Belastingen op cryptomunten
TIP
Gebruik de spaargids tools effectenrekening vergelijken
- private banking
Re: Belastingen op cryptomunten
Ik denk dat je het antwoord op die vraag ook wel weet.
Heb je de asset nog? Nee - dan heb je een meerwaarde/minwaarde gerealiseerd, ongeacht wat je er in ruil voor kreeg*.EarthNvstr1 schreef: ↑27 april 2021, 19:10Stel dat je iets aankoopt in EUR en met winst verkoopt in USD, is die winst dan gerealiseerd ?
Om aan te geven aan de belastingen beide prijzen omrekenen naar euro aan de dagrate.
* Dus ook omzetten naar andere crypto
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Moet er iets aangegeven worden indien men handelt met de VanEck Vectors Bitcoin ETN (DE000A28M8D0)?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Vervolgens worden je USD meer waard in EUR en wissel je om naar EUR... is dat dan ook nog eens gerealiseerde meerwaarde ?B7H4long schreef: ↑27 april 2021, 19:20Heb je de asset nog? Nee - dan heb je een meerwaarde/minwaarde gerealiseerd, ongeacht wat je er in ruil voor kreeg*.EarthNvstr1 schreef: ↑27 april 2021, 19:10 Stel dat je iets aankoopt in EUR en met winst verkoopt in USD, is die winst dan gerealiseerd ?
Om aan te geven aan de belastingen beide prijzen omrekenen naar euro aan de dagrate.
* Dus ook omzetten naar andere crypto
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Volgens mij enkel TOB op aan- en verkoop ETNs. Zijnde 0,12% bij aankoop en 0,12% bij verkoop.
En als je broker de TOB niet betaalt, dan moet je dat zelf doen.
Edit: vermoedelijk daarbovenop ook 30% meerwaardetax (of Reynderstax) op de meerwaarde bij verkoop (aangezien ik cryptomunten als "cash" beschouw)
Laatst gewijzigd door EarthNvstr1 op 27 april 2021, 20:02, 1 keer totaal gewijzigd.
De "Reynderstaks" is toch specifiek gericht op vastrentende producten, niet?
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - JPGL (15%) - 5MVL (10%)
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Nu ben je toch aan het trollen.EarthNvstr1 schreef: ↑27 april 2021, 19:43 Edit: vermoedelijk daarbovenop ook 30% meerwaardetax (of Reynderstax) op de meerwaarde bij verkoop (aangezien ik cryptomunten als "cash" beschouw)
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
promotie tot vip, is dat ook een meerwaarde die belastbaar is?
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Van mij mogen de moderators mijn aantal posts op 0 zetten hoor
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer: