Kosten betaalrekening Argenta
TIP
Gebruik de spaargids tools gratis zichtrekeningen
- Simulator zichtrekeningen
Re: Kosten betaalrekening Argenta
Hopelijk ook de raad gegeven om die nummers te blokkeren in gsm.
Estate Guru believer.
Dat advies geef ik niet. Ik meen dat dit niet nuttig is. De scam is reeds verzonden. Ik verwacht dat zo'n nummer slechts zeer tijdelijk in gebruik is en dat ze niet dezelfde persoon meerdere keren gaan contacteren. Ik adviseer wel het door te sturen naar verdacht@safeonweb.be
In de hoop dat die kunnen trachten die telefoonnummers en domeinen te laten blokkeren.
Als je in Nederland een betaalopdracht ingeeft, wordt er (bij minstens een aantal banken) een controle uitgevoerd op de naam van de rekeninghouder. Als je een IBAN-naam combinatie ingeeft die niet 100% overeenkomt met wat er officieel is geregistreerd, stelt de bankapp jou een automatische correctie voor.
Met andere woorden: stel dat je een IBAN ingeeft en 'FOD Financiën' als begunstigde, wordt er aangegeven dat wellicht bedoeld wordt 'L. de Oplichter'. Dat invoeren op Belgisch niveau lijkt mij minstens even zinvol in de strijd tegen fraude dan het koudweg uitschakelen van de mogelijkheid om flitsbetaligen uit te voeren boven 500 euro. Want inderdaad, als je tweedehands een auto of een fiets of whatever wil aankopen, is dat een bijzonder handig instrument.
Met andere woorden: stel dat je een IBAN ingeeft en 'FOD Financiën' als begunstigde, wordt er aangegeven dat wellicht bedoeld wordt 'L. de Oplichter'. Dat invoeren op Belgisch niveau lijkt mij minstens even zinvol in de strijd tegen fraude dan het koudweg uitschakelen van de mogelijkheid om flitsbetaligen uit te voeren boven 500 euro. Want inderdaad, als je tweedehands een auto of een fiets of whatever wil aankopen, is dat een bijzonder handig instrument.
Goede middag.
Ik heb me de moeite getroost om een heel deel van de 23 pagina's van deze topic door te nemen...man, koppijn!
(Ik denk dat een MOD hier eens grote kuis zal moeten houden op een druilerige zaterdag :-) )
Dus het lezen opgegeven en dan maar mijn simpele vraag hier plaatsen: ik overweeg om de (in eerste instantie gemeenschappelijke) dagelijkse bankzaken van m'n vriendin en mezelf van VDK naar Argenta te brengen.
Denk daarbij aan een "Green-pakket" icm een Maxi rekening.
Als ik het goed lees is de kost ven een " Green-pakket" zonder opties beperkt tot de port-kosten.
-Kan je er voor kiezen dat de uittreksels niet worden opgestuurd of gebeurt dat automatisch na een bepaalde tijd?
-Ik lees ook iets van geen verzekering bij de VISA-kaart, slaat dit op verzekering bij online aankopen?
-Is er een kost om cash geld aan het loket op je rekening te plaatsen? Of kunnen de Argenta automaten dit?
Alvast bedankt voor jullie bijdrage!
groeten.
K.
Ik heb me de moeite getroost om een heel deel van de 23 pagina's van deze topic door te nemen...man, koppijn!
(Ik denk dat een MOD hier eens grote kuis zal moeten houden op een druilerige zaterdag :-) )
Dus het lezen opgegeven en dan maar mijn simpele vraag hier plaatsen: ik overweeg om de (in eerste instantie gemeenschappelijke) dagelijkse bankzaken van m'n vriendin en mezelf van VDK naar Argenta te brengen.
Denk daarbij aan een "Green-pakket" icm een Maxi rekening.
Als ik het goed lees is de kost ven een " Green-pakket" zonder opties beperkt tot de port-kosten.
-Kan je er voor kiezen dat de uittreksels niet worden opgestuurd of gebeurt dat automatisch na een bepaalde tijd?
-Ik lees ook iets van geen verzekering bij de VISA-kaart, slaat dit op verzekering bij online aankopen?
-Is er een kost om cash geld aan het loket op je rekening te plaatsen? Of kunnen de Argenta automaten dit?
Alvast bedankt voor jullie bijdrage!
groeten.
K.
Volgens dat ik weet wordt er bij een overschrijving geen link gelegt of controle uitgevoerd tussen het rekeningummer en de begunstigde. Enkel het rekeningnummer is wat voor de bank van tel is,omdat de persoon achter het rekeningnummer in geval van altijd kan acherthaald worden.
uittreksels kunt gij printen aan automaten in argenta kantoren,
https://www.argenta.be/nl/pakketten/gre ... alrekening
Betalen hoeft niet: ook niet als men nooit in de buurt van een Argenta-kantoor langs komt. (Bij ons te ver afgelegen van alle andere gemeente-faciliteiten.)
Ik print de rekeninguittreksels thuis af via online bankieren. Of indien geen behoefte aan papieren overzicht, kunnen ze gewoon gedownload worden. Mijn rekeninguittreksels werden nog nooit opgestuurd en dus niets te betalen.
