Belastingen Belgie
TIP
Re: Belastingen Belgie
Ok,
Onroerende beleggingen ken ik niet echt.
Onroerende beleggingen ken ik niet echt.
Passief lange-termijn belegger in breed-gediversifieerde indexfondsen, geïnspireerd door Bogleheads.org.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
Ik geef geen advies, ik ben gewoon een internet amateur - > doe steeds je eigen onderzoek en berekeningen.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Fictief gezien:EarthNvstr1 schreef: ↑27 april 2021, 20:21We hebben het niet meer over wel of niet speculatief.Jozefien1969 schreef: ↑27 april 2021, 20:14 Moeilijk onderwerp immers wat is speculatie? En wanneer men – welke vraag dan ook – stelt aan de belastingen in België is het antwoord - althans voor mij – onduidelijk! Het kan positief of negatief zijn. Tja…en toen?
Mijn voorbeeld is dus in het geval je onder speculatief wenst te vallen en je belastingen correct wil aangeven en betalen.Jozefien1969 schreef: ↑27 april 2021, 20:14 In het voorbeeld van EarthNVstr1 zijn er – in mijn ogen – geen meerwaarde. Maar vervolgens schrijft Poldermol Lifo of Fifo kiezen. Wat is Lifo of Fifo; zoiets als Pipo?
LIFO = Last In First Out
FIFO = First In First Out
Wel... dat lijkt dus niet zo te zijn... en er is niemand die het fijne ervan weet blijkbaar...Jozefien1969 schreef: ↑27 april 2021, 20:14 Maar dan nog men twijfelt altijd: Wanneer het de bedoeling is van de fiscus in België om alle meerwaarde te melden in uw belastingaangifte dan zal het ook de bedoeling zijn van de fiscus al uw minwaarde te vermelden toch?
Stel men bezit 500 aandelen Gimv, sedert het jaar 2005 tot 2020 bijgekocht.
In 2021 besluit men om 300 aandelen Gimv te verkopen. Deze 300 aandelen zijn stapsgewijs gekocht in 2005, 2009, 2011 en 2020.
Hoe juist te handelen t.o.v. de belastingen?
Dat is nu echt wel een heel duidelijk geval van goede huisvader/moeder hoor.
Uw geval staat hééél ver van iemand die met geleend geld zit te daytraden.