Ervaringen met Degiro
TIP
Ervaringen met Degiro
Ik beleg nu via Deutsche bank en Bolero maar zou mijn overstap willen maken naar Degiro dit voor de veel lagere kosten. Zijn er nadelen bij Degiro? ik lees dat je alles moet checken dat alle taxen worden afgehouden en indien niet je dit zelf moet storten.
Ook het aangeven van een buitenlandse rekening is verplicht maar is dit moeilijk en tijdrovend? Heb je niet meer controle van belastingsdienst?
Ook het aangeven van een buitenlandse rekening is verplicht maar is dit moeilijk en tijdrovend? Heb je niet meer controle van belastingsdienst?
Re: Ervaringen met Degiro
Het aangeven van buitenlandse rekening online 2 minuutjes werkDré schreef: ↑22 april 2021, 12:37 Ik beleg nu via Deutsche bank en Bolero maar zou mijn overstap willen maken naar Degiro dit voor de veel lagere kosten. Zijn er nadelen bij Degiro? ik lees dat je alles moet checken dat alle taxen worden afgehouden en indien niet je dit zelf moet storten.
Controle vermits aangegeven op taks brief en geregistreerd bij Cap waarom zouden ze.
Denk eerder controle als een van de 2 niet in orde is.
De giro zelf geen ervaring.
Estate Guru believer.
Mis geen enkele kans om te besparen.
Krijg de beste tips en aanbiedingen rechtstreeks in uw mailbox
Uitschrijven kan altijd. We respecteren uw privacy.
Ik gebruik Degiro alleen voor acc ETF's. De enige belastingen die daar dus voor mij van toepassing zijn is de TOB en daar heb ik nog geen probleem mee opgemerkt.
Ik weet dus niet of ze de (Belgische) RV op dividenden correct afhandelen.
Ongeveer 2 jaar klant.
Er zijn 1 keer ten onrechte transactie kosten aangerekend op een aankoop uit de kernselectie. Ik heb daarvoor een mail gestuurd snelle reactie (misschien had ik geluk) en enkele uren later was dat rechtgezet.
Geen noemenswaardige problemen tot nog toe voor mij.
Ik weet dus niet of ze de (Belgische) RV op dividenden correct afhandelen.
Ongeveer 2 jaar klant.
Er zijn 1 keer ten onrechte transactie kosten aangerekend op een aankoop uit de kernselectie. Ik heb daarvoor een mail gestuurd snelle reactie (misschien had ik geluk) en enkele uren later was dat rechtgezet.
Geen noemenswaardige problemen tot nog toe voor mij.
Mijn vrouw belegt via Degiro en ik heb nog geen problemen ondervonden, nu zij koopt enkel elke maand een pakket aandelen. Er is de keuze of je de TOB in eigen beheer doet of het door hun laat doen, maar waarom dat extra werk op jou nemen als zij het gratis doen.
Bij de betaling van het dividend wordt er bij Belgische aandelen mooi de RV afgehouden en doorgestort aan de schatkist. Dus als je enkel in Belgische aandelen belegt is het zeer eenvoudig en moet je enkel in je belastingsaangifte nog de betaalde RV tot 800€ dividend terugvorderen.
Moeilijker is het met buitenlandse aandelen daar heffen zij enkel de buitenlandse RV en niet de Belgische, die moet je dan nog apart op je belastingsbrief invullen, maar dat is een vestzak broekzak operatie.
Ergens eind maart krijg je dan een mooi overzicht met het dividend dat uitgekeerd werd per land en kan je makkelijk de belastingsaangifte doen.
De aangifte van een buitenlandse rekening is kinderspel, enkel op het einde wel de pdf even afdrukken want door het fantastische programmeerwerk van de NBB in MS-DOS kan je niet zien welke rekeningen je al hebt aangegeven, niet dat je na een half jaar begint te twijfelen of je nu wel of niet de rekening aangegeven hebt.
Extra controles nog niks van gemerkt, maar wij sturen wel direct alle info mee over ontvangen dividenden dus er is geen reden om nog iets te vragen.
Bij de betaling van het dividend wordt er bij Belgische aandelen mooi de RV afgehouden en doorgestort aan de schatkist. Dus als je enkel in Belgische aandelen belegt is het zeer eenvoudig en moet je enkel in je belastingsaangifte nog de betaalde RV tot 800€ dividend terugvorderen.
Moeilijker is het met buitenlandse aandelen daar heffen zij enkel de buitenlandse RV en niet de Belgische, die moet je dan nog apart op je belastingsbrief invullen, maar dat is een vestzak broekzak operatie.
Ergens eind maart krijg je dan een mooi overzicht met het dividend dat uitgekeerd werd per land en kan je makkelijk de belastingsaangifte doen.
