Te dure Telenet-tarieven
-
- Verbannen Gebruiker
Re: Te dure Telenet-tarieven
On topic voel ik me ook niet bestolen.
Ik heb volkomen vrijwillig een overeenkomst met Telenet afgesloten. Niemand dwong mij er toe.
Voor 28.60 € per maand kom ik nog altijd ruim toe met wat wij nodig hebben => van ma-vr gemiddeld toch een viertal laptops aangesloten op internet, gemiddeld 12 uur radio via internet en een paar uur TV per dag. Download iedere maand komt op een 280 GB uit. Nog ruim binnen het toegemeten Telenet budget.
Tadaam is hier geen optie. In huis onvoldoende 4G connectiviteit voor GSM, laat staan voor TV.
Ik heb volkomen vrijwillig een overeenkomst met Telenet afgesloten. Niemand dwong mij er toe.
Voor 28.60 € per maand kom ik nog altijd ruim toe met wat wij nodig hebben => van ma-vr gemiddeld toch een viertal laptops aangesloten op internet, gemiddeld 12 uur radio via internet en een paar uur TV per dag. Download iedere maand komt op een 280 GB uit. Nog ruim binnen het toegemeten Telenet budget.
Tadaam is hier geen optie. In huis onvoldoende 4G connectiviteit voor GSM, laat staan voor TV.
Die 280GB, dat is fel wat meer dan de 150GB dat het limiet je toelaat. Vanwege Corona is het nachtsurfen fel uitgebreid en kan je zo dat halen of je plant je downloads wel heel nauwkeurig.
Als dit geval is, dan hou ik ergens mijn hart vast dat je op termijn wel aan het limiet komt te zitten (Telenet zijn limiet is volgens mij al een decennia niet aangepast terwijl het internet best wel "zwaarder" is geworden in de loop der jaren).
Ik had vroeger ook basic net maar voor mij was het te veel plannen. Computer op strategische momenten opzetten om een grote download eens uit te voeren tot zelfs dingen uitstellen om liever tegen het eind van de maand het te laten tellen dan in het begin van de maand al vreselijk hoog te gaan.
Het abo heeft zeker zijn doelgroep en ik zou het aan bepaalde mensen actief aanraden, maar het is niet voor mij. Hun grootste argument (snelheid) is voor mij niet het allerbelangrijkste.
Voor mij is het eerder prijs, een hoger limiet (met 300GB zal ik wel prima rond kunnen komen), snelheid (waar ik al tevreden ben met vlot internet, streaming). Vandaar finaal Edpnet XS gekozen gezien het al mijn belangrijkste punten heeft.
Als dit geval is, dan hou ik ergens mijn hart vast dat je op termijn wel aan het limiet komt te zitten (Telenet zijn limiet is volgens mij al een decennia niet aangepast terwijl het internet best wel "zwaarder" is geworden in de loop der jaren).
Ik had vroeger ook basic net maar voor mij was het te veel plannen. Computer op strategische momenten opzetten om een grote download eens uit te voeren tot zelfs dingen uitstellen om liever tegen het eind van de maand het te laten tellen dan in het begin van de maand al vreselijk hoog te gaan.
Het abo heeft zeker zijn doelgroep en ik zou het aan bepaalde mensen actief aanraden, maar het is niet voor mij. Hun grootste argument (snelheid) is voor mij niet het allerbelangrijkste.
Voor mij is het eerder prijs, een hoger limiet (met 300GB zal ik wel prima rond kunnen komen), snelheid (waar ik al tevreden ben met vlot internet, streaming). Vandaar finaal Edpnet XS gekozen gezien het al mijn belangrijkste punten heeft.
-
- Verbannen Gebruiker
Al ruim een jaar rekent Telenet voor basic maar 50% van het volume aan.
En dit gedurende de hele dag.
's Nachts zit ik niet op het internet. Daar haal ik dus geen enkel voordeel uit.
Download plannen doe ik helemaal niet.
Voor het werk downloaden gebeurt alleen tussen 07:00 en 20:00 uur.
TV kijken tussen 20:00 en 23/24:00 uur.
Het meerverbruik zit dus niet in het TV kijken maar door de laptops die draaien tussen 07:00 en 20:00 uur.
Tot nu toe is die 28.60 € zowat het goedkoopste wat aan mijn behoeften voldoet.
Als ze ooit terugvallen naar de standaard 150 GB zal ik wel naar iets anders op zoek moeten.
Voor corona kwam ik toen net toe met 150 GB maar sinds thuiswerk niet meer. Maar daar is de 50% regel een tijdelijke maar goede oplossing.
Maar dat zien we dan wel weer. Wat we gehad hebben kunnen ze ons niet meer afnemen.
En dit gedurende de hele dag.
's Nachts zit ik niet op het internet. Daar haal ik dus geen enkel voordeel uit.
Download plannen doe ik helemaal niet.
Voor het werk downloaden gebeurt alleen tussen 07:00 en 20:00 uur.
TV kijken tussen 20:00 en 23/24:00 uur.
Het meerverbruik zit dus niet in het TV kijken maar door de laptops die draaien tussen 07:00 en 20:00 uur.
Tot nu toe is die 28.60 € zowat het goedkoopste wat aan mijn behoeften voldoet.
