Te dure Telenet-tarieven
Re: Te dure Telenet-tarieven
Zolang het niet te druk wordt op de zendmast is Tadaam een oplossing.
Nu een maand Tadaam in gebruik gehad, alles is terug gestuurd.
En het rare nog geen vraag ontvangen waarom.
Nu die maand gebruik was aan de kust in de week geen probleem, in het weekend streamen maak er maar een kruis over.
Uiteraard niet het ganse weekend niet kunnen streamen. (enkel de drukke uren bijv. zaterdag 19 uur tot 23 uur)
Vele mobieltjes zeker.
Dus, maar terug mijne flybox en https://citymesh.com/ als back-up of nodig.
Estate Guru believer.
Toch wel een serieus verschil om alleen maar sneller te surfen en meer download capaciteit te hebben.
Nu: Wigo 9GB + play more komt op 130€ per maand.
ONEup + 1 extra sim kaart + Streamsz komt op 145.95€ per maand.
Ik veronderstel dat Streamsz+ PLay More vervangt (alhoewel het 5€ goedkoper is).
Nu: Wigo 9GB + play more komt op 130€ per maand.
ONEup + 1 extra sim kaart + Streamsz komt op 145.95€ per maand.
Ik veronderstel dat Streamsz+ PLay More vervangt (alhoewel het 5€ goedkoper is).
Het is op voorhand moeilijk in te schatten. Voordien had Base hier voor ongeveer 20.000 mensen één zendmast. Het zou niet zo verwonderlijk zijn als ze het daar niet mee halen.
Telenet kennende : die vertrouw ik voor geen haar dat ze voor iedereen voor voldoende capaciteit gaan zorgen.
Base heeft op meer plaatsen masten nu (sinds TN overnam) maar niet iedere mast heeft 4G zenders / ontvangers.
Voor zo'n speelgoed moeten we eigenlijk een zeer dicht 5G netwerk hebben en daarmee staan we nog niet aan het begin.
Over de prijs : er zal toch geen haar op je hoofd gedacht hebben dat TN dingen herschikt en dat het daarna goedkoper uitkomt ? Bij mij niet alleszins.
Prijsstijging door Corona ook op komst in de horeca. Wat met de winkels ? Zou het effect daar nog meetbaar zijn ?
Telenet kennende : die vertrouw ik voor geen haar dat ze voor iedereen voor voldoende capaciteit gaan zorgen.
Base heeft op meer plaatsen masten nu (sinds TN overnam) maar niet iedere mast heeft 4G zenders / ontvangers.
Voor zo'n speelgoed moeten we eigenlijk een zeer dicht 5G netwerk hebben en daarmee staan we nog niet aan het begin.
Over de prijs : er zal toch geen haar op je hoofd gedacht hebben dat TN dingen herschikt en dat het daarna goedkoper uitkomt ? Bij mij niet alleszins.
Prijsstijging door Corona ook op komst in de horeca. Wat met de winkels ? Zou het effect daar nog meetbaar zijn ?
-
- Hero Member
- Contacteer:
Flybox van orangeDixit schreef: ↑26 april 2021, 08:00Ik ben even niet mee. Wat heb jij precies ? Tadaam is duurder.Henkie1984 schreef: ↑25 april 2021, 22:34
Nu al twee jaar op 4g. En ik ben er van overtuigd dat een groot deel zonder problemen zou kunnen overstappen op een 20€ abbo zonder "kwaliteit verlies". Meeste mensen die een beetje surfen, mailen YouTube hebben geen last van een hogere latency .
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Ik zit al meer dan 10 jaar op die Basic Net. Ze doen maar zeker, ik blijf de komende jaren er zitten, want iets veel beter tegen die prijs is er niet en voor 2 euro per maand verschil ga ik niet veranderen met alle last van dien. Als het abo niet meer voldoet na 3, 4 of 5 jaar geen probleem, dan kijk ik dan wel weer rond wat het beste is en verliezen ze misschien een klant. De markt zal daartegen wel weer veranderd zijn.SMGGM schreef: ↑22 april 2021, 15:21 Telenet lijkt een nieuwe leuke manier gevonden te hebben om hun prijs omhoog te doen naast de jaarlijkse indexering.