De aangifte van een buitenlandse rekening is kinderspel, enkel op het einde wel de pdf even afdrukken want door het fantastische programmeerwerk van de NBB in MS-DOS kan je niet zien welke rekeningen je al hebt aangegeven, niet dat je na een half jaar begint te twijfelen of je nu wel of niet de rekening aangegeven hebt.
Extra controles nog niks van gemerkt, maar wij sturen wel direct alle info mee over ontvangen dividenden dus er is geen reden om nog iets te vragen.
Gouden tip!Fruzzel schreef: ↑23 april 2021, 10:04 De aangifte van een buitenlandse rekening is kinderspel, enkel op het einde wel de pdf even afdrukken want door het fantastische programmeerwerk van de NBB in MS-DOS kan je niet zien welke rekeningen je al hebt aangegeven, niet dat je na een half jaar begint te twijfelen of je nu wel of niet de rekening aangegeven hebt.
Ik denk dat ik mijn eerste buitenlandse rekening een keer of 3 heb aangegeven omdat de UI van dat spel inderdaad zo bedroevend is dat je absoluut geen idee hebt of en wat je precies hebt aangegeven.
Ik betwijfel of het in MS DOS ( ) gemaakt is maar het trekt op geen fluit, van UX hebben die gasten nog nooit gehoord.
Ik print het als pdf en bewaar het digitaal.
Is een gezamenlijke rekening ook mogelijk?
- Roger_de_klusman
- Jr. Member
- Contacteer:
Iemand al vragen gekregen van zijn Belgische bank wanneer hij/zij (veel) geld overschreef van Degiro naar die Belgische rekening?
Ik dacht dat banken alert moesten zijn bij grote bedragen vanuit buitenlandse rekeningen.
Ik dacht dat banken alert moesten zijn bij grote bedragen vanuit buitenlandse rekeningen.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Flatex is van degiro en is dus 1 bedrijf .EarthNvstr1 schreef: ↑5 mei 2021, 00:23Kijk eventueel eens naar:
- https://www.flatex.nl/
- https://getbux.com/
- https://robinhood.com/
En van de andere 2 wordt de taks niet automatisch afgehouden .
Bux valuta omzetting gebeurt wel automatisch wel 0,25% kosten is hoger dan bij degiro maar vergeleken met binck , Mexem ,
Lynx , keytrade en dergelijke toch al stukken goedkoper . Alleen zelf wel tax aangeven wat een hele rompslomp is elke maand .
gemengde reacties over het gebruikersvriendelijkheid en klantenservice blijkbaar
maar is de kans bestaande je als klant uw kapitaal kwijtspeelt door bijvoorbeeld wanbeheer of faillissement van deze broker?
is deze kans volgens jullie groter dan bij andere brokers zoals medirect of bolero die meer transactiekosten aanrekenen?
ik heb nog altijd de reflex in mijn achterhoofd dat er een addertje onder het gras zit omdat de kosten zo laag zijn maar dit is puur instinctief. Ik vind niet onmiddellijk informatie die dit ondersteunt maar wou hier toch eens horen wat jullie idee hierover is.
maar is de kans bestaande je als klant uw kapitaal kwijtspeelt door bijvoorbeeld wanbeheer of faillissement van deze broker?
is deze kans volgens jullie groter dan bij andere brokers zoals medirect of bolero die meer transactiekosten aanrekenen?
ik heb nog altijd de reflex in mijn achterhoofd dat er een addertje onder het gras zit omdat de kosten zo laag zijn maar dit is puur instinctief. Ik vind niet onmiddellijk informatie die dit ondersteunt maar wou hier toch eens horen wat jullie idee hierover is.
Die kans is sowieso zeer klein. Effecten worden verplicht ondergebracht bij een custodian en kunnen nooit onderdeel zijn van het faillissement van een broker. Als je je aandelen laat uitlenen aan shorters is er wel een (theoretisch) tegenpartijrisico. Cash staat op een bankrekening gedekt door een garantiefonds.
een addertje bij Degiro is in elk geval hogere kosten voor andere dingen.
Kosten voor dividenden (bij custody account), overboeken port (100 EUR /lijn!), aansluitingskosten voor beurzen behalve Amsterdam & Brussel, ...
Ik gebruik Degiro alleen voor acc ETF's
Momenteel houd mij tegen een rekening te openen omdat een gezamenlijke rekening niet mogelijk is.
Hopelijk zal dit snel kunnen en blijf momenteel bij het duurdere Bolero en Deutsche Bank
Hopelijk zal dit snel kunnen en blijf momenteel bij het duurdere Bolero en Deutsche Bank