Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Waar is dat, bij ons?
Spaarfreakje had nog negen van de tien spuiten rode inkt over.
En vandaag een overdosis peppilletjes genomen ook.
Je snapt het systeem totaal niet hoor jongen. Dat van de vaccinatiecentra niet. Dat van q-dinges ook niet.
Of je het nu in het purper zet, in het rood of in het zwart...
Wij doen rustig verder zoals we bezig zijn hoor.
Daar verandert geen enkele roeptoeter hier iets aan.
En vandaag een overdosis peppilletjes genomen ook.
Je snapt het systeem totaal niet hoor jongen. Dat van de vaccinatiecentra niet. Dat van q-dinges ook niet.
Of je het nu in het purper zet, in het rood of in het zwart...
Wij doen rustig verder zoals we bezig zijn hoor.
Daar verandert geen enkele roeptoeter hier iets aan.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 april 2021, 13:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe stel je je dat voor, die revolutie?
Een beetje zoals in 1830?

Of eerder zoals in 1968?

Revolutie ?
Spaarfreakje alleen met een pot rode verf, een borstel en een megafoon. Niet te vergeten een dosis fantasie die voor werkelijkheid gehouden wordt.
Er gaat niet veel volk naast lopen denk ik. Dus het komt wel in orde.
'Bij ons' wordt nooit iemand teruggestuurd trouwens. Dat is ook voor niets nodig.
Spaarfreakje moet niet veronderstellen dat er in de vaccinatiecentra lamzakken zitten die mensen wegsturen om rapper thuis te zijn.
Als je het over mij had : ik ben geen organisator ..
Ik doe gewoon een jobke, de ene dag een ander jobke dan een andere dag.
Laatst gewijzigd door haelewyn op 27 april 2021, 13:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Nu ben je plots een groot voorstander van de vaccinatie. Het kan niet rap genoeg gaan.spaarfreakje schreef: ↑27 april 2021, 13:28 Dan hadden ze die zotte kosten voor Qvax.be ook niet moeten doen hé.
Bij ons worden op het einde van de dag zelfs mensen teruggestuurd omdat ze geen nieuwe viles meer willen openen en omdat ze geen overuren willen maken.
Weet je hoeveel mensen er dagelijks gespannen wachten op een oproeping via Qvax?
Gisteren zei je nog dit:
spaarfreakje schreef: ↑26 april 2021, 01:18 Ik blijf me vragen stellen bij de ernst van wie voor onze gezondheid moet zorgen:
...
Alles staat in het teken van de vaccinatie-campagne op zich, met minder bekommernis om je persoonlijke gezondheid.
Cfr. ook bloedklonters.
Binnenkort allemaal op cursus "hoe sluit ik een waterdicht contract af for dummies".
https://www.hln.be/binnenland/belgische ... ~a4088de8/
De Belgische regering heeft dat goed gezien. Ze wisten dat een deel van de bevolking zich op stang zou laten jagen door enkele klonters, en daarom besluiten dat AZ niet goed isanonymous schreef: ↑27 april 2021, 14:41 Binnenkort allemaal op cursus "hoe sluit ik een waterdicht contract af for dummies".

Die bevolking is bang dat er 11 klontergevallen zouden zijn als de hele bevolking zich met AZ zou laten vaccineren.
Ondertussen al 24.000 doden door corona. Maar dat is niet erg. We zijn dat nu al gewoon. Maar 11 klontergevallen. Neen, daar doen we niet aan mee.
Gelukkig hebben we een vooruitziende regering die zijn pappenheimers kent