Naast het aankondigen van nieuwe producten hebben ze Basic Net (van €28.60) geschrapt uit hun aanbod en ingewisseld voor het €30 kostende Easy internet (met een anti phishing dienst in je strot geramd).Het oude product zal nog beschikbaar blijven, maar het aanbod zal uiteraard bevriezen waardoor je op termijn verplicht zal worden toch naar het nieuwe duurdere product te gaan.Nieuwe klanten die enkel vast internet willen, zullen vanaf maandag iets meer moeten betalen. Het startabonnement ‘Basic Internet’ van 28,60 euro per maand wordt vervangen door ‘Easy Internet’ van 30 euro per maand, met als enige verschil dat antiphishingsoftware is inbegrepen. Het snellere en onbeperkte ‘All internet’ blijft 54,56 euro per maand kosten.
https://www.standaard.be/cnt/dmf20210422_98980629
Ondertussen mogen die Mechelse idioten mij elke maand een papieren factuurtje blijven toesturen met de post. Ik doe al jaren al mijn facturatie digitaal maar bij Telenet weiger ik dat. De huichelaars met hun zogezegd goed voor het milieu welke wel elke factuur moeten volsteken met overbodige reclame boodschappen. Korting op digitale facturatie doen ze ook niet, de besparing willen ze 100% in eigen zak steken.
Galactic, ik heb basic internet . Een tijdje waren ze actief bezig om mij te proberen te converteren naar een megapack met allemaal bazaar dat ik niet nodig heb. Want ja er is nog potentieel om mij wat meer te kunnen afzetten
Basic internet is best ok, ik heb niet meer nodig. Mijn papieren factuur blijft hier ook komen, dan zie ik de postbode nog eens. En zo heeft die mens nog werk. Liever een euro naar de postbode dan naar telenet :-) Korting op uw factuur krijgde toch nie.
Basic internet is best ok, ik heb niet meer nodig. Mijn papieren factuur blijft hier ook komen, dan zie ik de postbode nog eens. En zo heeft die mens nog werk. Liever een euro naar de postbode dan naar telenet :-) Korting op uw factuur krijgde toch nie.
Het product Basic net heeft zeker zijn nut. Vooral voor mensen met een laag verbruik is het een prima instap product.Galactic schreef: ↑26 april 2021, 11:24 Ik zit al meer dan 10 jaar op die Basic Net. Ze doen maar zeker, ik blijf de komende jaren er zitten, want iets veel beter tegen die prijs is er niet en voor 2 euro per maand verschil ga ik niet veranderen met alle last van dien. Als het abo niet meer voldoet na 3, 4 of 5 jaar geen probleem, dan kijk ik dan wel weer rond wat het beste is en verliezen ze misschien een klant. De markt zal daartegen wel weer veranderd zijn.
Voor mij is de grote concurrent van dit product wel Edpnet (met XS). Het kost met €24.95 minder en is onbeperkt. Het is wel trager (20Mbps ipv 100Mbps) maar voor alleenstaande of gezin zonder power users is het een fantastisch alternatief.
Ik dacht origineel ook misschien nog wel toe te komen met Basic net, maar met een verbruik van 400GB / maand ben ik zeer tevreden om hier niet voor te zijn gegaan.
Het feit dat iets groot (100GB) downloaden 8 uur doet is irritant, maar dit gebeurt maar 2 keer per jaar. Al het andere (video calls, video streamen, online games spelen,...) gaat zonder enige problemen. Voor mijn doeleinden is basic net niet eens een optie en zou ik bij Telenet terecht komen op €54.56.
Het nadeel van zelf een modem voorzien, is wel een investering waardoor ik wel zou aanraden van wie binnen die 150GB kan blijven om voor basic net te gaan (al begint het verschil van +20% in prijs met de prijsverhoging door de vervaging wel groter en groter te worden)
-
- Newbie
- Contacteer:
Telenet One lijkt mij wel interessant.
Vandaag:
Telenet:
€85 per maand bestaande uit
Whoppa (tv, auteursrechten, internet fiber 200, greeploze Europe), huur digicorder, huur WiFi booster.
Scarlet:
€41 (13+18) voor kinderen.