Als ze ooit terugvallen naar de standaard 150 GB zal ik wel naar iets anders op zoek moeten.
Voor corona kwam ik toen net toe met 150 GB maar sinds thuiswerk niet meer. Maar daar is de 50% regel een tijdelijke maar goede oplossing.
Maar dat zien we dan wel weer. Wat we gehad hebben kunnen ze ons niet meer afnemen.
En ik zit nog met de oude versie van basic limiet van 25 GB en kom juist toe hiermee
Ik heb ook basic internet en keek al eens om uit te breiden naar All internet. Thuiswerk wordt een blijver, en als ze nachtsurfen niet meer zullen toepassen wordt het krap.
Wat ik niet begrijp is als je Telenet TV toevoegt.
Er is enkel sprake van TV box. Maar ik wil mijn aangekochte digibox én digicorder behouden.
Wat ik niet begrijp is als je Telenet TV toevoegt.
Er is enkel sprake van TV box. Maar ik wil mijn aangekochte digibox én digicorder behouden.
Hier nog elke maand 3 TB van Proximus voor 27.50 euro.
Geen klagen van.
Geen klagen van.
Er kan een externe antenne worden aangesloten eventueel zelfs buiten voor betere dekking.David_DeWa schreef: ↑30 april 2021, 15:47
Gewoon ter info.
Estate Guru believer.
-
- Verbannen Gebruiker
Bedankt voor de info.
Maar die moeite heb ik er niet voor over als ik dan ook nog eens 11.40 € meer per maand moet betalen.
Moest het nu nog gevoelig goedkoper zijn zou ik het misschien nog overwegen.
Zolang Telenet 300 GB voor 28.60 € blijft aanbieden heb ik ruim voldoende voor de laagst mogelijke prijs zonder extra inspanningen te moeten doen of bijkomende apparatuur te installeren.
Mijn moeder is overgeschakeld naar scarlet omdat ze goedkoper af wou zijn en niet veel nodig heeft.
Wel dit is een drama. De stress en problemen die ze al mee gehad heeft.... nooit meer.
Scarlet is een schande. Je moet weten als je naar hen overschakeld dat je een heleboel problemen zal hebben. Zeker voor oudere mensen die wat moeilijker met computer kunnen werken zou ik echt nooit aanraden om naar scarlet te trekken.
Wel dit is een drama. De stress en problemen die ze al mee gehad heeft.... nooit meer.
Scarlet is een schande. Je moet weten als je naar hen overschakeld dat je een heleboel problemen zal hebben. Zeker voor oudere mensen die wat moeilijker met computer kunnen werken zou ik echt nooit aanraden om naar scarlet te trekken.
-
- Hero Member
- Contacteer:
Je mobiele telefoon factuur is gelijk voor de afgelopen 15 jaar en je krijgt meer en meer voor je geld. Bij Telenet (en andere vaste aanbieders) moet er elke paar maanden iets bij om de zelfde rotzooi te bieden (vaak in een nieuw jasje)
En dan zijn er nog die ze verdedigen omdat de dienst zo fantastisch is. Die fantastische dienst kan overal om ons heen een stuk goedkoper!
En dan zijn er nog die ze verdedigen omdat de dienst zo fantastisch is. Die fantastische dienst kan overal om ons heen een stuk goedkoper!
Succes mensen! Wens jullie mooie returns!
Beste, ik overweeg om over te stappen naar Edpnet. Heb je toevallig ook ervaring met streaming via Edpnet, Netflix enz...? Zo ja, ook tevreden over?SMGGM schreef: ↑24 maart 2021, 08:00 Wie binnen de lijntjes kan blijven van 150GB kan prima uit de voeten met Telenet Basic. Het is niet vreselijk duur, prima snelheid (zelfs overkill naar mijn mening) en modem inbegrepen.
Heb het origineel ook overwogen te nemen, maar finaal dik tevreden bij Edpnet (voor €25 onbeperkt, snelheid is niet voorzien van simultane gebruikers en modem moet je zelf voorzien). Vooral nu ik mijn verbruik bekijk van ongeveer 400GB per maand zou 150GB bij Telenet (zelfs met nachtsurfen) tekort schieten.
Extra voordelen van Edpnet, amper problemen met verbinding (denk op 1 jaar nog maar 1 keer iets gemerkt) en je krijgt niet ieder jaar de melding dat ze indexering gaan toepassen.
Alvast bedankt voor je reactie.
Ca.
Vreemd. Ik ben al bijna 7 jaar klant bij Scarlet en nog nooit problemen gehad. Prima product (Scarlet Trio) aan een onklopbare prijs (40 EUR). Was vroeger klant bij Telenet en bedaalde een veelvoud van die prijs.HvK schreef: ↑26 mei 2021, 12:37 Mijn moeder is overgeschakeld naar scarlet omdat ze goedkoper af wou zijn en niet veel nodig heeft.
Naar mijn persoonlijke ervaring met oudere mensen geldt dit voor elke overstap.HvK schreef: ↑26 mei 2021, 12:37 Mijn moeder is overgeschakeld naar scarlet omdat ze goedkoper af wou zijn en niet veel nodig heeft.
Die gaan dan flippen omdat ze op Proximus MENT TV niet vinden op post nr.88 enz...
74% aandelen, 16% obligaties, 10% cash