Coronavaccinaties en de cijfers
Re: Coronavaccinaties en de cijfers
Een collega kloeg dat een groter aantal mensen van minder hoge leeftijd haar met de nek aankeken deze week.
Er zijn er altijd een deel die geen goeiendag terugzeggen als je dat zelf zegt..
Misschien vinden ze dat ze daar boven staan. Zo erg is dat niet.
Ik heb al forumtraining en on the job training van op een paar andere plaatsen ook..
Denk niet dat ik er wakker van lig.
Je merkt het meestal te laat .. anders kon je hun stoel extra ontsmetten. Dubbele cc's alcohol over de stoel zit lekker nat.
Merken jullie ook zoiets ?
Er zijn er altijd een deel die geen goeiendag terugzeggen als je dat zelf zegt..
Misschien vinden ze dat ze daar boven staan. Zo erg is dat niet.
Ik heb al forumtraining en on the job training van op een paar andere plaatsen ook..
Denk niet dat ik er wakker van lig.
Je merkt het meestal te laat .. anders kon je hun stoel extra ontsmetten. Dubbele cc's alcohol over de stoel zit lekker nat.

Merken jullie ook zoiets ?
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Je vergeet de belangrijkste besmettingsbron: onder familie en vrienden.foopah schreef: ↑30 april 2021, 09:59- Openbaar vervoerDavid_DeWa schreef: ↑30 april 2021, 09:11 Een nuchter denkend mens vraagt zich dan af van waar het blijft komen en zich verspreiden.
- Scholen
- Bedrijven
- "Moeilijk bereikbare gemeenschappen"
Van die 4 hebben ze het enkel aangedurfd om bedrijven aan te pakken, want dat is de weg van de minste weerstand. En dan nog.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
-
- Sr. Member
- Contacteer:
Wat bedoel je Haelewyn, dat de mensen van middelbare leeftijd die naar een vaccinatiecentrum komen, minder dankbaar zijn tov de vrijwilligers dan de oudjes ?
Aangepast omwille van de duidelijkheid
Aangepast omwille van de duidelijkheid

Laatst gewijzigd door Charlesvdw op 30 april 2021, 20:28, 1 keer totaal gewijzigd.
Irony is wasted on the dumb. Oscar Wilde.
- EarthNvstr1
- VIP member
- Contacteer:
Wat bedoel je Charlesvdw, de "mindere oudere mensen" of de "minder oude mensen" ?Charlesvdw schreef: ↑30 april 2021, 20:21 Wat bedoel je Haelewyn, dat de mindere oudere mensen die naar een vaccinatiecentrum komen, minder dankbaar zijn tov de vrijwilligers dan de oudjes ?

Dat was wat een collega me vertelde, Charles.
Minder vriendelijk, gemiddeld meer hautain. Ze drukte het op een manier uit dat ze nog een paar shiften ging doen en daarna niet meer. Het zat haar hoog precies.
Ik weet het niet echt... Deze week zat ik op een ander plekje. Het volk maar kort gezien ...
Minder vriendelijk, gemiddeld meer hautain. Ze drukte het op een manier uit dat ze nog een paar shiften ging doen en daarna niet meer. Het zat haar hoog precies.
Ik weet het niet echt... Deze week zat ik op een ander plekje. Het volk maar kort gezien ...

-
- Verbannen Gebruiker
Integendeel.
De meeste bezoekers zijn nogal zenuwachtig en eerder heel meegaand.
Velen zie je ook aarzelen op de parking omdat ze een kwartiertje te vroeg zijn en niet durven binnenkomen.
Kwesties om deze tijdig naar binnen te praten. Fietsende ouderen en ochtendkoude is meestal geen goede combinatie voor de thermoscan.

