen wordt het Delft. Mijn Alma Mater.
+1David_DeWa schreef: ↑26 april 2021, 19:41 Niet dat het veel zal uitmaken. Er blijven altijd genoeg gegadigden over die denken dat ze niet zonder de combinatie van matige kwaliteit tegen hoge prijzen kunnen. En daar speelt de geslepen horeca natuurlijk graag op in.
Blijkbaar smaakt voor sommigen spijs en drank alleen nog als het in kuddeverband kan genuttigd worden. Koste wat het kost.
... of beschouw je dit ook weer als een poging om populair te zijn op het forum en mee te huilen met de wolven ?
![Tongue :P](https://www.spaargids.be/forum/images/smilies/tongue.gif)
Ik heb dat filmpje herbekeken en je hebt gelijk. Ze zijn correct naar de letter, maar niet naar de geest. Typisch...
Het idee van 'Max 2 of één gezin' is natuurlijk, dat er zo min mogelijk virustransmissie is tussen 'mensen onder een ander dak' (vlaams: 'bubbels'). Dus de twee schoonbroers aan 1 tafel en de twee vrouwen aan de andere tafel is vooral niet de bedoeling.
Ondertussen ook een onbedoeld hilarisch momentje op de RTBF. Ook die zonden een journalist uit. om 'les hollandais' te interviewen over hoe fijn het is om op de terrassen te zitten. De RTBF synchroniseert meestal na - ik spreek uit ervaring - maar tegenwoordig ondertitelen ze ook vaak.
Enfin, mijnheer steekt ze plopkap onder de neus van een 'hollandaise'... en daar komt me toch een partij vlaams uit !
Zou die echt niet door hebben gehad, dat die met een landgenote te maken had ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
bron: https://www.hln.be/binnenland/sluiting- ... ~a9681d81/De sluiting van de restaurants is op 28 oktober 2020 bij ministerieel besluit afgekondigd na het uitbreken van de tweede coronagolf. “Niet geldig”, heeft de rechtbank van eerste aanleg in Brussel nu bepaald.
Volgens het vonnis was minister van Binnenlandse Zaken Annelies Verlinden (CD&V) “niet bevoegd noch om dergelijke maatregelen te nemen, noch om strafrechtelijke sancties op te leggen bij niet-naleving.”.
De Belgische staat wordt ook verweten niet voorafgaand de Raad van State geconsulteerd te hebben. De rechtbank meent ook dat de federale staat het non-discriminatiebeginsel overtreden heeft, door kantines in scholen en bedrijven wel open te houden.
250.000 euro
Net als in een eerdere uitspraak, waarin geoordeeld werd dat de drie wetten waarop de regering zich baseert om inperkingsmaatregelen te nemen in de strijd tegen het coronavirus onvoldoende zijn, geeft de rechtbank de regering dertig dagen de tijd om de nodige maatregelen te nemen om een einde te maken aan deze illegaliteit, op straffe van boetes die kunnen oplopen tot 250.000 euro.
Vanbuiten te leren tegen zaterdag, om boetes te vermijden :
(geen dank
)
Terras![🏖️](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f3d6.svg)
* Op een terras zitten mag in groepjes van 4, met een mondmasker aan.
* Op de grond zitten naast een terras, mag met 10. Dat mondmasker is dan niet meer zo nodig, want op de grond hou je automatisch afstand. Met 10 naast een terras staan mag ook. Dat terras mag je dan zelfs van drank voorzien, onder de noemer takeaway.
* Ga je in de toeristenbootjes zitten - want die mogen vanaf zaterdag weer varen - dan mag je plots met 16 zijn. Er naartoe wandelen mag wel maar per 10.
* De terrassen sluiten om 22 uur, maar je mag dan wel nog met 10 op straat blijven rondhangen. Tot klokslag middernacht. Want daarna mag je plots nog maar met 3 op straat rondhangen.
Alcohol![🍺](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f37a.svg)
![🍷](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f377.svg)
![🍸](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f378.svg)
![🍹](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f379.svg)
* Alcohol serveren op terrassen mag van 8 uur tot 22 uur, want zo lang mogen de terrassen open zijn.
* Alcohol drinken op de grond naast een terras mag maar tot 20 uur. Ook alcohol verkopen mag maar tot 20 uur. Zelfs de nachtwinkels, die nog steeds moeten sluiten om 22 uur, mogen na 20 uur geen alcohol meer verkopen.
