Woonverzekering Belfius
Re: Woonverzekering Belfius
Wij hebben onze verzekeringen lopen bij Belfius. Gelukkig nog niet veel nodig gehad alleen destijds in 2014 met de hagelschade. Dit is destijds vlot verlopen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Men kan als voorwaarde voor een hypothecaire lening eisen dat je een brandverzekering neemt.
Echter, men kan niet eisen dat je die bij (of via) hen neemt.
Maar men kan dan weer wel korting geven op de intrest van de lening als je dat wel doet.
De vraag is nu: wat betekent die voorwaarde om korting te krijgen juist ?
- brandverzekering afsluiten en klaar => m.a.w. kan je nadien opzeggen
- brandverzekering aanhouden voor de duur van de lening
Voor alle duidelijkheid: ik ben niet iemand die het onderste uit de kan wil en ik zou het nooit zo spelen, maar ik vind het wel interessant.
Dat staat allemaal in de algemene voorwaarden van de lening.
Toen we bij ING een lening hadden stond er duidelijk vermeld dat het voordeeltarief (= verminderde rentevoet omdat je brandverzekering en SSV bij hen neemt) kon worden herzien zodra je niet meer aan de voorwaarden voldeed.
Dus de verzekeringspolis afsluiten om de betere rentevoet te krijgen en dan opzeggen zou in je nadeel werken. En het voordeeltarief is alle korting die je krijgt op de basisrentevoet die je op de website kan vinden dus die eventuele verhoging gaat meestal toch vrij aanzienlijk zijn.
Wat platin zegt, kan wel kloppen. Als je enkel het gebouw op zich verzekert, heb je technisch gezien een brandverzekering en voldoe je dus aan de voorwaarden.
Toen we bij ING een lening hadden stond er duidelijk vermeld dat het voordeeltarief (= verminderde rentevoet omdat je brandverzekering en SSV bij hen neemt) kon worden herzien zodra je niet meer aan de voorwaarden voldeed.
Dus de verzekeringspolis afsluiten om de betere rentevoet te krijgen en dan opzeggen zou in je nadeel werken. En het voordeeltarief is alle korting die je krijgt op de basisrentevoet die je op de website kan vinden dus die eventuele verhoging gaat meestal toch vrij aanzienlijk zijn.
Wat platin zegt, kan wel kloppen. Als je enkel het gebouw op zich verzekert, heb je technisch gezien een brandverzekering en voldoe je dus aan de voorwaarden.
Port 1: IWDA (80%) - EMIM (10%) - IUSN (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Port 2: SWRD (50%) - AVWS (25%) - AVWC(15%) - 5MVL (10%)
Een verkoper gaat het niet vertellen want heeft dan minder commissie of het kantoor.
En natuurlijk hier gaat het weer over is makkelijk alles bij dezelfde.
Kleine schade geen probleem, bij grote schade is een stok achter de deur.
En hoeveel zouden iets dergelijks in 1 polis hebben staan.
1 Basiswaarborg,2 natuurrampen,3 diefstal, 4 onrechtstreekse verliezen, 5 pack woning plus, 6 pack diefstal plus.
Rechtsbijstand is bij mij aparte polis voor alles. (auto, familiale, consument, brand enz.)
Estate Guru believer.
Ondanks kleine prijs- of dekkingsverschillen, is het voor de gemiddelde klant met de gemiddelde behoefte, toch interessantste het pakket (auto, brand, familiale) bij dezelfde maatschappij te nemen. Meestel wel klantvoordelen in pakket, 1* vrijstelling maar, valt meestal wel weg dan...
Gemiddeld => er zijn steeds uitzonderingen natuurlijk. Speciale auto, slechte historiek, speciale woning...
Gemiddeld => er zijn steeds uitzonderingen natuurlijk. Speciale auto, slechte historiek, speciale woning...
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Ik heb toch ook een aparte polis enkel voor rechtsbijstand hoor ...
Maar dan liefst bij een maatschappij waar bijv. woning bijstand een kleine meer kost is zonder aparte polis.zao schreef: ↑10 april 2021, 11:36 Ondanks kleine prijs- of dekkingsverschillen, is het voor de gemiddelde klant met de gemiddelde behoefte, toch interessantste het pakket (auto, brand, familiale) bij dezelfde maatschappij te nemen. Meestel wel klantvoordelen in pakket, 1* vrijstelling maar, valt meestal wel weg dan...
Bij Kbc, Ethias = woning bijstand al een aparte polis.
De kostprijs brand is dan voordeliger, maar de all in duurder.
Engie, Luminus verpakken die bijstand in aparte polis bij hun energie contracten.
De bomen en het bos en vergelijken maar begin er maar aan.
Een pechbijstand wagen bij Touring, Vab, met dekking Europa is al een heel pak duurder dan hetzelfde bij de B.a verzekeraar.
De stenen bij de lening maatschappij.
De inboedel, auto, familiale, rechtsbijstand bij een andere ja zeer zeker.
De maatschappijen die BA - 18-jarigen laten starten op eigen naam aan bonus-malus ouders zijn ook dun gezaaid bij mijn weten.(dus goedkope verzekering)
Estate Guru believer.
ja, die neem je best bij das, euromex, ...EarthNvstr1 schreef: ↑10 april 2021, 12:59 Ik heb toch ook een aparte polis enkel voor rechtsbijstand hoor ...
Jongens of meisjes iedereen krijgt de kans bij deze, verbrodden ze het..... betalen ze de pot.
Is het misschien beter op naam van de ouders, welk risico lopen die dan niet.
En er zijn nog steeds makelaars die het zo oplossen, dit zou gewoon bij wet moeten verboden worden.
Estate Guru believer.
veel mensen willen het correct doen, tot ze horen wat het kost. Dan is het plots geen auto meer voor de jongere...
Zoals door andere aangehaald kan je kiezen tussen Belfius en DVV Verzekeringen ( zelfde groep )
Je kan de kortingen op het hyp. krediet ook behouden indien je bij DVV zou afsluiten.
De bank deed eerst wel moeilijk hierover, maar hebben dan toch toegegeven na aandringen.
De polisvoorwaarden zijn hetzelfde, dit heb ik eens nagekeken toen ik zelf voor de keuze stond.
Beide op plaatsenstelsel , dezelfde optiemogelijkheden.
Verschil: Bij DVV heb je een agent die je persoonlijk zal helpen bij schadeafhandeling.
Bij Belfius zal je wellicht een telefoonnummer krijgen van een schadebeheerder in hun toren.
Ik heb dus snel gekozen...
succes !
Je kan de kortingen op het hyp. krediet ook behouden indien je bij DVV zou afsluiten.
De bank deed eerst wel moeilijk hierover, maar hebben dan toch toegegeven na aandringen.
De polisvoorwaarden zijn hetzelfde, dit heb ik eens nagekeken toen ik zelf voor de keuze stond.
Beide op plaatsenstelsel , dezelfde optiemogelijkheden.
Verschil: Bij DVV heb je een agent die je persoonlijk zal helpen bij schadeafhandeling.
Bij Belfius zal je wellicht een telefoonnummer krijgen van een schadebeheerder in hun toren.
Ik heb dus snel gekozen...
succes !