Op de spreekwoordelijke uitzonderlijke eikel na. Maar dat is niet leeftijdsgebonden.
Veel hangt ook af van de vrijwilligers zelf. Als je zelf geen autoriteit uitstraalt en geen duidelijke richtlijnen geeft lopen ze vlugger over je heen. En als je eenmaal een beslissing hebt genomen maar ze merken dat je niet voet bij stuk durft te houden lopen ze meestal gewoon over je heen. Wiens fout is dat dan?
Die temperatuurmeting hebben we ook moeten bijschaven.
Een truc die ik zelf al geprobeerd heb is het te meten op de binnenkant van de onderarm. Dat werkt goed.
Het gaat snel, vermijdt dat mensen kleren moeten uitdoen, alleen even de mouw opstropen tot net onder de elleboog en het is gebeurd.
Tja .. Dacht ook wel dat de dame in kwestie (bij ons) het gewoon wat minder ziet zitten dan in het begin, moe is van de shiften die ze gedaan heeft en het vooral fysiek te zwaar vindt. Ze is ook aan het uitkijken naar een andere bezigheid.
Die cocktail zegt wel iets.
Er waren er nog een paar die beaamden wat zij zei, wel.
De spreekwoordelijke eikel.. Ach, hij wil dan toch tenminste ingeënt worden. Dan valt het toch al een beetje mee.
Een truc die ik zelf al geprobeerd heb is het te meten op de binnenkant van de onderarm. Dat werkt goed.
Het gaat snel, vermijdt dat mensen kleren moeten uitdoen, alleen even de mouw opstropen tot net onder de elleboog en het is gebeurd.
Tja .. Dacht ook wel dat de dame in kwestie (bij ons) het gewoon wat minder ziet zitten dan in het begin, moe is van de shiften die ze gedaan heeft en het vooral fysiek te zwaar vindt. Ze is ook aan het uitkijken naar een andere bezigheid.
Die cocktail zegt wel iets.
Er waren er nog een paar die beaamden wat zij zei, wel.
De spreekwoordelijke eikel.. Ach, hij wil dan toch tenminste ingeënt worden. Dan valt het toch al een beetje mee.
Zeg mannen, Het is lang geleden dat nog iemand de cijfers gaf !!
De cijfers, weet je wel.. Die enige betrouwbare maatstaf als je kijkt naar aantal doden per miljoen inwoners om te zeggen dat Belgie het slechter doet dan eender welk ander land.
Die cijfers !
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210309_95233321
Minder oversterfte bij ons dan in andere landen. Dan toch slecht geteld elders ....
Nieuwsblad : '''Officiële coronastatistieken verbloemen vaak de echte dodentol. België voerde lange tijd de ranglijst aan van landen met de meeste coronadoden per aantal inwoners. In een vergelijking van de oversterfte in 81 landen staat ons land echter niet bovenaan, maar op de 28ste plaats.'''''
De cijfers, weet je wel.. Die enige betrouwbare maatstaf als je kijkt naar aantal doden per miljoen inwoners om te zeggen dat Belgie het slechter doet dan eender welk ander land.
Die cijfers !
https://www.nieuwsblad.be/cnt/dmf20210309_95233321
Minder oversterfte bij ons dan in andere landen. Dan toch slecht geteld elders ....
Nieuwsblad : '''Officiële coronastatistieken verbloemen vaak de echte dodentol. België voerde lange tijd de ranglijst aan van landen met de meeste coronadoden per aantal inwoners. In een vergelijking van de oversterfte in 81 landen staat ons land echter niet bovenaan, maar op de 28ste plaats.'''''
Je hebt niet voldoende permissies om de bijlagen van dit bericht te bekijken.
Ik heb van zeer betrouwbare forumleden geleerd dat deze cijfers niet correct zijn. En dat je met cijfers alles kan bewijzen, je moet er gewoon je eigen verhaal rond verzinnen.
Vreemd dat diezelfde cijfers nu wel gebruikt worden wanneer ze bepaalde mensen goed uitkomen.
Vreemd dat diezelfde cijfers nu wel gebruikt worden wanneer ze bepaalde mensen goed uitkomen.
Het komt hen niet meer goed uit om diezelfde bron te gebruiken.
Dus wordt er in alle talen over gezwegen.
Want volgens een harde kern hier is België het slechtste land ter wereld, compleet uitgeleefd, een failed state.
Maar ze blijven wel allemaal hier

Laatst gewijzigd door NTO op 1 mei 2021, 12:02, 1 keer totaal gewijzigd.
Ook hiervan krijgen we geen update meer omdat België het ondertussen beter doet dan Nederland.Fakkel schreef: ↑3 maart 2021, 19:50 Nl inmiddels al 3x zoveel mensen gevaccineerd als België.
Dat is toch om uw bloot gat van te laten zien...
https://coronadashboard.rijksoverheid.n ... accinaties
Dat past allemaal niet in het kraam van de harde kern die vindt dat België het slechtste land ter wereld is, volledig uitgeleefd, een failed state.
Maar die het hier aantrekkelijk genoeg vinden om hier te blijven

https://www.statista.com/statistics/119 ... y-country/
Op naar 2024 zei er hier nog iemand recent.
Ik kan bijna niet wachten.
Dan kunnen ze stemmen voor diegenen die het in de Vlaamse regering zoveel beter deden dan nationaal.
Het kot staat niet in brand in the failed state !!!