* Alcohol drinken op straat mag terug vanaf 6 uur ‘s ochtends. Maar niet op een terras, want dat mag pas terug open om 8 uur.
Feestjes![🥳](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f973.svg)
* De avondklok is afgevoerd, dus privéfeestjes mogen weer. Buiten, wel te verstaan.
* In de tuin zitten, feesten, zingen of gelijk wat mag met 10 personen. Ook na middernacht.
* Wie na middernacht naar huis gaat, mag dat wel maximum in groepjes van 3 doen. Tenzij je blijft plakken tot 5 uur, dan kan je weer per 9 naar huis (in de veronderstelling dat minstens 1 iemand gewoon woont op de plaats van het feest)
* Verlaat je de tuin doorheen het huis, dan moet dat per 1.
Politie![👮🏼♂️](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f46e-1f3fc-200d-2642-fe0f.svg)
![👮🏼♀️](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f46e-1f3fc-200d-2640-fe0f.svg)
* De politie zal uiteraard paraat staan in het stadscentrum, in de hoop te kunnen voorkomen dat er zaterdag Gentse Feesten losbarsten. Algemeen wordt aangenomen dat de flikken ‘met de zachte hand’ zullen optreden, en dus niet zullen ingrijpen als je per ongeluk met 5 op een terras zit, of met 11 op de grond.
* Pas als het echt te gortig wordt, zal de politie optreden. Wie het dus te bont wil maken, doet dat best met meer dan 50 tegelijk. Want ‘optreden’ valt onder cultuur, en optreden mag slechts voor maximum 50 mensen in openlucht. Al zou het wel kunnen dat dat laatste niet geldt voor politie-optredens.
Zo, dan is alles duidelijk?![🤔](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f914.svg)
![🤨](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f928.svg)
![🤐](//twemoji.maxcdn.com/2/svg/1f910.svg)
(geen dank
Terras
* Op een terras zitten mag in groepjes van 4, met een mondmasker aan.
* Op de grond zitten naast een terras, mag met 10. Dat mondmasker is dan niet meer zo nodig, want op de grond hou je automatisch afstand. Met 10 naast een terras staan mag ook. Dat terras mag je dan zelfs van drank voorzien, onder de noemer takeaway.
* Ga je in de toeristenbootjes zitten - want die mogen vanaf zaterdag weer varen - dan mag je plots met 16 zijn. Er naartoe wandelen mag wel maar per 10.
* De terrassen sluiten om 22 uur, maar je mag dan wel nog met 10 op straat blijven rondhangen. Tot klokslag middernacht. Want daarna mag je plots nog maar met 3 op straat rondhangen.
Alcohol
* Alcohol serveren op terrassen mag van 8 uur tot 22 uur, want zo lang mogen de terrassen open zijn.
* Alcohol drinken op de grond naast een terras mag maar tot 20 uur. Ook alcohol verkopen mag maar tot 20 uur. Zelfs de nachtwinkels, die nog steeds moeten sluiten om 22 uur, mogen na 20 uur geen alcohol meer verkopen.
* Alcohol drinken op straat mag terug vanaf 6 uur ‘s ochtends. Maar niet op een terras, want dat mag pas terug open om 8 uur.
Feestjes
* De avondklok is afgevoerd, dus privéfeestjes mogen weer. Buiten, wel te verstaan.
* In de tuin zitten, feesten, zingen of gelijk wat mag met 10 personen. Ook na middernacht.
* Wie na middernacht naar huis gaat, mag dat wel maximum in groepjes van 3 doen. Tenzij je blijft plakken tot 5 uur, dan kan je weer per 9 naar huis (in de veronderstelling dat minstens 1 iemand gewoon woont op de plaats van het feest)
* Verlaat je de tuin doorheen het huis, dan moet dat per 1.
Politie
* De politie zal uiteraard paraat staan in het stadscentrum, in de hoop te kunnen voorkomen dat er zaterdag Gentse Feesten losbarsten. Algemeen wordt aangenomen dat de flikken ‘met de zachte hand’ zullen optreden, en dus niet zullen ingrijpen als je per ongeluk met 5 op een terras zit, of met 11 op de grond.
* Pas als het echt te gortig wordt, zal de politie optreden. Wie het dus te bont wil maken, doet dat best met meer dan 50 tegelijk. Want ‘optreden’ valt onder cultuur, en optreden mag slechts voor maximum 50 mensen in openlucht. Al zou het wel kunnen dat dat laatste niet geldt voor politie-optredens.
Zo, dan is alles duidelijk?