Totaal: €126
Telenet One:
€106 per maand met ongelimiteerde 4G op 2 simkaarten.
Maar, op de simulatie op hun website schrijven ze niks over een deel van de extra kosten hierboven (auteursrechten bv).
Vandaag:
Telenet:
€85 per maand bestaande uit
Whoppa (tv, auteursrechten, internet fiber 200, greeploze Europe), huur digicorder, huur WiFi booster.
Scarlet:
€41 (13+18) voor kinderen.
Totaal: €126
Telenet One:
€106 per maand met ongelimiteerde 4G op 2 simkaarten.
Maar, op de simulatie op hun website schrijven ze niks over een deel van de extra kosten hierboven (auteursrechten bv).
Artikel over telco's en hun tarieven in de tijd:
Meeren meer klanten kiezen voor enkel internet ipv dure bundels (de porsches met o.a. heel rijk aanbod TV zenders waar je toch niet naar kijkt) en kijken TV via internet.
-> niet zo goed voor de winst van de telco's.
https://www.tijd.be/ondernemen/telecom/ ... 02032.htmlProximus en Telenet bieden alleen Porsche aan, hun Renault verbergen ze.' Het was een opvallende quote van de Belgische telecomwaakhond BIPT een kleine twee jaar geleden. De waakhond verwees naar het feit dat de grote twee operatoren van het land klanten vooral dure all-in-onebundels verkochten met telecom, televisie en internet, terwijl ze in het gros van de gevallen goedkoper af zijn met lichtere à la carte formules.
Het ziet ernaar uit dat de klant door de pandemie de 'Renault' stilaan aan het ontdekken is.
Meeren meer klanten kiezen voor enkel internet ipv dure bundels (de porsches met o.a. heel rijk aanbod TV zenders waar je toch niet naar kijkt) en kijken TV via internet.
-> niet zo goed voor de winst van de telco's.
zeuren over een paar euro en straks een koffie en een cola in een vuil glas voor 6 euro op een winderig terrasje.
Dat de horeca de mensen ook besteelt mag men niet zeggen; ze hebben immers een jaar lang geleefd van de belastingen die ze niet willen betalen.
Dat de horeca de mensen ook besteelt mag men niet zeggen; ze hebben immers een jaar lang geleefd van de belastingen die ze niet willen betalen.
banken mogen burgers beroven, burgers mogen geen banken beroven
-
- Hero Member
- Contacteer:
Ik denk idd dat de prijzen niet overdreven zijn van allemaal maar vergelijken kan al veel schelen.
Hou er wel mee rekening dat Orange goedkoper is en je daardoor inboet op service, snelheid, mogelijkheden. Heb je dat niet nodig dan kan je gerust Orange kijken. Heb je echter snelheid nodig of een optie dan moet je al uitwijken naar Telenet.
Hou er wel mee rekening dat Orange goedkoper is en je daardoor inboet op service, snelheid, mogelijkheden. Heb je dat niet nodig dan kan je gerust Orange kijken. Heb je echter snelheid nodig of een optie dan moet je al uitwijken naar Telenet.
Je mag dat zeggen maar of het de waarheid is durf ik te betwijfelen. En dan nog. Er zijn er nog veel meer die ons dan jaren bestelen. Een jaar valt dan nog mee.
Telenet zou samen moeten gaan met KBC.
Laatst gewijzigd door anonymous8 op 30 april 2021, 14:11, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Verbannen Gebruiker
Berusten in je lot is niet iedereen gegeven.
Maar ze moeten er natuurlijk ook zijn. Iemand moet tenslotte de rekening blijven betalen.
Dus bedankt om je op te offeren en je al jaren door jan en alleman te laten beroven.
Binnenkort 'profiteert' Dave van vrijstelling van betaling van de kosten op zijn ING zichtrekening..
Dat zal wel niet alles zijn zeker ?
Ook van mij bedankt trouwens voor de bijdragen die hij bovenop de mijne heeft gelegd.
Maar het is wel weer off topic.
Dat zal wel niet alles zijn zeker ?
Ook van mij bedankt trouwens voor de bijdragen die hij bovenop de mijne heeft gelegd.
Maar het is wel weer off topic.
Telenet...