-
- Verbannen Gebruiker
Dat krijg je er natuurlijk van als je in je eigen achterkeuken een niet goedgekeurd vaccinatiecentrum opricht.spaarfreakje schreef: ↑27 april 2021, 13:28 Bij ons worden op het einde van de dag zelfs mensen teruggestuurd omdat ze geen nieuwe viles meer willen openen en omdat ze geen overuren willen maken.
Gelukkig gaat het er in een erkend vaccinatiecentrum anders aan toe.
Je kan er ook geen overuren maken. Het is grotendeels vrijwilligerswerk met een vaste vergoeding per shift.
Er zijn zelfs vrijwilligers die deze symbolische vergoeding ook nog weigeren.
Vrijwilligers en vaste medewerkers zijn meestal ook een half uur voor en na de shift aanwezig.
Er zijn ook altijd genoeg vrijwilligers bereid om na hun voorziene shift na te blijven om de extra opgeroepenen op te vangen.
Maar meestal is dat nu niet meer nodig omdat men nu enige tijd voor het einduur wel goed kan inschatten hoeveel vaccins er nog beschikbaar zullen blijven.
De vaste medewerkers daarentegen zitten meestal tot een gat in de nacht te puzzelen om alles rond te krijgen.
Hier worden de deuren meestal tien minuten voor het aangekondigde openingsuur daadwerkelijk al geopend.
Dit omdat bepaalde modale Vlamingen blijkbaar slechts zijn in het lezen van cijfers en meer dan een half uur voor opening al rond de ingang samentroepen. Nergens voor nodig want dit is het enige ogenblik van de dag dat je even moet aanschuiven.
Om de zelf veroorzaakte file voor openingsuur weg te werken en ze zo verkleumd zijn dat de temperatuurmeting het dan nog al eens wil laten afweten.
Na een twintigtal minuten loop je voor de rest van de dag zo binnen.
Je kan de deuren ook niet gaan openen vanaf het ogenblik dat de eerste er daadwerkelijk staat. Na een week pogen een paar ongedisciplineerde Vlamingen dan al rond middernacht binnen te geraken. Gelukkig zijn dat nog altijd de uitzonderingen en gedraagt 95% van de uitgenodigden zich voorbeeldig.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Ons lokaal vaccinatiecentrum is nu aan 69-70 jarigen bezig.
En bij jullie, David en Haelewyn ?
En bij jullie, David en Haelewyn ?
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Hetzelfde.... 67 tot 71 jarigen gezien gisteren.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Toch ni contradictorisch?NTO schreef: ↑27 april 2021, 13:44Nu ben je plots een groot voorstander van de vaccinatie. Het kan niet rap genoeg gaan.spaarfreakje schreef: ↑27 april 2021, 13:28 Dan hadden ze die zotte kosten voor Qvax.be ook niet moeten doen hé.
Bij ons worden op het einde van de dag zelfs mensen teruggestuurd omdat ze geen nieuwe viles meer willen openen en omdat ze geen overuren willen maken.
Weet je hoeveel mensen er dagelijks gespannen wachten op een oproeping via Qvax?
Gisteren zei je nog dit:
spaarfreakje schreef: ↑26 april 2021, 01:18 Ik blijf me vragen stellen bij de ernst van wie voor onze gezondheid moet zorgen:
...
Alles staat in het teken van de vaccinatie-campagne op zich, met minder bekommernis om je persoonlijke gezondheid.
Cfr. ook bloedklonters.
Het feit dat ze effectief durven de laatste 2 mensen terug te sturen omdat ze geen nieuwe vile meer willen uit de ijskast nemen; bewijst dat het niet om hun gezondheid maar om de 'vaccinatie-campagne op zich' gaat.
Laatst gewijzigd door spaarfreakje op 28 april 2021, 01:41, 2 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Tjonge, ik ga me nog amuseren als blijkt dat de 'gewone bevolking' vanaf juni zijn kat gaat sturen, want liever eerst op vakantie of naar de sauna of naar zee; nu het mag.
Vaccinatie kan toch nog in augustus... net voor de heropening van de scholen...
De miljoenen vaccins zullen wel in de koelkast moeten blijven wachten maar dat is voor de Taskforce geen probleem, doen ze al van in januari

Vaccinatie kan toch nog in augustus... net voor de heropening van de scholen...
De miljoenen vaccins zullen wel in de koelkast moeten blijven wachten maar dat is voor de Taskforce geen probleem, doen ze al van in januari

-
- Hero Member
- Contacteer:
Uiteraard zullen ook veel vrijwilligers afhaken... eerst op vakantie, sauna of naar zee...
Komt in orde.
Moet er nog zand zijn?
Ik word zot van da rood
@Haelewijn: ben wiskunde leraar geweest, vandaar: zalig da rood jong
Komt in orde.
Moet er nog zand zijn?
Ik word zot van da rood

@Haelewijn: ben wiskunde leraar geweest, vandaar: zalig da rood jong

-
- Hero Member
- Contacteer:
Ok, jij kunt het onrechtstreeks op die manier inschatten maar ik baseer me rechtstreeks op de excels van de leveringen aan de vaccinatiecentra...haelewyn schreef: ↑26 april 2021, 18:16 ... maar in dit geval baseer ik me op de planning voor het personeel van het vaccinatiecentrum. Dat is een goede indicator om te weten of ze veel gaan vaccineren of niet.
Als er weinig vaccins zijn gaan we maar anderhalve dag per week open.
Komen er nadien toch meer dan verwacht kunnen daar altijd halve dagen bijkomen.
Dat niet iedereen weet hoe het echt werkt kan best zijn en is niet verkeerd. Ik weet ook niet van elk bedrijf in BE hoe ze werken. Van enkele vaccinatiecentra weet ik het redelijk goed.
Bvb week vanaf 10 mei
vaccinatiecentrum Aalter (om maar iets te zeggen):
- slechts 20 1ste prikken AZ
- 100 2de prikken AZ
- 161 1ste prikken Pfizer
- 1204 2de prikken Pfizer
Daag me uit:
Vraag de gegevens op van een vaccinatie-centrum naar keuze.
Op dit moment enkel beschikbaar tem week 10 mei