Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Ik leg me neer bij je wijsheid en kennis over het onderwerp die zoals eerder (bij jou en bij anderen) de mijne overstijgt.
(sarcasme ...)
Ik zou zeggen dat je een duidelijke antivaxxer bent maar dat is het ook niet echt.
Misschien moet ik besluiten dat je er van overtuigd bent dat met jou aan het hoofd van de hele operatie alles beter zou verlopen. Als je dat wil geloven is dat je goed recht.
Zelf geloof ik dat totaal niet omdat ik hier al een tijdje lees en vaststel dat de kroeg er niet waarheidsgetrouwer op wordt wanneer jij je fantasieën als waarheden in het rood verft.
In ieder geval wordt een mens moe van het weerleggen van dingen die onder de definitie trollerij vallen en ik ga je net als een paar anderen verbergen en negeren.
De recent veel uitgesproken zin gaat voor jou ook op : je hoeft me niet te quoten, ik lees het toch niet.
Ondertussen gaan de vaccinatiecentra gewoon verder. Op hun eigen manier.. Niet op die van spaarfreakje.

Ik zou zeggen dat je een duidelijke antivaxxer bent maar dat is het ook niet echt.
Misschien moet ik besluiten dat je er van overtuigd bent dat met jou aan het hoofd van de hele operatie alles beter zou verlopen. Als je dat wil geloven is dat je goed recht.
Zelf geloof ik dat totaal niet omdat ik hier al een tijdje lees en vaststel dat de kroeg er niet waarheidsgetrouwer op wordt wanneer jij je fantasieën als waarheden in het rood verft.
In ieder geval wordt een mens moe van het weerleggen van dingen die onder de definitie trollerij vallen en ik ga je net als een paar anderen verbergen en negeren.
De recent veel uitgesproken zin gaat voor jou ook op : je hoeft me niet te quoten, ik lees het toch niet.
Ondertussen gaan de vaccinatiecentra gewoon verder. Op hun eigen manier.. Niet op die van spaarfreakje.
-
- Verbannen Gebruiker
Deze week gelijkaardig. 68-70-jarigen.Charlesvdw schreef: ↑27 april 2021, 20:24 Ons lokaal vaccinatiecentrum is nu aan 69-70 jarigen bezig.
En bij jullie, David en Haelewyn ?
Maar volgende week doemt er weer hommeles aan de horizon op.
Met dank aan het vaccin van de usual suspect.

