SuperiorQuality: nieuwe aandelenportefeuille
TIP
-
- Hero Member
- Contacteer:
Re: SuperiorQuality: nieuwe aandelenportefeuille
The top is inDeZatteNonkel schreef: ↑28 april 2021, 16:26 Als zelfs gpv zijn kwaliteitsbedrijven (die het trouwens énorm goed hebben gedaan) inruilt voor kortetermijn ritjes met rederijen kunnen we toch echt wel spreken van een oververhitte markt, niet?
Desondanks nog steeds een van de weinige topics die hier nog de moeite zijn. Ben benieuwd!
Ik heb inmiddels mijn ZIM-positie verkocht met een groot verlies in absolute bedragen. De koers zal denk ik wel richting $40 gaan de komende weken, maar de stress is voor mij gewoon veel te groot op dit moment om vol te houden, wie weet hoe laag de koers eerst nog kan zakken voor het terug stijgt. De koers deed gisteren en vandaag niet wat ik verwacht/gehoopt had. Ik heb uit hebzucht gegokt en verloren.
Mijn bruto YTD nu +13,2% (komende van +21%), en netto +1005% sinds start.
Ik heb tevens besloten om voor onbepaalde tijd niet meer te posten op het forum, ook geen updates meer over mijn performance, ook geen pb-reacties meer. Misschien stop ik ook wel met het bijhouden van mijn prestaties. Ik merk immers dat ik veel te veel tijd stop in beleggen, meer dan goed is.
Voortaan zal ik mijn beleggingen via DeGiro doen ipv Binck omwille van de lagere kosten, die knoop is eveneens doorgehakt.
Ziezo, ik wens iedereen veel succes toe, en misschien tot later
Ik heb tevens besloten om voor onbepaalde tijd niet meer te posten op het forum, ook geen updates meer over mijn performance, ook geen pb-reacties meer. Misschien stop ik ook wel met het bijhouden van mijn prestaties. Ik merk immers dat ik veel te veel tijd stop in beleggen, meer dan goed is.
Voortaan zal ik mijn beleggingen via DeGiro doen ipv Binck omwille van de lagere kosten, die knoop is eveneens doorgehakt.
Aandelenportefeuille netto met 1222% gestegen sinds opstart in Nov '08. YTD bruto excl dividenden: +2,6% (tem 28 jun '24)
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
Momenteel: 42% IVU, WTW, Alfa, Rapid7, Salesforce, Aon; 58% cash
That escalated quickly. Zonde.
Toch wel een jammere zaak. Dit topic is de voornaamste reden dat ik regelmatig een kijkje kom nemen op dit forum. De ommezwaai van strategie de laatste tijd verbaasde me echter wel alsook enkele kortstondige trades (Colgate, P&G).
Als je merkt dat je er stress van krijgt en er meer tijd aan besteed dan goed voor je is, is het de juiste keuze. Wie weet helpt een eenvoudige pauze en denk je er over een tijdje helemaal anders over.
Good luck en hopelijk tot ziens!
Als je merkt dat je er stress van krijgt en er meer tijd aan besteed dan goed voor je is, is het de juiste keuze. Wie weet helpt een eenvoudige pauze en denk je er over een tijdje helemaal anders over.
Good luck en hopelijk tot ziens!
Laatst gewijzigd door sjarel123 op 28 april 2021, 20:20, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Jeetje Gvp1 niet zo streng zijn voor uzelf. Beleggen blijft moeilijk en u was – in mijn ogen – een kei in het vak van beleggen. Uw mededelingen op Spaargids nam ik serieus en daarbovenop heb ik veel van u geleerd. WE – in ieder geval Ik – zullen u missen. Met heel veel dank voor al uw wijsheid!!gpv1 schreef: ↑28 april 2021, 19:34 Ik heb inmiddels mijn ZIM-positie verkocht met een groot verlies in absolute bedragen. De koers zal denk ik wel richting $40 gaan de komende weken, maar de stress is voor mij gewoon veel te groot op dit moment om vol te houden, wie weet hoe laag de koers eerst nog kan zakken voor het terug stijgt. De koers deed gisteren en vandaag niet wat ik verwacht/gehoopt had. Ik heb uit hebzucht gegokt en verloren.
spijtig.Volg u al ten tijde van uw fondsenselectie en de discussies met robokat en alfonds.Veel van opgestoken! Bedankt voor het vele leesplezier....
Dat is precies de indruk die ik kreeg. Maar "get a hobby" klinkt nogal verwijtend terwijl ik het niet zo bedoel Soms moet je even een stapje terug zetten om een beter overzicht te krijgen.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Keep posting, gvp1 ! Dit was wel een atypische transactie, waarom niet wat meer geduld als je gelooft in het aandeel ?`
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
Zonde. Altijd zeer onderbouwde posts en niet zomaar wat geroep...
Jammer om te horen gpv1, heb dankzij jou nog steeds aandelen UNFI en daarvoor vele andere waaronder Sioen door je sterke free cash flow berekeningen.
Hopelijk kunnen je beleggingen in wijnflessen de komende tijd ook wat renderen en kan je de transacties wat beperken tijdens je 'transferperiode'.
Hopelijk kunnen je beleggingen in wijnflessen de komende tijd ook wat renderen en kan je de transacties wat beperken tijdens je 'transferperiode'.
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash
Erg jammer, het enige onderwerp op dit forum waarop ik 'geabonneerd' was, steeds met plezier de leerrijke, inspirerende, heldere posts gelezen.
Hopelijk, al dan niet binnenkort, al dan niet zeer sporadisch, ooit toch weer activiteit hier van 'superieure kwaliteit', ik kijk er alvast naar uit!
Hopelijk, al dan niet binnenkort, al dan niet zeer sporadisch, ooit toch weer activiteit hier van 'superieure kwaliteit', ik kijk er alvast naar uit!
De boog even ontspannen. De beurs gaat ook niet lopen. Gezondheid komt op de eerste plaats. Take care 4 urself.
-
- Hero Member
- Contacteer:
@ gpv1 - ook deze analyse lijkt me correct te zijn, een welgekomen en verdiende pauze om te ontspannen.
Hopelijk mogen we u terug verwelkomen binnen een aantal weken.
Hopelijk mogen we u terug verwelkomen binnen een aantal weken.
gpv1 - oprecht beste van dit forum waren jouw posts.
Oprecht, dank u! Ik hoop dat u ergens de moed vind om verder te gaan waarmee u bezig was.
Groeten
Oprecht, dank u! Ik hoop dat u ergens de moed vind om verder te gaan waarmee u bezig was.
Groeten