Ik kan bijna niet wachten.
Dan kunnen ze stemmen voor diegenen die het in de Vlaamse regering zoveel beter deden dan nationaal.
Het kot staat niet in brand in the failed state !!!

Nederland stelt versoepelingen uit
De coronacijfers gaan in Nederland te traag omlaag. De regering heeft daarom beslist een aantal voor 11 mei voorgenomen versoepelingen verder uit te stellen.
Vandaag om 11:10
Buitenland
Dat meldt de regering in een persbericht. De versoepelingen zouden dit weekend bekrachtigd moeten worden, maar dat zal niet gebeuren. De regering van premier Rutte stelt dat wel al te zien is ‘dat de cijfers over de piek heen raken’. Maar de bezetting in de ziekenhuizen is nog te groot. Dus klinkt het tegelijk dat ‘de daling nog niet voldoende zichtbaar is om de volgende stap van het openingsplan verantwoord te kunnen zetten’.
Concreet worden een aantal voor 11 mei voorziene versoepelingen afgeblazen. Dierentuinen, attractieparken, bioscopen, bibliotheken en sportcentra zouden dan onder voorwaarden opengaan, maar dat wordt op de lange baan geschoven. Een nieuwe datum is nog niet voorzien. Overleg hierover is pas voor volgend weekend voorzien, versoepelingen zouden dan ten vroegste vanaf 18 mei mogelijk zijn.
Donderdag heropenden in Nederland de terrassen onder strikte voorwaarden: enkel van 12 uur ’s middags tot 6 uur ’s avonds, en dat met maar twee personen per tafel. Die versoepeling wordt voorlopig niet ingetrokken.
De coronacijfers gaan in Nederland te traag omlaag. De regering heeft daarom beslist een aantal voor 11 mei voorgenomen versoepelingen verder uit te stellen.
Vandaag om 11:10
Buitenland
Dat meldt de regering in een persbericht. De versoepelingen zouden dit weekend bekrachtigd moeten worden, maar dat zal niet gebeuren. De regering van premier Rutte stelt dat wel al te zien is ‘dat de cijfers over de piek heen raken’. Maar de bezetting in de ziekenhuizen is nog te groot. Dus klinkt het tegelijk dat ‘de daling nog niet voldoende zichtbaar is om de volgende stap van het openingsplan verantwoord te kunnen zetten’.
Concreet worden een aantal voor 11 mei voorziene versoepelingen afgeblazen. Dierentuinen, attractieparken, bioscopen, bibliotheken en sportcentra zouden dan onder voorwaarden opengaan, maar dat wordt op de lange baan geschoven. Een nieuwe datum is nog niet voorzien. Overleg hierover is pas voor volgend weekend voorzien, versoepelingen zouden dan ten vroegste vanaf 18 mei mogelijk zijn.
Donderdag heropenden in Nederland de terrassen onder strikte voorwaarden: enkel van 12 uur ’s middags tot 6 uur ’s avonds, en dat met maar twee personen per tafel. Die versoepeling wordt voorlopig niet ingetrokken.
1 .Dat was ik...De cijfers waren niet correct. Het was zichtbaar uit zijn verband getrokken. En ik had gelijk zelfs !!!foopah schreef: ↑1 mei 2021, 11:39 Ik heb van zeer betrouwbare forumleden geleerd dat deze cijfers niet correct zijn. (1)
En dat je met cijfers alles kan bewijzen, je moet er gewoon je eigen verhaal rond verzinnen. (2)
Vreemd dat diezelfde cijfers nu wel gebruikt worden wanneer ze bepaalde mensen goed uitkomen. (3)
Tenzij je erg blind bent voor de waarheid zou je dat moeten toegeven.
2. Dat was de rest met jou erbij en CarpeNoctem
3. Vreemd dat het ok was toen jullie dat deden en als ik het doe is het niet ok.
Nu terug op ignore Foep... Cheerio !
Intussen geniet de brulboei van Middelkerke weer van één van zijn moments de gloire met zijn terrasjes