David en Haelewyn, hoe zit het met de patiënten met comorbiditeiten ? Zijn jullie daar al aan begonnen ? En dan alleen de 45-plussers of ook de jonkies ?
Want in principe moeten alle risicopatiënten - ook die onder de 45 jaar - voor einde mei van 1 shot zijn voorzien. En dat is over 1 maand.
Want in principe moeten alle risicopatiënten - ook die onder de 45 jaar - voor einde mei van 1 shot zijn voorzien. En dat is over 1 maand.
-
- Verbannen Gebruiker
Er komen hier regelmatig uitgenodigden langs van alle leeftijden.
De reden waarom x of y uitgenodigd is buiten de normaal opgeroepen leeftijdscategorieën ga ik niet in een publieke ruimte bespreken.
De reden waarom x of y uitgenodigd is buiten de normaal opgeroepen leeftijdscategorieën ga ik niet in een publieke ruimte bespreken.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Het zijn risicopatiënten tussen de 45 en 65, da's toch geen geheim.
Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van, we hadden beter gewoon via leeftijd blijven werken.
Persoonlijk ben ik hier geen voorstander van, we hadden beter gewoon via leeftijd blijven werken.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Comorbiditeiten : voor zover ik het weet niet volledig aan begonnen.
Via de reservelijst af en toe al eens een, denk ik wel gezien te hebben....
Ik hoorde van mensen onder de 45 dat ze niet op de lijst stonden omwille van leeftijd. Geen idee wat er met hen gaat gebeuren.
Via de reservelijst af en toe al eens een, denk ik wel gezien te hebben....
Ik hoorde van mensen onder de 45 dat ze niet op de lijst stonden omwille van leeftijd. Geen idee wat er met hen gaat gebeuren.
Bedankt, haelewyn.
Nog steeds moeilijk in te schatten natuurlijk of de risicopatiënten - inclusief de jonkies - alsnog voor 1 juni kunnen worden geprikt. Dit klinkt niet veelbelovend, maar in mei wordt de snelheid natuurlijk nog wat extra opgevoerd.
Nog steeds moeilijk in te schatten natuurlijk of de risicopatiënten - inclusief de jonkies - alsnog voor 1 juni kunnen worden geprikt. Dit klinkt niet veelbelovend, maar in mei wordt de snelheid natuurlijk nog wat extra opgevoerd.
Het kan zeker lukken.
Als je ziet hoe redelijk snel de ganse categorie 70'ers is gegaan.
Wetend dat er (veel) meer vaccins komen dan voordien (als er niets fout gaat)...
Ook wel rekening houdend met een planning die het links net op tijd in orde brengt en rechts met 1 of 2 weken vertraging.
Niet ieder centrum heeft dezelfde vooruitgang. Ligt niet aan de centra zelf trouwens.
De jonkies met kwalen : geen idee wat de plannen zijn voor hen.
Is daar al duidelijkheid over ?
Als je ziet hoe redelijk snel de ganse categorie 70'ers is gegaan.
Wetend dat er (veel) meer vaccins komen dan voordien (als er niets fout gaat)...
Ook wel rekening houdend met een planning die het links net op tijd in orde brengt en rechts met 1 of 2 weken vertraging.
Niet ieder centrum heeft dezelfde vooruitgang. Ligt niet aan de centra zelf trouwens.
De jonkies met kwalen : geen idee wat de plannen zijn voor hen.
Is daar al duidelijkheid over ?
-
- Verbannen Gebruiker
Correct, is geen geheim.Charlesvdw schreef: ↑29 april 2021, 20:31 Het zijn risicopatiënten tussen de 45 en 65, da's toch geen geheim.
Persoonlijk ben ik ook geen voorstander om andere criteria te handhaven dan de leeftijd. Voor iedereen.
Als je eenmaal begint met uitzonderingsgroepen te werken vindt altijd wel een andere groep zich ook een uitzondering.
Meestal ook terecht.
Je weet waar je aan begint maar het einde is dan zoek. Een reeks uitzonderingen na elkaar hun zin geven staat gelijk aan chaos en willekeur.
Maar dat is ook maar mijn mening. Niemand die er rekening mee houdt of moet houden.
Gelukkig voor sommigen dat ik geen minister van volksgezondheid ben. Frankie zou plots een onschuldige vrolijke koorknaap geleken hebben.
Is net zoals met sectoren die wel of niet moeten sluiten of maatregelen moeten naleven in en rond hun zaak. Als je ze hoort is geen enkele sector verantwoordelijk voor verspreiding van het virus en is iedere sector veilig. Een nuchter denkend mens vraagt zich dan af van waar het blijft komen en zich verspreiden.
Wie waar, wanneer en tegen welke datum aan de beurt komt om gevaccineerd te worden doet er in de praktijk ook weinig toe.
Finaal komt het er toch maar op neer wanneer minstens 70% van de meerderjarigen en liefst 80% volledig gevaccineerd zal zijn.
Al die andere cijfers en deelgroepen zijn er alleen om de mensen rustig te houden en ze een zeker perspectief te bieden.
Streefcijfers die ook nog eens constant aangepast worden naargelang het gemor dat het haalt uit deze en gene hoek.
- Openbaar vervoerDavid_DeWa schreef: ↑30 april 2021, 09:11 Een nuchter denkend mens vraagt zich dan af van waar het blijft komen en zich verspreiden.
- Scholen
- Bedrijven
- "Moeilijk bereikbare gemeenschappen"
Van die 4 hebben ze het enkel aangedurfd om bedrijven aan te pakken, want dat is de weg van de minste weerstand. En dan nog.
Uiteraard. De loonslaaf is hier duidelijk de sitting duck. Gemakkelijk uitpersbaar, laat ons allen (sic) ook nog 5 jaar langer werken en de crisis is ook weer netjes betaald.
-
- Verbannen Gebruiker
Het een leidt meestal onvermijdelijk tot het andere.
Tamme eenden laten zich gemakkelijk vangen en kooien om daarna vanuit hun kooi verontwaardigd te kwaken naar diegenen die uit de kooi zijn kunnen blijven of ontsnappen.
Ze zullen u nog wel anders leren kwaken.David_DeWa schreef: ↑30 april 2021, 13:10Het een leidt meestal onvermijdelijk tot het andere.
Tamme eenden laten zich gemakkelijk vangen en kooien om daarna vanuit hun kooi verontwaardigd te kwaken naar diegenen die uit de kooi zijn kunnen blijven of ontsnappen.

-
- Verbannen Gebruiker
Benieuwd.
Toen ik het laatst controleerde viel ik niet onder de categorie van loonslaven.
Toen ik het laatst controleerde viel ik niet onder de categorie van loonslaven.
HLN berichtte, dat er een tool is om je geschatte vaccinatiedatum te bekijken.
En via via kwam ik dan op deze pagina van vaccineren.be .
Die laat uitschijnen, dat het inderdaad eerst de oudere risicopatiënten zijn (65 jaar en ouder).
Pas vanaf mei start het complete blok risicopatiënten 18-65 jaar en dat natuurlijk weer in aflopende volgorde van leeftijd.
Er werd oorspronkelijk ook gesplitst in 'jonger en ouder dan 45', maar dat was blijkbaar alleen om de lijsten van ziektes op te stellen en niet zo zeer de tijdsblokken in de vaccinatiestrategie.
En via via kwam ik dan op deze pagina van vaccineren.be .
Die laat uitschijnen, dat het inderdaad eerst de oudere risicopatiënten zijn (65 jaar en ouder).
Pas vanaf mei start het complete blok risicopatiënten 18-65 jaar en dat natuurlijk weer in aflopende volgorde van leeftijd.
Er werd oorspronkelijk ook gesplitst in 'jonger en ouder dan 45', maar dat was blijkbaar alleen om de lijsten van ziektes op te stellen en niet zo zeer de tijdsblokken in de vaccinatiestrategie.