Ik print de rekeninguittreksels thuis af via online bankieren. Of indien geen behoefte aan papieren overzicht, kunnen ze gewoon gedownload worden. Mijn rekeninguittreksels werden nog nooit opgestuurd en dus niets te betalen.
Argenta Green pakket:
-Cash stortingen kunnen gratis aan het loket. Voor zover ik weet, zijn er nog geen Argenta-automaten waar geld kan gestort worden.
-Geen verzekering verbonden aan de gratis Green Visa. (Afhankelijk van de betalende types Silver of Gold, bieden deze méér dan alleen verzekering bij online aankopen.)
https://www.argenta.be/nl/pakketten.html
-Cash stortingen kunnen gratis aan het loket. Voor zover ik weet, zijn er nog geen Argenta-automaten waar geld kan gestort worden.
-Geen verzekering verbonden aan de gratis Green Visa. (Afhankelijk van de betalende types Silver of Gold, bieden deze méér dan alleen verzekering bij online aankopen.)
Verzekerde reis
Elke verplaatsing voor andere dan professionele of commerciële doeleinden over een afstand van meer
dan 100km van de woonplaats van de Verzekerde, waarvoor ten minste twee (2) nachten vooraf werden
geboekt en betaald via de Rekening met een maximum van 90 opeenvolgende dagen.
Iemand idee wat ze met rekening bedoelen ?
Via Argenta giro of met Mastercard betaald.
Elke verplaatsing voor andere dan professionele of commerciële doeleinden over een afstand van meer
dan 100km van de woonplaats van de Verzekerde, waarvoor ten minste twee (2) nachten vooraf werden
geboekt en betaald via de Rekening met een maximum van 90 opeenvolgende dagen.
Iemand idee wat ze met rekening bedoelen ?
Via Argenta giro of met Mastercard betaald.
Estate Guru believer.
Bedankt voor je antwoord.janu schreef: ↑15 mei 2021, 17:27 uittreksels kunt gij printen aan automaten in argenta kantoren,
Ik zou eerder voor downloaden gaan.
Da's duidelijk, bedankt voor je antwoord.Nefertari schreef: ↑15 mei 2021, 19:54 Argenta Green pakket:
Klopt het dat je ook andere producten moet hebben bij Argenta om het gratis Green pakket te hebben?
Onlangs klant geworden en werd mij meteen Silver aangesmeerd. Toen ik zelf vroeg of het Green pakket niet mogelijk was, dan werd er me verteld dat dit niet mogelijk was om dat ik daar geen andere producten had. Alleen vind ik deze voorwaarde nergens terug, ook niet op hun site.
Is dit een adder die nergens wordt vermeld of hebben ze mij gewoon wat voorgelogen om het betalend pakket aan te smeren?
Onlangs klant geworden en werd mij meteen Silver aangesmeerd. Toen ik zelf vroeg of het Green pakket niet mogelijk was, dan werd er me verteld dat dit niet mogelijk was om dat ik daar geen andere producten had. Alleen vind ik deze voorwaarde nergens terug, ook niet op hun site.
Is dit een adder die nergens wordt vermeld of hebben ze mij gewoon wat voorgelogen om het betalend pakket aan te smeren?
Etf's (33%) + holdings (36%) + vastgoed (11%) + dividend/groeiwaarden (20%) (zie profiel)
Ik vind dit raar om eerlijk te zijn. Zou een serieus addertje onder het gras zijn. Als je correct bent, zou ik denken dat het kantoor een hogere commissie wilde opstrijken met de verkoop van een Silver pakket.
Heb je toevallig vermeld dat je iets bepaald moest hebben dat enkel in het betalend pakket zat (zoals hoger kredietkaart limiet)?
Ik heb een green pakket, maar heb dit uitsluitend omdat mijn pensioensparen daar zit (en ik een zichtrekening moet hebben om dat pensioensparen daar te hebben). Ik gebruik verder niets bij die bank.
Heb je toevallig vermeld dat je iets bepaald moest hebben dat enkel in het betalend pakket zat (zoals hoger kredietkaart limiet)?
Ik heb een green pakket, maar heb dit uitsluitend omdat mijn pensioensparen daar zit (en ik een zichtrekening moet hebben om dat pensioensparen daar te hebben). Ik gebruik verder niets bij die bank.
Raar, ik heb er 2 zichtrekeningen, waarvan 1 met een bankkaart. Verder heb ik er ook mijn pensioensparen sinds enkele jaren en een spaarrekening met maar een klein beetje op. Deze 2 rekeningen zijn Green-rekeningen, dus zonder kosten.
Ze wilden hier vroeger, nog voor de tijd van de betalende paketten, in meerdere kantoren ook al geen gratis zichtrekening openen als je ook niet voor andere producten koos. Ligt volledig in dezelfde lijn.
Dat stond toen ook niet in de voorwaarden.
Een bank of kantoorhouder is niet verplicht om een zakelijke relatie te starten met eender wie. Zo der opgave van redenen kunnen ze het weigeren. Dat deden / doen ze vaak.
Dat stond toen ook niet in de voorwaarden.
Een bank of kantoorhouder is niet verplicht om een zakelijke relatie te starten met eender wie. Zo der opgave van redenen kunnen ze het weigeren. Dat deden / doen ze vaak.